Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käynnitysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käynnitysongelma

    On käynyt muutaman kerran sillä lailla, kun pesen auton ulkona ja ajan sen siitä sitten suoraan lämpimään talliin vahausta varten niin yön yli seisomisen jälkeen auto ei tahdo startata tallista lainkaan. Startti vain pyörittää konetta ja sitten alkaa vasta jotain tapahtumaan kun alkaa polkemaan kaasupoljinta. Käynnistymisen jälkeen käy hetken aikaa melko epätasaisesti. Muulloin ei vastaavaa ongelmaa tapahdu, oli kesä tai talvi, kuivaa tai märkää. Onko kenelläkään kokemusta/tietämystä asiasta? Auto on A4 B5 1.8t -98.

  • #2
    On kokemusta, talvella lingottiin lumia pihasta ja siirsin autoa muutaman metrin, sammutin heti. Muutaman tunnin päästä yritin käyntiin niin hörähti ja jäi siihen. Starttasin uudelleen ja yritteli käyntiin . Lopulta sitte starttasin semmosen 10 s kaasupohjassa niin nipin napin lähti käyntiin vajailla sylintereillä.

    Tais olla puhetta että tuo olisi joku moottorinohjaukseen liittyvä bugi. Eli jos kone on sammutettaessa kylmärikastustilassa tms. tukehtuu kone seuraavassa startissa bensaan ja tulpat kastuu.

    Olen koittanut välttää noita tilanteita ja aina kun olen käynnistänyt koneen, olen käyttänyt siihen asti että lämpömittari värähtää ennenkun sammuttanut ja ei ole ikinä silloin tuota ilmennyt. Pari kertaa on nyt kesällä ollut vähän vaikea käynnistyminen jos on heti "kylmä"käynnistyksen jälkeen sammuttanu. Mutta silti on aina ekalla lähteny.

    Jos tulee seuraavan kerran tilanne että sammahtaa startissa niin heti kaasupohjaan ja starttia niin pitkään että lähtee tulille (jos vaijerikaasu)

    Comment


    • #3
      Tapahtuipa tuo minullekkin eilen. Vaimo oli siirtänyt autoa pihassa, jotta pääsi kolaamaan lumet. Sitten siirti auton takaisin.
      Kun olin lähdössä töihin, niin startti vaan hurisi.
      Täältä löysin juuri selityksen tapahtumalle, kokeilin startata kaasupohjassa ja 30-40 s. päästä lähti käyntiin.
      Tuskanhiki ja eurot vaan vilisi silmissä, kun koitin nukkua yön. Akku oli yön latauksessa, kun aluksi luulin siinä sen vian olevan.

      Comment


        #4
        Aina kun sitä autoa vain siirtää niin kannattaisi antaa sen käydä jonkin aikaa. Tukkeaa tulpat todella helposti jos sitä vain "ryyppy" päällä pyöritetään.

        Comment


        • #5
          Omassa autossa 1.8T AEB ilmeni sama vika tänä aamuna kun yritin aamulla lähteä, tänään sitten lähti kuin lähtikin käyntiin muutaman täyskaasulla tapahtuneen starttauksen jälkeen. Vika todennäköisesti aiheutui edellisillan pienoisista siirtelyistä ja kylmästä/kosteasta kelistä.

          Comment

          Working...
          X