Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kimppatilaus Doc-Poweriin: Kokemuksia ja keskustelua

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kimppatilaus Doc-Poweriin: Kokemuksia ja keskustelua

    Kesäkuuma, vauhdin huuma ja audia laiskuus vaivaa!

    Elikkäs olin alustavasti Doc-Poweriin yhteydessä jos saisi BSR:n/Revon lastua/päivitystä + haluttaessa Forgen by-passin(suositus) sopuhintaan kimppatilauksen avulla. Saab-clubilla tämä ainakin oli toiminut. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewto...5499&start=120

    Ohjelmoinnin alennuksiin riittää vähintään viiden auton satsi, mutta lastun vaihtoon tarvitsee vähän enemmän autoja, koska lastun vaihdossa fyysisen työn osuus on suurempi. Ilmoitelkaa jos kiinnostusta löytyy. Ja periaatehan on: mitä enemmän, sitä enemmän eli mitä enemmän autoja, sen halvempi. Tarkkaa alennusta eivät osanneet sanoa, ennen kuin tietävät autojen määrän, mutta saabbilinkistä saa suuntaa.

    Lisäksi lastun vaihtoa havittelevien tulee ilmoittaa auton merkki/malli sekä ohjainlaitteen nro (ainakin VAG-Comilla saa ja on esim.8D0 907 558 DA) sekä lisäksi Bosch nro esim. 0 261 206 429...tuo bosch nro on ratkaiseva seikka.

    Vastailen kysymyksiin tänne tai privalla jos niitä tulee.

    EDIT: Tämä on siis alustava tiedustelu eikä sitova ilmottautuminen. Tätä voi varmaankin yhdistellä myös muillekin VAG-foorumeille, jolloin saataisiin lisää porukkaa.

  • #2
    Laitoin FFP:llekin tietoa tästä ja pian viesti poistettiin ja sain privalla palautetta FFP:ltä ja selityksen miksi viestini poistettiin ja syy oli nuo kimppatilaushuijaukset, kun kirjautuu foorumiiin ja heti ehdottaa kimppatilausta. Luonnollista jos epäilyttää.

    Tarkennampa vähän tätä kimppatilausideaa tännekin jos jotain alkoi epäilyttämään...

    Tarkoitushan on kerätä kiinnostuneita lastu/ohjelmointi kimppatilauksesta doc-powerilta, mutta mitään rahoja en tule pyytämään. Jos saadaan tarpeeksi tilaajia, niin sitten saadaan alennushinnatkin selville. Itse virityksen pyrin järjestämään samaan tyyliin kuin saabclubillakin eli halukkaiden saannin ja doc-powerin tarjouksen jälkeen koitan sopia, että tarjous on tietyn aikaa voimassa ja jokainen ilmoittautunut saa sopia asennusajan itse doc-powerin kanssa, jolloin en itse joudu käsittelemään mitään rahoja tai maksuja, vaan maksetaan normaalisti doc-powerille asennuksen yhteydessä.

    Joten ihan rehellisellä asialla tässä ollaan ja koitetaan itsellekin saada lastutus mahd.halvalla...

    Comment


    • #3
      Onko mahdollista saada pelkkää forgea sopivasti?

      Comment


      • #4
        En uskalla luvata, mutta jos/kun tarpeeksi autoja saadaan kasaan, niin voihan koittaa yrittää ujuttaa yhden forgenkin sinne väliin. Ainakin itselläkin olisi tarkoitus forge laittaa, joten niitä luulisi automaattisesti menevän lastun yhteydessä, se orkkis kalvotoiminen ei ilmeisesti oikein kestä. Yhteensä meitä on vasta kolme (1 lastu ja 2 PPC), mutta hiljaa hyvää tulee.

        Comment


        • #5
          Millasiin alennuksiin nuo Saba-klubilaiset pääsivät?

          Jaa, olishan tuo selvinnyt kun olis katsonut tuolta linkistä... =)

          Steg 2 saattas kiinnostaa

          Comment


          • #6
            Joo linkistähän selvisi, että jos 10kpl niin alennus oli 170?. Doc-Powerin heppu kertoi, että saabeja oli ollut yhteensä 18kpl ja hinta vieläkin huokeampi. Alennuksethan tulevat sitten luonnollisesti toteutuvien viritysten mukaan, ei kerättyjen nimien, muutenhan kerättäisiin 100 nimeä ja lopulta Doc-Powerille saapuisi kolme autoa!;D

            Comment


            • #7
              Niinjoo...jos jollain on kavereita FFP:een puolelta, niin voi infota heitäkin tilauksesta. Loppujen lopuksi viestini poistamisen syy sieltä olikin se, että Doc-Power ei kuulu yrityksiin joilla on mainostusoikeus heidän foorumissaan. Luonnollisesti viestini koettiin ilmaisena mainoksen Docille ja epäreiluutena muille virisoftan myyjille, joilla on oikeus mainostaa FFP:ssä. No se oli ihan luonnollinen selitys!:(

              Comment


              • #8
                Katotaan miten käy, laitoin siis uuden topikin asiasta :-)

                Comment


                • #9
                  Päivitystä: Tällä hetkellä autoja tulossa 13kpl, joten ihan hyvin jo näinkin pienessä ajassa. Ei muuta kuin lisää porukkaa mukaan, niin aina parempi.

                  Comment


                  • #10
                    Myös täällä on alustavasti kiinnostusta. Ilmoittelen tarkemmin Keski-Euroopan matkan jälkeen.

                    Comment


                    • #11
                      Ja täällä ollaan kans kovasti kiinnostuneita!

                      Comment


                      • #12
                        Nonniin, soittelin Doc-Powerille ja heppu jonka kanssa asiasta puhuin palaa lomilta ensi viikon jälkeen, jolloin pyydän tarjouksen ja sen jälkeen vahvistetaan sitovat ilmottautumiset kun hintahaitari selviää. Eli ensi viikko keräillään vielä autoja. Tämän hetkinen tilanne on 18kpl. Olen itsekin ensi viikolla reissussa joten en joka päivä pääse lukemaan maileja/foorumia.

                        Mutta nyt pitäisi saada alla olevan mallin (jota kannattaa käyttää omia auton tietoja ilmoitettaessa)mukaan auton tietoja, jotta saadaan mahdollisimman tarkka tarjous Doc-Powerilta. Haluttava ohjelma määrää sen, mitä tietoja tarvitaan (alla olevat kohdat 1,2 ja 3). Omassa esimerkissäni otan BSR Stage 1 lastun ja sen takia joudun selvittämään sekä VAG että Bosch-nrot. Lisäksi otan Forgen by-passin joka on suositus vakio kalvotoimisen tilalle tehoa lisättäessä.

                        1. Lastuihin ohjainlaitteen Bosch ja ECU:n VAG nro,
                        2. BSR PPC softaan runkonumero ja ECU:n VAG nro
                        3. REVO:on vain ECU:n VAG nro.

                        Merkki: Audi
                        Malli: A4 1.8Ts 132kW
                        Vuosi: 1999
                        Vaihteisto: Manuaali
                        Softa/lastu: BSR Stage 1
                        VAG nro: 8D0 907 558 DA
                        Bosch nro: 0 261 206 429
                        Runko nro: -
                        Forge by-pass: Kyllä
                        Muuta tilattavaa: -
                        Omistaja: Jari Laitamäki

                        Jotkut ovat antaneet jo tarvittavat tiedot, mutta useimmalta puuttuu vielä tarkemmat tiedot. VAG-nro selviää joko VAG-COM:lla tai katsomalla itse ECU:n päältä. Bosch-nro selviää vain katsomalla itse ECU:n päältä.

                        Laittakaa noita tietoja joko privalla, tähän tai mailiin j_laitamaki@hotmail.com

                        Comment


                        • #13
                          Voisiko joku kärsivällinen kanssakirjoittaja valaista tietämätöntä näistä Dod Powerin viritysvaihtoehdoista? Vaihtoehtoja on siis Jaarlin kirjoituksen mukaan kolme; lastu, BSR PPC ja Revo?

                          Mitäs käytännön eroa näissä vaihtoehdoissa siis on? Doc Powerin nettisivuiltakaan ei kovin tyhjentävää selitystä ollut mitä kukin viritys pitää sisällään. Meikäläinen kun ei edes tiedä mistä tätä ecua lähtisi etsimään - ts. peukalo keskellä kämmentä autoasioissa. Hyvä kun tankkaamisen hallitsen. ;)

                          Kovasti kiinnostaisi tehon lisäys omaan kärryyn, mutta haluaisin tietoja viritysvaihtoehdoista ns kansankielellä selitettynä. Jos hyviin alennuksiin pääsisi tämän tilauksen yhteydessä niin nythän se kannattaisi ottaa.

                          Comment


                          • #14
                            Elikkääs Doc-Powerinlta saa Revon ja BSR:n valmistamia viritysohjelmia ja niiden ero on ulos saatavassa tehossa/väännössä. Alla vähän tietoa kyselyysi. En ole itsekkään mikään ekspertti, joten korjatkaa joku jos olen väärässä.

                            Lastu tarkoittaa sitä, että joutuu vaihtamaan ruiskunohjausyksikköön eli ecuun fyysisesti ohjauspiirin. Eli otetaan vanha ohjauspiiri pois ja laitetaan tilalle piiri missä on ns.viritysohjelma. Tällaista joutuu tekemään vähän vanhempiin autoihin, koska niihin ei ole mahdollista siirtää uutta viriohjelmaa OBD-portin kautta, vanhemman tekniikan vuoksi. Nyrkkisääntö: jos on vaijeritoiminen kaasu, niin joutuu vaihtamaan lastun. Itsellä on -99 audi a4 ja siihen joutuu lastun vielä vaihtamaan.

                            Tuo BSR PPC tarkoittaa sitä, että autoon voidaan vakio-ohjelman rinnalle tallentaa viritysohjelma. Eli viritys hoidetaan tyyliin "töpseli kiinni ja softa sisään". Uudemmissa audeissa, olisko 2000--> on tuo mahdollisuus ja se on nopea ja helppo tapa virittää. BSR-ohjelmaan saa tuollaiseen softaviritykseen mukaan sellaisen kapulan jolla voi näppärästi vaihtaa vakio ja virisoftan välillä.

                            Eli vanhempiin autoihin joutuu vaihtamaan fyysisesti ohjauspiiri eli lastu ja uudempiin saadaan dataväylän avulla siirrettyä tuo virityssofta.

                            ECU löytyy ainakin itseltä konehuoneesta, kuskin puolelta, siitä tuulilasin alapuolelta. Siinä on sellainen musta, muovinen suojalaatikko n.30cm*30cm, jonka sisällä itse ohjausyksikkö on suojassa kosteudelta ja lialta.

                            Jos on jotain vielä niin kysele...tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan. Ja jos/kun en osaa vastata, niin kaivan tiedon jostain.

                            Comment


                            • #15
                              Jep, meikäläinen liittyy mukaan ja järkevältä minun kohdallani kuulostaisi tuo BSR PPC-softa.

                              Pitää vaan vielä kaivaa nuo runko- ja VAGnumerot. Lähettelen yksityisviestiä Jaarlille kun ne olen selvittänyt.

                              ps. Onko syytä samalla vaihtaa tuohon Forgen by-passiin? Saisiko tälle selvitystä ja perusteluja?

                              Comment


                              • #16
                                Minulla on vain se tieto, että tuo kalvotoiminen ei kestä tehonlisäystä kovinkaan hyvin. Ja taitaa olla ilmeisesti muutenkin jossain vaiheessa vaihtoon menevää, kuluvaa osaa...Jos jollain on tiukkaa faktaa tästä, niin itseäkin kiinnostaisi. Searchilla näytti löytyvän paljon keskusteluita by-passista ja forgesta, joten eikähän sieltäkin vinkkiä löydy.

                                Comment


                                  #17
                                  Minun orkkis bypassi kesti todistettavasti parisen kuukautta BSR-lastun kaverina. Juuri ostin TT:n bypassin noin neljälläkympillä marmoritiskiltä, sen pitäisi kestää ja sitä ei sitten tarvitse ollenkaan huoltaa, toisin kun forgea...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ja Forge taitaa olla aika tyyris verrattuna noihin muihin merkkeihin joten ehkä mä sittenkin pärjään marmoritiskin avulla.

                                    Mikäli BSR:n kotisivuja lukiessa ymmärsin oikein niin tuo PPC päivitys onnistuu itseltäkin, eli mun on aika turha ajella Turusta Espooseen tuota asentamaan, voisivat pistää postissa sen tänne? Vai miten Jaarli on tuota tarjousta neuvotellut?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nikli...menikö tuo boschin vahvempi malli eli TT:n malli ihan heittämällä kiinni...pitää kans itse harkita tuota vahvempaa, huoltovapaata mallia jos se kerta marmoritiskillä maksaa vain tuon verran. Onko sinulla tietoa, milläköhän tarvikekoodilla tuo by-pass oli?

                                      Comment


                                      • #20
                                        James Ketkupolkka: Soittelin Doc-Powerille juurikin ja tuo mahdollisuus onnistuu eli ilmoitat sen ECU:n tyypin (VAG nro) ja runkonumeron, niin sillä perusteella pystyvät tekemään softan ja laittamaan postissa tulemaan. Onkos sinulla pitkikkäis vai poikittais kone? Poikittaiskoneeseen suositellaan mieluummin REVO:n softaa ja pitkittäiseen BSR-softaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Olisko kaikissa A4:ssa pitkittäiskone, jostain muistan lukeneeni? En pane päätäni pantiksi mutta minulla ainakin on moottori pitkittäin siellä konehuoneessa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Saattaapi olla...ainut mikä itselle on tullut vastaan poikittaiskoneena, niin on skodan 1.8T.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mitä maksaa?

                                              Doc-Powerin sivuilta ei löytynyt, mutta paljonko maksaa a4 -04 1,9Tdi 85kW lastutus tai siis ohjelma? Semmoinen versio kiinnosta missä ohjelman saa muutettu avakioksi ja viritetyksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuo TT:n pässi sopii heittämälla, osanro. 06A 145 710 N

                                                Erona A4:n orkkispässiin tuossa on joidenkin lähteiden mukaan jäykempi jousi ja kestävämpi kalvo.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kysäsin tosta forgen huollosta doc-powerilta ja myyjä sanoi että ollu myyjän omassa autossa kaksi vuotta kiinni ilman huoltoa ---> ei mitään ongelmia.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kyllä sitä putsata kannattaa. Oli 20tkm aikana aika tavalla sotkeutunut rasvat vaikka omani ei huohta pahemmin eli ihan siitä venttiilistäkin sen verran alumiinia kuluu pidemmän ajan kuluessa, että kannattaa putsata ja rasvata.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Samasta osoitteesta saa muuten huoltosarjan jossa on uus mäntä ja rasvat + o-renkaat. Hintaa ei osaa sanoa, mulle anto kaupan päälliseksi.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Mulla toista vuotta paikoillaan 710N Venttiili 1.4bar ahdoilla, ei ongelmia. Tuuning pisteet kyllä kärsii kun on musta muovinen mötikkä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuli mieleen, että mahtaisiko samaan pakettiin tilatessa saada vaparivirityksestäkin alennusta?
                                                          Tuo A6 ei hyödy lastusta yhtään mitään, mutta BSR:n takapöntöistä jos saisi alennusta (ovh 545 e)...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            BSR tarjoaa 99-00 A4:n kahta eri versiota; Steg 1 ja Steg 1+.

                                                            Steg 1+:lla saapi BSR:n mukaan 209 hevosta (vrt Steg 1:n 196 hp). Kuulostaa aika korkealta teholukemalta pelkällä lastun vaihdolla. Taitaa olla ahdot aika korkealla tuossa? Onko tietoa?

                                                            Onko jollain tuo Steg 1+? Kuulisin mieluusti kokemuksia.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X