Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valoviiksestä johdon siirto (Xenonit H4:sten tilalle) A4 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Valoviiksestä johdon siirto (Xenonit H4:sten tilalle) A4 B5

    Kaipaisin nyt tarkkaa neuvontaa, uudet valot tulee huomenna, alkuperäiset S4 umpiot vilkkuineen jotka pitäis muuten sopia täysin (korkeudensäätömoottorin kanssa pitää johdot katsoa kokeilemalla toimiviksi liitin ei ole samanlainen) mutta edessä on se ongelma 100% varmuudella että kun H7 pitkät laittaa päälle niin Xenonit sammuu koska valot käyttäytyvät kuin ne olisivat H4 valot. Ffp:ltä luin että valoviiksestä kun vaihtaa johdon paikan viereiseen tyhjään kohtaan niin sitten valot toimivat http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...itk%E4t+samaan . Muuten en infoa tästä löytänyt täältä tai sieltä.

    Eli:

    1. ratti pitänee irrottaa, miten?
    2. airbag pitänee irrottaa, miten?
    3. pääseekö tämän jälkeen valoviiksen liitäntöihin käsiksi, jos ei niin miten pääsee??
    4. mikäs tuo johto siellä on ja miten vaikea juttu sen johdon paikan vaihto on? Tarviiko mitä työkaluja, kolvia tms?

    Välineitä pitäs löytyä, yleismittari pitää käydä ostamassa uusi kun vanha ei näytä toimivan. Sillä ainakin selvinnee tuo oikea johto mikä pitää siirtää?



    p.s. extrakysymys: meneekö referenssit yli kun tuohon tulee siis nuo orkkis S4-xenonit (tällä hetkellä referenssit muistaakseni 72.5) ja ennestään on Hellan FF200 lisäpitkät ref 35?

    p.p.s. pitääkö noitten takia jotkut sulakkeetkin vaihtaa isompiin? Hittoako minä niitä osaa vaihtaa..missä niitten pitäs sijaita? Onko sulakepesäke jossain piilossa mistä revitään sulake pois ja vaihdetaan 20A sulake tilalle? MITÄS tapahtuu jos tuota sulaketta ei vaihda??

    #2
    http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=13712 :
    Alkuperäinen kirjoittaja Mika Matikainen
    Tein omaan valopäivitystä ja kokeilin omia vanhoja H7-versioita kaverin autoon, jossa H4.
    Kytkin H7+H7+H1 Boschilaiset H4 Valeoiden tilalle ja hämmästys oli aikamoista, kun valot toimi suoraan ihan oikein. Eli lyhyet jäi palamaan kun vaihtoi pitkille ja näytti siihen liittimeen tulevan myös sumuvalon karvakin. Näemmä vain katkaisijaa vaille sama johtosarja.
    Eli ilmeisesti ainakin halogeeni nelivaloissa tuo kytkentä on umpion sisällä. Kuulostaa aikamoiselta sätöstelyltä tuo kaukovalovilkun muuttaminen.

    Lähivalot ei vaikuta referenssilukuun.

    Muistaakseni jossain puhuttiin 10 A -> 15 A. Omassani ainakin on valmiiksi 15. Liian pieni sulake ei kestä valojen sytytyksen vaatimaa virtapiikkiä.

    Comment


      #3
      Jep oon lukenut tuon saman jutun mutta oon käsittäny että se on eri juttu kun kyseessä H7+H7 sumareilla. Ja tuon FFp:n johtohässäkkäviritykset on sata kertaa hämärämpiä kuin tuon valoviiksen yhden johdon paikan vaihtaminen jadin kertoman mukaan; Audin oma ratkaisu. Mutta huomennapa se selviää ellei nyt joku tiedä paremmin. Huoltomanuaalia selvitin tuossa niin onkos tuo sulakkeiden vaihto niin yksinkertainen juttu että siitä boksista joka on kuskin ovenraossa kilven takana piilossa, vaihdetaan sulakkeet S18, S19, S20 ja S21 10A sulakkeista 20A sulakkeisiin? Revitään siis irti ja vahvemmat tilalle?

      Comment


        #4
        Ei tartte vaihtaa kuin lähivalojen sulakkeet. 15A pitäs riittää. Omassa vissiin siks valmiina kun tuosta vm lähtien niitä on laitettu tehtaalla (jos siis vanhemmissa 10A).

        Tuossa yks valonvaihtoprojekti: http://pajalle.com/cars.php?id=019&lang=fi&page=2

        Luin vasta viestini jälkeen eteen päin tuota ffp:n juttua ja siellä alempanahan tosiaan oli tarkempaa tietoa. Alussa puhuttiin kaukovalovilkusta.

        Comment


          #5
          http://pajalle.com/img/cars/019/019_011.jpg tuo lienee se valoliitin mistä pitäis tietää sitten sen johdon paikan vaihto vaikka kokeilemalla yleismittarilla?

          Comment


            #6
            B3/B4 autoissa nuoremmilla valoviiksillä, joita a4:ssäkin ainakin alkuun käytettiin (eiks je?), vaihdetaan keltainen johto nurkasta vastaiseen nurkkaan. Valoviiksen liittimestä siis. Ylärivissä ollessaan katkaisee lyhyet ja alhaalla pysyy mukana pelissä.

            Muistikuva on jo vähän vanha, että kannattaa tsekata yleismittarilla etten puhu pehmeitä.

            Comment


              #7
              Hienoa, tilanne alkaa tarkentua. Nyt vielä pitää tutkiskella miten tuon airbagin ja ratin sais irti ja sieltä paljatettua tuon liittimen ja irrotettua sen..

              Comment


                #8
                Hetkinen..kun virrat pitää olla pois ja akunkenkä irti niin mites minä mittarilla tuon liittimen oikean paikan mittaan..resistanssiako heh..ei taida tulla hommasta mitään tai sitten vain kokeiltava laittaa se siihen vastakkaiseen nurkkaan, koota paikoilleen, laittaa ratti paikoilleen ja bägi paikoilleen ja toivoa että xenonit palais sit pitkien kanssa?? Auttakaa tyhmää..

                Comment


                  #9
                  Joo jos laitat virrat päälle, kun ratti irti niin airbagivalo jää palamaan nollaukseen asti.

                  Resistanssimittausta, mutta enpä muista tuleeko se sähkö x-releen takaa (mustasininen) vai jostain muualta (punainen tai punasininen tai joku). Se on aika vekkuli se valoviiksi, kun syöttö tulee eri paikkaan riippuen onko virrat päällä tai ei jne. Se "europarkki" eli vilkkuviiksellä vain vasen/oikea parkki päällä aiheuttaa monimutkaisuutta siihen kytkentään melko tavalla.

                  Joku paksuhan se varsinainen syöttö on että mittaa viiksi päällä-asennossa keltaisen ja muiden paksujen resistanssi ja sitten sieltä vastaisesta nurkasta myös.

                  Korostan vielä että ei kokemusta B5:n valosähköistä tippaakaan, eli turisen B3/B4 juttua.

                  Comment


                    #10
                    Hmm tattis. Onkohan nämä 2 nyt ne "tärkeät" diagrammit;

                    sulakkeet ja johdot valoille (20 ja 21 vaihdetaan 15, 20 tai 30A)

                    http://kotisivu.dnainternet.fi/kaivol/sulakkeet.gif

                    valoliitin?

                    http://kotisivu.dnainternet.fi/kaivol/liitin.gif

                    Tuosta valoliittimestä "Light Switch" manuaalissa en vain ota selkoa..

                    Comment


                      #11
                      Arvataan että keltaisen siirto kasista kymppiin voisi antaa halutun tuloksen.

                      Comment


                        #12
                        http://www.audi4ever.at/faq/pdf/audi...achruesten.pdf

                        tuolla on vissiin lenkstockschalter tuo valoliitin mutta kun ei voi copypastettaa tuota niin hidasta on selvittää nuo kun saksa ruosteessa...yritetään. edit joo antaa olla ei noista tajua babelfishikään mitään..

                        Comment


                          #13
                          "Arvataan että keltaisen siirto kasista kymppiin voisi antaa halutun tuloksen."

                          niin...jos tuo nyt olisi se oikea keltainen niin se lienee valmiiksi jo kympissä kun nuo tod näk on H7 valoille tuo kytkentä..vai tajuatko tai joku muu noita kaavion tarkempia merkityksiä..eli vois ehkä olettaa kuitenkin että joko 8->10 tai 10->8?

                          Comment


                            #14
                            Eipä onnistunu airbagin repiminen kun torx-avaimeni oli liian lyhyt... Älytön matka sinne pohjaan asti..pitää ostaa huomenna semmonenkin sitten ni pääsee arvailemaan johtojen paikkoja...

                            Comment


                              #15
                              TILANNE FINITO!!!!!!!

                              Sain tiedon että airbagiä ja rattia ei tarvitse irrottaa. Tässä ohjeet mikäli joku muu joskus tekee saman:



                              H4 valoista nelivaloihin -> lyhyet palamaan pitkien kanssa:


                              1. virrat poies
                              2. säädä ratin asento aivan maksimipituuteensa ja alimpaan korkeuteensa
                              3. irrota ratin takaa päällimmäinen muovikansi; kahdella ristipääruuvilla kiinni alapuolelta
                              4. nyljäyttele vaikka talttameisselin avulla valoliitin irti pidikkeistään (iteltäni hajos 2 mustaa klipsua, so not)
                              5. paikanna keltainen johto (kuva)
                              6. siirrä violetti kelkka hieman lateraalisemmin niin johdot irtoavat helposti. Varo ettei muita johtoja irtoa kuin haluamasi keltainen johto (itelläni irtos vahingossa 4kpl onneks muistin mihin ne kuulu :) )
                              7. vaihda keltaisen johdon paikka (kuva)
                              8. liitin paikoilleen, virrat päälle, testaus, jos kaikki valosysteemit ok; muovikansi paikoilleen


                              KUVA:





                              Tosiaan helppo ja nopea juttu. Liitin kaapeleineen ei vaan tullut ulos kuin ~2cm vaikka kovemminkin sitä kiskoi sieltä syövereistä pois, että ahtaasti pitää työskennellä.

                              Comment


                                #16
                                Tuohon olikin hyvä tieto, nyt voin omasta kalustosta muuttaa kytkennät niin että lyhyet EIVÄT pala yhdessä pitkien kanssa.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuota pitää testata itsekin illalla!

                                  Mun koslassa ei nimittäin jää palamaan lyhyet pitkille vaidettaessa, vaikka muuten kyllä pelaavat oikein... Valeo H4 -----> Bosch H7 swappi.
                                  Onkohan noissa sitten piuhoituksissa eroja vuosimallien välillä kun toisilla on pelannu oikein suoraan kyseisessä swapissa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt pelaa valot oikein kun siirsi tuon johdon.

                                    Pihdit pitkällä ja kapealla kärjellä on ehdottomat tuon piuhan siirrossa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kiitos näistä ohjeista, nyt minullakin on kaikki valot palaamassa pitkillä! Valoa kansalle sanoo äsken xenon-
                                      kitin asentanut Harald.

                                      Comment


                                        #20
                                        Itsellä sama h4->h7 projekti menossa ja tarvitsisin tietoa, mikä johto pitää siirtää minnekin. Tuosta sakkeuksen ohjeesta, kun ei ole apua ilman kuvaa. Arpomaan en rupea, koska virtamittarini on rikki. :(

                                        http://koti.mbnet.fi/soikka/DSC07840.JPG

                                        Eli, jos joku kertoisi mikä siirtää minnekin. Kiitos.

                                        Edit: Ongelma ratkaistu, porkkiksen sivistynyt arvaus toimi. Tuota ohjetta voisi selventää lisäämällä siihen: 7. vaihda keltaisen johdon paikka 10->8.
                                        Viimeksi muokannut Cid; 19.12.2007, 13:46.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Viitsisikö joku pistää kuvan tuosta liittimestä ja siitä johdosta mikä pitää siirtää? Katoin sitä siitä päältä päin mutta oli niin tiukassa se liitin että en ottanu oikein selkoa mitä pitäs tehä.

                                          Edit. Kyllähän se sitten aika helposti onnistuki. Oisko 5 min homma siirtää tuo johto.
                                          Viimeksi muokannut Nigthbreaker; 13.1.2011, 14:33.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitosta tämmösestä niksistä, valoteho parani n. 200% :).. Ei ollut hankala homma, liitin irtosi itsellä talttameisselillä kammeten aika helposti, johtonippua sai vedettyä n. 10cm joka riotti liittimen lukkojen aukasuun. Audissa on jotkut tummaoptiikka enkelit vaihdettu. Lyhyissä xenon h7 ja pitkissä halo h1. HC/HR hyväksynnät lukee lasissa. Korkeudensäätö ei kyllä toimi, onkos näissä se kork.moottori vakiona umpiossa vai irrallaan muualla? Autohan oli A4 B5 -96
                                            Viimeksi muokannut Jonttu895; 23.11.2011, 13:38. Perustelu: Auton malli lisätty.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hei.


                                              Itellä sama homma umpiot vaihdettu ja xenonit lyhyissä ja pitkissä.. Nyt pitäs saada pelaamaan lyhyet ja pitkät samaan aikaan..
                                              Irrottelin ratinpäältä suojamuovin ja kokeilin tyrkätä täysin keltaisenjohdon joka oli liittimen toisiksi ylimmässä reijässä ja siirsin siis sen saman rivin alimpaan.. ei alkanut toimimaan..

                                              mistä näkee johtojen tai liittimen numeroinnin.. keltaisessa johdossa oli ainoastaan numero "10"

                                              Mikä on oikea reikä minne pitää keltainen johto laittaa?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Hawe90 Näytä viesti
                                                Hei.


                                                Itellä sama homma umpiot vaihdettu ja xenonit lyhyissä ja pitkissä.. Nyt pitäs saada pelaamaan lyhyet ja pitkät samaan aikaan..
                                                Irrottelin ratinpäältä suojamuovin ja kokeilin tyrkätä täysin keltaisenjohdon joka oli liittimen toisiksi ylimmässä reijässä ja siirsin siis sen saman rivin alimpaan.. ei alkanut toimimaan..

                                                mistä näkee johtojen tai liittimen numeroinnin.. keltaisessa johdossa oli ainoastaan numero "10"

                                                Mikä on oikea reikä minne pitää keltainen johto laittaa?
                                                Omassa oli todella pienillä numerointi liittimessä, katsoitko sen johdon että oli varmasti pelkkä kelta, ettei ollut 2 värinen? Se keltainen istuu numero 10 reiässä, ja sen siirrät tyhjään paikkaan jossa on nro.8

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuommone löyty E:\Omat tiedostot\Kuvatiedostot (shotit)\Arkisto\Siivotut marraskuu 06

                                                  T:Sakkeus

                                                  :)
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hei

                                                    Sakkeus kiitos kuvasta..tuo selvensi minulle paljon. Nyt toimii

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mikäs johto muutetaan ja mistä kun pre-faceliftin omat umpion sisällä olevat sumarit sammuu pitkille vaihdettaessa ---> pitäis saada ne nyt noitten facelift päivityksen jälkee palamaan tuonne puskuriin kokoajan pelkällä omalla katkaisijalla? Eli jostai joku johto veke mikä menee kertomaa noille sumareille et nyt on pitkät päällä..

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Miksi niiden pitäisi palaa pitkien kanssa samaan aikaan? Näkyykö pitkillä liian hyvin kauas?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tais osuu edellinen viesti tunteisiin.. harmi huomaa kyl tämän foorumin toiminta periaatteet. No yllä olevalle vaikka vastaukseksi pääsen amistelemaan siun kanssa Joensuun shellille.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Osui tunteisiin yhtä hyvin kuin hakaristien piirteleminen, vai mitä. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X