Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 TboQ lastua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 TboQ lastua

    Koitin haeskella, mutten löytänyt aiheesta mitään sangen selkeää topiccia, eli A3 1.8 TQ -00 kaipailee lastua. Kyseessä on se kesympi versio, eli oliko se noin 150hp, mitä tossa on vakiona.
    Tarkoituksena olisi saada hiukan lisää paukkua autoon, mutta pitää järki mukana touhussa.

  • #2
    Pysyttele vaan merkkilastuissa ja niitten välillä voit valinnan vaikka suorittaa sen mukaan mikä paikka on sua lähinna. MTM, APR, ABT, Revo, Karalan custom.

    Comment


      #3
      Tota, mitä tarkoitat "merkkilastulla"? Onhan noistakin osa ns. viritelmiä...?

      Comment


      • #4
        Lähinnä tarkoitin, et kannattaa pysyä erossa esim. ebayssa myytävästä kurasta ja upsoluten lastuista oon lukenu myös huonoja kommentteja. Jos haluaan halvan ja hyvän ni täytyy yleensä ostaa ne kummatkin...

        En tiedä mitkä sä noista edellisistä lasket "viritelmiksi", mut noista mistään en oo ainakaan kuullu mitään huonoa. Itellä on nykyisessä MTM ja edellisessä oli ABT ja kummastakaan ei valittamista.

        Comment


        • #5
          Jere: Mulla on samanlainen auto ja samanmoiset aikeet kun sulla! Jonkinmoisen selvityksen jälkeen listalla keikkuu seuraavat vaihtoehdot:

          1. APR (Pro-Mo/edit: siis Tikkurila) => edit Aamuruskontie taitaa olla Tikkurilan suunnalla.
          2. Karalan Mikan ohjelma (Turbotec/Jyväskylä)

          Molemmista vaihtoehdoista olen kuullut pelkkää hyvää.. Jos Karalan kioski olisi pääkaupunkiseudulla olisi se silloin selvä valinta. Nyt kuitenkin välimatka kallistaa valintaa Pro-Mo:n suuntaan.. Ai miks Karala olis selvä valinta? No siks, että saisi räätälöityä sellaisen alavääntöpainotteisemman ohjelman. Joka tapauksessa oli valinta kumpi tahansa noista, vääntö kasvaa REILUSTI vakioon verrattuna. :)

          Pitäähän sitä vielä syventyä tuohon Doc Poverin Revoon, mutta uskon päätyväni jompaan kumpaan edellä mainituista.

          Comment


            #6
            Mä lasken "viritelmäksi" kaikki pikkupajojen laittamat chipit, minkä toiminnasta, teho/vääntöarvoista, tai muista vastaavista jutuista ei ole mitään kokemuksia, muuta kuin myyjän vakuutus siitä, että se toimii.
            Mä olen miettinyt vaihtoehtoja LMS/Turboteci/Harinen.

            Comment


            • #7
              Jani: Tuolla ko3-puhaltimen tuotolla ei ihan mahottoman paljoa ole varaa kikkailla väännön ja tehon kanssa. Nuo kaikki valmisohjelmat (Mtm, Apr, Revo, Abt, Oettinger jnejne) on kuitenkin eräänlaisia optimeja saavutettavissa olevista teho- ja vääntöarvoista järkevillä paineilla eikä se Karalakaan ihmeisiin pysty. Tuon ko3:sen kokonen turbo herää joka tapauksessa alhaalta ja paineiden nostaminen lisää entisestään sitä tuottoa juurikin sinne alarekisteriin eli ei tuosta kovin ylävireistä saa vaikka haluaiskin...

              Comment


                #8
                No toi ylävireisyys, tai siis itse asiassa sen puute, on jokapäiväisessä ajoautossa ihan kiva.
                Lisää paukkua sopivastu, että jaksaa viitsiä katsella autoa, se riittää mulle.

                Comment


                • #9
                  1. APR (Pro-Mo/Tuusula)
                  Vantaan Tikkurila oikeempi osoite. Jos kaupungin rajoja oikein orjallisesti tulkitsee niin Helsingin puolella taitaa olla.

                  Comment


                  • #10
                    Taisi mennä aamuruskontie ja sulantie sekaisin. :) Hyvä, että joku vireämpimuistinen korjasi asian!!

                    Viktor: Niin, eihän sitä mopolla mahottomia. ;) Ajatuksena olisi kuitenkin napsasta tuosta omasta padasta ns. löysät pois. Se n. 200hv/300Nm on ehkä realistinen tavoite ja sillä teho/vääntölisällä kestää vielä muut paikat kasassa normikäytöllä. Sitten kun se nälkä kasvaa niin pitää pistää auto vaihtoon..

                    Comment


                    • #11
                      "Se n. 200hv/300Nm on ehkä realistinen tavoite"

                      --> juuri noin minäkin oon ajatellu, ja kesällä sitten toimintaa. Karala, Jkl.

                      Kone on ihan vakio vielä, 1.8T AJQ 180hp, ajattelin vielä vaihtaa Forgen by-passin, kunnon hukkaportin, uuden Bosch- lambdan, nakutustunnistimen ja vielä ahtopainemittarin kabiiniin. Nyt näyttää vakiokone Tekun dynon mittarilla 0.85 ahtopainetta ja 176hp/259nm (!) , paljoonkohan sitä ahtopainetta joutuu nostamaan jotta tuo 200hp/300nm tulee dynossa tauluun?

                      Muuten, mitä ootte mieltä: jos tuo 200hp/300nm tehotavoite saavutetaan, niin kulkeeko tuo A3q varttimailin 14.9?

                      Comment


                      • #12
                        Hmm... Omassa ahtopaine on max 0.50 ja tehot muista (150hp) vakioista mitattuna pääsääntöisesti olleet luokkaa 156-158hp/210Nm.

                        Jos pitäisi veikata niin veikkaisin että ahdot luokkaa 1.2-1.3 jos tehot 200hp/300Nm.

                        Pitääpä yrittää löytää dynotuloksia.. tarkennuksia tulee jos tuloksia löytyy..

                        Comment


                        • #13
                          Näyttäis olevan siinä 1.0 -1.1 nurkilla nuo ahdot jos tehot n. 200hp/300Nm.

                          Comment


                            #14
                            Jos tuota noin vaikka kuin kunnes..... Olisko joku muu kiinnostunut lastuttamaan A3:sta?
                            Ajattelin jos vaikka tonne Hariselle veisin. Auto ajetaan penkissä joka kerta ennen ja jälkeen, joten ainakin mulle kelpaa. Käytännössä lupasivat diagnostiikkaportin kautta ajettavan ohjelman tuovan noin 30-40hp/65-90Nm lisää poreilua, auton setupista riippuen. (lue=suuttimet, putkisto, jne... jne...)
                            Sopiva ajankohta vois olla jossakin huhtikuun loppupuolella/toukokuun alussa.

                            Puolisitovat kiinnostumiset vaikka mulle privana, aiheesta voipi vaikka jatkaa lörpöttelyä
                            täällä. =) Selvittelen hintaa yms, sitten kun porukka on selvillä.

                            Comment


                            • #15
                              Virittelyä

                              Taitaa olla jonkinlainen rakkopako tai ainakin pakkorako lastuttaa oma Q, kun löysivät laakkosella ahtopaineiden heittelyyn ohjausboksi vian ja korjaukseksi tarjosivat uutta ohjausboksia saksasta 705? hintaan + vaihtotyö.
                              Ei kait se lastuttaminen kovin paljon enempää maksaisi, joten puolisitovan kiinnostuksen voisin näin oman akolkun lastuttamiseen julkituoda.

                              Comment


                              • #16
                                Juu meitsi on mukana kans! Kolmen viikon työreissu rapakon taakse painaa kyllä päälle samoihin aikoihin mutta sille ei ole tullut vielä sitovaa päivämäärää..

                                Comment


                                • #17
                                  Mukana ollaan, tosin aikataulun mukaan varauksella.

                                  Comment


                                    #18
                                    Aikataulu on auki, mutta kesäksi on tuo muutostyö pakko suorittaa.
                                    Hintaa en ole vielä lyönyt lukkoon, mutta jossakin 600-800E:n nurkilla se liikkunee, lukumäärästä riippuen. Autojen pitäisi olla jotakuinkin samanlaisia, jotta saadaan "paljousalennus".
                                    Hei, kaksi autoa vielä sitovasti mukaan, niin meillä on ainakin viisi aakolkkia rivissä menossa
                                    poreilunlisäykseen, Haemaelaenen kuudentena?

                                    Haemaelaenen: Mitenkäs tämä rauhallisen oloinen aikataulu soveltuu sulle? Tarkoitan lähinnä, että kuinka akuutti tarve sulla tuohon boxivian korjaukseen on? Voitko odottaa sitä esimerkiksi pari kuukautta?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipä mulla mitään kiirettä asian kanssa ole.
                                      Bässi on tulpattuna auki asentoon, joten auto liikkuu melkein normaaliin tahtiin.
                                      En ole kuitenkaan varma tarviiko boxi uuden chipin vai uudelleen ohjelmoinnin, boxissa kun on jonkinlainen viritys chip jo olemassa.
                                      Auton ensimmäistä omistajaa en ole tavoittanut, enkä siis tiedä mikä viritys on kyseessä, mutta eiköhän virityspajan dynossa sekin asia selviä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Joudun nyt rouvakullan painostuksesta laittamana Audin myyntiin, eli itse en ole tässä lastutuksessa nyt sitten mukana. En saa lupaa ostaa mönkijää ellen myy Audia pois, joten jostakin nyt vaan pitää sitten luopua. ...naiset....

                                        Muttamutta: Mä hoidan juoksevan asioinnin Harisen pajan kanssa vaikken siinä mukana enää olekaan. Eli KAIKKI A3:sen omistajat joilla on periaatteessa samanlainen auto kuin minulla on myytävänä voidaan kelpuuttaa kimppaan vetotapaan katsomatta. Periaate on se, että kun kaikki autot ovat suunnilleen samanlaisia, se säästää työtä Harisella ja rahaa asiakkaalla, kun autoja tulee tarpeeksi monta.

                                        Jos nyt joku sitten pullakaffet tarjoaa kun homma on pulkassa, niin kiitän etukäteen.
                                        Mä olen ensi viikolla yhetydessä Hariseen, laitan infoa aiheesta tänne.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Olenko missannut jotain oleellista, vai onko asia haudattu kaikessa hiljaisuudessa?
                                          Ei muuten, mutta olisi mukava tietää missä mennään.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei olla asiaa haudattu!! Kesää odotellaan koska ilmeisesti sopiva lastutusajankohta oli usealle toukokuu. Itselleni näyttäisi sopivan parhaiten ehkä toukokuun alkupuoli.

                                            Pitänee varmaan pidellä nimenhuuto tässä kohtapuolin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Poreilua

                                              Onkohan jere ollut Hariseen yhteydessä asian tiimoilta?
                                              Varasin ajan omalle q:lle kuun lopulla vian etsintään ja kovasti tuntuu olevan kiireitä pajalla.
                                              Ellei kukaan ole mitään kysellyt, (en ainakaan ole ilmoituksia asiasta huomioinut), niin voisin ottaa viritys asian puheeksi jos joku vielä poreilun lisäyksestä on kiinnostunut.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kuinkas kävi ukoilla aakolkun piristyksessä? Itse hommasin vastaavan pelin Belgiasta, jossa tällä hetkellä asun, ja kiinnostaisi tietää millaisia kokemuksia on jos niitä on.

                                                -ville

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Piristys?

                                                  Käväisin Harisen pajalla toukokuun lopulla ja siellä oli hiukan kiire aika, autoja piha väärällään ja uuden hallin rakentaminen aluillaan.
                                                  Korjattiin vain quattroa vaivannut "nyykähtäminen", eli vika löytyi turbon alipainekellon ajoittaisesta jumittumisesta, jolloin paineet nousi liian korkeaksi ja elektroniikka pudotti tehoja,(tätä ei tampereen laakkosella osattu korjata).
                                                  Sovittiin, että myöhemmin syksyllä veisin uudemman kerran "piristysruiskeelle", jolloin olisi uusi talli ja paremmin aikaa operaatiolle.
                                                  Eipä täällä tunnu olevan kellään enää kiinnostusta asiaa kohtaan, ainakaan ei kukaan ole mitenkään kommentoinut, onkohan muut kesän "toimet" vieneet rahat ja kiinnostuksen?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Itselläni homma vähän levällään. Jos jatkan liikennöintiä A3:lla niin ehkä siihen täytyy lastua jossain vaiheessa ajatella. Tässä vaiheessa kuitenkin pauce päällä siinä projektissa..

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X