banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa

Työkalut Display Modes
andre_ andre_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

Vanha 06.07.2016, 16:02

Välihuomiona tähän väliin että ainoa viite tuohon Pitney Bowesiin on okkim:in arvelu "ilmeisesti". Ei oo kyllä missään tilauksen vaiheessa tullut esiin tuo Pitney Bowes. 2kpl tuotteita tilattu periaatteella halvin (tuote+rahti) eli eikai se sitten PB voi olla jos se maksaa ostajalle tuplahinnan? Tuntuis oman tuotteen kohdalta halvemmalta ostaa lähikaupasta kun katsoa ebaysta myyjä joka ylipäätään ilmoittaa mitä kuriiripalveluita käyttää.
Archie Archie ei ole kirjautuneena

Vanha 06.07.2016, 16:25

Tarkennetaan vielä: jos hinnan alapuolella lukee "This item will be sent through the Global Shipping Programme and includes international tracking. Learn more" ja Payments-kohdassa "international postage paid to Pitney Bowes Inc. Learn More...", kyse on just PB:n palvelusta.
okkim okkim ei ole kirjautuneena

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 06.07.2016, 22:55

Minulle tuli juuri paketti PB:n kautta, sillä niin arvelin. Mutta sitä en tiedä että tuleeko kaikki saman kuriirin kautta. Hitaasti se ainakin tuli.
Jay Jay ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 07.07.2016, 01:18

Itselleni on pari taulua tullut GSP:n kautta jolloin PB on ollut siellä välissä (myyjä->gsp->pb->suomi). Toinen tuli nopsaan ja toisella kesti viikko päästä tuonne Global shipment centraliin. Nämä siis USA:sta jolloin myös tullit ja muut on sisältyneet hintaan. Ei ole ollut mielestäni kallis.

ACF jäsen

Vanha 07.07.2016, 12:11

Kyllä se vahvasti näyttää siltä että juurikin tuo "Global Shipping Program" briteistä tilatessa on aina Pitney Bowesin hyppysissä. Vaikka ensin epäilin että näinköhän sieltä mitään mailipäivityksiä tulee niin olin väärässä, tänään pamahti seurantanumero wnDirect / Pitney Bowes c/o Bring Parcels. Toinen ostos vielä vissiin makaa myyjällä, mistä lie skotlannin pikkukylästä sen mahdoinkaan tilata. Vähän tuntuu siltä että kun olis lähtenyt uimalla hakemaan niin olis saanut tavarat nopeemmin perille, mutta ostoksissa oli hinnalla enemmän painoarvoa kuin toimitusajalla joten seuraillaan rauhassa tilannetta.
kari.rautio kari.rautio on kirjautuneena

Vanha 16.07.2016, 16:30

Tilasin tämän setin kuun alussa. Contitech hammashihna + kiristysrulla + ohjausrulla + vesipumppu.
Tavara tuli paljon ennen arvioitua toimitusaikaa.
Hinta oli vain 88,90 + 18,00. Kun nyt katson samaa ilmoitusta, niin hinta onkin 188,10. Olikohan heillä aluksi satasen virhe hinnassa ?

http://www.ebay.de/itm/301870217000?...%3AMEBIDX%3AIT

ACF jäsen

Vanha 16.07.2016, 17:13

Ainakin tuossa ilmoituksessa on toimitus vain Saksaan joten taitaa olla tuo eri artikkeli minkä ostit?

Vanha 16.07.2016, 18:07

Kyllä se on tuo aivan sama. On parhaillaan käsissä tuo toimituksen mukana tullut RAT-autoteilen paperi.
Ja toimitushinnan Suomeen kysyin liikkeestä erikseen.

Möglicherweise kein Versand nach Finnland - Lesen Sie die Artikelbeschreibung oder kontaktieren Sie den Verkäufer, um Informationen zu Versandoptionen zu erhalten.

Suomeksi: Mahdollisesti ei toimitusta Suomeen. Lukekaa tuotteen kuvaus ja ottakaa yhteys myyjää, jotta saatte tietoja toimitusvaihtoehdoista.

Ja tässä vähän kopiota heidän kuitistaan:

Hello KARI RAUTIO,

You sent a payment of €106.90 EUR to Rheinau-Autoteile (rheinau-autoteile@t-online.de)

Viimeksi muokannut Killeri 16.07.2016 18:15 Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

ACF jäsen

Vanha 16.07.2016, 19:07

Mjaa, nyt tarkemmin luettuani tajusin itsekkin että tässä vain ihmetellään myyjän halpaa hintaa. Mikäs siinä jos sattuu halvalla saamaan, sillon kannattaa ostaa. Eikös tässäkin paketissa tule samat osat?

http://www.ebay.de/itm/Zahnriemensat...gAAOSwk5FUsuSC

~130€ + rahti

Vanha 16.07.2016, 19:39

Samat osat näkyy olevan. Tuossa ilmoituksessa, josta minä ostin, oli harhaanjohtavasti vesipumpun kuva kahdesti.
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena

Vanha 16.07.2016, 22:57

Noita hypertarjouksia tulee silloin tällöin, ei mitään uutta auringon alla.
välkky välkky ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.07.2016, 22:33

Näkeehän sen sieltä mihin hintaan on myyty...

http://offer.ebay.de/ws/eBayISAPI.dl...p2047675.l2564
HanSolo HanSolo ei ole kirjautuneena

Vanha 23.08.2016, 10:21

Minulla on manuaalivaihteiston korjaus / uuden hankinta edessä ja tämmöinen löytyi ebaystä:

linkki

Onko tämä liian hyvä ollakseen totta?

Vanha 23.08.2016, 10:47

Ei suinkaan, lienee ihan pätevän ammattilaisen hinta manuaalilaatikon korjauksesta, näkyy puolassa maksavan ehjät käyteyt vastaavat noin 500 euroa, rikkinäisiä saa varmaan vielä halvemmalla. Vanha loota pitää siis vielä hoitaa takaisin puolan pojille, mutta taitaa maksaa postitus suomesta sinne enemmän kuin tuo 150e joka on pantti, joten loppuhinnaksi jäänee se vajaa 1400 euroa.
aakman aakman ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 28.08.2016, 09:07

Mä haluaisin kuulla käytännön asioita yksityisenä tavaran myymisestä ebayssä, lähinnä liikkuuko raha nätisti ja varmasti Paypaliin, ebayn kulut, maksaako pelkkä ilmoittaminen jne... kvg olis liian helppoa ;)
nikokup nikokup ei ole kirjautuneena

Vanha 28.08.2016, 09:24

Ebayn kulut taisi olla 10% ja PayPal taisi ottaa tuosta summasta muutaman prosentin. Itse ilmoittaminen ei ainakaan mun tapauksessa maksanut, kun oli ihan normaali huutokauppa. Olisikohan ollut, että "Osta heti" mahdollisuus olisi jonkun kymmenen senttiä maksanut.

Itselleni kun oli ensimmäinen myynti tuolla, niin PayPal pitää niitä rahoja lukittuna nyt jonkun aikaa. Lähettämällä PayPalin/Ebayn kautta seurantakoodit ja tekemällä muita siellä ohjeistettuja juttuja, pitäisi rahojen sitten vapautua käyttööni, nyt ne näkyvät pending tilassa siellä. Sitten kun on tarpeeksi myyntejä, joista saatu positiivinen palaute, niin tuo odotusaikakin ilmeisesti poistuu ja rahat on käytettävissä heti.

Viimeksi muokannut nikokup 28.08.2016 09:52

Vanha 28.08.2016, 09:29

Mä kaupittelin noita 405mm jarrulevyjä saksan ebayssä, silloin sai törkättyä 1000e ostaheti -hinnan, joku britti tarjos puolet siitä ja hyväksyin tarjouksen mutta ei sitten ikinä maksanutkaan. Sain 500 euron edestä "krediittiä" eli ilmeisesti ebayn komissiot höylätään tulevaisuudessa sitten tuosta summasta, mutta tämän operaation jälkeen en enää ole saaanut uudelleenjulkaistua tuota ilmoitusta, maksimi hintapyyntiraja on tipahtanut 500 yhdysvaltain dollariin, ja sen rajan nostamiseksi pitäis soittaa ebayn aspaan jenkeissä. Pitäkää tunkkinne saatana.
Eemeli82 Eemeli82 ei ole kirjautuneena

Vanha 12.09.2016, 19:34

Ensimmäistä kertaa kävi niin, että eBaysta tilattu tuote ei toimi. Myyjän kanssa olen ollut yhteydessä eBayn kautta ja pyysi lähettämään tuotteen takaisin. Mites tuo nyt sitten menee? Laitan tavaran kirjatussa kirjeessä takaisin, tavallisessa kirjeessä ei varmaan kannata. Mutta tarvitseeko eBayssa joku ilmoitus vielä palautuksesta tehdä? Tavara on maksettu PayPalilla.
Hallikainen Hallikainen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.09.2016, 20:51

Itse lähetin juuri vanhan viallisen Airliftin ohjausventtiilin postin kautta myyjälle takaisin. Maksoi alta 30€ jos oikein muistan ja sain seurantakoodin sille. En vaan löytänyt paikkaa millä seurata sitä..
Myyjä tekee sitten palautuksen PayPalin kautta kun tuotteen saa. Itse siis sain rahat takaisin ja erillisen mailin siitä että myyjä on Refundannu mulle rahaa :)
Itse jännitin myös pitkään tätä että miten toimii ja jahkailin 1,5kk lähetyksen kanssa ja toimi hyvin :)
perrier perrier ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.09.2016, 20:52

Ebayssä kun painaa sieltä palautus kohtaa niin saa palautustiedot, sitten taitaa tulla näkyviin hyvitysmäärä mitä kauppa antaa takaisin ja sinne voi vielä lisätä seurantakoodin kun on lähettänyt paketin/kirjeen. Kun tavara on toisessa päässä niin myyjä kuittaa saapuneeksi ja rahat palautuu paypalin kautta.
janhe janhe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.09.2016, 20:58

Ensimmäistä kertaa laitoin perjantaina tavaraa myyntiin ebayhin, mutta vieläkään omaa ilmoitusta en löydä ebaystä, vaikka ilmoituksen otsikolla etsin. Silti 3 hlöä on laittanut ilmoituksen seurantaan, 83 kertaa katsottu ja eräs henkilö lähetti viestiäkin tavaroiden tiimoilta. Mikähän tossa mättää?

Onko tosiaan muuten niin, että ebay ottaa 10% siivun myyntihinnasta ja posteista? Tähän ymmärrykseen itse jäin.
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena

Vanha 12.09.2016, 21:38

Se Paypalin vakuutus kannattaa raksia jossa Paypal maksaa takaisin sulle lähetyskulut kuitin valokuvaa vastaan.
Sebastian Sebastian ei ole kirjautuneena

Vanha 13.09.2016, 20:12

Mistäs se löytyy vai onko oletuksna päällä?
AaaVee AaaVee ei ole kirjautuneena

Vanha 30.11.2016, 14:38

Auttakaapas kokeneemmat. Olen katsellut puolivakavissani uutta tietokonetta itselleni joka on kiinalainen ns. Microsoft surface4 kopio. Tämän koneen saisi esimerkiksi e-villestä noin 499€+alv ja olen yrittänyt etsiä konetta myös ebay.stä ja noin samanverran maksaa kone sitäkin kautta ja kiinasta. Löysin sattumalta yhden ainoan koneen italialaiselta myyjältä, joten tämähän tulisi ilman alvia suomeen. Kone on myynnissä uutena ja huutokaupalla, hinta nyt vaivaiset 251€ ja varmaati tulee nousemaan. Jotenkin vain epäilyttää ilmoitus kun tämä tuntuu olevan ainoa myynnissä oleva kappale eu:n sisältä ja yksityisellä myyjällä, toistaiseksi halpaan hintaan. Myyjällä 170 palautetta ja kaikki positiivisia. Kuinkahan suuri vaara on joutua huijatuksi jos tähän kauppaan lähden mukaan? Kuinkas helposti paypalilta saa rahaa takaisin jos tuotetta ei jostain syystä näy tai se on muuten susi.
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.11.2016, 15:14

Ainakin kannattaa varmistaa että Paypalilla onnistuu maksu. Jos on ongelmaa tai tuote ei tuu, niin muistaakseni kuukauden sisään ostosta pitää tehä valitus. Jos tuote ei saavu koskaan, niin 100% saat korvauksen paypalilta. Muissa ongelmatapauksissa ei aina ole niin varmaa, mutta selkeä selostus ja hyvät kuvat yleensä tepsii. Kerran saanu auton takavalojen summan takaisin paypalilta ku niitä ei koskaan ilmestynyt eikä myyjästä kuulunu mitään. Yhen kerran oon myös hävinny 300e ku tilinsiirrolla maksoin ebay oston saksaan eikä tuotetta taikka myyjästä kuulunu. Ebay protection ei auta tommosis tilanteissa, vaikka siinäkin tapauksessa mainostettiin ebay suojaa hämäävästi tuotteen sivulla. Eli aina Paypalilla maksu.
+RISU +RISU ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.11.2016, 15:34

Ja ns. "tuplasuoja" jos on luottokortti liitettyna Paypaliin. 45 paivaa on tuo Paypalin valitusaika.

Vanha 30.11.2016, 15:41

Tätä siis kyttäilen, mikäli hinta jää kohtuulliselle tasolle http://www.ebay.it/itm/222326069251 vaikuttaako luotettavalta jos hinta jää alle sen halvimman kiinasta tilatun ?
54mmy 54mmy ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.11.2016, 15:43

Mistä Antti tuon 45päivää sait? Paypalissa ainakin omalla kohdalla yhdessä siirrossa lukee näin:
Lainaus:
You can use the Resolution Center to open a dispute with a seller within 180 calendar days of payment

ACF jäsen

Vanha 30.11.2016, 15:51

Ok, muistin väärin ton ajan, tai sit se on muuttunut.
alpi alpi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.11.2016, 15:57

Niin siis eletäänkö tässä nyt siinä toivossa, että huutokaupan hinta jäisi jotenkin erityisen alhaiseksi suoran kaupan hintaan verrattuna? Aikaa on vielä 5 päivää jäljellä, joten varmasti kohoaa lähelle kiinasta tilatun koneen + alv:n muodostamaa hintaa. Voin olla tietysti väärässäkin.

Vanha 30.11.2016, 22:46

Siinä toivossa eletään, että hinta ei pompsahtaisi kannattamattomuuden puolelle. Katsotaan miltä hinta näyttää neljän päivän päästä :)

Vanha 15.12.2016, 21:34

Lieköhän jonkinsortin kusetus http://www.ebay.com/itm/Elliptical-B...AAAOSwARZXjsb3 hieman alle vastaavien pyyntihinnan. Ajatuksissa hankkia mahdollisesti laite odottamaan uudenvuoden lupauksia :D olin jo tilaamassa halpaa 115€ maksavaa samanlaista laitetta briteistä. Vai uskaltaisiko tähän sijoittaa?
ziree ziree ei ole kirjautuneena

Vanha 15.12.2016, 22:39

Itse karttaisin vähäisten myyntien takia. Näyttäisi olevan myös kyseisen myyjän ainoa myynnissä oleva tuote.

Vanha 15.12.2016, 22:49

Joo epäilys heräsi, joten siksi kyselin. Taidan jättää suosiolla väliin juuri em. syiden takia. Jos jonkun tilaan niin sen brittien 115€ version, kun se on sentään "money back guarantee" takuulla ja 99,6% posiitivisilla palautteilla joita on tuhansia :) Halpahan sekin jo on. Preeco. fi muuten myy samaa laitetta 249€
ziree ziree ei ole kirjautuneena

Vanha 16.12.2016, 00:38

Paypalilla kun oon maksanu, aina saanu rahat takasin jos ei oo tavaroita kuulunu tai tullu väärää, eikä myyjä ole reagoinut palautteesta huolimatta. Viimeisestä reklamaatiosta tosin alkaa olemaan vuosi aikaa.
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 16.12.2016, 13:24

PayPal on tosiaan ihan ehdoton noissa Ebay jutuissa. Aina on rahat palautuneet jos jotain kummallista on sattunut ostosten kanssa.
jukka_hi jukka_hi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.04.2017, 16:11

Mitä mieltä ootte, tohtiiko vanteita tilata ebaystä?
Ei ole paypal tiliä, tähän asti kortilla maksettu, ja aina saanu rahat takas vaikkei tuotetta tullutkaan.
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.04.2017, 17:49

Mä olen tilannut 2 settiä vanteita ebaystä. Yhdet jenkeistä ja yhdet enkuista. Ei mitään ongelmaa. Tietty jos olis ollut ongelmia niin samaan tyyliin ne hoidetaan kuin muutkin ebay-jutut.

Mutta, perusta se paypal-tili. Helpottaa ongelmatilanteissa kummasti (ebay omistaa paypallin). Esim. Visa kyllä korvaa jos myyjä ei lähetä mitään mutta PP korvaa jos sieltä tuleekin laatikollinen lanttuja tms. ;) Muistat vaan videokuvata (esim. kännykällä, kameralla tms.) laatikon avaustilanteen niin olet aina turvassa.

Viimeksi muokannut ToniH 19.04.2017 17:54
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.04.2017, 19:32

Lainaus:
Ei ole paypal tiliä, tähän asti kortilla maksettu, ja aina saanu rahat takas vaikkei tuotetta tullutkaan.
Visa ainakin takaa, jos et saa ostamaasi tuotetta/palvelua ei sitä myöskään tarvitse maksaa. Masterilla lie samanlainen käytäntö.
diudi diudi ei ole kirjautuneena

Vanha 19.04.2017, 19:43

Tohtii ostaa eBayn kautta vanteet, tai ihan mitä vaan. Järki kannattaa pitää kuitenkin päässä, älä osta uudelta myyjältä (vain muutama palaute) kallista tavaraa. Ja jos ostat niin älä maksa millään muulla kuin paypalilla.

Vanha viisaus päätee ebayssakin, jos jokin on liian hyvää ollakseen totta niin se usein ei olekkaan totta.
jukka_hi jukka_hi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.04.2017, 20:21

Tämä oliki joku liike englannissa joka myi vanteita. Yyli 3800 positiivista palautetta ja reilu 3000 tuotetta myynnissä ehkä uskaltaa ostaa :)
topex84 topex84 ei ole kirjautuneena

Vanha 11.05.2017, 16:20

Löytääkö joku jollain hakusanalla B8 A4 S-Line/S4 etupuskurin alumiinilipan?

Ei vahingossakaan osu omaan silmään..

Vastaava kuin linkissä:
http://www.slamit.net/product/21597/...4-b8-2008-2012
+RISU +RISU ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 11.05.2017, 16:58

Taalta ainakin loytyy osanumero jolla hakea: 8K0807110A 2ZZ
topex84 topex84 ei ole kirjautuneena

Vanha 11.05.2017, 20:38

Kiitti Jesse, jo alkoi löytyä!
589236 589236 ei ole kirjautuneena

Vanha 24.09.2017, 08:57 ebay tilaus

moi!onko kukaan tilannu mitään roudrunner liikkeestä mitään kokemuksia? meinasin pakopiippua.
mstr mstr ei ole kirjautuneena

Vanha 24.09.2017, 14:13

Ebay-myyjistä kertonee aika paljon, minkälaista feedbackia kyseinen myyjä on saanut. Aikalailla kaikilla, joilta olen itse tilannut, statsit on näyttäny 99,x% positiivista. Yhen kerran on 4€ tuote jäänyt saapumatta, ja siitäkin olis varmaan saanu Paypalilta rahat takaisin jos olisi jaksanut nähdä vaivaa.
yamahateme yamahateme ei ole kirjautuneena

Vanha 25.09.2017, 06:49 Ebaystä nokka-akseli sarja audi a6 2.5 tdi aken vm2003 moottorille

Onko porukka tilannu kyseiselle moottorille nokka-akseli sarjaa saksasta tai amerikasta? Kertokaa, jos tiedät, tai olet tilannut luotettavasta paikkaa kyseisen paketin.

ACF jäsen

Vanha 19.11.2017, 19:40

Ongelma ebay.de kanssa. Sehän on saksan kielellä ja haluaisin muuttaa sen englanniksi. Mitenhän tuo tapahtuu tai onko se yleensä edes mahdollista?

En ole löytänyt ebaysta asetusta joka sen tekisi, eikä selaimen (Chrome) kieliasetuskaan auta. Selaimessa default kieli on english, mutta ebay.de on silti saksan kielellä

:(

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 19.11.2017, 21:12

Käytä www.ebay.co.uk sivustoa.
buzz buzz ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.11.2017, 21:18

Joskus aikoinaan varmaan 10v sitten rekisteröidyin eBayhyn juurikin eBay.de kautta (jostain syystä). Kaikki viestit mitä eBay lähettää tulee saksan kielellä vaikka tilauksen tekis esim. ebay.co.uk:sta tai ebay.com:ista. Tuota ei näköjään pysty muuttamaan?

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 19.11.2017, 21:20

Ei pysty, olen kysynyt. Aika kankeaa...

ACF jäsen

Vanha 20.11.2017, 19:47

Lainaus:
Käytä www.ebay.co.uk sivustoa.
Tuolla ei vaan taida olla ihan sama tarjonta mitä ebay.de on. Noh, eipä tämä iso ongelma ole :(

Vanha 20.11.2017, 20:01

Kaikki ebay-sivustot ovat vain ostoportaaleja, oletuksena toki hakevat vain kyseisen maan tarjonnasta mutta sieltä vasemmalta puolelta voi kliksutella hakuvaihtoehdoiksi myös euroopan tai usan tai koko maailman.
ilyx ilyx ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 22.11.2017, 14:10

Jos löydät jotain esim ebay.de sivulta, niin lyö sen tuotteen "eBay-Artikelnummer" hakuun ebay.co.uk sivustolla, niin löydät sen saman tuotteen.

Liitteenä kuva.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Capture.PNG‎
Views:	97
Size:	73,4 Kt
ID:	55760  
taski taski ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 22.11.2017, 14:19

Toi ebayn kieliongelma on tuttu. de:stä ostelin muutaman kerran, ja nyt tulee ebay.com:istakin tilatuista tilausvahvistus aina saksaksi...
elexter elexter ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 22.11.2017, 16:54

Ebay.de -> Ebay.co.uk käännöksen voi suoritta myös vaihtamalla osoiterivillä tuo pääte. Tällöin siis itse sivun kieli vaihtuu osoitteen päätteen mukaiseski kieleksi. Toki siis myyjän kirjoittamat tuotekuvaukset ovat edelleen alkuperäisellä kielellä.

Eli jos haetaan esimerkkinä ebay.de:stä osanumeroa 4F0498625A (A6 4F pyöränlaakeri) ja avataan eka haun tulos:
http://www.ebay.de/itm/1x-SKF-RADLAGER-SATZ-RADLAGERSATZ-VORNE-HINTEN-AUDI-A6-4F-C6-AB-BJ-04/361066386144?epid=1605894647&hash=item54113bd2e0:g :BZ8AAOSwviBZy1jT

Muutetaan osoiterivillä .de päätteen tilalle vaikkapa .co.uk, vaihtuu sivuston pohja Englannikieliseksi. Tällöin ei tarvitse miettiä oliko se "Sofort-Kaufen" nappi oston tekoon, vai menikö sillä tuote ostoskoriin.
http://www.ebay.co.uk/itm/1x-SKF-RADLAGER-SATZ-RADLAGERSATZ-VORNE-HINTEN-AUDI-A6-4F-C6-AB-BJ-04/361066386144?epid=1605894647&hash=item54113bd2e0:g :BZ8AAOSwviBZy1jT

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 22.11.2017, 22:29

Juurikin tuota tarkoitin, mutta en jaksanut runoilla noin pitkästi.

ACF jäsen

Vanha 23.11.2017, 18:58

Lainaus:
Jos löydät jotain esim ebay.de sivulta, niin lyö sen tuotteen "eBay-Artikelnummer" hakuun ebay.co.uk sivustolla, niin löydät sen saman tuotteen.
Tämähän olikin se jutun juoni :)

Kiitoksia kaikille neuvoista.
Teemu M Teemu M ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 27.11.2017, 11:56

Tilasin Amazonista osia, ja niistä maksettiin etukäteen se "Import Fees Deposit". Osat oli parissa päivässä Suomessa, mut nyt ovat olleet jo melkein 2 viikkoa DHL:n seurannan mukaan tilassa "Tullauskäsittely käynnissä".
Onko kokemuksia että kauanko toi voi kestää? DHL:n asiakaspalvelusta ei ole tullu mitään vastausta.

Vanha 27.11.2017, 15:46

Olet lähettänyt sinne vain sähköpostia? Itse olisin jo soittanut päivän jälkeen siitä kun ei ole vastausta kuulunut.. ja soittaisin myös tässäkin tapauksessa heti.

ACF jäsen

Vanha 27.11.2017, 21:07

Juuh, kyllä pitää olla ite aktiivinen noiden kaa. Pahimmassa tapauksessa lähtee takaisin lähettäjälle ku joku vellipershe kahvittelultaan ranettaa huolella. Mielenkiintoista tosin nähä pelaako noi ennakkoon maksetut tullimaksut, ite oon olln hyvin skeptinen ebayn global shippingin ennakkomaksuista. On kaikki kaupat jääny väliin jossa tuo on ollu määriteltynä.
jannes jannes ei ole kirjautuneena

Vanha 27.11.2017, 21:23

Olen tuota tullauksen ennakkomaksua käyttänyt (joutunut käyttämään) pari kertaa sekä Amazonin että Ebayn kanssa, ja on toiminut ihan luvatusti.
tommi_n tommi_n ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 28.11.2017, 00:27

Ebayn global shipping myös testattu useampaan kertaan, ongelmitta. Mulle tulleet paketit ovat ainakin tehneet välipysähdyksen jossain EU-alueella sijaitsevassa global shipping centerissä (tjsp), tullaus ilmeisesti siellä ja sitten uusilla osoitekorteilla suoraan perille täkäläisen tullin ohittaen. Huomattavasti nopeammin ovat sujuneet matkat kokonaisuutena kuin perinteisellä menetelmällä Suomen tullin kautta kiertämällä.
Teemu M Teemu M ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 28.11.2017, 06:54

Joo spostilla olin vaan yhteydessä, kun ei ollut osilla mikään kiire. No sopivasti sieltä just eilen vähän tän kysymyksen jälkeen kyseltiinkin henkilötunnusta, ja nyt on seurannassa status muuttunu, että kait se nyt menee taas eteenpäin.

Tää on itselläkin eka kerta kun olen maksanu tullimaksut etukäteen, kun aina yrittänyt välttää näitä. No tossa DHL:ltä tulleessa postissa oli, että kaikki tarvittavat tullit ja verot on maksettu. Toi ennakkomaksu oli n. 26% kokonaissummasta.
Jabe Jabe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 28.11.2017, 10:51

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viesti
Kaikki ebay-sivustot ovat vain ostoportaaleja, oletuksena toki hakevat vain kyseisen maan tarjonnasta mutta sieltä vasemmalta puolelta voi kliksutella hakuvaihtoehdoiksi myös euroopan tai usan tai koko maailman.
En ole täysin varma onko asia enää näin vai onko muuttunut, mutta jotain tarjouksia ja tuotteita ei löydä ebay.co.uk sivuilta mutta löytyy ebay.de sivuilta, ei ole vaikutusta hakukriteereillä ja toisinpäin.
Ainakin öljyjä kun tilasin Frinken-racingilta, niin vain osan sai laitettua ostoskoriin .co.uk sivulla, .de sivulla sai kaikki lisättyä, osasta siis puuttui mahdollisuus klikata koriin ja näin pyytää kokonaistarjous.
Myös sellaisiin tuotteisiin olen törmännyt, että ei näytetä haussa kuin tietyllä sivustolla, nykyään käyn läpi .com, .co.uk, .de sivut jos pitää jotain arvokkaampaa ostaa tai ei meinaa löytyä, tuotteen löydyttyä se toki näkyy päätettä vaihtamalla eri sivuilla.
Jay Jay ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 28.11.2017, 17:18

Amazonista (US) kotiutui perjantaina import feet etukäteen maksettuna 5pv toimitusajalla (ei prime) noutoautomaattiin tavarat. DHL kyseli henkilötunnuksen ja sillä selvä.

Ebaysta (US) aina toiminut myös hyvin tullit maksettuna toimituksena.

Tuo että et saa koriin johtuu juuri "väärästä" tld:stä osoitteessa, käsittääkseni US:ssa myynnissä olevat tavarat saat ebay.comista koriin - et .de tai .co.uk.
ilyx ilyx ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.11.2017, 18:23

Noin 5e säästi 200e tilauksessa kun käytti Visan omaa vaihtokurssia Paypalin sijaan. Se tekee noin 2,5% joten kannattaa muistaa vaihtaa tuo varsinkin jos jotain kalliimpaa tilailee.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Ebay apua?

Avainsanat
moi

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä

Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
A4 1.9 TDi ei käy kunnolla, apua kaivataan! TeemuL Diesel 39 18.03.2010 23:59
Moniurahihnan kiristäjä(?) hajosi reissussa, apua kaivataan Kurko Moottori ja voimansiirto 7 05.03.2007 14:53

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 02:21.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.