banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa

Työkalut Display Modes
quattro20v quattro20v ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

Vanha 10.02.2010, 11:54

Joo, itse olen käyttänyt UK puolen ja Saksan ebaytä ihan sujuvasti vaikka en saksaa osaakkaan. Ajattelin vain kun jollakin tuottaa myös lontoo ongelmia eikä pysty kattelemaan sen puolelta tavaroita.
jta jta ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Admin

Vanha 10.02.2010, 12:26

Kyllähän sitä itsekkin vastaisi mielummin äidinkielellä esitettyyn kysymykseen kuin jollain vieraalla kielellä. Eli Saksaa ko. maan myyjille ja Englantia taas muualle, varmemmin saa vastauksia.
-Mika- -Mika- ei ole kirjautuneena

Vanha 05.06.2010, 13:01

Kertokaapa joku viisaampi, että kaupataanko tuossa tosiaan 2 kpl xenon umpioita kaikilla varusteilla vai mikä koira tohon on haudattuna?
http://cgi.ebay.de/Audi-A6-S6-C4-94-...item3a5b65dbe1
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 05.06.2010, 13:18

Jos selviää totuus niin vois kiinnostaa kanssa.
quattro20v quattro20v ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.06.2010, 10:29

Lainaus:
Kertokaapa joku viisaampi, että kaupataanko tuossa tosiaan 2 kpl xenon umpioita kaikilla varusteilla vai mikä koira tohon on haudattuna?
Äkkiseltään näyttäis olevan aftermarket umpiot mihin on väsätty aftermarket xenonit. Taitaa tyyppihyväksyntä xenoneille vaan puuttua.

Eikait noi umpiot maksa edes kahtasataa ja siihen joku xenon setti päälle niin sama tulos satasen halvemmalla. ;)

Siis jos noi on mallia "TYC" umpiot.
gedu gedu ei ole kirjautuneena

Vanha 06.06.2010, 17:20

Tyyppihyväksyntää kun ei nykyisillä koodeilla ole alkuperäisissäkään. Lähivalon tunnus (HR/DR) puuttuu siis lasista kokonaan ja sen tilalla on "erillishyväksynnän" koodit lasissa, tuo hyväksyntänumero vaan ei tuota voittoa kun sillä yrittää etsiä tuloksia.
Samii- Samii- ei ole kirjautuneena

Vanha 30.07.2010, 11:41

Kiinnostaisko ketää pk aluellaa asuvaa auttaa ebay tilaamisessa? Itse en omista luottokorttia ja pitäísi tilaa osia audiin.
diffas diffas on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.07.2010, 11:44

Aina ei tarvi luottokorttia. Esim. electron riittää ja moni kauppias hyväksyy myös tilisiirron.
Eu:sta kun tilaa niin ei mee tilisiirrosta maksujakaan.
jtlukkari jtlukkari ei ole kirjautuneena

Vanha 10.10.2010, 14:10

Nyt testataan, miten toimii Ebayn "Buyer Protection".

Ostin jonkinaikaa sitten Saksan ebaysta Cobran valoraudan Multivaniin. Kuvauksen mukaan tuote oli ok eikä yhdestä pienestä kuvasta saanut selkoa tuotteen kunnosta. Maksoin tuotteesta ihan kunnon hinnan, joten minulla oli aihetta olettaa, että tuote on kunnossa.

Kun sain tuotteen haltuuni, totesin siinä olevan rekkaritelineen vieressä selkeästi näkyvä noin puolen putken syvyinen kolhu. Luonnollisesti tuollainen näyttää sen verran pahalta, että sellaista rautaa en autooni laita.

Myyjään yhteyttä otettuani hän oli sitä mieltä, että rauta on käyttökelpoinen (toki näin onkin teknisesti) ja ehdotti, että laittaisin samoilla spekseillä kiertoon ebay.kauppaan, mihin ei kuitenkaan meikäläisen moraali venyisi. Koska olin maksanut tuotteen tilisiirrolla, uskoin, että nyt kusetettiin gringoa kunnolla.

Laitoin kuitenkin ebay-valituksen kehiin (yllättäen reklamaatio ohjattiin ebay.comin sivuille). Otin tuotteesta kunnon kuvat ja selvitin asiani asiakaspalvelulle ja senkin, mitä myyjä minulle kertoi. Varsin nopeasti tuli vastaus, että lähetä tuote takaisin myyjälle ja ilmoita ebaylle seurantanumero.

Kun myyjä on saanut tuotteensa takaisin, eli paketti on kuitattu vastaanotetuksi, ebay maksaa minulle tuotteen hinnan ja alkuperäisen postituksen summan Paypal-tililleni. Tuote on nyt postitettu, jään seuraamaan tilannetta. Harmi vain, että tuotteen takaisin postitus maksoi tuplaten sen, mita sama kyyti maksaa sieltä tänne -tuosta en saa mitään korvausta.
Teemu M Teemu M ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 15.10.2010, 07:10

Ois parit puskurit ebayssa myynnissä, mitkä on Itävallasta ja haluaisin ne Suomeen, niin onko kokemuksia paljonko tuo mahtaa puskureiden kuljetus kustantaa ja mitä rahtifirmaa kannattaisi käyttää? TNT:n laskuri antaa hinnaksi n. 500€ ja DHL:n tonnin, että mahtaako tuolta olla oikeasti noin kallista lähettää verrattuna saksaan.

Vanha 15.10.2010, 07:29

Onko kyseessä pelkkä puskurin nahka? Painon mukaanhan nuo taitavat mennä, viimeksi, kun olen Caravellen vastaavan osan tilannut, on rahti kustantanut noin 25€. Suomesta ulkomaille vastaavien osien rahdit taidetaan laskea tilavuuden mukann, joten kustannukset voi hyvin arvata.
Teemu M Teemu M ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 15.10.2010, 07:40

Kyseessä on tuollaiset normaalit muovipuskurit, eli paljonhan ne ei paina. Laskureihin laitoin painoksi 10kg ja kooksi 180cmx40cmx40cm/kpl.
jounii jounii ei ole kirjautuneena

Vanha 15.10.2010, 08:35

Kysy myyjältä, tietävät yleensä paremmin. Suomesta lähetettynä kaikki maksaa. Joskus jotain läppärin paketin kokosta 3kg pakettia uuteenseelantiin lähettelin. Ostaja kyseli FedExiä kun "se on edullinen". Sanoin, että Suomesta FedExillä saa maksaa 600 euroa.

Vanha 15.10.2010, 08:38

Noin kuukausi sitten tuli Saksasta paketti, jonka lähetyskuluiksi myyjä oli saanut 32€, kun meni karvan verran yli kymmenen kilon. Lähetin viime viikolla samaisen tuotteen takaisin hieman kevyemmin pakattuna, Itellan kuljetuksella, jolla se oli minullekin tullut. Rahti 66€.
okkim okkim on kirjautuneena

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 15.10.2010, 10:50

Itselle maksoi etupuskurin rahti viimeksi 100€, josta varmasti osa meni myyjän taskuun. Aiemmin oli kummallisen vaikeaa saada ihan samanlainen puskuri Suomeen, osa firmoista ei muka kuljeta niin isoa pakettia, toiset taas halusivat melkein 300€ rahdista. Kuitenkin se tuli Puolasta DHL:llä ihan nätisti kun myyjä sen lähetti.

Vanha 15.10.2010, 10:58

Mitä olen itse tavaraa Saksasta tilannut, DHL Paket Internationalilla hinnoittelu menee aika selkeästi painon mukaan, esim. 30 kg paketti maksaa 32€.
Itellalla suomessa on aivan käsittämättömiä tilavuuspainoindeksejä, paketin ulkomitan muuttuessa viidellä sentillä hinta voi tuplaantua.
anotsook anotsook ei ole kirjautuneena

Vanha 20.10.2010, 22:01

Lähettämisestä: Ostin eräästä saksalaisesta purkaamosta osia ja nyt ne pitäisi saada tänne pohjoiseen edullisesti. Liike tarjoaa kuljetusta, mutta omasta mielestäni hinta on tähtitieteellinen (220€ n. 30kg). Myyjä ei millään suostu lähettämään DHL:n kautta vaan haluaa käyttää jotain Transportteria(?) kuljetukseen.

Katsoin DHL:n sivuilta Paket International palvelua ja se vaikuttaisi minulle sopivalta palvelulta. Oletteko käyttäneet palvelua siten, että olette tilanneet DHL:n nettisivuilta paketin kuljetuksen, maksaneet sen ja lähettäneet rahtikirjan myyjälle. Ilmeisesti sitten lähetti käy hakemassa paketin (+3€) ja vie sen terminaalin, josta se kulkeutuu joskus omalle ovelle maarahtina.

Ymmärsinkö oikein DHL:n palvelun?

http://www.dhl.de/en/paket/privatkun...nal/paket.html

Hinnat ovat kyllä vähintäänkin kohtuullisia liikkeen pyyntiin verrattuna (42€ vs 220€).
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 21.10.2010, 04:28

Olikos tämä vielä täällä? http://www.eim.ebay.fi/
kontio kontio ei ole kirjautuneena

Vanha 21.10.2010, 09:03

anotsook, kerran oon briteistä Parcelforcen kuriiripalvelua käyttänyt. En muista mikä oli rahtaava yhtiö, mutta toimi näppärästi. ei kai sille myyjälle välttämättä rahtikirjaakaan mene, kunhan on paikalla siihen aikaan kun pitäiskin. Ei taida Parcelforce toimia kuin Briteissä, mutta en usko että DHL ainakaan huonommin toimii Saksassa.

edit_ ja Hermes on se halvin tapa, pyöränrunko 30€. kestää tosin kauan enkä tiedä hakevatko ovelta asti.
mremonen mremonen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 21.10.2010, 12:18

Jos kieli taipuu ja jaksaa lukea sivutolkulla, niin ohessa Ebay-vinkkiä. Mutta kuten kaikki intternjetissä, tämäkin on kaikkien nähtävillä ja n. 100 miljuunaa käyttäjää jo noudattaa näitä "ohjeita". Ehkä tuossa on enemmän aloittelijalle vinkkejä (älä innostu, älä maksa liikaa, korota vasta viimeisellä sekunnilla). Lisäksi tietysti hyvä on tuo resepti miten erottaa hyvä myyjä mahdollisesta huonosta.

http://www.kenrockwell.com/tech/ebay/index.htm

Vanha 27.10.2010, 14:45

Ebay puhuu nyt äidinkieltämme, tarkoittaakohan "ebay suomeski" että ebay on suomessakin?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Snap2.gif‎
Views:	137
Size:	3,3 Kt
ID:	7731  
anotsook anotsook ei ole kirjautuneena

Vanha 27.10.2010, 19:54

Lainaus:
Ymmärsinkö oikein DHL:n palvelun?

http://www.dhl.de/en/paket/privatkun...nal/paket.html
Palvelu toimii juurikin näin. Eli tilasin itse rahdin, maksoin paypalin kautta ja lähetin rahtikirjat myyjälle pdf -formaatissa ja tänään oli paketit noudettu myyjältä.

Olihan tuo rahdin tilaaminen ilman saksankielen taitoa Saksan DHL:n sivujen kautta vähän haastavaa vaikka osa sivuista olikin käännetty englanniksi. Onneksi google translate auttoi.

Eli jos myyjän tarjoamat toimituskulut tuntuvat kohtuuttomilta, niin kannattaa tilata kuljetus itse.
-TMK- -TMK- ei ole kirjautuneena

Vanha 29.10.2010, 17:41

Tuli tuossa rekisteröidyttyä eebayhin ja nyt kun yritän kirjautua, tulee ikkuna jossa seuraavanlaiset tekstit:

Geben Sie Ihren Bestätigungscode ein
Um Ihre Anmeldung abzuschließen, geben Sie den Bestätigungscode aus dem Schreiben ein, das Sie von uns erhalten haben, und klicken Sie dann auf „Mitgliedskonto bestätigen“.
Wie lautet Ihr Bestätigungscode?

Ja toinen:

Haben Sie unser Anschreiben nicht erhalten?
Wir können Ihnen das Schreiben mit Anleitungen zum Abschließen der Anmeldung erneut senden. Bestätigen Sie Ihre Adresse unten und klicken Sie auf „Erneut zusenden“. Wir versuchen es dann erneut. Bitte beachten Sie, dass es bis zu 3 Werktage dauern kann, bis Sie das Schreiben erhalten.

Kun tuo saksa ei taivu, niin tarvitsisin hieman apua. Tuleeko tuolta joku vahvistus että voit alkaa käyttämään profiilia vai? Kiitoksia etukäteen.
amalin amalin ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 29.10.2010, 17:58

Jos Enlanti sujuu paremmin kannatta kaikki rekisteröitymiset ja ostot tehdö ebay.co.uk:n kautta, vaikka tavara olisikin saksassa.
-TMK- -TMK- ei ole kirjautuneena

Vanha 29.10.2010, 18:33

Pitääpä kokeilla tuota.
an13 an13 ei ole kirjautuneena

Vanha 29.10.2010, 18:51

Kannattaa huomata, että rekisteröityessään ebay.co.uk kautta, joutuu semmoiseen tilanteeseen ettei pysty ostamaan edes ebay.com:sta työkaluja joissa on jonkinlainen terä. Esimerkiksi Leatherman tai Victorinox multitooleja. Koska ne olisivat brittiebayssä "aseita" joita siellä ei saa myydä, ja näin ebay haluaa estää rajoituksen kiertämisen ebay.com:n kautta. Ei tuntunut auttavan vaikka profiilissa on maana Suomi ja osoite on asetettu suomalaiseen osoitteeseen.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 29.10.2010, 19:24

www.ebay.com aito alkuperäinen.

Vanha 06.11.2010, 11:22

Tilanteesta ja haettavasta tuotteesta riippuen itse käytän joko .de, .com tai co.uk -palvelua. Tarjonta vaihtelee hieman tuotteittain ja käytetty valuuttakin määrää sen, mitä kannattaa tilata mistäkin.

Esim. taala on nyt halpa ja kun etsii tarkennetulla haulla sijainniksi "Hong Kong" voit melko suurella todennäköisyydellä saada tuotteesi edulliseen kurssiin ja tullin ohi toimitettuna.

Vanha 06.11.2010, 13:27

Viestissä #409 raportoin kokemuksiani Ebayn "buyer protectionista". Olen parin viikon ajan silmä kovana seuraillut DHL:n seurantalinkkiä ja todennut, että myyjälle palauttamani tuote ei tullut Saksan päässä koskaan kuitattua vastaanotetuksi ja nyt näyttäisi siltä, että tuote seilaa jossakin Euroopassa, liekö takaisin minulle. Raportoin tämän tilanteen jonkin aikaa sitten statuspäivityksellä Ebaylle.
Juuri tuli Ebaysta postia, että tuotteesta alun perin maksamani hinta alkup. postikuluineen on hyvitetty Paypal-tililleni! Eli siitäkin huolimatta, että myyjä ei ilmeisesti halunnut ottaa tuotetta takaisin, hinta hyvitettiin minulle. Varsin erinomaista toimintaa kauppapaikan puolelta.
RobTq RobTq ei ole kirjautuneena

Vanha 08.11.2010, 19:45

Mulla on seuraava tilanne: bongasin passelit 18" vanteet britti-eBay:sta mutta kaveri ei lähetä Iso-Britannian ulkopuolelle koska:

Lainaus:
I have had an Italian Guy going nuts for these wheels all week wanting me to post, but I will not get involved with posting outside the UK as I was caught out once with the buyer saying he never recived the item and wanting money back! I will happily package, and meet a courier at my office if you arrange shipping from me. Its is as easy as me arranging shipping for you.
Eli hänellä on huono kokemus ulkomaille lähettämisestä mutta suostuu tekemään kaupat jos itse järkkään kuljetuksen. Nooh, katsoin dhl.co.uk ja parcelforce.co.uk ja rahdin hinnaksi muodostuu molemmissa vajaat 200 puntaa (yli 200 euroa). Kyseessä on kaksi 40 kilon pakettia (yksi paketti on 55cm x 55cm x 55cm).

Onko mitään järkeä yrittää löytää halvempaa toimitusta? 100 euroa olisin vielä valmis maksamaan mutta that's it.

EDIT: löytyi vastaavat vanteet Saksasta ja rahti oli 80 euroa :)

Viimeksi muokannut RobTq 22.11.2010 11:13 Perustelu: lisätietoa

Vanha 04.12.2010, 11:06

Kuuluisi oikeastaan "ottaa päähän"osastolle, mutta menköön:T4:n airbagin spiraali alkoi parakaamaan kesällä ja hankin siihen käytetyn osan, joka ei pitkään toiminut. Noita on vaihdettu muihin vag-vehkeisiin useinkin ja kokemuksesta tiedän, että käytetyn hankinta on arpapeliä. Uudet maksavat melkoisesti, joten halvempaa etsimään maailmalta.

Britanniasta löytyi osanumeroltaan täsmäävä, uusi osa. Kun tuote saapui, totesin vain paketissa olevan osanumeron täsmäävän, itse osassa oli kirjaimen heitto. Myyjä maksoi rahat takaisin mukisematta.

Uusi etsintä ja jenkkilästä löytyi edullinen (linkki). Tuotteen kuvaus on "New", kuvista ei voi epäillä mitään ja myyjän palaute suorastaan erinomainen. Maksusta kolmen viikon päästä kyselen sähköpostilla, että missä viipyy -ei vastausta. Sitten PayPal reklamaatio, johon myyjä vastaa, että ilmoitus maksun saapumisesta on "kadonnut" jonnekin emailiin. Kertoo maksavansa rahat takaisin tai lähettävänsä tuotteen heti. Sanon haluavani tuotteen, joka saapuukin nopeasti perille.

Pettymys on melkoinen, kun totean, että tuote on samaa käytettyä paskaa kuin muutkin, kuntoa en ole edes testannut. Kuvissani ei tuotteen kunto liene jää epäselväksi.

Raportoin myyjälle, että kyseessä on selvä huijaus, koska tuote on myyty minulle uutena. Vielä en ole vastausta saanut, mutta asiahan etenee PayPal claimsina, ellen saa tuotteesta rahojani takaisin.

On aika käsittämätöntä, että myyjä yrittää ensin vetkutella toimituksen kanssa, ilmeisesti aikomuksena odottaa 45 päivää, joka on reklamaation aikaraja. Sitten lähettää minulle kuvauksesta täysin poikkeavan, käytetyn tuotteen.

Toki, olisihan minun ehkä pitänyt hinnastakin päätellä, että kyse on koijauksesta, mutta myyjän palauteprosentti sokaisi ja olin juuri kuukautta aikaisemmin ostanut vastaavan, uuden tuotteen Britanniasta vain 20€ kalliimmalla.

Vanha 04.12.2010, 13:01

Paypal hoitanee kyllä homman eduksesi,jossei muuten homma toimi.

Vanha 04.12.2010, 13:30

En epäilekään, etteikö rahoja saa takaisin: PayPal on ensisijainen kanava nyt kun aikaraja ei ole vielä ummessa. Sitten on Ebayn Buyer Protection ja lopun viimeksi suomalainen Luottokunta.
Ihmetyttää vain, miten noin korkealla palauteprosentilla toimiva henkilö alkaa riskeeraamaan mainettaan pikkujuttujen takia.

Vanha 04.12.2010, 13:54

Niinpä... Jos on myynyt ko potikan jostain kivijalkakaupastaan/jossain foorumilla/nettivaraosassa tms eikä ole halunnut luopua ebay-rahoista? Koittanut sitten kepillä jäätä että kelpaako Suomeen mikä vain.

Vanha 04.12.2010, 15:03

Satojen tekemieni kauppojen joukkoon on sattunut muutama "no show" -tapaus, jotka ilmeisesti juuri ovat "kadonneet matkalla" eli joko todettu jälkeenpäin, että Suomeen ei kannata lähettää. Noista toki on saanut rahansa takaisin, mutta selkeitä huijauksia on ollut aika vähän. Negatiivisen palautteen antokynnys on monesti korkea, joten läpi menevät pienet vilungitkin.

Tuossa ylempänä yksi ja toin tämänkin tapauksen julki siksi, että foorumilaiset oppisivat olemaan sokeasti luottamatta myyjän korkeaankin palauteprosenttiin.

Vanha 04.12.2010, 15:28

Mulle yksi kanssa sattunut tuommoinen ettei Texas Instrumentsin laskin saapunut ikinä. Aika nopeasti tuli Paypalilta rahat takaisin, mutta olihan se ärsyttävää säätämistä kun myyjä vitkutti ja vetkutti asiaa. Jenkkilästä joku firma oli kyseessä.

just noin, eli palauteprosentti on hyvä mittari, mutta ihmisiä kaikki ovat ja ihminen on joskus v*ttumainen ja ahne.
bonus bonus on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.01.2011, 19:52

Tavallaan liitty otsikkoon kun Ebayn kautta tuli voitettua tuote ja apua tarvis. Eli nyt se sitten tuli vastaan nimittäin eka tilisiirto saksaan.. Itselläni SAMPOPANKKI ja pitäs rahaa laittaa liikenteeseen mutta kun eihän sitä oikein tiedä että mitä pitää mihinkin laittaa. Myyjä antoi tälläset tiedot:HypoVereinsbank, Kto:378 515
815, Blz:790 200 76 ja tietenkin nimen. Kiitollinen oisin jos neuvoa saisin.
niksu niksu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.01.2011, 20:03

Eikö paypal käy?
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena

Vanha 09.01.2011, 20:06

Aki, laske tolla noista tilinumeroista IBAN-numero: http://www.iban-rechner.de/ ja sen jälkeen pirautat Sampon palveluun. Itse ainakin Nordeassa onnistuin veloituksetta tolla taktiikalla sekä luomaan oikeat numerot että maksamaan maksut ekalla kerralla Saksaan rahaa siirrettäessä.

ACF jäsen

Vanha 09.01.2011, 20:25

Ei kuulemma käy tai oikeastaan sillä ei oo paypal tunnuksia. Oma vikahan se on kun en hoksinut että ei ollut paypalia maksuvaihtoehtona. Sen kyllä muistin kysyä että lähettääkö Suomeen ja paljon kulut.. :) Kiitokset ommikille linkistä, tuon kautta selvisi ibanit ynnä muut. Melkeen vois huomenna pankkitätin kans käydä maksaa..

Vanha 09.01.2011, 20:33

Eihän siihen mitään pankkitätiä tarvita, verkkopankki auki->maksu ulkomaille, iban ja bic/swift koodit tauluun ja kaikkiin muihin kohtiin voi pistää vaikka XXX kuten itse tulee usein tehtyä. No nimi nyt ehkä kannattaa laittaa. Ei niitä tietoja mihinkään tarvita joten XXX kelpaa ihan mainiosti.

Ja sampopankilla on ilmaiset eu-maksut ibanilla. Siksi se tili mulla vielä on, vaikka välillä meinas hermo mennä sattuneista syistä.

Vanha 09.01.2011, 20:34

Aiemmin noita sai laskea useastikin, nykyään harvemmin, kiitos paypalin. Onko myyjälle osoitetta, noita BIC-koodeja kun on useamman pankin konttorille. Itsellä ei ole koskaan jäänyt selvittämättä BIC/Iban, vaikka välillä on täytynyt tehdä töitä.
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.01.2011, 20:35

Eikös toi nettipankissa onnistu simppelisti..? Ainakin Nordeassa ulkomaan maksu ei paljoakaan eroa normi maksusta.

Edit. hidas.

Vanha 09.01.2011, 20:38

Raha menee kyllä perille vaikka väärän BIC/Swiftinkin laittais, mutta tieto helpottaa varmaan siellä päässä elämää. Ebayssa on se "item location" kohta, arvaa vaikka siitä tai kysy viestillä myyjältä.

IBAN: DE69790200760378515815
Papierform: DE69 7902 0076 0378 5158 15

BIC: bitte prüfen Sie, welcher dieser BICs richtig ist:

* laut Verzeichnis: HYVEDEMM455 (Würzburg)
* laut Verzeichnis: HYVEDEMM986 (Volkach)
* laut Verzeichnis: HYVEDEMM893 (Lohr a. Main)
* laut Verzeichnis: HYVEDEMM888 (Marktheidenfeld)
* laut Verzeichnis: HYVEDEMM885 (Ochsenfurt, Unterfr)
* laut Verzeichnis: HYVEDEMM798 (Karlstadt, Main)
* laut Verzeichnis: HYVEDEMM792 (Gemünden a. Main)
* laut Verzeichnis: HYVEDEMM791 (Kitzingen)

ACF jäsen

Vanha 09.01.2011, 23:47

Kiitän, homma selevä.

Vanha 10.01.2011, 11:36

Juuri testasin OP:n verkkopankissa: syöttämällä maksulomakkeelle IBAN, järjestelmä antaa "oikean" BIC-koodin automaattisesti.
horch horch ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.02.2011, 17:47

Miten kauan noin suurinpiirtein kestää paketin tulla DHL:n kautta? Lähetyksen tarkemmasta tyypistä ei oo tietoa.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 03.02.2011, 08:41

Kyllä se yleensä tulee noin viikossa saksasta.
RistoEe RistoEe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.02.2011, 08:46

Mulla tuli 3 päivässä jenkeistä kengät. Tosin kävin ite hakemassa Vantaalta, kun oli muutenkin asiaa niille nurkille sillon. Ei siinä kyllä pitäis yli viikkoa mennä.
mikaj mikaj ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.02.2011, 09:02

Ei paketin tuloa Jenkeistä ja Saksasta voi verrata mitenkään keskenään. Saksasta normaali lähetys tulee maanteitse, ja riippuu vähän tuurista miten paketti kerkiää eri runkokuormiin. Jenkeistä sen sijaan normaali lähteykset tulevat lentämällä. Koitappa jenkeistä tilata ilman lentorahtia, ei taida tulla kolmessa päivässä.

Mutta 1-2viikkoa yleensä kestää normikuljetukset Saksasta. Briteistä ja Jenkeistä pikkutavarat yleensä on edullista lähettää lentorahtina, eikä silloin rahdin nopeus juuri eroa siitä jos lähettäisi paketin Turusta Helsinkiin.

Vanha 06.02.2011, 10:35

Ei kannata yrittää verrata Suomen postin toimintaa ulkomailta tuleviin paketteihin. Niin kauan kun Helsinkiin on tulossa ulkomailta kamat, ei yleensä Itella saa sössittyä paketin kulkua, mutta voi pojat kun pitäisi Suomen sisällä paketti saada kulkemaan ;)

ACF jäsen

Vanha 07.02.2011, 15:10

Mitä tuo viimenen viimesin vaihe tarkottaa?

http://nolp.dhl.de/nextt-online-publ...DMGpwuWQ%3D%3D

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 07.02.2011, 15:17

"Shipment has been succesfully delivered".

ACF jäsen

Vanha 07.02.2011, 15:22

Hä, mistä sä ton luit vai oliko se sun omaa tekstiä? :) Voiko tuolla numerolla seurata sit Suomes vai mitenkä pystyn kotimaas seuraamaan?
miccomus miccomus ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 07.02.2011, 15:50

Painappa anssi sieltä sivun yläreunasta "english" ja sitten siirrä hiirulaisen osoitin sen viimesen kohdan päälle ja kappas kun ilmestyy tekstiä lontooksi..:) Joskus(aina?) noilla lähetystunnuksilla pystyy seurata kuljetusta postin sivujen kautta. Edellyttäen tietysti, että itella kuskaa loput suomessa, muistaakseni DHL tekee juuri näin..?

ACF jäsen

Vanha 07.02.2011, 15:55

Hävettää myöntää mutten saanu tuolla tapaa näkyviin muuta ku "Retail outlet" :) Noh, tää on eka kerta ku Saksasta hommaan tavaraa :)

e: Nojoo, näkyyhän tuos "kuvasarjan" vimeses kuvas tuo teksti mut eihän lähetys oo vielä sielä asti ku vasta 20% on suoritettu.

Vanha 07.02.2011, 15:56

Jossakin vaiheessa pitäisi DHL:n lähetystunnus kelvata Itellan järjestelmiin, eli jos tunnus alkaa CPxxx.
Valitettavasti useinkaan tuosta DHL:n seurannasta ei ole apua, kun se ylety Suomeen saakka.
Itella kuskaa DHL:ää Suomessa, esim. Hermeksen vie MH.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 07.02.2011, 15:56

Osoita sitä viimeistä laatikkoa, sitähän sinä kysyitkin :)
alpi alpi on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 07.02.2011, 15:58

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miccomus Näytä viesti
Edellyttäen tietysti, että itella kuskaa loput suomessa, muistaakseni DHL tekee juuri näin..?
Riippuu vähän kuljetustyypistä ja lähetyksen koosta. Kerran on DHL:n jakeluauto tuonut autostereot kotipihaan asti. Renkaita ja vanteita sitten useamminkin.

ACF jäsen

Vanha 07.02.2011, 16:01

Webasto sieltä on tulos. En muista millä rengasonline toimittaa renkaitansa mut sillosen mopon rengas tuotiin ovelle asti.

ACF jäsen

Vanha 07.02.2011, 16:02

Lainaus:
Osoita sitä viimeistä laatikkoa, sitähän sinä kysyitkin :)
Tuli kirjotettua vähä sekoa ku kummiplikka pyöri tuos jalois ja piti sitäki vähä seurata :) Mut kumminki, asia on jo suurinpiirtein hoidos :)

Vanha 08.02.2011, 07:59

Riippuu se toki vähän palveluistakin mitä lähettäjä on siihen pakettiin ruksinut.
antti_aamunen antti_aamunen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 14.02.2011, 19:30

Nyt olis B1 koppaan uusia pohjapeltejä samalla kauppiaalla, mutta kieli ei taivu kysymään että antaako "alennusta" jos ostan monta peltiä kerralla ja mitä tulisi toimituskuluiksi.. hieman hirvittää maksaa myös reilu 100€ pelkän googletranslaten avulla :S eli jos joltain saisi pientä neuvoa antavaa?
Smooth Smooth ei ole kirjautuneena

Vanha 21.02.2011, 18:52

Mikä on etupuskuri saksaksi?

Pitää alkaa ettimään kasiin puskuria :)
Arttumutanen Arttumutanen ei ole kirjautuneena

Vanha 21.02.2011, 19:14

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smooth Näytä viesti
Mikä on etupuskuri saksaksi?

Pitää alkaa ettimään kasiin puskuria :)
Tuolla löytyy, Stoßstange
Smooth Smooth ei ole kirjautuneena

Vanha 21.02.2011, 19:56

Kiitoksia, ei kyllä löytynyt pikaisella etsinnällä orkkis etupuskuria.

Pitäisköhän vain laittaa kaskoon menemään.. sais ainaki iihan uuden. Ja menis bonukset.. 20% ?
KuiKelo KuiKelo ei ole kirjautuneena

Vanha 14.04.2011, 23:36

Voisko joku saksan taitoinen suomentaa tuon: "Sie wurden auf Rundlauf geprüft und laufen in Ordnung (keine Schlag wurde beim Autofahren festgestellt)."

Google translator ei oikein taivu tuohon..
Lampinen Lampinen ei ole kirjautuneena

Vanha 14.04.2011, 23:47

Saksantaitoinen tai ei, niin ei huomattu vikoja ajaessa, viedään vielä testattavaksi(onko tuo suomea, en keksinyt mitään järkevämpää)?

E:saksankielentaito on siis kohtalaisen huono, mutta jos nyt edes jotain apua.

Vanha 15.04.2011, 00:04

Kiitti, tollasta kvg:kin tarjosi + jotain höpinää sakoista..? Taitaa olla siis kierot vanteet kyseessä. Taas pakka uusiksi..

edit. Tai sitten koittavat vain kertoa, että vanteet suorat, mutta ei vielä testattu..
jannes jannes ei ole kirjautuneena

Vanha 15.04.2011, 08:37

Ei, kyllä tuossa mielestäni tosiaan väitetään, että suorat ovat.
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 15.04.2011, 11:18

Jep, kyllä tuossa todetaan, että ovat todettu pyöreiksi ja olevan kunnossa, eivätkä ravista ajossa.

Vanha 15.04.2011, 11:23

Ok. Kiitti, sain myös myyjältä vahvistuksen tästä lontoon kielellä.
JS1984 JS1984 ei ole kirjautuneena

Vanha 30.04.2011, 13:18

Kuinka varautunut täytyisi olla, kun eBay myyjälle ei pysty maksamaan paypalilla, joten ainoaksi maksutavaksi jäisi tilisiirto saksaan. Myyjällä on 100% historia, ja paljon tapahtumia, joten siltä osin vaikuttaa luotettavalta.
Puhutaan kuitenkin 4-numeroisesta summasta.
Onko eBayn kautta mikään "takuu" voimassa, jos ei kamaa tulekaan? Pystynkö osoittamaan että tilisiirron olen tehnyt jne...

Olisihan tuo ollut etukäteen nähtävissäkin, sillä maksuvaihtoehdoissa tosiaan lukee vain "Barzahlung bei Abholung", joka tarkoittanee mitä!? :)
Mutta nämä vannekset nyt tulisi silti saada ostettua :D

Vanha 30.04.2011, 13:49

huonolla saksalla sanoisin että tuo zahlung bei abholung on noudettaessa maksu. Google translator auttaa sujuvasti.

on siellä ebayssa tavallaan se buyer protection,mutta en sen varaan laskis kun ei Luottokunta ole tilisiirrossa puskurina välissä.

antaa mennä vaan, kyllä ne sieltä tulee. tai jos haluat varmistaa ettei tule lähettämisen kanssa asennevammaa niin tilaa joku DHL, Hermes tms noutamaan ne.

Viimeksi muokannut kontio 30.04.2011 13:57

Vanha 30.04.2011, 14:04

Joo ilmeisesti on nimenomaan käteiskauppameininki, eli noudettaessa maksu. Myyjällä on tosiaan 100% historia ja suluissa 95 ja sininen tähti :D

Kaipa ne sieltä tosiaan tuliskin, jos tilisiirrolla laitan meneen. Ehkä senkin takia haluaa vain tilisiirrolla, ettei menen paypalin provikoita.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 30.04.2011, 20:28

Jos maksaa tilisiirrolla, ja tavaraa ei tule niin eBay ei auta. Nimim. kokemusta on...
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.05.2011, 11:11

Jos on kyse vain Paypalin provikoista, niin tarjoudu maksamaan ne. Ei se komissio niin paha ole etteikö sitä "vakuutusta" kannattaisi ottaa.

Vanha 02.05.2011, 14:29

No olin jo sopimassa tilisiirrosta, ja menossa PayPalista perumaan tuon siirron joka roikkui Unclaimed-tilassa. Totesin sitten että tila oli muuttunut Completed. Vastaanottajan sähköpostiosoite on kuitenkin unverified, mutta myyjän nimi oli kuitenkin tullut vastaanottajaksi.

Sähköpostittelussa (eBayn osoitteesta) myyjä kuitenkin väittää ettei hänellä ole PayPal käytössä ja että mun pitää koittaa perua maksu. Laitoin nyt viimeisenä tiukan mailin ja kuvakaappaukset liitteeksi, että eBay`hin liitoksissa olevan sähköpostiosoitteen olen laittanut maksun saajaksi, ja nimesi on vahvistunut maksun saajaksi PayPalissa, joten käypä aktivoimassa tilisi, koska sellainen selkeästi ON sinulla olemassa.
Ei ole vielä vastausta tullut. Seuraavaksi pitänee tehdä se valitus PayPalissa, koska maksu on completed, enkä asialle enää mitään mahda.
Ketuttaa vaan vietävästi, kun kesävanteet roikkuu maailmalla.
Ei joku saksankielentaitoinen haluaisi soittaa sakulle ja vääntää rautalangasta että käy aktivoimassa PayPalinsa ;)
sv sv ei ole kirjautuneena

Vanha 02.05.2011, 15:36

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JS1984 Näytä viesti
No olin jo sopimassa tilisiirrosta, ja menossa PayPalista perumaan tuon siirron joka roikkui Unclaimed-tilassa. Totesin sitten että tila oli muuttunut Completed. Vastaanottajan sähköpostiosoite on kuitenkin unverified, mutta myyjän nimi oli kuitenkin tullut vastaanottajaksi.

Sähköpostittelussa (eBayn osoitteesta) myyjä kuitenkin väittää ettei hänellä ole PayPal käytössä ja että mun pitää koittaa perua maksu. Laitoin nyt viimeisenä tiukan mailin ja kuvakaappaukset liitteeksi, että eBay`hin liitoksissa olevan sähköpostiosoitteen olen laittanut maksun saajaksi, ja nimesi on vahvistunut maksun saajaksi PayPalissa, joten käypä aktivoimassa tilisi, koska sellainen selkeästi ON sinulla olemassa.
Ei ole vielä vastausta tullut. Seuraavaksi pitänee tehdä se valitus PayPalissa, koska maksu on completed, enkä asialle enää mitään mahda.
Ketuttaa vaan vietävästi, kun kesävanteet roikkuu maailmalla.
Ei joku saksankielentaitoinen haluaisi soittaa sakulle ja vääntää rautalangasta että käy aktivoimassa PayPalinsa ;)
Eiköhän kaveri englantia osaa sen verran, että tietää mistä kyse.

Sinua yritetään nyt virtsata pahemman kerran iirikseen.

Ite pistäsin heti koko kaupanteon poikki tollasten kanssa jos alkaa ämpyilemään.

EDIT: Ei ois kyllä tullu mieleenkään omia vanteita maksaa suoralla tilisiirrolla, vaikka myyjällä oli 5000 kauppaa ja 99.7% palaute.
Nimittäin niitä rahoja et saa enää millään takaisin kun ei ole luottokuntakaan välissä.

Vanha 02.05.2011, 16:39

No enpä minä enää olekaan tilisiirtoa laittamassa matkaan, jos ja kun PayPalista nuo rahat takaisin tulevat (tai sitten vanteet).
Pistin jo toisen mailin Igorille ja kyselin josko voisi käydä aktivoimassa PayPal-tilinsä ja "hakemassa" rahat. Jos ei auta, niin sitten vain dispute PayPaliin ja ihmettelemään mitä tapahtuu. Hieno homma, että heti toisessa PayPal/eBay ostoksessa käy näin ;) Niin joo, ensimmäisen ostoksen vanteet ovat vielä matkalla, että enhän minä tiedä onko sekään "onnistunut" kauppa.

Onko tuosta disputesta kenelläkään henk koht kokemuksia niin että olisi tarvinnut rahojen perään huudella, ja varsinkin että olisi saanut rahat takaisin!?

Vanha 02.05.2011, 16:50

Itsellä on jäänyt usean kymmenen positiivisen kaupan ja 100% palautteen myyjältä etukäteen maksettu tavara tulematta. Kyse oli noin 300€ kaupasta. Tein rikosilmoituksen Suomen poliisille, mutta syyttäjältä tuli lähes automaattinen ilmoitus syyttämättä jättämisestä, koska tavaran arvo ei ollut merkittävä.
Paypalin disputet ovat joka kerta menneet läpi edukseni, niitä ei ole yleensä tarvinnut kauaa selitellä. Kannattaa kuitenkin muistaa se 45 päivän aika, jonka sisällä muistutus on tehtävä. Aika kuluu tavaroita odotellessa nopeaan. Senkin jälkeen, jos Luottokunta on mukana maksuketjussa, on mahdollista saada rahansa takaisin.

Viimeksi muokannut jtlukkari 02.05.2011 17:47 Perustelu: e:typo

Vanha 02.05.2011, 17:44

Jep, lueskelinkin työpäivän ratoksi pari sivua tästä ketjusta taaksepäin ja aika paljon "hyvää" infoa oli kirjoitettu. Itselläni nyt ei pitäisi olla hätää, sillä maksu on 28.4. tehty PayPalissa, ja vieläpä siihen linkitetyllä Visalla :)
Ellei Igor saa aikaiseksi mennä poimimaan rahojaan PayPal tililtään, eli käydä aktivoimassa ja/tai vahvistamassa tiliään, niin laitan PayPal disputen, toivon että saan rahat takaisin ja unohdan kaupanteon. En laita tilisiirtona, vaikka sitten saisinkin negatiivisen palautteen Igorilta eBayhin.
Silti toivon, että vanteeni saisin, sillä kyse ei ole aivan tusinavanteista :)

Vanha 02.05.2011, 18:20

Kyllä meinas mullakin olla hankalaa vanteiden saanti Ebaysta, kaikenlaista maksusählinkiä sun muuta.. Ensin käy PayPal ja sitten taas pyydettiin rahoja tilille.

Nyt on kaksi vannetta jo takaluukussa, jotka hain aamulla MH:sta. Jostain syystä kaksi pitää vielä noutaa postista, olivat menneet eri paikkoihin paketit.. Olin hieman huuli pyöreänä, kun tuli MH:sta ilmoitus että yksi paketti saapunut ja toisesta ei mitään tietoa. Postista ei ole tullut mitään yhteydenottoa asian tiimoilta vaan sain tiedon GLS:ltä, että siellä on, valmiina noudettavaksi

Vanha 02.05.2011, 19:11

Itselle on käynyt monesti esim. vannelähtyksissä juurkin niin, että ensin on tullut yksi paketti, mutta lopuista tavaroista ei ole mitään tietoa. Vähän aikaa kun on odotellut, on toinenkin lähetys saapunut.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.05.2011, 19:19

Lainaus:
En laita tilisiirtona, vaikka sitten saisinkin negatiivisen palautteen Igorilta eBayhin.
Ostaja ei voi saada negatiivista palautetta, paitsi jos ovat taas muuttaneet sääntöjä.
rsroope rsroope ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.05.2011, 20:41

Mulla kävi viimeksi saksasta ebaystä vanteita ostaessa siten, että maksoin vanteet plus 80e rahtia. Noh yksityinen myyjä paljastui turkkilaiseksi persaukiseksi, joka sanoi kaupanteon jälkeen, että lähetys maksaakin 120e. Valittelin, että kauppa on jo sovittu ja että lähettäisi vanteet.

Ensimmäiset kaksi vannetta tulivat noin 2vkoa kaupanteon jälkeen, 5vkon jälkeen yksi vanne ja kahden kk:n päästä viimeinen vanne. Uskomatonta touhua. Koko ajan sai kysellä ja hoputtaa myyjää. Kolmessa eri lähetyksessä ne sitten lopulta onneksi tuli ja yksi vanne oli kiero. Happy ending.

Vanha 02.05.2011, 21:07

Itsehän ostin vanteeni (2 kierrosta) saksasta, mutta en kylläkään iibeistä, luottokortilla maksu. Parin viikon jälkeen kyselin toimittajalta, et mikäs o tilanne ja sano, et pitäis huomenna olla vanteet hänellä (Ronalin valmisteita kumpikin setti). Meni siinä kumminkin 2vko ekan vannesarjan kanssa ja lopuksi sitten toinen vannesarja tuli vielä viikkoa myöhemmin. Ei silti jäänyt paha maku suuhun, sain alle 1200€ kaksi kierrosta Ronalin vanteita toimituskuluineen urssin alle :)

Vanha 02.05.2011, 21:31

Lainaus:
Itselle on käynyt monesti esim. vannelähtyksissä juurkin niin, että ensin on tullut yksi paketti, mutta lopuista tavaroista ei ole mitään tietoa. Vähän aikaa kun on odotellut, on toinenkin lähetys saapunut.
Joo, on mullakin joskus tullut paketit erikseen. Nyt itseä vaan ihmetytti, se että molemmat tulivat maahan samaan aikaan mutta jossain vaiheessa toinen paketti eksyi Matkahuoltoon ja toinen Postiin.. Ja kannatti näitäkin mielestäni odottaa. Ei ihan liikaa ole markkinoilla noita vanteita "oikealla" keskireiällä ja suht sopivalla ET:llä.

Viimeksi muokannut KuiKelo 03.05.2011 10:19
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.05.2011, 11:03

Lainaus:
Ellei Igor saa aikaiseksi mennä poimimaan rahojaan PayPal tililtään, eli käydä aktivoimassa ja/tai vahvistamassa tiliään, niin laitan PayPal disputen
Eihän sun maksu olisi mennyt perille, jos se paypal-tili olisi inaktiivinen. Laita vaan dispute menemään, niin voi alkaa tapahtua toisessa päässä.

Vanha 03.05.2011, 15:07

Sitähän minäkin ihmettelin, mutta toista kertaa vasta PayPal-maksua tein, niin en ihan satavarma ollut. Pitänee laittaa disputea, jotta saa asiaan päätöksen. Miten tuo käytännössä oikein menee, kun ei siitäkään ole hajua!?

Vanha 04.05.2011, 10:43

Halleluja... Toistaiseksi rauha maassa. Igor lähetti mailia ja sanoi selvittäneensä ongelman PayPal-tilinsä kanssa. Oli vahvistamatta hänen tilinsään, mutta nyt on raha mennyt perille ja laittaa huomenna vanteet matkaan. Seurantakoodin lähettää myös.
Jospa tämä tosiaan tällä sitten lutviutuisi :) Toivotaan!

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 19.06.2011, 11:04

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=130426894149

Tuollainen pitäisi saada Suomeen mutta myyjän lähtötiedoissa on vain Saksaan toimitus. Kuka ottaisi hoitaakseen?
Blodshed Blodshed ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.06.2011, 11:10

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=130426894149

Tuollainen pitäisi saada Suomeen mutta myyjän lähtötiedoissa on vain Saksaan toimitus. Kuka ottaisi hoitaakseen?
Kysäses toimitusta Suomeen kun tuolla tuotetiedoissa mainitaan että 10 eurolla tavara liikkuu Suomeenkin.

"Bei Versand in folgende Länder berechne ich 10Euro pro versicherten Versand, egal wieviel Sie kaufen.

Belgien, Dänemark (außer Grönland), Estland, Finnland (außer Aland), Frankreich... "

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 19.06.2011, 11:16

No katohan prkl. Niinhän siellä seisoo. Luovutin liian äkkiä kun ei tuo germaanikieli oikein vielä suju. Sähköpostia myyjälle lähetetty, kiitoksia pointterista, case closed.
angra angra ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.08.2011, 14:35

Tilasin ebaysta tavaraa, ja illan kähmeissä jäi huomaamatta myyjän pyyntö liittää mukaan puhelinnumero FedExiä varten. Ostettu tavara oli jo aamuyöstä ehtinyt muuttua tilaan "dispatched", eli ilmeisesti on lähetynyt jo myyjältä eteenpäin (laitoin myyjälle kuitenkin vielä viestin ja numeron, jos vaikka vielä ehtisi, mitä suuresti epäilen).

FedExistä ei ole kokemusta ennalta - missähän vaiheessa nuo mahtavat soitella ja kuinka paljon tuo numeron pois unohtaminen vaikeuttaa tavaran kulkua?

Jatkokysymys: Mielestäni joko Ebay tai PayPal on rekisteröityessä kysynyt minulta puhelinnumeron ja olen sen antanut. Voisiko numero näkyä kuitenkin myyjällä?

Vanha 12.08.2011, 15:16

Paypalista menee numero myyjälle, ja varmaankin myös rahtifirmalle...

Fedex soittelee yleensä samana päivänä kun tulee ovelle, joskus ovella ollessaan...
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena

Vanha 12.08.2011, 16:28

Riikka, laita Fedexin Suomen konttoriin mailia sen seurantanumeron kanssa ja sano että soittakaas tähän, kun tää paketti tulee.
angra angra ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.08.2011, 18:01

Kiitos vastauksista, pitääkin ottaa yhteys suoraan tuonne Fedexille.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 12.08.2011, 23:43

Ei ne välttämättä soita vaikka numero onkin. Tai sitten soittavat parin sadan metrin päästä, kerran ajoin vastaan kun olivat tulossa. Järkevää..?

Vanha 13.08.2011, 09:46

Hyvin harvoin soittavat, tai jos niin tekevät, kysyvät oletko tiettynä päivänä kotona 10-13 välillä.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Ebay apua?

Avainsanat
moi

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä

Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
A4 1.9 TDi ei käy kunnolla, apua kaivataan! TeemuL Diesel 39 18.03.2010 23:59
Moniurahihnan kiristäjä(?) hajosi reissussa, apua kaivataan Kurko Moottori ja voimansiirto 7 05.03.2007 14:53

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 11:35.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.