banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa

Työkalut Display Modes
jtlukkari jtlukkari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vanha 10.05.2007, 09:35

Näin voi olla.
Myyjän nimen lisäksi olen kyllä joutunut keksimään jotain triviaali kenttien täytteeksi, kuten "pankin nimi" ja "Germany". En tosin koskaan ole kunnolla testannut nimen ja IBAN -koodin vastaavuutta. Myyjältähän tuo tieto on peräisin, joten nimessä voi olla vaikka kirjoitusvirhe. Minultako siinä tapauksessa peritään 50 euron komissio?

Entä siinä tapauksessa, kun myyjän nimessä on umlaut, jota EU -maksulomake ei hyväksy? Silloinhan IBAN ja nimi ei täysin täsmää. Itse olen ainakin korvannut umlaut ü -kirjaimen u-kirjaimella ja läpi on mennyt. Oikeastihan pitäisi käyttää kirjoitusmuotoa ü>ue.

Hyvin monesti myös myyjän ilmoittama IBAN tai SWIFT on väärin (tai sitä ei ole annettu laisinkaan), jolloin järjestelmä ei sitä hyväksy. Viimeksi viime viikolla jouduin käyttämään IBAN Checkeriä ja korjaamaan myyjän mokan.

Kenellä on aikaa manuaalisesti tutkia satoja ja tuhansia EU -maksutoimeksiantoja ja vertailla, että vastaavatko kenttien tiedot toisiaan? Kyllä tuon hoitaa tietotekniikka ja toleranssin pitää olla iso, jos pitää vielä nimiä ja osoitteita vertailla tilinumeroon.
HJP HJP ei ole kirjautuneena

Vanha 10.05.2007, 17:43

Noniin.

Tämä homma taitaa päättyä ihan onnellisesti.

Soitin saksaan, ja siellä vastasi myyjän vaimo, nuori naishenkilö. Sanoi että ovat juuri saaneet vauvan, ja tämän takia lähetys viivästynyt. Sanoi kuitenkin että miehensä vei vanteet eilen GLS:lle. Hetkeä myöhemmin sähköpostiin pamahti 4 seurantakoodia, jotka GLS:n sivujen mukaan ovat samaa lähetystä ja painavat 20kg/kpl.

Homma paketissa, toivotaan että vanteet löytää perille ja polon alle.

Vanha 17.08.2007, 11:48

Tilasin äskettäin tavaraa tuosta kaupasta. Kuten sivulta näkyy, postikulu Suomeen on kohtuullinen 15.80€. Maksoin tuotteen ja postikulun hetimiten PayPalilla.

Kohta tuli liikkeestä viesti, että olen maksanut vain Saksan postikulun, että minun pitäisi pulittaa vielä joku 12€ lisää, jotta postikulu Skandinaviaan saataisiin katettua. Ihmettelin, että mitä hitto, ihan selkeästihän tuossa Suomen lipun kohdalla kerrotaan postikulu. Vastaus:
Lainaus:
that was a mistake in the software creating the template for which we have to apologize... but since Scandinavia is apparently rather expensive in shipping, we cannot ship to Finland for 15,80..
Yritin ehdottaa, että DHL Paket International kulkee 22€ taksalla, mutta he käyttävät DPD:n palveluja ja se maksaa jotain 29€.
Ilmoitin, että haluan perua kaupan, koska minulle on annettu väärää tietoa postikuluista, mihin he vastasivat, että siinä tapauksessa heidän on tehtävä ebayn kautta reklamaatio maksamattomasta tuotteesta. Tämähän saattaa tuottaa minulle hankaluuksia.
Tässä vaiheessa yritin vielä olla ystävällinen, mutta siitä huolimatta sieltä alkoi tulla ihmettelyä, että olen ensimmäinen skandinaavi, joka ihmettelee isompia kuljetustaksoja. Minun olisi pitänyt vain hyväksyä jälkeenpäin ilmoitettu maksukorotus, vaikka ihan selkeästi sivulla on kerrottu toimituskulu. Eikö vaikutakin vedätykseltä?

Jotta tilanne ei eskaloituisi, jätin tilanteen hautumaan. Olen maksanut tuotteen ja toimituskulut, nyt odotan tuotteen saapumista. Jos tuotetta ei tule, teen reklamaation PayPalin kautta. Periaatteessa olen oikeassa, koska minulla on faktat siitä, että olen maksanut myyjän ilmoittamat kulut. Katsellaan, tästä voi tulla mielenkiintoista.

Oikeassa oleminen voi tosin kostautua negatiivisena palautteena. Olisi se myyjänkin palaute pitänyt lukea hieman tarkemmin.
okkim okkim on kirjautuneena

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 17.08.2007, 14:16

Juu aika helposti sieltä voi saada negatiivista palautetta vaikka itse ei ole ostajana tehnyt muuta kuin maksaa nopeasti. Muutamia paketteja kun saa odottaa parikin kuukautta, siinä vaiheessa myyjä on kyllä ansainnut huonon palautteen.

Parhaillaan odottelen miten käy minun reklamaation yhdestä "myyjästä", joka kusetti rahaa noin kymmeneltä ostajalta tuhansilla euroilla. Eipä ole eBaysta tullut vastausta, niillähän pitäisi olla se jonkinlainen "rahat takaisin -takuu".
Blodshed Blodshed ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.09.2007, 17:28

Tarvitsisin joltain saksantaitajalta vahvistusta/käännöstä seuraavaa viestiä koskien, eli kyselin GLS seurantanumeron perään kun se ei tuottanut tärppiä GLS trace systeemissä
Vastaukseksi sain seuraavaa ja sitä aikani heikolla saksankielen osaamisellani tavattuani sain käsityksen että Saksan päässä on ollut GLS systeemissä serverionkelmaa ja paketti ei ole kirjautunut systeemiin joko ollenkaan tai oikein ?
Lisäksi käsitin että viestissä pahoitellaan asiaa ja toivotaan kärsivällisyyttä.
loppuosassa myös pyydetään ilmoittamaan kun olen vastaanottanut tavaran, mutta kokonaisuudessaan en tajua onko tavara lähtenyt vai lähtee kun "ongelma" poistuu, myöskin viimeinen rivi jäi arvoitukseksi...

Hallo,
wir wissen um das Problem, da unser (Versender) GLS wohl aufgrund eines
Serverproblemes,
unsere Sendungen vom Anfang der Woche nicht richtig zuordnen kann.
Wir sind am Ball und hoffen das Problem schnell zu lösen.
Wir bitten um ein wenig Geduld und Verständnis.
Bitte informieren Sie uns, sobald Sie die Ware erhalten haben.
Ansonsten melden wir uns kurzfristig bei Ihnen.
quattro20v quattro20v ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.09.2007, 19:08

Babelin käännös lontooksi:

Hello, we know around the problem, since our (senders) GLS can probably assign not correctly due to a server problem, our transmissions the beginning to the week. We are at the ball and hope the problem fast to solve. We ask for little patience and understanding. Please you inform us, as soon as you received the commodity. Otherwise we announce ourselves at short notice to you.

Vanha 03.09.2007, 19:10

Lainaus:
We are at the ball
"Olemme pippaloissa".
Eipä ole sitten ihme, että tilauksetkin saavat odottaa.
Blodshed Blodshed ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.09.2007, 19:20

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Lukkarinen
"Olemme pippaloissa".
Eipä ole sitten ihme, että tilauksetkin saavat odottaa.
Tarkoittaako tuo oikeasti että ovat pippaloissa....kuulostaa varsin oudolta vastaukselta.Itse veikkailin translaattorin mukaan että tuossa yritetään viestittää että eivät voi vaikuttaa asiaan tms.

Niin ja tuo baabelinkala olikin jo kokeiltu mutta se kun kääntää viestin oudosti on edelleen ainakin minulle mysteeri onko tavara lähetetty vai lähetetäänkö se nyt alkuviikosta vai eikö lähetykset ole kirjautuneet alkuviikosta vai mitä ?
quattro20v quattro20v ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.09.2007, 19:34

No mä ymmärin ton niin että ovat lähettäneet tavaran mutta sitä ei vaan pysty seuraamaan netissä.

"We are at the ball" vois tarkoittaa kanssa että että tietävät ja seuraavat tilannetta. Itse en saksaa tajua muutamia sanoja lukuun ottamatta.

Ota tosta selvää. :)

Vanha 03.09.2007, 21:01

Se on ilmeisesti hieman kuten "herran haltuun". Wir sind am Ball viitannee tähän logistiikkaketjuun.
Absolut Absolut ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.10.2007, 18:07

Onkos kukaan mahtanut tilata vähään aikaan mitään tuosta kitupiikki.netistä? itse tilasin heinäkuun lopulla ipod adapterin josta ei vieläkään kuulu mitään ja kitupiikin päässä ei vastata puhelimeen eikä maileihin. yksi vastaus tuli 29.8 mutta sen jälkeen ei mitään. 2 autosoitinta olen sieltä aikasemmin tilannut ja ne tuli hujauksessa. pikkuhiljaa alkaa hermot mennä..
Kojjootti Kojjootti ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.10.2007, 18:31

Vanha uutinen kitupiikistä, mutta taitaa olla edelleenkin ajankohtainen:
http://www.iltalehti.fi/digi/200702165748738_du.shtml

edit: hidas
Absolut Absolut ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.10.2007, 19:26

no voi helevetti ku ois tuonki taas tienny ajoissa....
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 13.10.2007, 08:25

Nyt ovat laittaneet eston päälle ettei voi huutaa kohdetta jossa ei ole toimitusta Suomeen. Olen aikaisemmin ostellut jonkin verran tavaraa ja pyytänyt toimituksen kaverilleni Saksassa, nyt ei onnistu ellei myyjä muokkaa ilmoitustaan.

Pitääkö tässä käydä muokkaamassa omaa käyttäjäprofiilia ja muuttaa osoite Saksaan.
Tolkkju Tolkkju ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 13.10.2007, 08:50

Joillakin on tosiaan nihilistinen tapa olla toimittamattamatta muualle kuin germaaniaan.

Helpompi varmaan muuttaa omat toimitustiedot saksalaiseen osoitteeseen, kun alkaa myyjän kanssa vääntämään kättä. Voihan sitä vääntöä tietysti yrittää sitten sen jälkeen, jos voittaa huudon.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 13.10.2007, 09:33

Minä olen tehnyt niin että olen kysynyt tuossa tapauksessa etukäteen että toimittaako Suomeen. Sitten olen vaihtanut tiedoistani maan Saksaksi, ja huutanut tuotetta. Sittan vaan vaihdoin sen takaisin oikeaksi.

Kävi tässä vähän aikaa sitten ihme homma yhden myyjän kanssa miltä olen ostanut aiemminkin tavaraa. Huusin pari osaa ja maksoin ne PayPalilla.

Odottelin ja odottelin vaikka kuinka kauan (välissä laitoin myyjälle mailia ja kysyin ja valitin), ja kahden kuukauden päästä tein PayPaliin valituksen etten ole saanut tavaroita.

Jossain vaiheessa laitoin huonot palautteet myyjälle, joka (yllätys yllätys) antoi heti kostopalautetta. Myyjän kommentti oli minun valitukseen että osoite on muka väärä! No eipä sitä kiinnostanut vastailla minun kysymyksiin, eikä osoitteessakaan ollut oikeasti mitään vikaa. Siihen asti en ollut saanut minkäänlaista kontaktia myyjään. Sitten myyjä laittoi mailia että jos lähettää osat niin otetaanko palautteet pois. Minulle se kävi, koska minulla oli aiheeton palaute jota en sinne halunnut, kunhan vaan saisin osat nopeasti.

Kesti vähän aikaa kun PayPalilta tuli ilmoitus että saan rahat takaisin. Ja kohta oli postissa myös ostamani osat! :) Tahallanikaan en laita rahoja takaisin myyjälle (49€), koska oli alusta alkaen jostain syystä kusipää. Koko hommassa meni noin kolme kuukautta!
ommiK ommiK ei ole kirjautuneena

Vanha 14.10.2007, 12:24

Allekirjoittanut taas on käyttänyt suomalaisia rahtifirmoja, nyt syksyllä on tullut sekä vannesetti että rengassetti Saksasta. Yllättäen kaikki Saksan päässä on toiminut oikein, suomalaisen kuljetusyrityksen sössimiset ovat olleet välillä aika uskomattomia.

Olen siis huutanut suomalaisena ja kaupan yhteydessä (joko huudon aikana tai jälkeen) ilmoittanut että hoidan itse rahdin noutorahtina myyjältä. Ei kummallakaan kerralla mitään ongelmia.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 15.10.2007, 09:18

Miten tuo noutorahtihomma oikein toimii? Joskus olen jotain isoa harkinnut ostavani, mutta olen sitten jättänyt ostamatta kun en tiedä miten sen saisi tänne. Eikä myyjä ole suostuvainen itse lähettämään.

Vanha 15.10.2007, 09:49

Vaatii Y-tunnuksen, olen käyttänyt kaverin firmaa toistaiseksi kun ei ole ollut (vielä?) suurisuuntaisempaa maahantuontibusinesta mutta tilataan suomalaiselta firmalta kuljetus noutona ja haetaan paketti Pasilan tavaraterminaalista. Ja maksetaan lasku jälkikäteen.

Noin yksinkertaistettuna prosessina :)

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 15.10.2007, 11:19

Ok. Ja firmoina voi käyttää...? (DHL, ? , ? , ?)

Vanha 15.10.2007, 12:10

Itse olen tilaillut Varova Oy:n kautta jolla näkyy olevan suhteet ja valmiit prosessit miten homma menee mutta kahdesta tilauksesta toinen oli alunperin unohdettu hakea luvattuna päivänä ja toisen laskutus muistutti brittiläistä sketsiä niin muitakin suomalaisia huolintafirmoja varmaan voi kokeilla.

DHL/UPS/GLS ovat oleellisesti kalliimpia. Deutsche Post on pikkupaketeissa (alle 20 kg määrämittainen) oikein kilpailukykyinen rahtifirmojen kanssa, noiden vanteiden tai rengas-vanne -settien paino menee sille tasolle että rahtipuulaakit kannattavat.

ACF jäsen

Vanha 15.10.2007, 16:27

Mihin perustuu se, että joissakin kohteissa esim. Saksan ebayssä on salattu huutajien nimimerkit? Lienee myyjän määriteltävissä siinä kohdin kun laittaa esinettä myyntiin?

Toinen juttu, mikä on tässä perusskeptisenä ihmisenä tullut mieleen on se, että monilla myyjillä on varmaan "bulvaani" kirittämässä huutoja, jos meinaa mennä tavara kaupaksi liian pienellä. On siellä tietysti paljon porukkaa kytiksellä, jotka huutavat tavarat pois, jos ei tule kunnon huutokilpailua. Olen ollut huomaavinani, että sama käikäle ilmestyy myyntiin joskus myöhemmin "uudelta myyjältä".

Vainoharhainen ajatukseni kulku on seuraava: pistän kohteen myyntiin ja kaverini osallistuu huutokauppaan "kirittäjänä". Jos sitten käy niin, että kaverini huuto jää korkeimmaksi, niin hoidetaan maksut "kaverien kesken" ja pannaan kohde jonkun ajan päästä uudelleen myyntiin. No menee tuossa tietysti se ebayn komissio...
AnLe AnLe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 15.10.2007, 20:29

Juu, osa myyjistä haluaa huutajat salata, melko metka tapa, ei ainakaan lisää tuotteen mielenkiintoa.

Itse kyllä pääsääntöisesti pelkkiä buyitnow tuotteita, ja sellasia vielä että luvataan lähettää, tai sitten olen kysynyt erikseen, ei jaksa muutaman euron perässä juosta jos sitte on vaara et rahat menee mutta mitään ei tule.

ACF jäsen

Vanha 25.10.2007, 11:10 Hakkerit Ebayn kimpussa???

Nyt kannattaa sitten olla tarkkana Ebay-ostosten kanssa! Allekirjoittanut kuvitteli ostaneensa DVD-soittimen, mutta ilmeisesti en sitten osatanut...ainoastaan maksoin (lienee samaa tavaraa, kuin se Soneran Saksasta ostama ilmatila).

Tuli juuri ilmoitus, että joku hakkeri (ryhmä) on ilmeisesti pistänyt haisemaan kunnolla:

Sinänsä viattomilta näyttävät myyjät (palautepuoli kunnossa) vedättävät huutoja arvokkailla tavaroilla ja niitä on myynnissä (eri nimimerkkien suojissa) sitten rekkakuormittain... Mukana oli kalliita merkkivaatteita, viihde-elektroniikkaa (DVD-soittimia, läppäreitä, vahvareita, kameroita, navigaattoreita jne), ammattilaissähkötyökaluja (Hilti, Bosch) you name it!

Tällä hetkellä ebayn keskustelupalstalla, johon sain kutsun ko. ostokseni takia, näytti laskuri jo kymmeniä tuhansia euroja tavaroista, jotka on maksettu, mutta joita siis ei ilmeisesti ole olemassa. Onneksi ei tullut takkiin kuin se parisataa eemeliä, en oikeen jaksa uskoa, että noita rahoja enää näkyy.

Huutojen päätyttyä nuo nimimerkit on pikkuhiljaa kadonneet (odottivat toki maksun saapumista). En tiedä miten tuo temppu onnistui, mutta ilmeisesti tuota nimimerkin palautepuolta on päästy kopeloimaan, tiedä sitten oliko nimimerkit myöskin varastettuja. Mun tapauksessakin oli nimerkki avattu jo 2003 ja palaute 98,7% plussalla (1 negatiivinen palaute koko listassa) Taidan jatkossa siirtyä pelkästään PayPal -maksajaksi...Tosin noitten Audiin osteetujen varaosien kanssa ei ole kyllä ikinä ollut mitään vastoinkäymisiä (kop kop...)

Jos olet viime viikkoina ostanut eebaystä tavaraa, eikä ala kuulumaan, niin tarkista, ettei tavara ole "tulossa" joltain seuraavista nimimerkeistä:

dmx_busta
yako1337
tatanka77
azubi7530
coeina_mue
oli.naddel03
sportfasion2
loster6
harder43
subbandi28
fashertoni
andy362o
sebastion32
schulzsport
alterschwert
ehert41
vante*21
lasse573
verkauf37
modeverkauf37
hendriverkauf
imonsport
antonia05d
sportfashion*02
lucasprinter2
jason4surf
andola23
alles-schnell02
tabeasport
skawalker23
eisen-hart19

Niin, se linkki:

http://groups.ebay.de/accept.jspa?code=MTcwMDAwMDAxMDE6MTcwMDAwMDExMDU6M TcwMDAwOTQ2NDM6VEc3Q3o2a3E%3D

Viimeksi muokannut Tolkkju 25.10.2007 11:56

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 25.10.2007, 11:39

Laitatko linkin sinne keskustelupalstalle, voisi vähän seurata tilannetta.
vayne vayne ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.01.2008, 14:03

Mikäs toi Afterbuy oikein on ? Tuolla ebay.de:stä hommasin tavaraa ja huomasin lopussa maksun menevän tuon Afterbuy hommalla.

Laitoin kyllä kyselyä siirrosta PayPal:iin.

Sen siitä saa kun ei saksaa ymmärrä ja ei selvitä kunnolla vaihtoehtoja....

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 10.01.2008, 14:45

Mulle ei ole tullut tuollaista vastaan. Sellainen kun "second change offer" on tullut, eli jos olen ollut toiseksi eniten tarjonnut ja voittaja onkin jotenkin perunut huutonsa. Sillä tavalla joku yritti kusettaakin, kun oli huomannut minun tunnuksen jossain huudossa. Se teki sitten oman "second change" "tarjouksen", jossa myi samaa osaa. Jotain eroa siinä oli yhteystiedoissa tms josta oli helppo huomata huijaus.

Mulla on nyt odottanut yksien osien postikulutieto varmaan kuukauden. Voitin huudon tosi halvalla, ja nyt myyjä ei ilmeisesti halua myydä osia sillä hintaa. Olen uhkaillut huonolla palautteella, mutta jos sen tekee oikeasti sieltä tulee varmasti jotain kostopalautetta.

Mitenkähän tuo kannattaisi hoitaa niin ettei se voi sitä antaa? Odottaa sen 3 kk (jonka aikana palautteen voi antaa) ihan viime sekunnille? Vai onko sillä vielä mahdollisuus sitten vastata siihen?

ACF jäsen

Vanha 10.01.2008, 14:46

Liekö ollut tsägää matkassa, mutta rahat palautui tililleni tässä taannoin.
Tosin ystävämme Nordea halusi 25 eemeliä selvittelykuluja, mutta siis tappion määrä tässä ostoksessa kutistui tuohon summaan.

Ei siis edelleenkään juurikaan pahaa sanottavaa Eebayn ihmeellisestä maailmasta. DVD-rieskan pyörittimenkin hankin kuin kiusallani ko. paikasta (palautuneet rahat riitti lähes passelisti)

Okkim: Jos sille myyjälle heittäis ehdotuksena jonkun summan, jonka itse arvioit rojujen lähetyskuluiksi? Olen yhden tuotteen noin ostanut, eli ehdotukseni kelpasi, kun tyyppi ei itse viitsinyt ottaa selvää kustannuksista. Tein siinä mielessä typerästi, että en kysynyt toimituskuluja ennen huutoa, ja sitten vielä voitin kaupan! Sitten tyyppi ilmoitti, että ei toimita kuin Saksaan.

No tulihan se paketti sieltä lopulta sitten joskus 4-5 viikon kuluttua maksusta, mutta pari kertaa piti kysellä, että joko olet lähettänyt -häh?

Viimeksi muokannut okkim 10.01.2008 15:07 Perustelu: Yhdistetty

ACF jäsen

Vanha 10.01.2008, 15:22

Täytyy itse odotella vastausta, toi Afterbuy oli sen verran sekava, etten sillä rahoja minnekkään laita. Varsinkin kun PayPal oli listassa mukana mutta automaattisesti meni Afterin puolelle...
karppa karppa ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.01.2008, 15:28

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko Väinölä
Mikäs toi Afterbuy oikein on ? Tuolla ebay.de:stä hommasin tavaraa ja huomasin lopussa maksun menevän tuon Afterbuy hommalla.
Laitoin kyllä kyselyä siirrosta PayPal:iin.
AfterBuy on "online-myyntityökalu", ei se itsessään ota kantaa maksumetodista. Jos/kun myyjä hyväksyy paypalin niin sillä maksaminen onnistuu hienosti AfterBuyn kauta. Ja saa sen puhumaan englantiakin.

ACF jäsen

Vanha 10.01.2008, 15:39

Miten saan maksettua ton sitten PayPal:n kautta ? Samanlainen lappu mullakin eli noin lukee lapussa:

Shipping method: Ebayversand
Method of payment: Vorkasse versichert

Siis mitä mitä ? :)

ACF jäsen

Vanha 10.01.2008, 16:16

Jos myyjä on konffannut oman paypal- tilinsä yhdeksi maksuvaihtoehdoksi omaan AfterBuy- sivuunsa niin sieltä on suorat linkit paypaliin. Mitä ilmeisimmin myyjäsi ei ole näin tehnyt kun tarjottelee etukäteismaksua/tilisiirtoa ainoaksi vaihtoehdoksi.

Tietty jos myyjälle kelpaa noin muuten paypal niin ruksii tuolla afterbuy'issä nextillä eteenpäin, sehän muistaakseni vaan näyttää sivulla myyjän tilitedot ja kehoittaa maksamaan ilmoitetun summan pikimmiten. Maksaa sitten paypalilla myyjälle "ohi" afterbuyi'in. Tälläisessä tapauksessa paypalin kelpaavuus kannattaa toki tarkistaa myyjältä etukäteen.

ACF jäsen

Vanha 10.01.2008, 17:15

Joo tollainen tilanne on, laitoin kyselyä myyjälle. Suoria PayPal linkkejä ei tullut, vaikka myynti-ilmossa luki PayPal olevan käytössä kanssa.

Edit: Asia etenee, myyjä antoi linkin, joka piti mennä suoraan PayPal:iin mutta menikin suoraan sen sähköpostiin :) No eiköhän se tosta kohta selviä.

Edit2: Lähti lopulta PayPal:in kautta rahat liikeelle, sähköpostiosoite varmistui Paypal:iin liitettäväksi.

Viimeksi muokannut vayne 11.01.2008 10:11
kakoni kakoni ei ole kirjautuneena

Vanha 10.01.2008, 19:40

Tarkkana sitten niiden ebay salasanojen kanssa. Itseltäni murrettiin brute-forcella käyttäjätili auki ja läheteltiin spämmiä muille käyttäjille.

(Ja vikahan löytyy peiliin katsomalla, mulla oli liian heikko salasana..)

Vanha 14.01.2008, 14:49

Syyskuussa ostamani tavara ei sitten koskaan saapunut. Olin maksanut EU -maksulla ja reklamoinut asian normaaleja ebayn reittejä, mutta en saanut tavaraa enkä rahojani. Myyjäkin oli poistunut ebayn listoilta, joten tein rikosilmoituksen, koska myyjän nimi ja osoite oli tiedossa.

Kihlakunnansyyttäjältä tuli juuri ilmoitus, että "esitutkinta lopetetaan prosessuaalisella perusteella". Syyttäjä jatkaa: "...syyllinen asuu ulkomailla ja lievää petosta koskevassa jutussa aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia epäiltyyn tekoon verrattuna." Tokihan voin nostaa siviilikanteen, mutta todennäköisesti asia soviteltaisiin ja koituneet kulut olisivat mittavat.

Kyse on onneksi vain 122€ summasta, mutta koska Ebayn ylläpito minulle lähettämässään kirjeessä oikein kehotti tekemään asiasta ilmoituksen ja lupautuivat vielä auttamaan kaikin tavoin, jää tuollaisesta paskan maku suuhun. Tästä lähtien olen taas hieman varovaisempi tilisiirtoa käyttävien kauppiaiden kanssa -varsinkin, jos palautteessa on sanomista.
Doniz Doniz ei ole kirjautuneena

Vanha 17.03.2008, 21:02

Lainaan vähän topikkia, kun löysin kivat sivulistat kutoseen, mutten oikein tajua tarkoittaako tämä nyt niitä oven alareunassa olevia listoja, vai koko kyljen mittaista listaa kaaresta kaareen. Eli mitäs tässä seisoo: Seitenschweller Audi A6 alle Modelle (Rocker Panell)?

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 17.03.2008, 22:32

Seitenschweller tarkoittaa minun täydellisellä saksanautosanastolla sivuhelma :) Eli ei ovilista.

Vanha 18.03.2008, 07:58

Kun olen nahkahousulta volkkariin Seitenschwellerit ostanut, olen saanut alahelmat aka. helmalevikkeet. Sivulistoja voi hakea esim. sanalla "Zierleisten" tai Türleisten.

Viimeksi muokannut jtlukkari 18.03.2008 08:03
Dieselman Dieselman ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.03.2008, 12:50

Tuosta löytyy ainakin.

Viimeksi muokannut Dieselman 18.03.2008 12:53 Perustelu: Päivitetty linkki uudempaan
Doniz Doniz ei ole kirjautuneena

Vanha 18.03.2008, 15:02

Jawohl, eli sivulistahan se tässä haussa on, kun allekirjoittanut ei osannut syksyllä vaihtaa renkaita ilman, että tunkki olis pyörähtänyt ja hajottanut toisen sivulistan. Näitä listoja katselin Dietrichiltä Kuva1 Kuva2 Kuva3
Tarkoituksena siis olis uusia ne pitkät listat. Ajatusleikki; jos vaihdan nämä Dietrichin RS6:sen tyyliset pitkät listat, mutta jätän oven alareunojen (pienillä pullistuksilla olevat) listat paikoilleen, tulisikohan siitä pöljän näkönen... RS6:sessahan nämä ovilistat ovat ilman pullistuksia ja se alalista pullistettu.
Heksi Heksi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.04.2008, 22:59

Näyttäisi siltä että kannattaisi ostaa yhdet vanteet USA:sta (joku tuninkiliike), kyselin mitä maksaisi toimitus Suomeen..

Lainaus:
Before we can give you a quote please read the following:
The only method of payment for international orders is western union money transfer or cashiers check (takes up to 3 weeks to clear). Please let me know if you are able to pay using this method then we can get you a price quote. It is also better for you if you have a US based address to receive the items at the best price possible. Please respond whether you can pay using this method. Thank you.
Onko kellään siis kokemuksia tuosta Western Union Money Transfer-systeemistä? Googlella tietty löytyy tietoa, mutta käytännön kokemuksia? Mitään jenkkiosoitetta ei kyllä ole mahdollista hommata..
amalin amalin ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 24.04.2008, 23:05

Ainakin tota Western Unionia tuntuu suosivan huijarit. Kaikenmaailman vedätyssähköposteissa pitäis aina käyttää Western Unioinia. Kaipa se kuitenkin on toimiva systeemi.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 24.04.2008, 23:13

Jättäisin kyllä Western union maksut väliin, pitää olla joku tunnettu firma ja tietoa että homma toimii ennenkuin käyttäisin sitä. Sillä voi hävitä rahansa todella näppärästi.

ACF jäsen

Vanha 24.04.2008, 23:13

Höh, en mä tota halunnut kuulla. :) Travelexin sivuilta
Lainaus:
Western Union on tarjonnut asiakkailleen mahdollisuutta elektronisiin rahalähetyksiin jo yli 150 vuotta.
Hmm... on ne ollut edistyksellisiä. ;)
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 25.04.2008, 08:30

En kyllä WU:lla rupeaisi maksamaan. Paypal on kaikkein luotettavin vaihtoehto jenkkeihin ja yleensä jopa ainoa mahdollinen kun ei ne siellä uudella mantereella ymmärrä tilisiirtojen päälle.

ACF jäsen

Vanha 25.04.2008, 08:38

OK, kyse on tällaisesta kaupasta. Ebayssakin niillä on vanteita myynnissä, viimeisen vuoden ajalta 134 hyvää ja 1 huono palaute. Kotisivujen nettikaupan kautta maksu etenee Paypalin kautta. Miksei ne sitä ehdota? Täytyy kysyä käviskö Paypalilla tai sitten kattoa löytyiskö vanteita lähempää.

Vanha 25.04.2008, 08:39

Itsekään en lähtisi tuonne puolen maailmaa tekemään muuta kuin luottokorttipohjaista kauppaa. Tuossa aiemmin tässä topikissa kerroin, kuinka minua kusetettiin Saksan ebay-kaupassa, jonka olin maksanut etukäteen myyjän tilille. Tavaraa ei koskaan tullut, ja kun tein rikosilmoituksen, syyttäjä ei ottanut sitä edes käsittelyyn. Pitää varmaan olla tonniluokkaa tavaran arvo, että poliisia alkaa kiinnostaa.

Päivitysatä: tuolloin ostamani, koskaan minulle saapumaton tavara oli noin kuukausi sitten uudelleen kaupan ebayssa toisella myyjällä. Tunnistin tuotteen, koska kuvat olivat samoja kuin aiemmin käytetyt. Raportoin asiasta ebaylle ja he lupasivat selvittää asiaa.

Viime perjantina sain viimein yhden tuotteen Saksasta, jonka olin ostanut tammikuun lopulla ja maksanut heti tilisiirrolla. Muutaman kerran kyselin, laitoin reklamaatiota ja myyjä lupasi moneen kertaan lähettää. Voin vakuuttaa, että odottavan aika tulee pitkäksi, vaikka kyse ei olekaan kuin parista-kolmesta sadasta.

Lainaus:
Täytyy kysyä käviskö Paypalilla
Ehdota, että ostaja maksaa Paypalin komission, jos ei muuten onnistu.

ACF jäsen

Vanha 27.04.2008, 18:26

Vastaus kyselyihini:

Lainaus:
Hekki,
I don't understand because we are a reputable company and if you have any problems
with feeling confident paying in the way that I explained for our international
customers then you need to do more research because I wouldn't want you to spend a
dime on a shop that you can't trust completely.

There is plenty of information on our company on the internet and we have a phsycial
store location and have been around for almost 8 years now.

Let me know when you are confident and can pay in the method that I had explained.
Thank you.
-Hikaru
Mitä nyt olen jotain jenkkien Hondafoorumeita lueskellut, niin liikkeen asiakaspalvelua on kehuttu kovasti...mutta silti pikkaisen arveluttaa. Täytyis vielä kysyä tullista minkä kaavan mukaan tuollaista lähetystä rokotetaan. Vai osaako joku suoralta kädeltä kertoa?
EsaT EsaT ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 27.04.2008, 20:24

Suoranaista hakua noille ei ole. Jos samalla myyjällä on paljon samanlaista tavaraa myynnissä niin palautteiden kautta voi saada ideaa toteutuneista hinnoista. Toinen tapa on ottaa tuotteita seurantaan tai pistää id numeroita muistiin.

ACF jäsen

Vanha 27.04.2008, 21:07

voihan siel etsiä sulkeutuneitaki huutoja, toki 30 vai 90 päivää säilyy.
jasso jasso ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 25.05.2008, 14:02

Mikä olisi kokemuksienne mukaan edullisin tapa saada käytetty vanne+rengas-setti yksityiseltä Saksasta Suomeen? Mihin hintaan olette noita saaneet kuskattua Suomeen? Pitäisi saada BBS RS:t Suomeen, mutta toistaiseksi löytynyt vain 120e maksava tapa. Ebayssä on kuitenkin kysellessä yleensä ilmoitettu, että myyjä voi Suomeen lähettää vanne+rengas setin 85e rahtikuluin.

Minkä kautta olette noita rahdanneet ja mihin hintaan? Entäs pelkät vanteet?

Vanha 25.05.2008, 14:26

Se 120€ on täydelle rengas-vannesetille hintahaitarin alapäästä, itse sain yhden setin hintaan 116,- 0% ALV väliltä Saksa-Hki. Pelkät vanteet samaa kautta muistaakseni n. 90€ 0% ALV.

Tuossa reilu 30 viestiä taaksepäin löytyy firmojen nimiä.
Monster Monster ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 25.05.2008, 14:31

Pelkät vanteet tulee 60 eurolla mistä päin tahansa Saksaa Suomeen. Vaatii sen että lähettäjä laittaa vanteet laatikoihin ja teippaa kaksi laatikkoa yhteen jolloin kollimäärä tippuu 4:stä -> 2:een. Tiputtaa hintaa pelkkien vanteiden rahdin osalta 120eur -> 60eur. Toimisiko vanne+rengas yhdistelmän kanssa?!? Kokemusta kahdesta vannesetistä. Ainakin DPD:n kautta tulee noilla hinnoilla...

Vanha 25.05.2008, 18:39

Mulla tuo lähettäjän oma-aloitteisesti tekemä kollimääräoptimointiteippailu johti siihen että hinta nousi (pelkät vanteet) koska kollin paino ja mitat taas ylittivät jonkun rajan, joten kannattaa varoa tuonkin taktiikan suhteen...

Vanha 25.05.2008, 19:14

100-120€ on vanne+rengayhdistelmän rahdista saanut pulittaa. Vanteet kulkevat kahdella erillisellä DHL Paket International -lähetyksellä, mikäli yksittäisen paketin paino ei ylitä 20kg, yleensä ei. Tällöin rahti on 2x32€.
Laskuri
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 28.05.2008, 23:59

Mikäs olis hyvä jakkarakauppa? Recaron Speedit olis hakusessa, eli tälläiset

http://www.hm-tuning.de/detailview.aspx?id=1052355

Käytettyjä ei ole silmään sattunut ja noista kaupista ei oikein ole kokemuksia

ACF jäsen

Vanha 02.06.2008, 21:35

Minkälaista palautetta suositaan tilanteessa jossa myyjä jänistää? Ebay- kauppiaalla oli sivustolla hienosti postikulut määritelty Suomeen toimittamiseen, klikkailin kasan kamaa ostoskoriin ja maksoin paypalilla poies. Seuraavana päivänä tilauksen status oli vaihtunut muotoon "dispatched", parin viikon jälkeen rupesin kyselemään että missäköhän mahtaa viipyä. Myyjä vastasi päivän viiveellä: "hi you should have had these weeks ago now - I will chase up with our postal service and also issue you a full instant refund".

Tuon jälkeen ei ookkaan sitten myyjä vastaillu tiedusteluihin että onko pakettia löytynyt. Tänään visakorttia oli hyvitetty maksetun summan verran joten taloudellista tappiota ei tule mutta harmittaa toki. Olisko neutraali palaute myyjälle paikoillaan vai onko tavattu jättää palautteet jättämättä? Liekö hässäkästä johtuen ei mainosta enää toimittavansa tavaroita saarensa ulkopuolelle.
JPohja JPohja ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.06.2008, 21:40

BBS RS:sät renkaineen Itävällasta 100€ vakuutettuna. Neljä eri pakettia.

Vanha 02.06.2008, 22:08

karppa, antaisin neutraalin palautteen jossa tarkasti yksilöisin tapahtumaketjun.

Olet sentään saanut rahat takaisin joten se osoittaa ehkä tiettyä selkärankaa toiminnassa mutta kommunikaation puutteesta muotoilisin kohteliaan parannusehdotuksen. Turha sinne on alkaa vittuilemaan ennenkuin pystyy satavarmasti sanomaan että syy on myyjän eikä esim. postilaitoksen. IMHO.

Vanha 03.06.2008, 08:45

Britannian kanssa on ollut ebaykaupoissa suhteellisesti eniten ongelmia. Saarelta bulkkitavaran toimittaminen on melko hintavaa, joten kulut saattavat yllättää -yleensä myyjän. Myyjä on olettanut postikulut edullisemmaksi ja kun postiin vietäessä kulut ovat kohonneet, perutaan kauppa.
En itsekään juuri kauppaa isoa tavaraa Euroopan suuntaan, sillä kulut ovat melkoisen paljon korkeammat kuin toisin päin eikä kuluja pysty aina tarkkaan määrittelemään ennen kuin paketti on tiskillä lähdössä.
Neutraali palaute on ok. Jonkin aikaa sitten annoin eräälle neutraalin, kun paketti viipyi ja viipyi, mutta tuli kuitenkin lopulta perille. Oli ilmeisesti luvattu toimitus liian halvalla ja yritettiin vetkutella kaupasta ulos, mutta myyjä ei halunnut 100% palautteeseensa miinusta.
Aslaasj Aslaasj ei ole kirjautuneena

Vanha 29.09.2008, 20:38

Kuis tuolta ebay.de.stä uskaltaa ostella vanteita myyjältä jolla 38 100% feedbackia (Member: since 01-Apr-99 in Germany) ja myynyt muutama viikko sitten samoilla kuvilla/teksteillä samanmoiset vanteet :)?
Siis puhutaan yli 700 euron vermeistä...epäilyttää vaan kuis kahdet samanmoiset yksityisellä.
Tietty Paypalilla, vaikka myyjä ehdottelikin suoraan maksua ennen lähetystä..mutta muuten?

Vanha 30.09.2008, 08:04

Itselleni on vuoden sisällä sattunut kaksi ostamieni ebay-tuotteiden no-show -tapausta, molemmissa myyjä on ollut saksalainen ja kohde vanteet. Molemmilla kerroilla myyjällä on ollut tilillään verraten vähän kohteita, mutta muutoin melko puhdas tili. Viimeisimmällä taisi olla jotain nelisenkymmentä positiivista, mutta seassa ollut yksi negatiivinen laski prosentteja.
Maksun jälkeen kummastakaan kauppiaasta ei ole kuulunut mitään.

Ensimmäisestä tein rikosilmoituksen, mutta tuotteen vähäisen arvon takia (120€) tapausta ei lähdetty edes tutkimaan. Toisesta pitäisi lähteä kamarille tekemään ilmoitus, vaikka on melko varmaa, että paperit tulevat bumerangina takaisin.
Tuon ensimmäisen tapauksen jälkeen olen nähnyt aikanaan ostamani tuotteen (jota siis en koskaan saanut) uudelleen myynnissä jo kahteen kertaan, täsmälleen samoilla kuvilla ja spekseillä. Yritin selvittää ketjua, kuka on myynyt ja kenelle, mutta siinä ei oikein ollut logiikkaa. Raportoin asian ebaylle, mutta mitäpä se heitä liikuttaa, myyjältähän se komissio tulee.

Nykyään katson paljon tarkemmin, kenelle maksan suoraan rahat tilille. Paypalin maksuturva tjsp. on hyvä ja mukavastihan tuo maksutapa onkin yleistynyt myös Saksan kohteissa.

ACF jäsen

Vanha 30.09.2008, 08:21

Joo varovainen kannattaa olla. Siellä on kuitenkin aikas paljon vanteita myynnissä, että jos nimenomaan juuri noita ei ole pakko saada (harvoin tarjolla tjms), niin kannattaa katella...

Tietty myyjältä voi kysyä, miksi ne on taas myynnissä? Joskushan kaupat peruuntuvat, eli joku ei lunasta huutoansa syystä tai toisesta. Myös myyjän historiaa kannattaa vähän tsekkailla, jos tuoreita kauppoja, niin niistä näkyy vielä mitä ollut myymässä.

Ja sitten vielä jos tosiaan pystyy maksamaan Paypalilla, niin aina paree.

Vanha 30.09.2008, 09:06

Hakukoneella voi myös etsiä, onko tuote ollut samoilla tiedoilla aiemmin myynnissä. Hakukoneella itsekin löysin omistamani (no, ainakin maksamani) tuotteen uudelleen ebayssa myytynä jokunen kuukausi kaupanteon jälkeen.
Aslaasj Aslaasj ei ole kirjautuneena

Vanha 30.09.2008, 13:00

Juu, siis tuostahan oli puhetta..

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...:X:RTQ:DE:1123

samat vanteet kuulemma kuin palautteen puolella...
en taida alkaa rahoja laittaan vaikka paypallilla meniskin?
Tctic Tctic ei ole kirjautuneena

Vanha 18.10.2008, 11:00

Nyt meni minun usko paypalliin. Olen ollut paypallin käyttäjä 2006 alusta ja sen kautta on tullut maksettua lähes sata ostosta ilman ongelmia. Eilen illalla katsoin sähköpostini ja sinne oli tullut ilmoitus Paypallista, skype oli veloittanut paypal tililtäni 11,50€. Skype tunnusta minulla ei ole ikinä ollut, eikä myöskään tule olemaan ja kukaan ei takuulla tiedä paypal salasanaani. Skype oli kuitenkin saanut jostakin oikeuden veloittaa paypal tiliäni aina kun siltä tuntuu. Rupesin selaamaan nettiä ja vastaavia tapauksia oli vaikka kuinka paljon. Tässä on yksi esimerkki: http://www.complaintsboard.com/compl...pe-c52419.html

Laitoin välittömästi postia sekä skypelle että paypallille ja suljin paypal tilini ja kuoletin visakorttini. Tosi kiva operaation yhden hemmetin paypal tilin takia josta pitäisi vain olla hyötyä ihmisille. En siis enää voi suositella paypallin enkä skypen käyttöä. Heillä ei ole ihan kaikki hommat hanskassa.

Yksi huomio vielä. Jollekin muulle oli sattunut sama tapahtuma syntymäpäivänään, joten nähtävästi paypal accountin saa avattua kun tietää syntymäpäivän. Ei voi ymmärtää.
nautseri nautseri ei ole kirjautuneena

Vanha 12.11.2008, 21:36

Tässä linkki jolla voit kääntää omat asiasi saksaksi tai päinvastoin.
Ei kylläkään käännä täydellisesti ,mutta kyllä perusasia tulee hoidettua.
Alku asetuksena on englant/suomi ,mutta nuolilla saat haluamasi maat.

http://translate.google.com/translate_t?hl=fi#
mikaks mikaks ei ole kirjautuneena

Vanha 07.12.2008, 10:34

Onkos kukaan törmännyt ebayssä tämänkaltaiseen tilanteeseen, jossa myyjä
ehdottaa suoraa kauppaa: Outside ebay. Kannattaako kiertää kaukaa?
Feedbackiä myyjällä näkyy olevan Positive Bewertungen: 100%.
Ei huutokauppa.

Vanha 07.12.2008, 11:01

Ei se välttämättä sen riskittömämpi kauppa ole: jos tuote on kyllin arvokas, ebayn kautta tapahtuvassa kaupassa myyjä voi kiskaista liiviinsä kauppasumman, jättää tuotteen toimittamatta jne. ja häipyä ebaysta. Itse olen menettänyt rahani kaksi kertaa tällaisessa kaupassa, jossa myyjällä on kuitenkin ollut ihan kunnon palauteprosentti.
Ebay ei tarjoa mitään apua etukäteismaksetuissa huijaustapauksissa ja Suomen poliisi ei ihan pieniä kupruja ala edes tutkimaan.
Ebayn ulkopuolella käytävässä kaupassa on samat riskit.
Ebay komissiotahan tuossa on tarkoitus kiertää. Ainoa suoja on luottokorttikauppa tai PayPal.
2002rs 2002rs ei ole kirjautuneena

Vanha 09.01.2009, 22:56

Osaisko joku vinkata miten asian eteen kannattais toimia. Eli tilasin pyörän navat ebaysta ja ei pakettia ala kuulua. Kaveri oli rahat saannu jo 8.12.08 ja lähettänyt kuulemma samantien paketin matkaan. Mutta nyt ei vastaa postiin kun pyysimme seurantakoodia paketista. Kaverin nimimerkki
lehnchen818 ja kaupitellut rs2 osia jonkin verran. Vai viipyykö tosiaan noin kauan matkalla joskus?
Xhoshos Xhoshos ei ole kirjautuneena

Vanha 09.01.2009, 23:40

Tarkentava kyssäri: maksoitko tavarat millä tavoin?

Kyllähän tuo saattaa joskus asiat hieman kestää saksanmaalla, toisaalta ettei myyjä vastaa mitään on outoa.

Vanha 10.01.2009, 00:01

Pankki siirtona maksoin. Ja tosiaan kuittauskin tuli että rahat on saatu.
JM JM ei ole kirjautuneena

Vanha 10.01.2009, 00:36

Voi paska mikä flaksi. Mulla on itsellä jo varmaan 63 ostosta ebaystä ja koskaan ei oo tommosta tapahtunut. Kerran ostin motskarin rungon ja myyjä hieman hangoittelin paypallin kanssa, koska se rouhaisi sen kokoisesta summasta jo ihan kiitettävästi välistä. Tehtiin semmonen diili, että minä maksoin paypalista aiheutuneet kulut ja siihenmyyjä sitten suostui. Pikku hinta se olis siitä, että ZX-9R runko olisi jäänyt mahdollisesti tulematta. Silloin myyjälläkään ei oo syytä enää siihen, ettei paypal sopisi maksuvälineenä.
kontio kontio ei ole kirjautuneena

Vanha 10.01.2009, 10:38

Mä sain saapumatta jääneesta Texasin laskimesta paypalilta rahat takaisin, vaikka myyjällä oli rahtitunnuskin näyttää...Liike oli mikä myi jenkkilän ebayssa.
aina käytän paypalia kun voi, olen kyllä tilisiirtonakin liikkeistä tilaillut saksasta ja jenkeistä.

edit_
2002rs, onko se myyjä kadonnut vai?
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena

hexlock
ACF jäsen
Admin

Vanha 10.01.2009, 10:53

Ebay disputea auki vaan. Mielummin ennemmin kuin myöhemmin, koska siinäkin joku hölmö aikaraja.
petriv petriv ei ole kirjautuneena

Vanha 10.01.2009, 15:32

Minulle kävi hieman kuten joku kuvaili aiemmin. Huusin tavaraa hyvän palautteen omaavalta myyjältä ja maksoin EU-pankkisiirrolla. Tavara ei koskaan saapunut ja aloitin asian selvittämisen (saksaksi), ensin myyjän ja sitten EBAYn kanssa.

Myyjä ei ensin vastannut mitään ja sitten lähetti tekosyitä, kuten osoitteeni olevan väärin. Tämä oli roskaa, koska olen saanut kymmenkunta pakettia Saksasta EBAY ostoksina. EBAY vastasi valitukseeni ja ehkä lähetti viestejä myyjälle. Sitten heidän kolme kuukauttaan kuluivat loppuun, jonka jälkeen sanoivat kaupan poistuneen tietokannastaan. Pesivät kätensä asiasta ja pyysivät tekemään ilmoituksen poliisille. Tiesivät kyllä, ettei poliisi tee asialle mitään pienen summan ollessa kyseessä.

Tämä oli herätys opittuani liian luottavaiseksi muutaman onnistuneen kaupan jälkeen. EBAY kauppa ei ole sen varmempaa kuin tuntemattomalle rahan lähettäminen huutonetin kautta. Siellä sentään raha menee kotimaahan. Onneksi oppirahat eivät olleet liian suuret. Enemmän arsytti loputtomien Saksankielisten viestien vääntö.

Viimeksi muokannut petriv 11.01.2009 01:12
kontio kontio ei ole kirjautuneena

Vanha 10.01.2009, 17:11

huutonetti on vaan vihoviimeisen raivostuttava systeemi, ja ainaiset älyttömän korkeat hintavaraukset vievät sen viimeisenkin innon etsiä sieltä mitään.

Itsellä taitaa olla yhden ACF:n kautta myydyn turbon rahat saamatta, pitääkin alkaa taas karhuamaan.kohta puoli vuotta ollut...

Vanha 12.01.2009, 19:04

Porkkis ilmotus tehtiin jo hyvissä ajoin. Tuskimpa asia johtaa enää mihinkään.. "Me ollaan hävitty tää peli" :D Noo otimpas opikseni jatkoa ajatellen..

Vanha 12.01.2009, 19:29

Ebaylle tehtävät reklamaatiot myyjästä ovat yhtä tyhjän kanssa, ne eivät johda mihinkään. Kun ebay on myyjältä komissionsa saanut, se vähät välittää siitä, saako ostaja tavaransa vaiko ei. Ebay pesee kätensä kehottamalla tekemään rikosilmoituksen, joka harvoin johtaa toimenpiteisiin, koska asian käsittely tulee niin kalliiksi.
Ennakkomaksu myyjän tilille on aina riski, mutta onneksi PayPal on yleistynyt.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 12.01.2009, 20:39

Itse olen tehnyt pari "disputea" kun tavaraa ei ole tullut, mutta minkäänlaista korvausta/apua ei ole eBaysta tullut. Siellähän on sellainen lupaus että ne korvaa jonkin verran maksusta, mutta paskanmarjat.

PayPal on tosiaan yleistynyt aika mukavasti, mutta röyhkeimmät pyytävät jopa 13% lisää hintaa provisioiden takia. Aika paljon!

Vanha 13.01.2009, 09:40

Muutenkin se ebayn palautesysteemi on aivan hanurista. Et voi jättää edes neutraalia palautetta, ilman että se johtaa johonkin jatkokäsittelyyn. Sitten kirjootelet tyhjänpäiväisiä selostuksia sinne tänne siitä mitä on tapahtunut ja saat itse negative feedbackia lopulta. Itse teen niin, että en jätä palautetta ollenkaan, jos palvelu ei ole miellytänyt. Mitään muuta ei voi oikein edes tehdä. Negative feedbackin jättämisestä seuraa semmonen viestirumba, ettei sitä jaksa millään. Siinäkin vaan pyritään lopulta siihen, että kaikki myyjät saisivat vaan positiivista palautetta ja ebay saisi lisää rahaa....

ACF jäsen

Vanha 13.01.2009, 12:50

no onhan se parantu ihan merkittävästi ku myyjä ei voi kostolla negatiivista laittaa.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 13.01.2009, 13:35

Lainaus:
Osaisko joku vinkata miten asian eteen kannattais toimia. Eli tilasin pyörän navat ebaysta ja ei pakettia ala kuulua. Kaveri oli rahat saannu jo 8.12.08 ja lähettänyt kuulemma samantien paketin matkaan. Mutta nyt ei vastaa postiin kun pyysimme seurantakoodia paketista. Kaverin nimimerkki
lehnchen818 ja kaupitellut rs2 osia jonkin verran. Vai viipyykö tosiaan noin kauan matkalla joskus?
Voisi se varmaan kestää noinkin kauan. Minulla kesti edellisen paketin saapuminen Saksasta pikkuisen yli kolme viikkoa ja silloin ei edes ollut jouluruuhkaa. Ehkä vielä ei kannata vaipua epätoivoon ja ryhtyä ranteita avaamaan vaikkei tilauksen perille saattamiseksi oikein mitään hyödyllistä voi tehdä.

Viimeksi muokannut Ilkka L 14.01.2009 10:41

Vanha 13.01.2009, 14:03

Joulun ja uudenvuoden yli saattaa todellakin paketin tulo kestää, joten ei tuo kuukausi kuulosta ollenkaan pahalta.
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 13.01.2009, 14:38

Lainaus:
no onhan se parantu ihan merkittävästi ku myyjä ei voi kostolla negatiivista laittaa.
Toisaalta myyjä ei voi laittaa ostajalle negaa jos maksua ei koskaan tule. Ja luulen, että eBay ottaa kyllä omat palkkionsa vaikka loppujen lopuksi tuote ei myynytkään.

Mulla on nyt kesken yks kauppa. Kaveri osti yhden kortin $199 buy-it-now:lla. Viestintä tökkii pahemman kerran, tai on ainakin helvetin hidasta. Tuo artikkeli sulkeutui joulukuun alkupuolella ja vieläkään ei maksua ole kuulunut. Sanoi kyllä lähettäneensä sen käteisenä ja kirjattuna jo ennen joulua. Paypalia kuulemma ei juuri nyt pystynyt käyttämään. Kanadan posti on kylläkin parhaimillaankin tosi hidas, mutta aiemmin kirjatut on kyllä tulleet reilussa viikossa. Vaikkei mulla tossa kai muuta menetettävää ole kuin eBayn komissiot, kortti ei kuitenkaan lähde ennen kuin maksu on täällä.

Tuossa tulee korvausvaatimuksen teossa vastaan sellainenkin, että jos viestintä ja postinkulku on tosi hidasta, niin se aikaraja (olikohan 60 päivää) voi tulla vastaan. Sitten teet reklamaation ja viikon päästä tavara tuleekin perille. Sillä aikaa olet jo voinut saada negatiivisen palautteen tuon reklamaation takia. Sitä kun ei kovin helposti taida pois saada, jää turha merkintä rekisteriin.

Lisäksi on pari kertaa käynyt niin, että en koskaan saanut tuotetta. Kummassakaan tapauksessa myyjältä ei vastauksia herunut. Toinen oli jotain 10 taalan luokkaa, mutta toinen vajaa 200. Ekasta en mitään reklamaatiota edes tehnyt, jälkimmäisestä kyllä. Sanoivat eBaysta kyllä keskustelleensa myyjän kanssa mutta ei sieltä koskaan mitään hyvityksiä tullut. Varmaan eurooppalaisten kanssa vähän nihkeämpää tuo touhu.
haraldh haraldh ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 13.01.2009, 15:33

Nahkahousu ei halunnut ilmoittaa tilinumeronsa ostaessani vanteita häneltä. Pelkäsi kai
jääkarhujen tulemista teutoniaan. Pistin negaa asiasta ja se palaute on kyllä (kuten tuotekin)
hävinnyt listoilta. Olisiko se 60 päivää mennyt umpeen ja kauppa avoinna.

Aina ei voi voittaa, vaikka ebay huudon voittaisikin.
Niso Niso ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 13.01.2009, 20:36

Pystyisikö joku kertomaan henkilön sähköpostiosoitteen minulle vai saako sitä tuolta selville? Eli ei saa.

Kiitos!

Viimeksi muokannut Niso 14.01.2009 08:03
oliver oliver ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2013

Vanha 13.01.2009, 20:56

Syksyllä ostin itävallasta auto-osakaupasta vanteet, siis ebaysta.
Maksoin suoraan (tollo) nopeuttaakseni homman kulkua. Pari päivää myöhemmin kauppiaan profiili olikin muuttunut ammattilaisesta hyvällä palautteella yksityiseksi pelkin miinuksin. Huijari oli onnistunut hakkeroimaan ammattilaisen sivut. Ebay omalla intimiteettisuojallaan varjeli kauppiaan henkilöllisyyden paljastumiselta. Oli metkuillut monen maan sivuilla. Summa oli vähäinen, mutta harmittaa kun yhteiskannetta ei voi tehdä ebayn kautta. Suomen poliisi ei kahvirahojen vuoksi katsettaan nosta.

Vanha 20.01.2009, 16:00

No voi elämän kevät tänään sitten saapui napalähetys. Hetken jo kerkesin ajatella lähettäjää positiivisesti mutta ei.. Laatikon avattuani paljastui ettei takanapoja ole ollenkaan mukana! Ja etunavatkin on kaivettu jostain ojan pohjalta laatikkoon. Täysin eri tavarat kuin ebayn kuvissa. Tällasta tällä kertaa..D

hexlock
ACF jäsen
Admin

Vanha 02.02.2009, 14:29

Oletteko keksinyt tapaa kiertää viisaasti uutta ebay-rajoitusta, joka estää huutamisen ellei kohteessa ole lähetystä ilmoitettu suomeen?
Sakemanneilla ainakin taitaa olla oletuksena vain saksaan lähetys ja aika harvassa muutettu. Kysymällä tulee aina rahtikulut, mutta kun samalla pyydän että voisiko kohdetta muuttaa siten että voisin huutaakin, ei yksikään ole vielä muuttanut. Melko monelta on tullut pyydettyä jo ja olen tasan luovuttanut.
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.02.2009, 14:32

Minä vaihdoin profiilistani asuinpaikan Saksaan. En tiedä oliko viisain tapa mutta toimiva.

Vanha 02.02.2009, 14:45

Mulle on taas joka kerta lisätty suomi toimitusmaihin ja sillä homma on korjaantunut. Näin on käynyt varmaan 10 kertaa.
jta jta ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Admin

Vanha 02.02.2009, 14:52

Lainaus:
Oletteko keksinyt tapaa kiertää viisaasti uutta ebay-rajoitusta, joka estää huutamisen ellei kohteessa ole lähetystä ilmoitettu suomeen?
Itsellä ei ainakaan tuo haittaa kun käytän ebay.de:tä suoraan ja vaikka asuinpaikka on Suomi.

hexlock
ACF jäsen
Admin

Vanha 02.02.2009, 15:04

Ehkä vika on sitten mun saksassa :) Millä rimpsulla Juhana olet pyytänyt vaihtamaan?
Kyllä haittaa ebay.de:ssä nykyään myös. Koska Jarilla viimeisin huuto? Jos on "Versand nach: Deutschland" niin ei pysty huutamaan.

ACF jäsen

Vanha 02.02.2009, 15:04

Minä järjestin saksalaisen osoitteen, mutta siitä huolimatta jätti Güntheri tilinumeronsa kertomatta. Kielteinen palautteeni poistettiin. Meni kyllä vähän usko tuohon, vaikka monta monta kertaa on toiminut hyvin. Vaikuttaa siltä että ebay suojaa myyjiä enemmän kuin ostajia.

edit: Minulla siis suomalainen osoite, ja kyllä minä voin huutaa "versand nach: deutschland" tavaroissa?

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.02.2009, 15:12

Minulle on joskus tullut tuo ettei voi huutaa kuin saksassa asuva, joten olen muuttanut asuinmaan saksaksi ja huutanut sitten. Kun kauppa on valmis, vaihdan maan takaisin, helppoa ja toimii :) En ole pyytänyt myyjiä lisäämään Suomea sinne.
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.02.2009, 15:16

Tuo huutorajoitus toimii kai vain jos kaupassa vaaditaan välitöntä maksua esim. Paypalilla tai käytössä on muuten BUY IT NOW -hinta. Itse en ole tuohon törmännyt kuin kerran jenkkilän Ebayssa.

ACF jäsen

Vanha 02.02.2009, 15:17

Periaatteessa kotipaikan väärentäminen on ebayn sääntöjen rike, josta voi saada lähtöpassit. Muutenkin se on kyseenalaista minun mielestäni. Tämä minun tapaukseni oli mielestäni vielä outo että vaikka versand oli deutschlandiin niin ei sittenkään suostunut viemään kauppaa loppuun.
jta jta ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Admin

Vanha 02.02.2009, 15:18

Eilen viimeisin huuto, vain Saksa ja onnistui, ja jenkki ebay sanoo heti etten voisi ostaa (tosin viesti sanoo ettei jenkkehin, outoa...).

Tosin voi olla siitä kiinni, että olen aikanaan avannut ne tunnarit ekaksi Saksalaiseen ebayhin.

Ei mielestäni vaikutusta maksutavalla.

Viimeksi muokannut jta 02.02.2009 16:34

Vanha 02.02.2009, 15:20

Oon vaan kertonut, että yritin ostaa tavaran, mutta se ei onnistunut, koska Suomi ei ole toimitusmaiden listalla. Hyvin pian on sen jälkeen korjattu tuo murhe ;)
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Ebay apua?

Avainsanat
moi

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä

Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
A4 1.9 TDi ei käy kunnolla, apua kaivataan! TeemuL Diesel 39 18.03.2010 23:59
Moniurahihnan kiristäjä(?) hajosi reissussa, apua kaivataan Kurko Moottori ja voimansiirto 7 05.03.2007 14:53

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 11:37.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.