banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa

Työkalut Display Modes
AnLe AnLe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

Vanha 05.10.2006, 17:36

no niin monta paketti korttia, mm. eräänkin jannun kutsunta kutsun olen oikeaan laatikkoon pistänyt että tuo suomen posti on kyllä mun kirjoissa aika huonoilla arvosanoilla.

Paras omakohtainen oli kun tuli sellainen saksanpaketti että se oli posteljoonilla mukana vaikka ei luukusta mahtunut - jätti sitten rappukäytävään.

Ei ole pitkäkään aika ku kiukuttelin yhdellikin et missä mun paketti viipyy, tuli sitten postista ilmotus et tuunyjohakeenmuutenlähetetääntakas, perskele ku ekaa ilmotusta tullu olleskaan.

Mutta ei se oikeuta toisen tavaroita noutamaan, itse kyllä haluaisin sen pykälän nähdä jossa toiselle voi paketin antaa ilman valtakirjaa.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.10.2006, 22:00

Mulla jätti kuriiri 18" hieman erikoisen vanteet väärään autokatokseen. Hieman oli onnea ja säkää et ne tuli perille.
Tolkkju Tolkkju ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.10.2006, 08:38

Kannattaa laittaa kännykkänumero myyjälle (ja vaatia myös myyjää laittamaan se lähetysdokumentteihin).

Nuo kuriirit on kyllä yleensä soitellut siihen mun kännykkänumeroon päiväsaikaan, ennenkuin rupeavat sitä pakettia kotiosoitteeseen kyöräämään. Sovittu sitten siinä omaa noutoa tai korvaavaa tuontiosoitetta (esim. töihin). Harvemmin siellä kotona kuitenkaan keskellä arkipäivää kukaan on.... En sitte tiedä olisko myös postilla noin hyvä service.
jtlukkari jtlukkari ei ole kirjautuneena

Vanha 11.10.2006, 08:20

Tuossa hieman aiemmin mainitsemani Ebay -kauppa on sitten loppuun käsitelty. Postipoika oli jakanut nimelläni varustetun saapumisilmoituksen väärään osoitteeseen, samalla postinumeroalueella. Perheen 12 -vuotias poika oli odotellut pakettia -poliisin sanojen mukaan jostakin coca-colakisasta tjsp- ja ilmoituksen saavuttua käynyt kuittaamassa sen ja pitänyt itsellään. Ei ollut kello soinut päässä edes siinä vaiheessa, kun pakkaus oli avattu.
Nöösillä ei ollut hajuakaan, mistä tuotteesta oli kyse (autotarvikkeita) ja oli sitten kavereineen levitellyt paketin sisällön ympäriinsä. Osa tavarasta oli joutunut kaatopaikalle, osa saatiin takaisin käyttökelvottomana.
Komisario oli käynyt kotona haastattelemassa perheen jälkikasvua ja oli myös keskustellut vakavia kasvattajan kanssa.
Pojan vanhempien kanssa sovimme rahallisesta korvauksesta -varmaankin poliisin vierailu kotona täytti kasvatukselliset tavoitteet, eikä rangaistuksen vaatiminen olisi enää tuonut lisäarvoa.
Vaikka asiamiesposti ei periaatteessa väärin toiminutkaan, komisario kertoi käyvänsä periaatteellisen keskustelun myös tämän kanssa: kuinka kaksitoistavuotias voi kuitata selkeästi toiselle vastaanottajalle kuuluvan ulkomaanpaketin?
Joni_R Joni_R ei ole kirjautuneena

Vanha 11.10.2006, 13:16

Hohhoh, nyt se on jo myönnettävä tappionsa. Tilasin puskurit saksan ebaystä heinäkuussa, maksoin tilisiirtona ja yllättäen myyjän tunnukset lähti kiitämään ebaystä. Pakettiahan ei tietenkään ole tullut. Yhden kerran myyjä on vastannut sähköpostiin, kertoi lähettäneensä tavarat. Sen jälkeen ei vastauksia. Poliisilla uhkailuunkaan ei reagoinut mitenkään.

Miten nuo saksan puhelinnumerot toimii? 0212/815548 tuommoinen numero löytyi kaverille netin syövereistä, mutta onko tuo nyt lankapuhelinnumero vai? Werner Lenz, Solningen.

Vaikka tosiaankin monen vuoden ajan olen tehnyt kauppaa tuolla ebay.de:ssä, niin ei ole takaiskuja tullut ennen tätä. Kyllä nyt ottaa pattiin. Kai tämä oli kuitenkin odotettavissa...

Vanha 12.10.2006, 14:26

Noh, ihmeiden aika ei taida olla ohitse... Tänään soittivat kuriirifirmasta, ja kyselivät että mihinkä paketti tuodaan. Eihän siitä mennytkään kuin kolme ja puoli kuukautta, kun maksoin tilauksen...
Victor Victor ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.10.2006, 16:07

Ihmeiden aika ei todellakaan ole ohi, ulosottomies oli taas toissapäivänä tilittänyt 146,40 euroa. :) nim. rahantuloa ei voi estää... :D
Donitzi

Guest

Vanha 13.10.2006, 10:30

Lainaus:
Tilasin puskurit saksan ebaystä heinäkuussa, maksoin tilisiirtona ja yllättäen myyjän tunnukset lähti kiitämään ebaystä.
Vastaavaan törmänneenä jätin maksamatta vaikka periaatteessa tiedot täsmäsivät. Kyselin neuvoa asiakaspalvelulta ja neuvottiin jättää maksamatta.

Silti tällä hetkellä venaillaan toista pakettia joka kaiken järjenmukaan olisi jo pitänyt tulla... s...ana..

Vanha 13.10.2006, 11:53

Joskus joutunut odottelemaan pakettia kyllä kuvattoman kauan. Sen takia en olekaan vielä kuukauden odotuksesta hermostunut. Pakosarjaa tähän raatoon odotellessa taisi mennä puolitoista kuukautta. Oli tehnyt reissun kahteen kertaan kuulema.
Teemu M Teemu M ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.10.2006, 09:43

Tilasin jenkeistä osia tohon rotiskoon ja USPS:n seurantakoodi antoi seuraavaa tietoa.

Lainaus:
Out of Foreign Customs, October 14, 2006, 4:48 pm
Into Foreign Customs, October 14, 2006, 3:59 pm, FINLAND
Arrived Abroad, October 14, 2006, 3:59 pm, FINLAND
International Dispatch, October 12, 2006, 10:45 pm, KENNEDY AMC
Enroute, October 12, 2006, 9:16 pm, JAMAICA, NY 11499
Enroute, October 11, 2006, 5:03 pm, WILMINGTON, DE 19850
Acceptance, October 11, 2006, 2:35 pm, KIRKWOOD, DE 19708
Eli tarkoittaako toi nyt sitä et se ois menny tullista läpi ja postitetaan mulle siihen osoitteeseen jonka ilmoitin lähettäjälle, mut mites sitten tullimaksun kanssa käy? Vai täytyykö toi paketti noutaa tullista ja tulli maksetaan sitten sinne?

En oo koskaan tilannu EU:n ulkopuolelta mitään, niin oon hieman pihalla näistä tulliasioista...

Vanha 18.10.2006, 09:52

Näyttäisi ikäänkuin se olisi känyt tulliselvityksen (vihreä linja) ja jatkanut matkaansa kuriirin kyydillä. Olisiko UPS hoitanut tullauksen?
Muutoinhan tuota ensimmäistä kohtaa ei olisi ja sinulle tulisi saapumisilmoitus. Jos kyse olisi postipaketista, leima ilmoituksessa olisi tullin leima ja siinä lukisi "noudetaan tullista". Tulliselvityksen ja asiaankuuluvien maksujen jälkeen tuote olisi hallussasi.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.10.2006, 11:16

USPS:n (jenkkien postilaitos) paketit menee käsittääkseni aina tullin kautta. Jos tullauksen jälkeisestä jatkotoimituksesta ei ole mitään sovittu, niin paketti pitänee noutaa tullista. Samalla maksetaan alv+tulli tai kait sieltä laskunkin saa.

Kuriirifirmat yleensä hoitaa tullauksen asiakkaan puolesta pientä maksua vastaan. Edellisen kerran, kun tilasin tavaraa jenkeistä, niin UPS muistaakseni veloitti tullauksen hoitamisesta jotain kympin.
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.10.2006, 12:07

UPS hoitanee tullauksen, USPS lähettäjänä tietääkseni ei. Sehän on ihan normis postipaketti. Menee EU:n ulkopuolelta tullessan aina tulliin ja jos ovat siellä sitä mieltä, että paketin arvo on niin suuri, että tullaus ym. maksuja kertyy yli 10€ (muistaakseni tuollainen raja), niin kotiin tulee noutolappu tullista. Tuossa Teemun ketjussa näyttäisi siltä, että tulli on katsonut, ettei maksuja olisi kertymässä ja päästi sen läpi. Pakettikortti tullee kotiin.

UPS:n tapauksessa, kun tullaavat automaattisesti, on se ongelma, että jenkit usein laittavat paketin arvoksi ihan jotain muuta kuin todellisen. Vakuuttaminen on niin halpaa, että vakuutusarvo voi olla vaikka $100 kun paketin arvo on kuitenkin $20. Sitten UPS tullaa sen satasen mukaan kun minä voisin kuitenkin osoittaa oikeaksi arvoksi tuon kakskymppiä. Mutta tässä vaiheessa on jo myöhäistä. BTDT. Sitäpaitsi en ymmärrä miksi joudun maksamaan tullin ja alvin myös postikuluista. Nehän eivät tänne tule.

ACF jäsen

Vanha 18.10.2006, 12:17

Sitä ihmettelin tosta, et kun se on menny ton ketjun mukaan suoraan tullista läpi ilman että oon maksanu tullimaksuja. Ostettu osa on kohtuu iso/painava voimansiirron osa, joka on ostettu uutena liikkeestä, ettei nyt luulis niitten sitä ihan halvaksi arvioivan.

No hyvähän se ois jos se tulis suoraan läpi, niin säästäis nekin rahat.

Ketä tuota pakettia siirtelee suomessa? Ei kai USPS enää täällä liikuttele sitä? Kun toi tracking code ei enää näytä muuta, kun että paketti on mennyt tullista läpi.

ACF jäsen

Vanha 18.10.2006, 12:24

Lainaus:
Ketä tuota pakettia siirtelee suomessa?
Veikkaan Suomen Postia. Ihan samoin kuin täältä normaalina pakettina lähetetty liikkuu jenkkilässä USPS:n kautta. Kohtahan sen näet tuleeko Tullin vai Postin noutolappu. Toivotaan jälkimmäistä.
TH TH ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.10.2006, 12:59

TeemuM: Jos saa arvata, niin olet tilannut Peloquins merkkisen torseni-tasauspyörästön?

Minulle kyseinen tuote tuli USPS:llä täysin ilman tulleja ym. maksuja. Itse pähkäilin, että olisko käynyt niin, että kun USPS ei suoraan suomeen toimittanut pakettia. Ainakaan siihen aikaan vaan tavara kiersi saksan kautta, että nahkahousut vaan välittänyt paketin eteen päin ja suomessa katottu, että saksasta tulee -> ei tulleja?

Oli miten oli, en ainakaan itse pannut pahakseni, että tavara tuli ilman "ylimääräisiä" maksuja.

ACF jäsen

Vanha 18.10.2006, 13:09

Lainaus:
Jos saa arvata, niin olet tilannut Peloquins merkkisen torseni-tasauspyörästön?
Jep sellainen sieltä on tulossa.

No toi kuulostais kyllä hyvältä, et jos sulla ei ollu mennyt tullia, varsinkin kun olin jo henkisesti varautunut noihin maksuihin. No täytyy vielä olla iloitsematta enempää ennenkuin paketti on kädessä.

ACF jäsen

Vanha 26.10.2006, 09:54

Tullia siitä sitten kuitenkin meni, mutta tasauspyörästöissä oli kohtuullinen 4.5% vero. Mutta ALV:han tuohon sen suurimman osan tekee...

No tärkeintä että tuli kuitenkin, kun aloin jo epäillä että on hävinnyt, kun kesti niin kauan.
AL AL ei ole kirjautuneena

Vanha 27.10.2006, 18:16

Tällä hetkellä on ongelmana,että ebay-myyjän postikulut pelkille aluvanteille on 200€ Saksasta Suomeen. Mielestäni aika kallista. Kysyin myyjältä kuitenkin onko mahdollista saada vanteita Suomeen vähän halvemmalla. Hän ei keksinyt halvempaa tapaa, mutta sanoi,jos sinä löydät halvemman keinon niin kerro. Hänen tapansa olisi ollut toimittaa vanteet 4 eri paketissa ja yksi paketti saa maksimissaan olla 20kg ja hintaa 50€.

Voitteko kertoa halvemman toimitustavan esim. DHL:n kautta? Vanteet yhdessä kontissa? Tämä halvempi toimitustapa taas täytyisi selvittää tällä ko myyjälle, mutta miten. Tuo ei onnistu minulta, mutta kenties joltain teistä. Muutama yksinkertainen lause saksaksi. Myyjä ei viestien perusteella halua vastata englanniksi.

Tämän hetkiset ebay-ostokset ovat onnistuneet foorumin ja babelfishin avulla, mutta nyt on astetta vaikeampi myyjä ja hankalampi toimitustapa. Hakua yritin niin ffp:n foorumilla kuin täälläkin, mutta tuloksetta. Kiitos avusta.

ACF jäsen

Vanha 27.10.2006, 18:23

Mulle tuli GLS:n kautta sarja vanteita saksasta 65€:lla. Ne oli pakattu kahteen pakettiin. Ja just tänään tuli toinen sarja myöskin GLS:n kautta taas pakattuna kahteen pakettiin, niin maksoi 75€. Eli aika suuret pakkauskulut ottaa tuo myyjä...

Vanha 27.10.2006, 20:06

DHL Paket Land on aika hyvä peruspaketti 20 kiloon asti. Tuota kun ehdottaa myyjälle toimitustavaksi, menee läpi aika helposti. Kaksi vannetta per paketti.
Saksalaiset haluavat myös ottaa pakkaamisesta jotain, tuotteesta riippuen, kannattaa siihenkin satsata. Esim. joku raskas elektroninen laite kannattaa pakata huolella -kuten todettu- kuljetuspalveluitten vakuutukset vahinkotapauksissa ovat yhtä tyhjän kanssa.

Vanha 27.10.2006, 21:26

Myyjä kyllä ottaa sievoisen summan rahaa pelkästä lähetyksestä itselleen, jos se olisi tuo 200€. Täytyy uudemman kerran miettiä huutamista, koska tuon kaltaisella vedätyksellä jää vielä vanteet ja siirtämäni rahat Saksaan.

Täytyy ehdottaa myyjälle noista lähetyskustannuksista ja katsella mitä sanoo asiasta.

ACF jäsen

Vanha 02.11.2006, 15:28

Case closed, loputkin (340 euroa) tuli eilen tilille! Aivan loistavaa, taisin saada korkojen kautta takaisin myös kaikki "toimenpidekulutkin". :) Ehkä mä vielä joskus harkitsen ebay-kauppaa tämän jälkeenkin, kun loppu oli näinkin onnellinen. ;)
okkim okkim ei ole kirjautuneena

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.11.2006, 15:57

Oho! Ja vielä nopeammalla maksuajalla mitä alussa näytti! :) Jokohan minä taas uskallan suositella jonkin osan ostoa? ;))
Heksa K Heksa K ei ole kirjautuneena

Vanha 06.11.2006, 21:36

Persetti, tais käydä ohrasesti minullekkin. 4.10. huusin DX-pikkunavin itelle yksityiseltä myyjältä, prosentit 100 ja noin parikymmentä palautetta. Nyt oli sitten viikonlopun aikana hävinny tunnarit ebaysta ja tarkemmin kun kattelin niin ainakin osa kaupoista/palautteista oli tekaistuja (tunnarit oli hävinny myös monelta muulta sen tyypin kauppakumppanilta). Lienee siis selvää että navia ei ole mulle kuulunut vaikka myyjä oli merkannut 15.10. maksun saapuneeksi. Pistin pari uhkailuviestiä sille tyypille, saas nähdä ottaako onkeensa vai ei. Veikkaan jälkimmäistä. Vajaan parinsadan tappio tuli mutta ketuttaa kyllä sekin nykyisillä tuloilla... :(
Mike Beuf Mike Beuf ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.11.2006, 23:17

Opiskelijan tuloilla en tuohon ebay rulettiin lähde, vaikka minkämoista houkuttelevaa kilkettä siellä olisi tarjolla. Tuntuu jo 50 euron tappio perseessä.

Vanha 07.11.2006, 10:27

Tuollaisissa tapauksissa jossa on selkeästi kyse epäselvyyksistä, kannattaa pistää prosessi vetämään kauppapaikalle, saksaksi "Unstimmigkeiten online klären". Pari kertaa olen tuota käyttänyt ja ainakin toisessa oli apua.
Rikosilmoituksenhan tuollaisessa tapauksessa voi aina tehdä, jos ei ebayn kautta ratkea ja siinä tapauksessa muistaakseni pitää olla tuo ym. prosessi käynnistetty.

Vanha 07.11.2006, 11:55

Joo pistin eilen tuon Unstimmigkeitin vireille. Epäilen suuresti sen myyjän vastaavan mitään kun kerran tunnuksetkin oli poistuneet. Sulla oli siis hyviä kokemuksia siitä eBay Käuferschutzista? Saako sieltä oikeasti sitä rahaa takaisin (max 200e-25e käsittelykulut)? Tuon 25e tappion nieleminen olisi huomattavasti helpompaa kuin 200e tappion...

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 07.11.2006, 17:49

Minä en saanut rahaa takaisin vaikka valituksen tein. Ensin tuli jotain yleisvastauksia ja sitten ei mitään. Kaikki ehdot olisi kyllä täyttyneet että rahaa olisi pitänyt tulla (se kaikki 28€...). Postikuluja kun ei lasketa niin takkiin tuli yli 170€.

Vanha 12.11.2006, 21:31

Jotain ainakin tapahtuu, myyjä laittoi DHL:n seurantanumeron noiden mun uhkailumailien jälkeen. Nyt sitten jännityksellä odotellaan että tuleeko sieltä laatikollinen kiviä vai toimiva navi :D

Vanha 13.11.2006, 08:41

Myyjiä on moneksi: Kaksi viikkoa sitten ostin tuotteen, jonka rahtikustannuksiksi ehdotin myyjälle DHL maapakettina 22€, mikä kattaa kulut selkeästi. Pyysin myös IBAN ja SWIFT tietoja, jotta tilauksen voisi maksaa, koska myyjä ei niitä ollut antanut.
Myyjän mukaan olisi pitänyt maksaa 50% enemmän. Myyjä alkoi narista, että onhan siinä lähettämisessä muitakin kuluja ja lupasi selvittää asiaa. Toissa päivänä tuli taas valittavalla äänensävyllä kirjoitettu viesti, jossa voivoteltiin elämisen kalleutta, pakkausmateriaalin hintavuutta ja bensan hintaa, mikä kaikki pitäisi lisätä sen 22€ lisäksi. 25€ olisi kuulemma sopiva kulu ja lupasi vielä tilitiedotkin samana päivänä.
Myönnyin, koska halusin tuosta kauppiaasta eroon mahd. nopeaan. Vaan eipä ole maksutietoja vieläkään tullut: kun jo itse kaupan valmistelussa on näin paljon jännitystä ja epävarmuutta, itse tavaran toimituksen odottelu näin joulun alla lisää sesonkiin omanlaistaan tunnelmaa 8)

ACF jäsen

Vanha 13.11.2006, 08:57

Joo, olen samaan törmännyt, lukee että myy eurooppaan, ja saksan kulut on listatu 6egee aika usein, sitten kun Suomipoika huutaa niin 35e on suurin pompsahdus hinnassa. Ilmeisen kallista kun pitää se maa kohtakin täyttää osotelapussa.
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 15.11.2006, 20:30

Jos haluaa itse selvittää kansainväliseen muotoon nuo tilitiedot niin tässä pari linkkiä:
http://www.daio.at/IBAN_test.php?
http://en.ibanrechner.de/calculate_I...BIC.0.html?L=2
http://www.bankleitzahlen.de/

Yleensä en jaksa odotella että kaveri käy etsimässä niitä tietoja vaan kaivan ne noilla apuvälineillä esiin mikäli summasta on sovittu etukäteen.

Vanha 21.11.2006, 20:18

No niin, näytti uhkailu tepsineen. Vihdoin tänään tipahti postilaatikkoon pakettikortti, jolla postin täti luovutti laatikon jonka sisällä oli juuri sellainen navi kuin ilmoituksessa luvattiin. Asensin sen saman tien ja laite vaikuttaa kaikin puolin toimivalta. Tällä casella oli siis onnellinen loppu.
haraldh haraldh ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 28.11.2006, 10:30

Voisiko joku neuvoa miten saisi neljä 16" vannetta englannista suomeen? Onko edes järkevää?

Vanha 28.11.2006, 11:26

Ei kokemusta, mutta bulkkitavara tulee ns. maitse ja on veden yli tuotuna hidasta ja kallista -ainakin Saksaan verrattuna.
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Admin

Vanha 04.12.2006, 16:18

Moni on varmaan saanut ebaylta viestiä, että 1.1.2007 tapahtuu jotakin.
31.12.2006 mainitaan myös.
Tuon verran ymmärrän saksaa ;)
Babelfishillä yritin kääntää mutta ei jostain syystä toiminut, voisiko joku lyhykäisyydessään selvittää mistä on kyse?
haraldh haraldh ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.12.2006, 18:36

Varokaa sitten, noita ebay huijaus-sposteja on *todella paljon* liikkeellä. Älkää uskoko niihin s-posteihin
vaan tarkastakaa että samanlainen "tiedote" on myös ebay.co.uk/ebay.de sivustoilla (menemällä suoraan
selaimella ja kirjoitatte itse osoitteen, ette klikkaa sitä spostissa olevaa viestiä).

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 04.12.2006, 20:01

Joo minulle se tuli myös, mutta mitään en siitä tajua. Tuo AGB taitaa tarkoittaa muutakin kuin ässän koneen tyyppiä ;) (onko se joku myyntiehto, lauseke tai vastaava?)

am 1. Januar 2007 treten neue Allgemeine Geschäftsbedingungen (AGB) und eine neue Einwilligung in die Verarbeitung meiner personenbezogenen Daten (Datenschutzerklärung) in Kraft.

Bis einschließlich 31. Dezember 2006 gelten weiterhin die Ihnen bekannten Bedingungen, die Sie hier einsehen können.

Mit dem Inkrafttreten der neuen AGB wird die Vertragsbeziehung zwischen Ihnen und eBay gemäß § 16 der AGB auf einen neuen Vertragspartner übertragen.

Den vollständigen Text der neuen AGB und der neuen Datenschutzerklärung senden wir Ihnen an Ihre bei eBay hinterlegte E-Mail-Adresse. Als zusätzlichen Service haben wir eine Gegenüberstellung der alten und neuen AGB erstellt und die Änderungen farbig hervorgehoben.

Vergleichseite zu den AGB-Änderungen

Sollten Sie zu diesen Vertragsbedingungen eBay nicht weiter nutzen wollen, so teilen Sie uns dies bitte vor dem 1. Januar 2007 hier mit. Wir werden Ihre Anmeldung bei eBay dann zurücknehmen.

Bitte beachten Sie, dass auch bei eBay Express die Vertragsbeziehung gemäß §11 der eBay Express AGB zum 1. Januar 2007 auf den neuen Vertragspartner übertragen wird. Eine entsprechend aktualisierte Fassung der AGB und der Datenschutzerklärung tritt daher zum 1. Januar 2007 in Kraft. Sollten Sie aus diesem Grund eBay Express nicht weiter nutzen wollen, so teilen Sie das bitte dem eBay Express Kundenservice bis zum 1. Januar 2007 mit.

Weitere Informationen finden Sie ab dem 30. November 2006 in den eBay-News

Herzliche Grüße
eBay International AG

ACF jäsen
Admin

Vanha 04.12.2006, 20:35

Tämä juuri. Ja perässä on ihan penteleellinen litania jotain pykäliä.
Huijausviesti se ei ainakaan ole, koska oli osoitettu minun käyttäjätunnukselleni

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 04.12.2006, 22:10

Joo ei ole huijausviesti, se löytyy myös My eBay Messages-kohdasta eBayn lähettämänä. Eli aito on, mutta mitä lie mahtaa sisältää? :)

ACF jäsen
Admin

Vanha 05.12.2006, 10:29

Oli pakko konsultoida saksalaista työkaveria...

am 1. Januar 2007 treten neue Allgemeine Geschäftsbedingungen (AGB) und eine neue Einwilligung in die Verarbeitung meiner personenbezogenen Daten (Datenschutzerklärung) in Kraft.

From 1st januray 2007 there will be some new standard business conditions and you have to sign an acceptance how you personal electronic data information can be handled/treated.

Bis einschließlich 31. Dezember 2006 gelten weiterhin die Ihnen bekannten Bedingungen, die Sie hier einsehen können.

Up to 31.12.06 the current conditions are valid

Mit dem Inkrafttreten der neuen AGB wird die Vertragsbeziehung zwischen Ihnen und eBay gemäß § 16 der AGB auf einen neuen Vertragspartner übertragen.

When the new standard business conditions will become valid, there will be a new trade relationship assigned between you and ebay to a new contract partner.

Den vollständigen Text der neuen AGB und der neuen Datenschutzerklärung senden wir Ihnen an Ihre bei eBay hinterlegte E-Mail-Adresse. Als zusätzlichen Service haben wir eine Gegenüberstellung der alten und neuen AGB erstellt und die Änderungen farbig hervorgehoben.

The complet text of the standard business conditions and the new treatment of data policy will be sent to your email address. Supplimentary service is a comparison between new and old conditions that are marked in diffenrent colors.

Vergleichseite zu den AGB-Änderungen

Sollten Sie zu diesen Vertragsbedingungen eBay nicht weiter nutzen wollen, so teilen Sie uns dies bitte vor dem 1. Januar 2007 hier mit. Wir werden Ihre Anmeldung bei eBay dann zurücknehmen.

If you do not want to use ebay's conditions of contract you have to tell it to ebay until 01.01.2007. Then you ebay account will be cancled.

Bitte beachten Sie, dass auch bei eBay Express die Vertragsbeziehung gemäß §11 der eBay Express AGB zum 1. Januar 2007 auf den neuen Vertragspartner übertragen wird. Eine entsprechend aktualisierte Fassung der AGB und der Datenschutzerklärung tritt daher zum 1. Januar 2007 in Kraft. Sollten Sie aus diesem Grund eBay Express nicht weiter nutzen wollen, so teilen Sie das bitte dem eBay Express Kundenservice bis zum 1. Januar 2007 mit.

Pleae note that also the standard business conditions @ ebayExpress are handled in the same way.

Weitere Informationen finden Sie ab dem 30. November 2006 in den eBay-News

Furhter information will be available from 30.11.2006 onward @ ebay-News.

Herzliche Grüße
eBay International AG

Warmest Regards
Ebay Internation AG

Vanha 22.12.2006, 19:50

Tiedättekö pystyykö jo suljettua myynti-ilmoitusta muokkaamaan tekstin osalta?

Ongelmana on,että myyjän tuote ei ole ollutkaan kuvatunlainen eli ehjä. Olen saanut jo osan hyppysiini ja en ole tyytyväinen. Ilmoitin myyjälle asiasta ja no can do:ta germaani selitti. Tänään menin katsomaan uudestaan ilmoitusta ebaystä ja babelfish kertoi tarkasti,että tuote on maalivikainen sekä kolhiintunut. Tuntuu siltä,että koko kuvaus on aivan erilainen kuin silloin huutaessani tuotteen. En valitettavasti tulostanut kuvausta, kun tein huudon ja tämä oli suuri virhe.

Tuo ilmoituksen muokkaaminen olisi hyvä tietää ennen kuin alan syyttämään muuten luotettavaa myyjää. Takkiin tässä kaupassa tuli paljon,mutta jälleen kerran pätee se,että
halvalla ei saa hyvää.

ACF jäsen

Vanha 27.12.2006, 11:52

Minun tietääkseni kirjoitettuun tekstiin ei voi kajota enää sen jälkeen kun huutoja on annettu. Tekstiä tai kuvia voi kaiketi lisätä, mutta ei sitäkään päättymisen jälkeen. Näin ainakin jenkki-eBayssa ja kai ne kaikki samalla tavalla toimii.

ACF jäsen

Vanha 18.01.2007, 11:56

Onko niin että huudon voi perua? Ja jos voi niin miten...

Kävi vaan niin, että olin huutanut yhdestä tuotteesta ja sitten joku oli ylittänyt huutoni, enkä huutanut lisää. No sitten meni pari päivää ja nyt tuli sposti ebaylta, että se toinen huuto on peruttu ja taas se minun huuto on voimassa.
mikaj mikaj ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.01.2007, 12:29

Kyllä voi perua, itsekkin ostin juuri edellispäivä tuotteen missä olin toiseksi eniten tarjonnut. Myyjä lähtetti viestin että korkeimman tarjouksen tekijä ei halunnutkaan ostaa tuotetta, ja minulla on nyt mahdollisuus sitten halutessani ostaa se "buy it now" toiminnolla korkeimmalla omalla tarjouksellani.

Kannattaa nyt sitten pitää mielessä, että tässä asiassa on paljon huijareita liikkeellä. Katsoo jonkun huudon toiseksi parhaimman huutajan, selvittää sähköpostin. Sitten lähettää sähköpostia jossa sanoo että voittaja ei ostanut, jos maksat suoraan ohi ebayn tilille XX euroa saat tuotteen, eikä siis ole edes kyseisen tavaran myyjä, vaan joku huijari.

ACF jäsen

Vanha 18.01.2007, 12:38

Mutta tuossa siis huutoa vielä 3 päivää jäljellä. Eli sieltä kärjestä "tiputettiin" korkein huutaja pois ja toinen, eli minä menin ykköseksi ja huutosumma palasi siihen mistä olin alkanut huutamaan.

Eli pystyykö myyjä poistamaan ykköshuudon huudon ollessa kesken, jos vaikka ostaja on ilmoittanut hänelle ettei aiokaan lunastaa tuotetta?

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 18.01.2007, 13:17

Kyllä sen jotenkin voi poistaa, mutten tiedä kuka. Se lukee kyllä eBayn ohjeissa, joku huudon peruutus tai jotain. Jotkut tietyt ehdot piti täyttyä että niin voi tehdä.

Edit: löytyipäs helposti, heti ensimmäisellä sivulla eBayn helppisivuilla:

http://pages.ebay.co.uk/help/buy/que...tract-bid.html

ACF jäsen

Vanha 18.01.2007, 13:50

Lainaus:
löytyipäs helposti, heti ensimmäisellä sivulla eBayn helppisivuilla
Ok toihan selvitti paljon, kannattais varmaan lukea noita helppisivujakin. Kiitoksia!

ACF jäsen

Vanha 18.01.2007, 14:46

Mitäs muuten toi tarkoittaa?

Lainaus:
Nein tut mir leid
Kysyin myyjältä että lähettääkö suomeen, et onko toi kyllä vai ei? Baabelinkalan sotkusta sain sen käsityksen että lähetys onnistuisi.

ACF jäsen

Vanha 18.01.2007, 14:54

"Ei, olen pahoillani."

Eli ikävä kyllä ei taida toimittaa Suomeen...
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 18.01.2007, 15:23

Liittyen aikaisempiin keskusteluihin ebayn uusista systeemeistä:

Lainaus:

From 1st januray 2007 there will be some new standard business conditions and you have to sign an acceptance how you personal electronic data information can be handled/treated.
Onko ihmiset hyväksyneet tuon ebayn "acceptancen"? Minulle ei mielestäni moista ilmoitusta ole tullut ja vähän alkoi epäilyttämään, onko minun ebay tunnari enää käypänen. Ebayhyn kyllä pääsen loggautumaan, mutta mitään kapankäyntiä en ole siellä harjoittanut tämän vuoden puolella. Mites muilla, kellään ollut mitään ongelmia tuon asian tiimoilta ebayssa?
KtA KtA ei ole kirjautuneena

Vanha 18.01.2007, 19:39

Jaa, hmm, en muista itsekään tuollaista nähneeni. Tämän vuoden puolella kyllä tein jo hankintoja ja hyvin toimi kaikki.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 18.01.2007, 21:44

Viime vuoden puolella tuli se ilmoitus, mutta mitään en ole tänä vuonna huomannut muuttuneen. Enkä ole tehnyt mitään uusia sopimuksia, ja huutojakin on tehty (ja voitettu).
Devtron

Guest

Vanha 21.01.2007, 23:48

Yllättävän moni saksalainen kieltäytyy lähettämästä suomeen, ainakin omalla kohdallani tuntuu että järjestään kaikki kieltytyvät. Liekö sitten syynä huono englanti jota heille kirjoitan, vai se että minulla on niukasti käyttäjäpalautetta?
Juuri äsken sain taas "ystävällisen" vastauksen kysymykseeni koskien toimitusta suomeen -> definitely no!
Harmillista, monta hyvää tavaraa on mennyt ohi, kun eivät mokomat suostu lähettämään :/
KalleYS KalleYS ei ole kirjautuneena

Vanha 22.01.2007, 00:15

Kitupiikki on aloittanut bisneksen, että hoitavat noita ebay juttuja Suomeen Saksasta.
15€ taisi olla maksu palvelusta.
Hyvä juttu tuollaisissa tapauksissa, missä ei saa Suomeen tavaraa.
Devtron

Guest

Vanha 22.01.2007, 00:17

Lainaus:
Kirjoita saksaksi - minulle ei ole tullut yhtään kieltävää vastausta. Täältäkin löytyy haulla hyviä fraaseja käytettäväksi.
Voisi kai tuotakin kokeilla. Outoa touhua kylläkin, jos myyjät tekevät päätökset sen mukaan millä kielellä asiat heille esitän. Jokainen on kuitenkin tähän asti ymmärtänyt englantiani, ja yleensä myös vastanneet englanniksi.
mikaj mikaj ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 22.01.2007, 08:19

Jos myyjä osaa vain pari sanaa englanniksi, niin on hieman heikkoa sitten kommunikoida jossain ongelmatapauksessa mikäli ei ole yhteistä kieltä. Juuri tuon takia käytän aina itse englantia, koska saksani on juuri muutamaa perussanaa.

ACF jäsen

Vanha 22.01.2007, 10:11

Lainaus:
Kitupiikki on aloittanut bisneksen, että hoitavat noita ebay juttuja Suomeen Saksasta.
Tiedätkö Kalle, et toimiiko toi esim. vanteiden kanssa, kun kitupiikin sivuilla, oli ettei kannata tiedustella erittäis isoja ja painavia tuotteita?

Ja en oikeen muutenkaan ymmärtänyt tosta, et toimiiko toi yksityisiltä ostettaessa, vai pelkästään ebayssa toimivista liikkeistä?

http://www.kitupiikki.net/searchdescription5447.aspx

Vanha 22.01.2007, 10:17

Lainaus:
Outoa touhua kylläkin, jos myyjät tekevät päätökset sen mukaan millä kielellä asiat heille esitän
Olin viikko sitten Ahvenanmaalla ja totesin jälleen, että parempaa palvelua sai puhumalla heille ruotsia tai englantia. Moni toki ymmärsi suomea, mutta...

Saksalaiset ovat joissakin asioissa hyvin vanhakantaista väkeä ja heihin tekee todella hyvän vaikutuksen se, että kayttää heidän omaa kieltään. Et myöskään voi juuri olla liian kohtelias heidän kanssaan keskustellessaan. Teitittely on aivan luonnollista.

Jos Ebayssa tavara luvataan toimittaa vain Saksan sisällä esim. postin kautta, on lähettäjälle jokseenkin sama, lähteekö tavara Berliinistä Bonniin tai Berliinistä Pietarsaareen, kunhan kulut maksetaan. Sama vaiva myyjällä on tavaran pakkaamisessa kuitenkin.

Kannattaa aina ehdottaa lähetystapaa, esim. DHL Paket Land <20 kg on ihan hyvä.

Aika epäselvä tuo Kitupiikin palvelukuvaus: Ebay on ensisijaisesti huutokauppa, jossa kauppa pitää voittaa itselleen, ennen kuin tavaraa voi alkaa maksella. Vai koskeeko tuo vain suoraostokauppoja. Sikäli hyödytön palvelu, että juuri nuo isot ja painavat tuotteet on vaikein saada Suomeen kohtuukustannuksin, pinet tulevat ihan omin avuinkin.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 25.01.2007, 14:27

Haet vaan sillä "eBaynumerolla" niin sillä löytyy se huuto. Esim vaikka tällä: 120067959060 Sitten vaan katsomaan myyjän arvosteluja. Vastasinkohan siihen mitä kysyit?

En kyllä tiedä minkäänlaista sorttausta tuohon nega/posi-palautteen hakuun, ainoastaan tietyltä aikajaksolta näyttää löytyvän, mutta sinne tulee kaikki positiiviset ja negatiiviset. Myös ostajien ja myyjien mukaan sitä voi listata.
jari! jari! ei ole kirjautuneena

Vanha 25.01.2007, 14:44

Palautteen suodatus:

- valitaan palautelistasta periodi
- valitaan avautuvalta listalta palautteen tyyppi

Tiedä sitten miksi on tuonne pitänyt kätkeä.

ACF jäsen

Vanha 07.02.2007, 09:31

Nyt kävi niin et luultavasti jäi ekaa kertaa tavara saamatta. N. kk sitten voitin huudon, jonka maksoin samantein. Myyjä lupaili lähettää ja pari viikkoa sitten pistin meiliä että pistätkö seurantakoodin sitten kun oot lähettäny. No viime viikolla tuli meiliä että hän on sairaana ja lähettää paketin pikimmiten, mutta sitten kun vastasin siihen niin meili tuli bumerangina takaisin, eli sellaista osoitetta ei enää ole. Ebayn puolella jos lähettää viestiä niin niihin myyjä ei vastaa.

Lainaus:
Tuollaisissa tapauksissa jossa on selkeästi kyse epäselvyyksistä, kannattaa pistää prosessi vetämään kauppapaikalle, saksaksi "Unstimmigkeiten online klären". Pari kertaa olen tuota käyttänyt ja ainakin toisessa oli apua.
Miten tuo "Unstimmigkeiten online klären" tehdään?

ACF jäsen

Vanha 12.03.2007, 23:04

http://www.carrossa.de/img_all/carsite.JPG
Mixa Mixa ei ole kirjautuneena

Vanha 24.03.2007, 20:55

Kun omalta paypal tililtä ottaa omalle pankkitililleen rahaa, valittaa paypal ettei viiva(-) kelpaa tilinumeroon. Tilinumerossani on viiva, mitä teen?

ACF jäsen

Vanha 24.03.2007, 23:01

jätät kirjoittamatta viivan.
RobTq RobTq ei ole kirjautuneena

Vanha 25.03.2007, 23:28

Löysin hienot vanteet Saksan eBaysta, myyjä ei ole (vielä) ottanut selvää paljon niiden lähetys Suomeen maksaisi.
Mikä on arvio 4 kappaleen 18-tuumaisen vanteen yhteispainosta?

Vanha 26.03.2007, 07:12

Saattaa jäädä juuri alle 40 kilon, jolloin kaksi vannetta paketissaan on alle 20 kg, minkä DHL Paket Land kuskaa 32€ hinnalla. Noudetaan Suomessa postista.
RobTq RobTq ei ole kirjautuneena

Vanha 26.03.2007, 10:24

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Lukkarinen
Saattaa jäädä juuri alle 40 kilon, jolloin kaksi vannetta paketissaan on alle 20 kg, minkä DHL Paket Land kuskaa 32€ hinnalla. Noudetaan Suomessa postista.
Hyvä tietää, kiitos!
Heksi Heksi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.04.2007, 12:40

Tuolla Saksan Audifoorumilla olisi myytävän useinkin haeskelemiani vanteita joita ei tunnu Suomessa juuri olevan. Kysymys kuuluu, että onko mitään järkeä ja turvallista mahdollisuutta ostaa ulkomailta tuollaisilta foorumeilta mitään vai unohdanko koko jutun?

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 03.04.2007, 21:34

Aikalailla riskialtista se on, mutta eihän noista koskaan tiedä vaikka oliskin rehellisiä. Jos sinulla on tuttu saksassa, niin pyydä häntä ostamaan ne?

EBayn kautta homma on toiminut minulla 99% hyvin.
Heksi Heksi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.04.2007, 21:47

Täytyy ehkä kytätä sitä ebayta. Kysyin yhdeltä myyjältä että lähetätkö Suomeen, vastaus oli huonoa englantia että jos voitat huudon niin katsotaan sitten. :) Hmm..

Yksi tuttu olis Saksassa, mutta en viitsi ihan heti heitä vaivata.

Vanha 08.04.2007, 19:38

Välillä hieman ketuttaa tuo ebayn ylläpidon touhu, selvissäkään tapauksissa ei vääryyttä kärsinyt saa mitään apuja. Taannoin ostin satsin ATS Cup -mallisia vanteita markkinahintaan olettaen, että kyseessä on tosiaan tuon merkkinen satsi. Myyntikuvia tarkaan katsomalla olisi vilpin pystynyt huomaamaan, mutta luotin täysin myyjän sanaan. Kun sain vanteet kotioni, totesin, että nämä ovatkin merkkiä Aluline, lähes identtiset, mutta ns. replicat, joilla on arvoa selvästi vähemmän kuin aidoilla.

Pistin tietty reklamaation menemään, mutta myyjän vastaus oli, että kyseessä on aito tavara. Sitten laitoin vapaamuotoisen kirjelmän ebaylle, jossa kerroin vilpistä perustellen asiani vedenpitävästi. En ole saanut vastausta. Lähetin myös ilmoituksen tuoteväärennöksestä, missä tästä itse asiassa oli kyse, koska koko ajan puhuttiin vain alkuperäisestä, vaikka kyse oli replikaatista. Ei mitään vastausta. Voisin tietty laittaa negatiivisen palautteen myyjälle, mutta vastine olisi sadan prosentin varmuudella kostopalaute.

Toinen tapaus, viihde-elektroniikkaa: ostamani laitteen maksutiedot viipyivat ja laittelin viestiä myyjälle useaan kertaan, kunnes järjestelmän kautta tuli viestiä, että en ole maksanut ostamaani tuotetta! Ai, miten maksaisin, kun ei ole tilitietoja? Vastasin reklamaatioon ja sain lopulta tilitiedotkin ja maksoin heti.

Tuote saapui, mutta yllätyksekseni tuote oli väärä. Pienen salapoliisityön jälkeen sain selville, että kyse oli erään toisen suomalaisen ostajan ostamasta tuotteesta, jonka myyjä erheessä oli laittanut tulemaan minulle! Yst. kyselin myyjältä, että mites toimitaan, toinenkin kaveri varmaan odottelee omaansa. Ehdotin, että voin laittaa tuoteen menmään postissa, kunhan saan kulut postitusta varten ja ostamani tavaran sekä toisen ostajan postiosoitteen.

Näin toimittiin ja sain rahat sekä tavarani. Toimitin väärän tuotteen oikealle omistajalleen, joka hämmästyneenä ihmetteli, että kuka hänelle lähettää ja mitä. Myyjä ei ollut sanallakaan kertonut toiselle ostajalle mokastaan ja tämä oli vain odotellut ja odotellut, kaikkiaan puolitoista kuukautta saamatta vastausta. Kaiken lisäksi hänkin oli saanut no-pay reklamaation ihan aiheetta.

Keskusteltuamme tämän toisen ostajan kanssa päätimme laittaa molemmat negatiivista jo ennestään negatiivisen sävyiseen myyjän palautebulkkiin. No, kosto oli nopea ja vasta-argumentit päin hoovettia, joten laitoimme molemmat ebaylle korjauspyyntöä. Valittaen heillä todettiin, että kauppa perustuu myyjän ja iostajan väliseen luottamukseen -no can do, kärsikää nahoissanne!

No, onneksi tuollaiset tapaukset ovat vähissä. Kuuluvat ns. käytetyn tavaran kaupan riskeihin.
sv sv ei ole kirjautuneena

Vanha 11.04.2007, 02:33

Kitupiikki.netiin en luottais sen enempää kuin ebayhinkään.
Kaveri tilasi 8" LCD kosketusnäytön autoonsa.
Meni pari viikkoo niin tulikin joku divx autosoitin sieltä.
Sitten kaveri otti yhteyttä lähettäjään joka oli siinä paketissa ja ne sanoivat, että eivät ole kuulletkaan mistään kitupiikki.netistä( Eli kitupiikin kaveri tilaa ne kamat firmoista suoraan omien asiakkaidensa nimellä).
No kaveri yrittää saada yhteyttä kitupiikkiin eikä saa vastausta puhelimella eikä sähköpostilla.
Seuraavaksi hän testasi tilata jotain muuta, ja siinä samalla sitten kun sai vastauksen onko jotain tavaraa saatavana, hän kysyi tuosta edellisestä ostoksestaan -> kitupiikin yhtydenpito loppui taas siihen.
No sinänsä onnellinen loppu , että kaveri sai myytyä sen soittimen sillä näytön hinnalla, mutta paskanmaku ainakin puljusta jäi.
Pehri Pehri ei ole kirjautuneena

Vanha 11.04.2007, 06:02

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen kyllä Kitupiikki.netin toimintaan ja palveluun. Tuli tilattua joku aika sitten Pioneerin kotiteatterivehkeet sieltä, joille tuli hintaa yhteensä noin 1500€ ja hieman kyllä kieltämättä jännitti tuleeko paketti perille mutta kyllä se kotiin osasi. Tuli säästettyä pitkä penni kun osti sieltä kun suomessa olisi saanut pulittaa maltaita ko vehkeistä.
piritek piritek ei ole kirjautuneena

Vanha 11.04.2007, 20:17

ACF jäsen

Vanha 11.04.2007, 22:46

Miten kauan teillä on menny rahansiirrossa Paypal tililtä omalle tilille?

Vanha 12.04.2007, 11:18

Käsittääkseni tuo menee eräajona, eli pitäisi mennä yli yön -siis aikaero mukaan luettuna ehkä pari päivää. Yleensä olen jättänyt saamani rahan PayPalin tilille, koska sieltä tulee kuitenkin makseltua aika taajaan.

ACF jäsen

Vanha 12.04.2007, 14:43

Niin omalle pankkitilille yritin siirtää Paypal tililtä. Paypallin sivuilla lukee, että pitäisi kestää 5-7 pankkipäivää, mut mulla ei tahdo tulla rahat sieltä tilille. Nyt huomasin että rahat oli siirtyneet takaisin Paypalliin, et mikäköhän tossa mahtaa mätätä? Onko sulla Jari tullu rahat tossa ajassa kun olet siirtäny omalle pankkitilille?

Yritin nyt uudestaan, jos vaikka olin antanut tilinron väärin ja sen takia ne palautui Paypalliin.
juntta juntta ei ole kirjautuneena

Vanha 12.04.2007, 15:13

Lainaus:
Niin omalle pankkitilille yritin siirtää Paypal tililtä. Paypallin sivuilla lukee, että pitäisi kestää 5-7 pankkipäivää, mut mulla ei tahdo tulla rahat sieltä tilille. Nyt huomasin että rahat oli siirtyneet takaisin Paypalliin, et mikäköhän tossa mahtaa mätätä? Onko sulla Jari tullu rahat tossa ajassa kun olet siirtäny omalle pankkitilille?

Yritin nyt uudestaan, jos vaikka olin antanut tilinron väärin ja sen takia ne palautui Paypalliin.
Sulla on ollut tilinro väärässä muodossa Paypalin mielestä. Rahat palaa takaisin PP:n tilille ja vielä sakottavat siitä vähäsen (tai näin muistelen). Itsekin kiroilin muutaman kerran kun rahat palautui muutaman kerran takaisin.

Valitettavasti en muista missä formaatissa tilinro lopulta kelpasi (olikohan IBAN muotoisena?!) ja sitä oikeaa muotoa ei näe PP:sta enää...

Vanha 12.04.2007, 16:07

Muistelin, että olen joskus siirtänyt rahaa tililleni, mutta en sitten olekaan. Ei ole minulle selvinnyt, missä muodossa tilinumero pitää palveluun antaa, että järjestelmä hyväksyy sen.
EU -alueella IBAN on ollut pakollinen vuoden alusta, mutta paypal ei sitä tunne. Hämmästyttävää.

ACF jäsen

Vanha 12.04.2007, 16:35

Mä sain tilinumeron laitettua sinne vaan ilman väliviivaa, eli 1234567890 eikä 123456-7890. Ibania se ei suostunu ottamaan siihen.

Ois pitäny vaan vaatia maksu tilille, kun meni niihin paypallin palkkioihin reilu 70€. En yhtään ihmettele miks ebayssa niin monet ei hyväksy paypallia maksuvaihtoehdoksi.

Vanha 12.04.2007, 16:42

Noin sen itsekin järkeilin olevan. Epävarmana en kuitenkaan lähtenyt kokeilemaan -erehdys maksaa.
Monet perivät paypal -komission ostajalta, mikä on periaatteessa ihan ok, nopeuttaahan tuo systeemi maksu- ja toimitusketjua huomattavasti.
rsroope rsroope ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.04.2007, 18:33

Tässä hieman pelotetta:

www.paypalsucks.com

Siitä vaan lukemaan :D

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 16.04.2007, 12:28

28%, ihan ok.
HJP HJP ei ole kirjautuneena

Vanha 06.05.2007, 09:21 Apua saksankielentaitoiselta kaivataan...

Itse kun en ihan älyttömän hyvää saksaa puhu, niin nyt olisi hieman apua tarpeen, kun ebay myyjä vaikuttaisi luistavan 700euron paketin lähetyksen. On siis uhkailun aika, jonka jälkeen Ebayn "probleme mit verkaufer" -nappi käyttöön, jos ei ala tavaraa näkyä.

viitsisikö joku, joka puhuu SUJUVAA saksaa, luonnostella viestin, missä sanotaan seuraavaa:

"Pyydän ottamaan pikaisesti yhteyttä koskien Ebay huutokauppaa #1234567879. Jos ei yhteydenottoa kuulu x päivän kuluessa, teen asiasta rikosilmoituksen, ja ilmoitan ebayssa että sinä et ole lähettänyt tuotetta, josta minä olen maksanut xxx euroa sinun pankkitilillesi. Sinun kannaltasi olisi paras vaihtoehto, jos postitat ostamani tuotteen, ja annat minulle GLS:n seurantakoodin."

Kummaa toimintaa kyllä myyjältä, 248 palautetta ja 98,9% positiivista.

Vanha 06.05.2007, 09:34

Paljonko siitä tuotteen maksusta on aikaa? Hieman myyjän aktiivisuudesta ja tuotteen toimitustavasta riippuen kuukausi ei ole mikään mahdoton aika. Voit toki laittaa reklamaation kehiin, jos alkaa siltä tuntua. Se saattaa herättää myyjän ja tavara voi saapua nopeastikin, jolloin keissi voidaan sulkea.

Oma kokemukseni on, että ebayn ylläpidolta on ihan turha odottaa sympatioita puoleen ja toiseen. Ebay on firma, joka saa tulonsa tavaroiden myynnilla ja se saa komissionsa siitäkin huolimatta, että tavara ei vaihda omistajaa. Oma käsitykseni kärjistettynä: ebaylle huono myyjä on yhtä arvokas asiakas kuin hyväkin myyjä.

Ei kuitenkaan kannata odotella liian kauaa, sillä isokaan tavara ei EU -alueella pitkään kulje. Mikäli tavaraa ei ala kuulua, keräät kaiken dokumentaation ja marssit poliisilaitokselle tekemään tutkintapyynnön.

Vanha 06.05.2007, 09:54

Maksusta on aikaa about 3,5 viikkoa, ja myyjä sanoi viimeisessä mailissaan: "rahat ovat saapuneet, vien renkaat/vanteet GLS:lle tällä viikolla ja ilmoitan lähetystunnuksen" .

Kyllähän tuolla ebay-yhteydenotolla saa ainakin tunnukset myyjältä pois, mitä hän tuskin haluaa, kun 248 palautetta on, joista 4 negatiivista. Syytön minä siihen olen, että ko. vanteet vaihtavat alihintaisina omistajaa, mutta ehkä hän ajattelee voivansa pitää ne, ja minun rahat.

Mitäs tuo tutkintapyyntö kaikkiaan vaatii? Ebay-artikkeli tulostettuna, pari sähköpostia tulostettuna, ja maksu nettipankista tulostettuna?

Onko saksassa olemassa mitään Finder-tyyppistä ohjelmaa, jolla saisi puhelinnumeroita kaivettua esille nimen/osoitteen perusteella?

Jos joku jaksaisi tuon kirjoittamanai tekstinpätkän muuttaa saksankielelle, niin auttaisi asiaa paljon. Usein auttaa, kun pistää pienen uhkailun kehiin, tavarat saattavat tulla "myöhässä" perille.

Vanha 06.05.2007, 10:03

Olen hyvin pessimistinen tunnusten poistamisen suhteen. Itse tein taannoin ilmoituksen myyjästä, joka möi minulle replica -tuotteen aitona. Myyjä väitti kivenkovaan, että kyseessä on aito tuote ja vaikka esitin ebaylle pitävät todisteet siitä, että tuote on selkeästi kopio, en saanut ebayn kautta mitään vastausta.
Ebaystä löytyy kyllä omat reklamaatio-osastot rantareiskoille ja uhanalaisesta alukasta valmistetuille kengille, mutta tässä tapauksessa jäin ns. rannalle ruikuttamaan.

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 07.05.2007, 00:44

Minulle meinasi myös käydä ohraisesti vähän aikaa sitten. Ostin tavaraa eBaysta viime kuussa. Sain tilitiedot vasta kuusi päivää huudon loppumisen jälkeen vaikka laitoin heti mailia, ja sanoin että on kiiire. Kyselin pari viikkoa maksun jälkeen että missä osat viipyy. Myyjä vastasi joskus että on jotain vaikeuksia kun on painava paketti.

Odotin kuukauden jonka jälkeen laitoin eBayhin valituksen (20. päivä). Myyjä vastasi että tavarat on lähetetty 13. päivä. Laitoin lisäkysymyksen että haluan kuitin tai muun todistuksen että ne on lähteneet mutta mitään vastausta en saanut. Noh 28. päivä osat tuli kotiin, ja tarkistin lähtyspäivämäärän. Ne oli lähetetty vasta 23. päivä, eli valituksen jälkeen!

Ilmeisesti myyjä säikähti ja laittoi osat tulemaan. Oliko lie odottanut että antaisin periksi tai jotain, mutta viimein ne sitten tuli. Kehtasi vielä valehdella moneen kertaan lähetyksestä! Loppu hyvin tällä kertaa.

ACF jäsen

Vanha 08.05.2007, 11:50

Lainaus:
Kummaa toimintaa kyllä myyjältä, 248 palautetta ja 98,9% positiivista.
Kun edes sadan prosentin feedback ei välttämättä takaa luotettavaa toimintaa, niin suhtautuisin varauksella tuollaisiin, joilla on 250 joukossa jo kolme negatiivista. Yksi voi vielä olla vahinko, mutta useampi alkaa soittaa kelloja.

Vanha 09.05.2007, 16:20

Laitoin nyt tuon valituksen Ebayn kautta menemään.

Onko mahdollista saada myyjän yhteystietoja pankkitilin tai sähköpostiosoitteen perusteella jotain kautta?

Edit: Tuossa kusetuksessa on kyse tästä huutokaupasta, jonka voitin: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...m=330105234065

ACF jäsen

Vanha 09.05.2007, 16:44

Kävi itsellä melkein samanlaisesti mitä Mikko kirjoitteli tossa. Eli huusin ebaystä tavaran, jonka maksoin heti ja myyjä lupasi lähettää heti. No kun tavarasta ei kuulunut mitään niin pyysin myyjältä seurantakoodin. Hänestä ei muutamaan päivään kuulunu mitään ja sitten kolmen kyselyviestin jälkeen tuli että hän on ollu sairaalassa mutta lähettää tavaran ASAP. No taas odottelin pari viikkoa ja sitte aloin taas kysellä tuotteen perään. Myyjä ei taas vastaa ja siinä vaiheessa annoin negatiivista palautettakin. Tämän jälkeen kun hänestä ei mitään kuulunut, niin sanoin ottavani yhteyttä saksan poliisiin (mitä näin laiska mies ei koskaan olisi tehnyt). Ei mitään vastausta taaskaan, niin ilmoitin myyjästä ebayn ylläpitoon ja tein valituksen. No aikaa kului ja muutaman kuukauden päästä huudon loppumisesta myyjältä tuli spostia että mikäs se sun osoite oli niin hän pistää paketin tulemaan. Ja viikon päästä paketti olikin mulla...
-Henkka- -Henkka- ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.05.2007, 16:52

Pankin numeroiden perusteella pystyt ainakin paikantamaan, että missä pankissa/kaupungissa myyjän tili on (jos ei ole tiedossa), kun syötät tänne tilinumerot: http://www.iban-rechner.de/

Sen jälkeen voit paikantaa myyjän tarkempaa osoitetta/puhelinnumeroa nimen ja paikkakunnan avulla esim. tällä: http://www.dasoertliche.de/
tai: http://www.dastelefonbuch.de/

Tuli tuossa aiemmin itsekin tehtyä rikosilmoitus eräästä rengaskauppiaasta. Uhkasin kyllä rikosilmoituksella jo etukäteen, mutta vasta kun olin tehnyt ilmoituksen ja soittanut myös myyjän paikkakunnan poliisille, alkoi asia ratkeamaan. Vielä ei ole rahat tilille asti takaisin tulleet, mutta kuitti myyjän takaisinmaksusta sentään jo on. Ei noille ainakaan periksi kannata antaa, jatkavat vaan samaa rataa, jos asialle ei tee mitään.

Vanha 09.05.2007, 17:47

Hyvä homma, kiitoksia suuresti noista linkeistä! Sain ainakin jonkun puhelinnumeron esille, täytyy kokeilla että toimiiko se.

Mites soittaminen saksalaiseen numeroon, onko sama kuin suomessa, eli kun numero alkaa 0531xxxxxx, niin otetaan nolla pois ja pistetään maakoodi eteen?

Vanha 09.05.2007, 18:43

Nuo palautehommat on ebayssa hieman hankalia juttuja: jos annat jollekin ansaitusti negatiivista palautetta, tämä saattaa kettuillessaan kostaa. Itselläkin on kaksi kostopalautetta, ensimmäisen kerran laitoin negatiivista, kun myyjä ei toimittanut tavaraa ja toisen kerran myyjä laittoi väärän tuotteen ja vieläpä syytti minua maksamattomuudesta. Bumerankina tuli molemmista negaa.

ACF jäsen

Vanha 09.05.2007, 19:55

Samalla tavalla menee puh.nro Saksaan soitettaessa, eli +49 ja sitten nolla pois suuntanumerosta.

Kyllähän tuo eBay on sellainen paikka, että ostajan täytyy olla aina varuillaan ja tietoinen siitä, mitä on ostamassa. Yleensäkin voiton jälkeen kannattaa pyytää aina uudet kuvat tavarasta, olipa se sitten mitä tahansa. Jos myyjä ei suostu ottamaan kuvia, tuskin hänellä on enää tavaraakaan. Ja itse ainakin pyydän myyjältä aina täydelliset osoitetiedot ennen kuin maksan tavaraa. Lisäksi, jos vielä tarkistaa tiedot noiden edellä mainittujen linkkien avulla, että kaikki on oikein, niin osoitteet kuin tilinumerotkin, niin ei tule myöhemmin yllätyksiä.

Vanha 09.05.2007, 21:38

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Henkka-
Samalla tavalla menee puh.nro Saksaan soitettaessa, eli +49 ja sitten nolla pois suuntanumerosta.

Kyllähän tuo eBay on sellainen paikka, että ostajan täytyy olla aina varuillaan ja tietoinen siitä, mitä on ostamassa. Yleensäkin voiton jälkeen kannattaa pyytää aina uudet kuvat tavarasta, olipa se sitten mitä tahansa. Jos myyjä ei suostu ottamaan kuvia, tuskin hänellä on enää tavaraakaan. Ja itse ainakin pyydän myyjältä aina täydelliset osoitetiedot ennen kuin maksan tavaraa. Lisäksi, jos vielä tarkistaa tiedot noiden edellä mainittujen linkkien avulla, että kaikki on oikein, niin osoitteet kuin tilinumerotkin, niin ei tule myöhemmin yllätyksiä.
Joo.

Myyjältä alunperin saamani osoite ja tilitiedot olivat ihan oikeat, nyt olen saanut ebayn kautta sekä hakuohjelmalla saman puhelinnumeron, johon soitan huomenna.

Vanha 10.05.2007, 07:52

Aika harvoin kaupan yhteydessä saa myyjältä muuta kuin nimen ja pankkitilin. Jos pitäisi ruveta selvittelemään kaupan yhteydessä esiintynyttä ongelmaa, olisi myyjän osoitekin hyvä olla.
Itse asiassa, EU-maksua varten ei tarvita edes myyjän nimeä! Sikäli hieman huvittavaa, kun esim. OP:n verkkopankki vaatii EU -maksulomakkeeseen vastaanottajan kohdalle vähintään kolme riviä tietoa. Siihen voi laittaa vaikka:
Koodi:
Aku Ankka
Ankkalinna
Calisota
ja maksu menee perille, mikäli IBAN ja SWIFT ja maksettava summa ovat oikein eikä käytä viestissä erikoismerkkejä. Tarkoitus on kai rajoittaa rahanpesua tjsp. IMO BS.

ACF jäsen

Vanha 10.05.2007, 09:05

En kyllä lähtisi allekirjoittamaan tuota väitettä, että nimen kohdalla saa olla mitä tahansa. Olen kerran maksanut yhden tavaran, jossa myyjä ei ollutkaan sama kuin tilin omistaja. Eli IBAN ja BIC olivat täysin oikein, mutta saajan nimi väärin. Rahat olivat toista viikkoa matkalla, kunnes tulivat takaisin minulle vähennettynä 50 eurolla (pankin käsittelykuluja Saksassa ja Suomessa!). Lisätietona palautuksessa luki, että saajan nimi ja IBAN eivät vastaa toisiaan. Kyseessä oli juurikin Osuuspankin verkkopankin kautta tehty tilisiirto.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Ebay apua?

Avainsanat
moi

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä

Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
A4 1.9 TDi ei käy kunnolla, apua kaivataan! TeemuL Diesel 39 18.03.2010 23:59
Moniurahihnan kiristäjä(?) hajosi reissussa, apua kaivataan Kurko Moottori ja voimansiirto 7 05.03.2007 14:53

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 02:07.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.