banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel
forum

Diesel Puristussytytteiseen moottoritekniikkaan liittyvät kysymykset

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
jkettu
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #1  
Vanha 21.11.2005, 12:02 A4 2.5 TDI käynnistysongelma

Nyt kun kelit ovat alkaneet olla pakkasen puolella, niin Audini käynnistys on alkanut takkuilemaan.Eli startti kyllä pyörii hyvin, mutta ei käynnisty kun vasta noin 7-10 sekunnin päästä.Auto on tuontiauto ja siihen on kyllä laitettu uusi akku,laturi ja lohkolämmitin. Auto on A4 2.5 TDI V6,AFB-kone,VM.1998. Vinkkejä kaivataan.
Tolkkju Tolkkju ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 21.11.2005, 12:04

Mitä mahtaa kuulua hehkutulpille?
jkettu
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #3  
Vanha 21.11.2005, 12:07

Tulppia en kyllä ole vaihtanut enkä mittaillut.En myöskään tiedä, milloin on vaihdettu.Täytynee lähteä siitä liikkeelle.
liki liki ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 21.11.2005, 12:18

Varmaankin hätäilit laturin kanssa täysin turhaan, ellei se sitten ollut rikki. Omassani on ainakin varustekoodien perusteella:

8GL Drehstromgenerator 120A

Kumma jos ei riitä Suomenkin oloihin. :)

Aamusen perusteella hehkujen vaihto täälläkin edessä, sangen yskivää oli käyntiinlähtö.
teu1974 teu1974 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #5  
Vanha 21.11.2005, 19:25

Minulla oli samaa ongelmaa ja vaihdoin hehkutulpat. Kylmäkäynnistys parani kyllä huomattavasti. Jos itse vaihdat ni malttia tulppien avaamisen kanssa. Saattavat olla aikas lujassa. Hyvä konsti on et väännä aukipäin ja hieman kiinni, sit pitemmästi auki ja taas hieman kiinni jne jne.... Vähä niinku houkutella auki. Itse tein virheen kun yritin väkisin avata. Meni tulppa kierteen yläpäästä poikki. Oli muuten melko homma irrottaa loput tulpasta semmosesta pienestä kolosta.
jkettu
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #6  
Vanha 21.11.2005, 23:11

Tuo edellinen neuvo on varmasti hyvä noudattaa. Itselleni nimittäin kävi samalla tavalla, kun en tarpeeksi ajoissa ennättänyt lukea viestiä. Ja hommaa tosiaan oli.
Dieselpower
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Guest

  #7  
Vanha 24.11.2005, 16:04

Itselläni vastaava ongelma korjaantui sillä että huollossa vaihtoivat pimeähköt (4 kpl) hehkut ja säätivät pumpun ennakon kohdalleen.
JiiPee_88 JiiPee_88 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #8  
Vanha 29.08.2009, 20:50

itelläki ollu samaa ongelmaa et meinaa kylmänä rykiä ennen ku lähtee käymään..hehkut on kyllä kunnossa joten täytynee kokeilla tuota ennakoiden säätöä..
mc22 mc22 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 30.08.2009, 08:49

Ajoitukset kannattaa katella. On tosi ranttu ajoitukselle.

Elikkäs kun säädätte ,niin säätäkää ajoitus aivan kartan yläreunaan ,niin rupeaa lähtemään käyntiin , jos ajoitus kartan puolivälis ,niin on jo ongelmia kun lämpötila ulkona noin nollan tienoilla.
hhaavisto hhaavisto ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 27.09.2009, 13:24

Eikai V6 dieselissä toi pumpun ajoitus ole yhtä ronkeli kuin R5 koneessa? Kutosessa ajoitus pitäis mennä kohdilleen, kun laittaa lukitustapit pumppuun ja kampiakseliin, ja nokkien merkit kohdalleen.
Itsellä hehkut on kunnossa, mutta joskus puolilämpösenä saa pyörittää 10s käymään, kun kone ei jostain syystä päätä hehkuttaa. Lämpöanturin olen vaihtanut, mutta ilmeisesti kone päättelee jostain muustakin arvosta, ettei tarvisi hehkuttaa?
valtsu valtsu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #11  
Vanha 27.09.2009, 18:36

kyllä se puolilämpösenä jos täytyy sahata käyntiin, niin pumpun ajoitukseen viittaa.
seppo.kuisma seppo.kuisma ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #12  
Vanha 29.09.2009, 08:07

Jos järjestelmä vetää ilmaa jostain, tekee myös ikäviä käynnistymisongelmia. Koneen päällä on läpinäkyvä letku missä ei saisi näkyä yhtään ilmakuplia.
Pyjis Pyjis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 29.09.2009, 09:26

Mulla on myös tommosta ongelmaa ollu omassani, että ei oikein lähde viileällä käyntiin, tai sitten pakkasella kun on ajon jälkeen moottori sopivasti viilentynnyt. Ongelman paikansin hehkuihin, jotka ovat kunnossa, mutta lämpötila on semmoinen anturilla että hehkutusta ei tule. Ongelma oli helppo havainnollistaa sillä kun otti anturin piuhan irti, ni jopas läksi käyntiin kun suostui hehkuttamaan, eli mulla on ajatuksena laittaa sellainen painonappi väliin jolla saa yhteyden anturinpiuhasta katkaistua, ei vaan ole sopivaa sattunnut silmään.
0200797 0200797 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 30.09.2009, 21:48

Samaa ongelmaa on ollut mullakin, lämpötilan ollessa alle +5 asteen taskulämpimänä pitää sahata käyntiin. Olen jo aloittanut aiheesta yhden topicin, mutta ratkaisua ei löytynyt. Miekin olen miettinyt tuota katkaisijaratkaisua tuohon anturiin. Voisiko joku tietää minkä väriseen johtoon tuo katkaisija pitäisi asentaa?
Pyjis Pyjis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #15  
Vanha 30.09.2009, 22:11

Aat:ssa ei ainakaan tule anturille kuin 2 johtoa, ja luulen ettei ole väliä kumpaan laittaa.
mc22 mc22 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 01.10.2009, 06:19

Edelleenkin katsokaa se ajoitus.Tähän mennessä 90% kaikista 2.5 tdi:n käyntiinlähtö ongelmista on ratkennut ajoituksen säädöllä ,hieman ennakkoa lisää. Työkseni näitä rappaan.
Ronde79 Ronde79 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #17  
Vanha 01.10.2009, 06:49

Osaisiko kukaan kertoa täällä Pohjanmaan suunnalla jotain diesel pajaa tai ylipäätänsä jotain pajaa joka tuon ajoituksen säätäisi. Olen soitellut moneen paikkaan ja kukaan ei suostunut sitä kylmiltään alkaa tekemään vaan kehottivat vain tarkistamaan letkut koska oireet mukamas viittaavat siihen (Eli kun auto seisoo pari päivää, niin ilmavuodon takia käynnistyykin hyvin???). Täällä tosiaan olen itsekkin tästä aiemmin kirjoitellut ja silloin joku meinasi että kyseessä n. 30€ juttu. Isossakyrössä olevaan diesel huoltoon kun soitin, niin arvio oli että noin päivän työ --> 400€... Eli jos jostain väliltä Vaasa - Seinäjoki, tai mahdollisesti jopa Kokkola, tiedossa olisi paikkaa niin vihjeitä otetaan vastaan.
retulainen retulainen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 01.10.2009, 07:37

Kannattaa diesel huolloista kysellä!
Tässä hämeenlinnan alueella tuo Hämeen-Diesel on erittäin hyvä paikka, eivät ensimmäisenä myy omia ajatuksiaan mahdollisesta viasta ja korjaus toimenpiteestä! Ajotuksen säätö oli pari vuotta sitten muistaakseni 40€ tai jotain mitätöntä kuitenkin, homma hoitui odotellessa ja sai vielä itse höriä kahvia talon piikkiin!
Pyjis Pyjis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #19  
Vanha 01.10.2009, 08:35

Mulla on ajoitus katottu kyllä, ja se on ihan kohillaan. Mut kun ei hehkuta ni ei. Eli jos on kone sen verran viileä että hehkuttaa, niin kone pyörähtää välittömästi käyntiin.
ramiv ramiv ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #20  
Vanha 01.10.2009, 09:13

Huomioikaa toki seuraava juttu kun ajoituksia tarkistutatte:
Kun kone on käynnissä AJOITUS KORJAANTUU OIKEAKSI automaattisesti, jos vain on oikealle hehtaarille säädetty.

Kun ajoitus tarkistetaan, tuo automaattinen korjaus käännetään pois päältä, ja AUTON KÄYNNISTYKSEN AIKANA TUO AUTOMAATTIKORJAUS EI TOIMI !.


Eli siksi ennakko pitää olla just eikä melkein kohdallaan, välttämättä joka paja ei hommaa osaa oikein tehdä.
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #21  
Vanha 01.10.2009, 11:32

Voisiko tämän ketjun paloitella V6 ja R5 autot erikseen, polttoainelaitteet ja sähköt kun noissa ovat hieman erilaiset ?

Kummassakaan tapauksessa hehkut eivät ole syylliset jos plussan puolella lähtee huonosti käyntiin.
hhaavisto hhaavisto ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #22  
Vanha 05.10.2009, 07:53

Kiitos Raimolle tuosta vinkistä.
Omassa V6:ssa mekaaninen ajoitus oli kyllä oikealla hehtaarilla, mutta käynnistyi huonosti. Kokeeksi säädin ruiskupumpun hihnapyörää 2.5mm (hihnan kohdalta mitaten) aikaisemmalle, niin nyt useamman puolilämpöisen startin perusteella homma taisi mennä kohdilleen. Käynnistyy nimittäin heti kunnolla, vaikka hehkutus ei menekään päälle.
Eli on se V6 myös kranttu ajoitukselle, vaikka ensin epäilinkin..
Jokko Jokko ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #23  
Vanha 01.11.2009, 09:46

Terve !!

Vaihda hehkut itselläni oli samat oireet jotka hävisi eilisen jälkeen kun seinään 6 hehkusta yksi oli toiminnassa joten kuten hädin tuskin.
jarppa^ jarppa^ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 01.11.2009, 16:14

Ei ketää haluis lyödä konetta kiinni Helsingissä päin ja kattoo multa nopsaa onks mulla toi pumpun ajoitus kohdallaa?
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #25  
Vanha 01.11.2009, 16:16

Laita privaa niin vilkaistaan huomenna.
valtsu valtsu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #26  
Vanha 05.11.2009, 09:15

Sääditkö Henri siis sitä ruiskupumpun pyörää vastapäivään 2.5mm? Eli näin aikaisemmalle?
wayne wayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #27  
Vanha 13.11.2009, 14:14

täällä oli puolet hehkuista kaput, joten uudet koneeseen. Kylmäkäynnistys on edelleen heikko, mutta savupilvi startatessa katosi. Pumpun ajoitus tarkistukseen, ja onkin näköään sitten 4 astetta myöhäsellä....
hhaavisto hhaavisto ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #28  
Vanha 19.11.2009, 19:40

Valtsu, eikun myötäpäivään, siis autoa edestä päin katsottuna. Ainakin tuo mun koneeni pyörii myötäpäivään, niin noin tehden meni aikasemmalle ajoitus ja alko starttaukset pelittään, oli kone sitten minkä lämpönen vaan.
viinikka viinikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Vanha 12.12.2009, 20:29

Mulla rupesi kenkkuileen tuo starttaus puolilämpöisenä sen jälkeen, kun vaihdettiin huollossa polttoainesuodatin! Ja se oli ihan marmorilta haettu suodatin.
Voiko vika olla suodattimessa vai onko tullu taas uusi "ominaisuus"? :)
vitonen vitonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #30  
Vanha 13.12.2009, 09:34

Vaikuttais vähän siltä että filtterin vaihto ei ole mennyt ihan putkeen. koppa koneen päältä irti ja tiukkaa tuijotusta koneen käydessä siihen kirkkaasseen naftaputkeen. -Liikkuuko kuplia?
jonas jonas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #31  
Vanha 15.12.2009, 19:39

Täälläki samaa ongelmaa, eli tuli vaihettua filtteri (käyttöautosta orkkis filtteri) ja kuplia vetää viimeisen päälle startattaessa. Eikö näitä systeemejä saada ilmattomaksi millään??
diffas diffas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #32  
Vanha 15.12.2009, 19:42

Saa, vaihtamalla suodattimen. :)
jonas jonas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #33  
Vanha 16.12.2009, 06:05

...täähän on uus suodatin, eikai niiden saa vittuilla
vitonen vitonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #34  
Vanha 16.12.2009, 08:22

No johan on kumma? Syksyllä laitoin pasuunaan Knecht merkkisen filsun tarvikeliikkeestä. Asentaessa varmistin että se painettava lämmitysnatsa on todella tiukka filtterin kanteen. (-Näissä on muuten sitten pirusti eroja!) Eipä ole sittemmin ollut mitään murheita ilmojen kanssa. -22 pakkasesta lähtee aamulla tulille kun avaimeen koskee. Näillä keleillä ilmavuodot yleensä kertovat itsestään kun kumitiivisteet alkavat olla aika puuta. Kyllä tosta systeemistä saa "pullon", mutta joskus voi ottaa kokolailla apumiehekseen ennenkuin ilmat poistuu...

Viimeksi muokannut vitonen 16.12.2009 17:34
jonas jonas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #35  
Vanha 16.12.2009, 17:30

tää lämmitysnasta oli todella tiukka siihen motonetistä ostettuna verrattuna, että pitäisi olla tiivis. kuinka kauan kestää kunnes filtteri on täynnä löpöä tai että ilmat on pois? mielestäni ei saisi kauan kestää.
dr_ink dr_ink ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #36  
Vanha 16.12.2009, 20:17

Mulla oli kans noita puolilämpöisenä ilmaantuvia käynnistys vaikeuksia, eli kylmänä lähti hienosti, samoin kuumana. Kun koneen antoi jäähtyä kunnolla niin joutui sahata pitkään. Vaihtelin hehkut kaikki uusiin, kaksi niistä oli sipissä.
Ajoitusta käänsin mielestäni aavistuksen aikaiselle, ainakin ongelmat poistuivat.

Tässä "logi" siitä miltä toi oman auton ajoitus näyttää tällä hetkellä.
En osaa täysin tulkita sitä että onko toi nyt kuinka paljon aikaisella vai myöhäisellä, sen tiedän että groupissa 000 pitäis omassa koneessa olla kenttä 2=70 ja kenttä 9=110. Kenttä 9 indikoi jollain tavalla polttoaineen lämpötilaa ja kenttä 2 taas ajoitusta.
Tässä tapauksessa tuo 2 on tyhjäkäynnillä luokkaa 74-77 ja 9= 117
Osaisko joku tulkita että onko toi nyt aikaisella vai myöheisellä?
Itsepäättelin Groupista 004 että olisi 0,2-0,4° ennakkoa (BTCD=Before Top Dead Center, Ennen yläkuolokohtaa)


Viimeksi muokannut dr_ink 16.12.2009 22:11
pta pta ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #37  
Vanha 17.12.2009, 19:35

Täällä on ollut niin pajon juttua tuosta naftasuodattimen vaihdon jälkeisistä ilmaongelmista, että oikein ihmetyttää.

Näin sen tein:
- suodatin marmorilta
- tankki piripintaan täyteen
- uusi suodatin naftaa täyteen
- lukkopihdit suodattimen tuloletkuun (siihen tankilta suodattimeen tulevaan letkuun)
- vanha suodatin pois ja uusi tilalle
- injektioruiskulla suodatin piripintaan ja kierrätysventtili ja sokka paikalleen
- injektioruiskulla molemmat kumiletkut piripintaan ennen letkunippaan työntämistä ja klemmareiden kiristämistä
- lukkopihdit pois

Lopputulos: Lähti kuin palmun alta käyntiin eikä ole nikotellut yhtään jälkeenpäin.

Viimeksi muokannut pta 18.12.2009 23:35 Perustelu: täsmennys
jonas jonas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #38  
Vanha 18.12.2009, 13:38

laitoin injektiruiskulla filtteri täyteen, sitten kun starttasin niin ei tullut kuplaakaan. 5 sekunnin jälkeen rupes taas tulla kuplia samalla lailla niin kun ennenki. Otin kierrätysventtiilin pois ja naftaa ei taaskaan näkynyt. Ihan niin kuin tulisi liian vähän naftaa filtterille, voiko tankin siirtopumpussa olla jotai vikaa?? Olen lukenut jostain että joku letku on joskus hapertunut ( tankissa). Mikä letku tämä on ja onko helppo vaihtaa??
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #39  
Vanha 18.12.2009, 13:41

Käy ensin ajamassa sillä autolla vaikka muutaman kilometrin lenkki ja katso meneekö ilmaa sen jälkeen.

Kun irroitat tuloletkun suodattimesta niin sehän vuotaa samantien tyhjäksi tankkiinpäin ellet ole tehnyt kuten pta neuvoi:
Lainaus:
- lukkopihdit suodattimen tuloletkuun
jonas jonas ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #40  
Vanha 18.12.2009, 13:56

menee ilmaa silloinkin ei yhtä isoja kuplia kuin startattaessa, mutta menee kuitenkin koko ajan.
jap_ulm jap_ulm ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #41  
Vanha 29.10.2010, 22:08

Taas talvi saa ja minä en! Hihna on vaihdettu tällä viikolla ja ensimäinen tankki ABC paskaa talvidieseliä tankissa ja taas joutuu sahaamaan käyntiin puolilämpöisenä. Sama homma oli viime talvena mutta ominaisuus poistui kun lumet suli. Laakkosen mukaan ajoitus tuli uudelle hihnalle kohdalleen. Ideoita, miten saa talvilöpön syttymään?
Jukuri Jukuri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #42  
Vanha 29.10.2010, 22:33

Ilmavikaa tai hehkut. Tokkopa aineessa vika vaikka boikotoinkin ABC dieseliä, se kun on niin p...een kallista
valtsu valtsu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #43  
Vanha 30.10.2010, 18:48

Hehkuissa tuskin vika, jos lähtee kerran kylmänä hyvin käymään.

Ilmavikaa ehdotan. Itellä korjaantui suodattimen vaihdolla ja takaiskuventtiilin asentamisella paluulinjaan...
Oli siis aivan sama ongelma, eli puolilämpöisenä tai lyhyen eeberi lämmittelyn jälkeen sai sahailla käyntiin.

hoxhox
Jukuri Jukuri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #44  
Vanha 30.10.2010, 21:50

Riippuu kilometreistä, mutta tuonkin ikäsessä alkaa hehkut herkästi oireilemaan tai niitä on kokonaan mykkänä yksi tai useampi. Sikäli ne kannattaa tarkastaa tai suoraan vaihtaa,
valtsu valtsu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #45  
Vanha 30.10.2010, 23:26

Kannattaa toki hehkutkin tarkastaa, mutta jos pelkissä hehkuissa olisi vika, niin kylmänä olisi nämä pahimmat käyntiinlähtöongelmat.

Voi tietysti hekuistakin olla osa mykkänä, mutta ilmavaivoja/ajoitus myöhäisellä, niin puolilämpöisenä saa sahata. Kylmänä nääs ECU käskyttää vähän syöttöä lisää starttaustilanteeseen, niin lähtee helposti käyntiin vaikka olisi pari ilmakuplaa letkuissa.
jap_ulm jap_ulm ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #46  
Vanha 31.10.2010, 20:41

Kiitos vain vinkeistä. Itte olen kääntymässä tuohon ilmavikaan. Tosin sitä on ollut jo kaksikin talveä, siis nimenomaan talvea. Kesädieselin tullessa mittareihin sahaaminen loppuu kuin seinään. Mistä Valtteri hommasi tuon takaiskuventtiilin?
valtsu valtsu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #47  
Vanha 31.10.2010, 21:41

Ostin tuosta http://www.lh-osa.fi/ Kuopion toimipisteestä. Kaikista isommista koneliikkeistä pitäisi noita kyllä olla saatavilla.
Reylonds Reylonds ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #48  
Vanha 13.12.2013, 08:18

Terve! ostin just tuommosen audi a4 quattro 2.5tdi:n ja siinä on sellainen käynnistys ongelma että 2-4 tunnin seisomisen jälkeen saa startata semmosen reilu 5 sekunttia ennenku lähtee käyntiin.. (Moottori täysin kylmänä eli yli 6 tuntia seistyään lähtee heti käyntiin)
Mutta kovemmalla pakkasella lähtee sitte kertalaakista käyntiin heti ku avainta kääntää eli ei ole hehkuissa vikaa..
Ja jo kone on lämmin esim puol tuntia--- tunti sitten sammutettu niin lähtee kans käyntiin heti kun avainta kääntää. Eli ongelmana on vaan tuo että sopivasti viilentyneenä ei käynnisty.. Ja tätä ketjua lukiessa näyttäs siltä että ois pumpun ajotuksessa vikaa..
Niin osaako joku sanoa missä kannattas oulussa säädättää tuota ennakkoa vähän lisää/ tai säätää kohdilleen? Ja mitä tulis suunnilleen kustantamaan?

mc22 eli Marko Karjalainen ainakin kuulostaa tekevän työkseen näitä hommia.. Ja oulustahan ei ole pitkä matka ajella pulkkilaan :)
Eli jos kukaan ei oulusta tiedä pätevää audin koneen tuntijjaa niin voisitko sinä säätä multa tuon ennakon kohdilleen?
kilikali kilikali ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #49  
Vanha 13.12.2013, 09:48

Meillä emännän A6:ssa oli samaa oiretta vuosi sitten ja turhien antureitten ym vaihdon jälk vaihdoin uuden akun ja vot! Vanhalla akulla tuntui pyörittävän hyvin, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi. Tarvitsee tietyn kierrosluvun käynnistyäkseen hyvin.
Reylonds Reylonds ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #50  
Vanha 16.12.2013, 08:39

Terve!

Osaisiko joku oulun alueella kasoa tuon pumpun ajotuksen kohdilleen?
Kun näyttäs että muilla on samaa vikaa ollu ja on tuolla pumpun ajotuksen säädöllä tullut kuntoon.
Toki maksan tästä.. Jos joku voi auttaa niin laittakaa yksityisviestiä
Terveisin Janne.

Viimeksi muokannut Reylonds 16.12.2013 08:40 Perustelu: kirjotusvirheet
Reylonds Reylonds ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #51  
Vanha 28.12.2013, 11:17

Kilikali voisko olla kuitenkaa akussa kun kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mutta puoli lämpimänä ei meinaa käynnistyä..
Mittasin akun jännitteen niin näytti 12.43v ja nollakelit. Onkohan tuo normaali volttimäärä?

Viimeksi muokannut Reylonds 02.01.2014 10:39
Iivari Iivari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #52  
Vanha 04.01.2014, 07:56

Ihan arvailuksi menee, mutta voisko näissä 2.5 koneissa olla samaa kuin eräissä muissa VAG dieseleissä. Eli käynnistyskartat lämpimälle koneelle on aika optimistisia.

Ohjainohjelmassa on eri lämpötiloille eri kartat - olisko kolme kappaletta. Lämpimällä koneella startin pitää pyörittää konetta > 250 rpm (mikä varmaan vaihtelee mallin mukaan) ennenkuin pumppu antaa lainkaan polttoainetta. Jos akku tai startti on laiskistunut on käynnistys hankalaa, kun vaadittavaa minimiä ei saavuteta. Ongelma kai esiintyy lähinnä manuaaleissa, koska tuolla ohjelmoinnilla jotenkin koitetaan varjella kaksoismassavauhtipyörää. Automaateissa eri ohjelma, eikä yleensä ongelmia.

Korjaus: no niin, taas olis voinut ensin katsoa. En löytänyt AKEn tiedostosta kuin yhden käynnistyskartan. Tässä on toki lämpötila yhtenä akselina, joten vaikutus olisi kuvatunlainen.

Viimeksi muokannut Iivari 04.01.2014 08:40 Perustelu: Korjaus
kilikali kilikali ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #53  
Vanha 04.01.2014, 17:21

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reylonds Näytä viesti
Kilikali voisko olla kuitenkaa akussa kun kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mutta puoli lämpimänä ei meinaa käynnistyä..
Mittasin akun jännitteen niin näytti 12.43v ja nollakelit. Onkohan tuo normaali volttimäärä?
Kyllä meilläkin aina kylmänä käynnisty heti hyvin, mutta tosiaan puoli lämpimänä sahoitti oudon kauan ja akun vaihto auttoi silloin!
Reylonds Reylonds ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #54  
Vanha 07.01.2014, 18:14

No pitääpä kokeilla joltai kaverilta akkua vaikka lainaan, ja kattoa lähteekö paremmin käyntiin puolilämpösenä.. Ku ei kehtais kuitenkaa ostaa akkua ihan vaan testaamisen vuoksi.
horch horch ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #55  
Vanha 07.01.2014, 18:32

Pumppuako ei sen kummemmin oo koneella katottu? Mielelläni oisin auttanu mutta ku noita kilometrejä on vähä välis :) Ei tosiaan tarvi olla paljoakaa pieles ni tekee tuon sahaamisen. Ohjearvohan on 0-4 astetta myöhäsellä. Isällä oli 5 ja sahata sai. Pieni kääntö niin muuttu 1.8:aan ja rupes pelaamaan.
Reylonds Reylonds ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #56  
Vanha 31.01.2014, 15:33

No nyt on uus akku paikallaan, ja siinä oli osa syyllinen. Nyt lähtee paremmin käyntiin, ei tarvitse pahimmillaan ku se 2 sekuntia sahailla entiseen pahimmillaan4-5 sekunnin starttauksiin puolilämpöisenä.. Mutta pitäs vielä se pumppu säätää jossain.. Todennäköisesti sitten ois kunnossa
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Diesel > A4 2.5 TDI käynnistysongelma


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
2.5 V6 TDi sylinterikansien vaihto, onnistuuko? rokala Diesel 7 17.07.2009 20:29
Nokkahihna 2.5 tdi + vesipumppu+ kiristin roadster Diesel 9 22.12.2006 11:20


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 03:00.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.