Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 typ89 ja etupään puslat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 typ89 ja etupään puslat

    Elikkäs millanen urakka on vaihtaa noi puslat ja nivelet? Meniskö helpoiten jos hommaa toiset tukivarret? Vai vaihtoon koko paska? Auto on 1,8s -88.

  • #2
    vaihdoin tos äskettäin alatukivarret ja ne on tosi helppo vaihtaa. Nehän tosiaan maksaa jos ostaa valtuutetusta liikkeestä, 160 egee/kpl. Kaveri kertoi että puslat on aika hankala vaihtaa noissa alatukivarsissa, en tiedä sit sen enempää...

    Comment


      #3
      Ei ole vaikea homma. Ruuvipenkkiin kiinni keskiholkista ja väkivallalla keskiholkki irti. Sitten rautasaha sinne keskelle ja siitä sahata holkin ulkokehä rikki ja naputtelemalla pois. Uusi menee vaikka ruuvipenkissä sopivilla holkeilla.

      Comment


      • #4
        Porkkis kiteyttikin jo oleellisimman. Uusiksi pusliksi sitten ohjaustehostimellisen mallin metallikuoriset, oli tehostinta eli ei. Paljon helpommat painaa paikoilleen ja kuulemma kestävemmätkin. Mikäli vanhat ovat ilman metallikuorta olevat, niin itse ainakin poistin ne vuolemalla päistä kumihuullokset pois ja laittamalla kierretangon molemmista puslista läpi, sopivat prikat tai hylsyt päihin ja kiristäen. Jos kovin ovat lujaan asettuneet niin tuo keino tosin saattaa vääntä tukivarren myös mutkalle, joten järkeä saa myös käyttää voiman sijaan. Uudet metallikuoriset menee hienosti paikoilleen kun liukastaa esim. Fairylla, sopivan iso hylsy vastapuole ja puslan "takapuolelle" sopiva prikka ja kiristäen. Uppoaa kuin kusi lumeen. Kuivana yrittäessä rikoin kaksi ruuvipenkkiä joista toinen oli kohtuullisen järeäkin, joten ainakin itse olen tuon kierretanko kikottelun todennut toimivammaksi.

        Comment


          #5
          Työpaikalla pystyn prässäilemään eli se ei ole ongelma.Leimalla tuolla käytiin heinäkuussa eikä konttorilla mistään noista maristu mutta ratissa tuntuu mukulakivikadulla ajettaessa ärsyttävä klapina ja ainakin alapallonivelet pitäis vaihtaa.Paljonko noi kaikki etupään puslat ja nivelet kustantais vai viedäänkö kilvet pois keväällä?

          Comment

          Working...
          X