banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Muu tekniikka
Audiclub.fi etusivulle forum

Muu tekniikka Kaikki autoihin liittymätön tekninen keskustelu. esim. rakentaminen, kodinkoneet, jne.

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 01.12.2017, 20:35 Peugeotin koneen viritys

Oisko viisaammilla tietoa miten peugeot 308 gti otetaan 1.6 turbosta 270hv ja vääntö 330 nm /1900 r/min vakiona. Pakoputki on vain 2" ja turbokin on vain kahennyrkin kokoinen? Turbon paineet kuulemma yli 2.5bar ja pensan paineet yli 5 bar. Kun sais tietoon niin vois rakentaa samanlaista tavaraa ja kokeilla miten vaikuttaa. Oikeanlainen pakosarja vaikuttaa kovasti loppu putki ei kunhan ei ahista. Millainen palotila männässä, minkälaiset suuttimet ja ajoitukset.
OTOr OTOr ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2  
Vanha 01.12.2017, 21:51

Google kertoo yllättävän paljon. 15min lueskelu tuotti seuraavanlaista tietoa ( voi olla väärää)
1.6 litranen suora suihku. Polttoaineen paine 200bar. Turbona borg warnerin k03 tai k04 twin scroll pakopesällä.
Puristukset 9.2:1.
Muuttuva venttiilin ajotus ja nosto.
Lisäksi sähköinen vesipumppu ja muuttuva tilavuuksinen öljypumppu.

Siittäpä sitten rakentelemaan.
jipitkan jipitkan ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #3  
Vanha 01.12.2017, 22:02

Ei niitä lukemia oteta. Vääntökäyrä mitä mainonnassa käytetään ei ole vääntökäyrä vaan ahtokäyrä. Tai ahtokäyrän ja vääntökäyrän yhdistelmä. Näyttää olevan yleinen tapa merkillä kuin merkillä. Eikä mikään uusi tapa, olihan jo 20v turbovitosen brosyyreissä sama esitystapa 80-luvun puolella. Se on muuten ihme ettei kukaan ole tehdyt tuosta oikeusjuttua, se mainontahan ihan täyttä huijausta.

Ne mainostetut huippulukemat yleensä pitää kyllä paikkansa, mutta ne ilmoitetut kierrosalueet ei. Tuo pökötin kone alkaa varmaan ahtamaan jostain ehkä 1500 kiekasta, ahdot voi olla tapissa siinä jossain 2000 tienoilla ja vääntökäyrä huipussaan jossain 3000-4000 välillä. Suorasuihku ja venttiilien muuttuvat ajoitukset kyllä laajentaa vääntökäyrää, mutta fysiikan lait määrää edelleen mikä on mahdollista ja mikä ei.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 01.12.2017, 22:03

Niinpä.... onhan noita kansia, kiertokankia, pakoputkistoja ymm tullut jo yli 14 vuotta rakennettua.
Sehän vaatii vain aikaa. Miltä sivulta sait tietoa?
haraldh haraldh ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #5  
Vanha 01.12.2017, 22:38

Noi OEM-vääntötaulukot on monesti tehty niin, että on ajettu rullilla nelosella tasavauhtia 140 km/h ja sitten on pistetty jarrut päälle rulliin ja kaasu pohjaan. Sitten jarrutetaan konetta alaspäin. Ne väännöt ei välttämättä ole kiihdytystilanteesta, vaan ns. ylhäältä alas vääntöjä. Mukavia vääntöjä, muttei hauskuuskertoimia niissä.
Peteboy Peteboy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #6  
Vanha 01.12.2017, 22:50

No en tiiä niistä mutta kivasti vaimon pösö silti lähtee. Ei 3.0 tdi quatro pysy mukana ku 100 asti.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Muu tekniikka > Peugeotin koneen viritys


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Ongelmia 1,8T AWT koneen venttiilin kanssa Catarthis Moottori ja voimansiirto 5 05.11.2012 23:30
1,8L turbo koneen sopivuus v6 abc koneen vaihteistoon. tusa91 Moottori ja voimansiirto 4 01.06.2012 20:43
Teräviä kilahtavia ääniä koneen sammuessa Hilmahertta Diesel 1 08.04.2012 00:17
TDi koneen lastuviritys voi tulla kalliiksi.. D_Mann Turbot 16 20.01.2007 22:23


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 00:51.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.