banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
iwtb iwtb ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 09.12.2017, 13:31 Vinkkejä auton päivitykseen

Elikäs olisi tarkoitus päivittää Audia hieman uudempaan ja vähän vinkkiä kaipaisi enemmän tietäviltä. Aloitetaan listaamaan lähtökohtia.

-Budjetti n. 10-15k väliltä
-Bensana
-Avant
-Vajaavetoisena, ei taida tuolla budjetilla järkevää Quattroa saada

Eli luultavasti noilla specseillä päädyttäisiin 08-09 vuoden A4:een. Tuolla uudemmalla eli B8 (?) korimallilla, sen verta enemmän miellyttää moderniudellaan omaa silmää verrattuna B7:n.

Mutta mitäs kyseisestä mallista sitten pitäisi ennen ostoa tietää.
Mikä kone luotettavin? Mitä tyyppivikoja? Millä kilometreillä yleensä isoja remppoja tulossa esim. jakopää?
Lipponen Lipponen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 09.12.2017, 13:42

Kyllä tuolla hintahaarukalla pitäis B8 avant quattro irrota.
Esim.
https://m.nettiauto.com/audi/a4/9161...unt=3&vifNav=Y

Noista 1.8tfsi/2.0tfsi koneista etsii jonkun jossa olis mäntäremppa tehty niin eikös nuo ole ihan soivia pelejä sitten.
iwtb iwtb ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #3  
Vanha 09.12.2017, 18:13

Suht reiluilla kilometreillä kyllä tuon hintaluokan Quattrot. Mites joko tuossa ikäluokassa alkaa automaatitkin olla ihan pelittäviä ja luotettavia vehkeitä?
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #4  
Vanha 09.12.2017, 18:26

Olet etsimässä autoa joka tulee olemaan 9/10-vuotias, autoluokasta jolla ajetaan noin 20tkm/vuosi, vaikka olisi bensa. Tässä maassa tuijotetaan liikaa mittarilukemaa, joten 100tkm-150tkm ajetussa on todella paljon ylihintaa.
Sekä B7:sta että B8:sta löytyy keskustelua.

Viimeksi muokannut Killeri 09.12.2017 18:33 Perustelu: Linkin korjaus.
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #5  
Vanha 09.12.2017, 20:42

Etuvetoisella ajaminen vituttaa vaikka olisi miten vähän ajettu. :)
jta jta ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #6  
Vanha 09.12.2017, 20:45

Terho laukoo totuuksia :) Tuohon on helppo kompata (since 2001 only quattro).
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Vanha 09.12.2017, 23:35

Niinpä, ostaa mieluummin vaikka vähän enemmän ajetun quattron. Eikä noissa quattroissa käytännössä ole yhtään sen enempää murheita mitä etuvetoisissa.
Jultsu_ Jultsu_ ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #8  
Vanha 09.12.2017, 23:42

Ei varmaankaan tekniikkapuolen murheita, mutta q:ssa mm. korkeampi ajoneuvovero/käyttövoimavero, korkeammat vakuutusmaksut, korkeampi polttoaineenkulutus jne.
andre_ andre_ on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #9  
Vanha 09.12.2017, 23:54

Onkohan se ajoneuvovero tai käyttövoimavero nyt merkittävästi suurempi jos tässä ollaan bensa-autoa hankkimassa? Mahtaako olla vakuutuksissakaan eroa paljoa mitään, taitaa muut tekijät kuin vetotapa vaikuttaa vakuutuksen hintaan.
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #10  
Vanha 10.12.2017, 00:15

Sen verran olen itse hedonisti, ettei ole käynyt mielessäkään quattron aiheuttamat potentiaaliset lisäkustannukset. No säästäähän siinä sitten rengaskuluissa, kun renkaat kuluu tasaisesti.

Noin muuten jos hankkii sellaisen b8 missä on öljynsyöntiremppa ja samalla jakopää tehty niin onhan siinä autoa pitkäksi aikaa riippumatta siitä mitä matkamittari sanoo. Ei noissa minun nähdäkseni oikein kovasti ole semmoisia komponentteja jotka automaattisesti kilometrimäärän mukaan hajoaa. Lukuunottamatta ehkä pyöränlaakereita, mutta ne ei konkurssiin vie. Alustasn puslat alkaa tietysti pehmenemään siellä 200tkm loppupuolella joten sinne osastolle joutunee tekemään jotain jos enemmän ajetun ostaa. Ihan tuurissaan on että tuleeko jotain kalliimpia remppoja, mutta jos 15tkm välein öljyt vaihtelee ja muuten huoltaa autoa asianmukaisesti niin eipä nämä vehkeet ajamalla lopu.
+RISU +RISU ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 10.12.2017, 05:26

Suuttimet on tyyppivika B8 2.0TFSI ymparistossa. Tosiaan jos mantaremppa on tehtyna, niin kylla nailla B8 laitteilla ajaa auringonlaskuun ja takaisin. Ja ehdottomasti osta quattro, tulet katumaan joka paiva jos et satsaa sita pikkurahaa. Voit vaikka perustella sen turvallisuudella itsellesi. Neliveto on Suomen talvessa varmasti paras varuste.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Vinkkejä auton päivitykseen


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Auton ikääntyminen / kilsojen kertyminen, kulut? S52012 Esson baari 9 10.03.2016 22:18
Varoituksen sana hyvästä ja halvasta- erään auton tarina kgp.ee Yritysilmoitukset 0 07.10.2013 22:47
K1 Rovaniemen toiminta auton naarmuttamisessa Aslaasj Esson baari 14 13.12.2011 20:32
Nettiautossa auton vuosimalli vs. käyttöönotto? JPa1 Esson baari 12 14.10.2011 07:55
Autoverovalituspohja malliksi 2003 auton tuoneille ... Monster Esson baari 38 20.03.2009 14:56


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 11:39.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.