Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Stabilisation program, lane assist, TPMS, gearbox, parking brake,headlight range ctrl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Stabilisation program, lane assist, TPMS, gearbox, parking brake,headlight range ctrl

    Aina välillä autoni (Audi A6 Avant 2.0 TDI 2012) ei suostu käynnistymään ja antaa seuraavat viat kun painaa start-nappia:

    Stabilistation program fault! see owners manual

    Audi active lane assist: currently unavailable

    TPMS tyre pressure: system fault!

    Gearbox malfunction: you can continue driving

    Parking brake!

    Headlight range control: system fault

    Tämän jälkeen keskinäyttö palautuu normaaliksi, mutta varoitusvalot on päällä ylä ja alalaidassa. Kun muutaman käynnistysyrityksen jälkeen saa auton käyntiin, tulee varoitus start-stop failure. Kun tämän jälkeen vielä sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, ovat kaikki varoitukset poistuneet ja auto toimii täysin normaalisti.

    Kävin auton kanssa Audin huollossa, jossa luettiin vikakoodit ja nollattiin ne, mutta mitään vikaa ei löytynyt. ABS-sensorit ja niiden johtosarjat ovat kunnossa.

    Löytyykö täältä tietoa mistä tämä voisi johtua?

    #2
    Onko akku kunnossa/koodattu?

    Comment


      #3
      Vikakoodit luettiin ja nollattiin. Tehtiinkö yhtään tutkimusta mistä voisi johtua? Kyllä tuolla koodimäärällä pitäisi päästä jäljille, jos yhtään yrittää.

      Mitähän vikakoodeja siellä eri ohjainlaitteissa oli?

      Comment


      • #4
        Mitenköhän tämä ratkesi?

        Oma auto muuten samanlainen kuin aloittajan, mutta vuosimallia 2013 ja aikalailla samat ongelmat alkoi tänään töihin tullessa( 80 km/h vauhdissa). Tunnin kun antoi auton "rauhoittua", niin vikailmoituksia ei enää näkynyt, ainoastaan moottorin vikavalo oli jäänyt muistoksi aamun ongelmista.

        Äsken kun kävin jobbarilla luetuttamassa vikakoodit, niin siellä oli jotain ABSeihin liittyvää( ei ollut aikaa katsoa koko palettia lävitse, eli varmaan oli muitakin ongelmia). Mutta esim latausjännite heilui siellä n. 13,5V tienoilla, eli akussa tuskin on vikaa?

        Comment


          #5
          ABSi anturi?

          Comment


          • #6
            EDIT: Hmm.. sen verran korjausta, että laturissa tuskin on vikaa, mutta akun kunnosta tuo latausjännite ei vielä kerro.

            Comment


            • #7
              Itsellä alkoi sama show auton kanssa eilen. Vilautteli ensin hieman parking brake -valoa ja kotipihasssa peruutustutka sekoili. Tänään luulin jo pääseväni auton kanssa töihin ilman vikavaloja, mutta muutama kilometri ennen työpaikkaa alkoi sama juttu. Pihaan päästeessä olikin jo täysi valoshow menossa ja Audi heitti kaikki em. viat ruutuun.

              Mistä vika teillä johtui? VCDS:llä vikakoodit viikonloppuna lukuun juu, mutta epäilen vaan, ettei se selvyyttä ehkä asiaan tuo - sieltä löytyy vaan toistakymmentä vikakoodia.

              Comment


              • #8
                Oman auton ongelmat loppui kuin seinään uuden akun myötä.

                Comment


                • #9
                  Unohtunut tämä viesti täysin, mutta tässä korjaustarina omasta viasta.

                  Eli auto oli useita päiviä Laakkosella vianselvittelyssä tuloksetta. Sanoivat, että akku on viallinen ja se pitää vaihtaa. Laakkosella akunvaihto olisi maksanut 600€, joten kielsin niitä vaihtamasta. Vianselvittelystä tuli 500€ lasku. Vein autoni nyrkkipajalle, joka vaihtoi akun huomattavasti halvemmalla, mutta viat jatkuivat. Kyseinen nyrkkipaja testasi vanhan akun ja totesi sen olevan täysin kunnossa.

                  Nyrkkipaja jatkoi vian selvittelyä vikakoodien avulla ja paikansi vian mottorinohjainyksikköön. Lopulta vika löytyi moottorinohjainyksikön virransyöttöreleestä. Halpa ja helppo osa vaihtaa, mutta vika oli hankala paikantaa. Auto on nyt toiminut normaalisti reilu vuoden verran.

                  Laakkosen vianselvittelylaskussa luki, että virransyöttöreleet tarkastettu ja kunnossa. Sain onneksi reklamaation jälkeen rahani takaisin Laakkoselta. Vaihdettiin turhaan akku, mutta itse vian korjaukseen meni 100€ nyrkkipajalla (1,5h vianselvittelyä + osa). Laakkosella meni useampi päivä eikä saanut muuta aikaan kuin pahan mielen ja tyhjän lompakon väärällä diagnoosilla.

                  Comment


                  • #10
                    Tiedoksi, että jotain samaa näissä oireyhtymissä on:
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...10#post1357810

                    Tässä tosin aina samat 2 vikaa ja moottorin vikavalo lisäksi toisinaan...
                    "TPMS tyre pressure: system fault!" ja
                    "Parking brake!"

                    PS. akku on tuore (1v.) eli siitä ei pitäisi nyt johtua (voin kyllä alkaa sitäkin tarkkailla)
                    Viimeksi muokannut Zac73; 28.9.2018, 22:24. Perustelu: lisäys

                    Comment


                    • #11
                      Minulla hieman saman tapainen ongelma, josta olen huudellut (kenties väärällä osastolla)
                      Onkohan tässä puhuttu ECU rele mahdollisesti TSB:ssä kuvattu rele, jossa 645 teksti ja osatunnus 4H0951253A

                      Etsinnässä siis on ECU:n rele, mutta en ole 100% varma onko se tuo.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä se ETKAn mukaan on. Siellä on muitakin releitä joissa on sama osanumero, esim lisäilmapumpun rele.

                        Comment


                        • #13
                          Jep, löytyi ja rele vaihdettu. Vajaa 2 viikkoa mennyt nyt ilman ongelmia, joten hyvältä vaikuttaa.

                          Comment

                          Working...
                          X