banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari
Audiclub.fi etusivulle forum

Esson baari Keskustelut asiasta ja sen vierestä. Ei tekniikkakysymyksiä!

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
sv sv ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 22.02.2015, 21:54 Audista vaihto vieraaseen

En löytänyt täältä tällaista vieraisiin vaihtoketjua. Vieraissa käyminen on kyllä ketjutettu mutta pidempään vierassuhteeseen en ketjua löytänyt.

Onhan tällainen asia aina vähän surullista.

Tulipa käytyä vieraissa ja pettäminenkin tapahtui.

A5nen vaihtui viime viikolla Toyotan GT86seen. Riisikipot on monesti melko tylsiä ajettavia mutta getari teki kyllä niin ison poikkeuksen ja vaikutuksen ajettavuudellaan, että jäin siihen koukkuun. Autossa on todellista vanhan urheiluauton henkeä. Hyvin porschemainen ajettavuus.
Kevyenä autona GT86-persedyno ei superradikaalisti eroa exän vakiosta 3.0tdi:stä. Tehottomammalle toki tuntuu, mutta ei niin paljoa kuin vois kuvitella.

Suurimmat syyt vaihtoon oli vuosien aikana alaspäin tullut Audin yleinen laatu (sisustamateriaalit, ruostumiset...), Laakkosen huonot huoltokokemukset sekä lopullisen niitin antoi maahantuojan v*ttumaisuus takuuasioissa. Sama kun taistelisi tuulimyllyjä vastaan.

Kolme Audia ja kymmenen vuotta. Hyviä hetkiä tuli Audin ratissa koettua ja miksipä tuota ei joskus palaisi takaisin kunhan v-käyrä noista vastoinkäymisistä laskee :)

Ilman VAG konsernia ei tarvitse perheessä silti elää, koska vaimon alta löytyy edelleen Golf IV.

Vanha suola janottaa quattron osalta näin loskapa*ka kelissä, mutta muuten ei ole vielä tullut vieroitusoireita. Takavedolla pääsee onneksi eteenpäin, mutta kiinnijäämisen riski on aika paljon suurempi.

Onneksi on quattromiehien puhelinnumerot tallella niin saa pyydettyä tarvittaessa vetoapua :)

Foorumilla tulen olemaan edelleen aktiivisesti ja kerhon tuore jäsenmaksukin on maksettu.

Tavoista ei pääse eroon ja klubiveljiä on tullut morjestettua samalla tavalla vaikka erimerkin ratin takana ollutkin. Toivottavasti pystytään edelleen olemaan kavereita...
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 22.02.2015, 22:01

A5 -> GT86. Urheilullinen ajettavuus vaihdon takana. Ymmärrän.

Ei siinä mitään, moron jos vastaan tullaan. Harvemmin kyllä Savossa liikutaan, mutta ei sitä koskaan tiedä. :-)
Metsässä Metsässä ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #3  
Vanha 22.02.2015, 22:09

Olisit edes vaihtanut johonkin muuhun kuin wokkipannuun :)
TeroPee TeroPee ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #4  
Vanha 22.02.2015, 22:13

Kaverilla on ollut reilut 1,5 vuotta GT-86 ja olen sillä päässyt jonkun verran ajamaankin. Onhan se makea mutta talvikelissä en käyttäisi termiä "porschemainen" vaan ennemminkin "sierramainen". :) Hauska laite kaikin puolin ja kerrankin auto on vakiona sellainen, että kaipaa lisää tehoa paremman alustan tai jarrujen sijaan.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #5  
Vanha 22.02.2015, 22:15

Ymmärrän vaihdon, kun kyseessä GT86. Toivottavasti tehottomuus ei ala heti ensimmäisenä kesänä ottamaan päähän, vaikka monesta suunnasta sitä on kuulunut.
sv sv ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #6  
Vanha 22.02.2015, 22:31

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
Kaverilla on ollut reilut 1,5 vuotta GT-86 ja olen sillä päässyt jonkun verran ajamaankin. Onhan se makea mutta talvikelissä en käyttäisi termiä "porschemainen" vaan ennemminkin "sierramainen". :) Hauska laite kaikin puolin ja kerrankin auto on vakiona sellainen, että kaipaa lisää tehoa paremman alustan tai jarrujen sijaan.
Se on kyllä totta, että talvihangessa tuo ei kyllä normaalista takatuupparista eroa :) Kiksejä herättävä ajoasento ja istuintuntuma onneksi pysyy sentään talvenkin :D

Aika näyttää iskeekö tehonpuute vai onko kolmenkympinkriisi vienyt tehopeikon verestä.
Sladia tuolla pystyy onneksi vetämään kesälläkin alustan, rengastuksen ja painopisteen takia vaikka teholukemat ei paperilla paljoa juhli.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Vanha 22.02.2015, 23:15

Itseasiassa merkin vaihto on minullakin suunnitteilla. Ei varsinaisesti edes mistään syystä ja tuleva merkkikin on sukulaismerkki. Vaihto porscheen oli jo hilkulla mutta volkkariin varmaan päädytään. Toinen audi jää vielä toistaiseksi, saa nähdä kauanko sitä katsotaan. Tuosta uusien laadusta olen kyllä samaa mieltä. Näyttävät hyviltä mutta siihen jää. Vanhat sentään kestävät kilometrejä ja aikaa.
Duke Duke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #8  
Vanha 23.02.2015, 10:37

Saanko mää Aleksi postata tähän sen huiman kiihdytys videon minkä poistit fb-seinältäsi? :D
palomies palomies ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #9  
Vanha 23.02.2015, 12:26

Täällä tuli muki täyteen VAG:n ongelmia ja se tapa miten asioita hoidetaan.

Takana kolme olympiamersua. Elämäni ensinmäinen auto oli Audi A4 1.8TQ 2002, ostettaessa autolla oli ajettu 9tkm. Vaihtui A3 3.2 DSG 2004, ajettii mitä ehdittiin korjaamokäyntien lomassa 38tkm asti. Viimeinen oli 2006 B7 1.8TQ avant.
Sitten oltiin 5 vuotta jalkamiehenä, kunnes tuli VW Scirocco, 2.0 155KW DSG.

Miksi vaihtui konserni, jälleenmyyjän nuiva suhtautuminen vikoihin, vaimon "tytöttely" kun hän meni A3 hakemaan mystisten vikojen jälkeen.
Vaimoni ajaa satoja kilometrejä automaattivaihteisella VW transporterilla, joten se tonttu siellä "huoltoneuvonnassa" ei kerkee koskaan ajamaan tai saamaan ajokokemusta elämänsä aikana mitä vaimoni saa kuukaudessa kasaa, ja välillä joutuu työnsä velvoittamana ajamaan oikeesti lujaa..Huollon huoltoneuvoja kun kertoi etää "nämä tehokkaat automaatti vaohteiset on vähän sellaisia että vaatii ajokokemusta..
Mikä vika oli kolmosessa, no vaihteet hävisi (DSG) kesken ajon ja auto pysähtyi keskelle risteystä. Kaiken lisäksi minä itse sitä ajoin ja syy kuulemma oli vaimon osaamattomuus.. Onneksi ei ollut ohitustilanne, olisi ollut taas lehdessä selittämätön kuolonkolari.
Jälleenmyynti arvon totaalinen murskaaminen. Asenne "nää on niin vaikeita myydä, tehokas moottori ja DSG".. ei ei ei ja EI
Eli pitäkää tunkkinne.

Nyt suhisee alla Lexus IS300H..
Hege Hege ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #10  
Vanha 23.02.2015, 13:02

Täällä vähä samoja oireita tosin q vetosesta ei luovuta merkki vaiktuu. Pari mukia lisää ;) viikonloppuna lisää.
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 23.02.2015, 13:13

Taitaa näitä lähes kaikkia tapauksia yhdistää maahantuojan ja jälleenmyyjien asiakaspalvelu ja/tai sen puute. Näkee miten tärkeää on oikea jälkimarkkinointi, koska vikoja on 150% varmuudella myös muissa merkeissä ns. omiksi tarpeiksi.
juuhok juuhok ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 23.02.2015, 13:17

Se on sinänsä jännä, että marmorille pääsee/hakeutuu aina jotenkin nämä asiakaspalvelun helmet.
Toki siellä on asiallistakin porukkaa, mutta varmaan 80% on ainakin omien kokemuksien perusteella aivan jotain muuta. Onko näiden talojen yrityskulttuuri yksinkertaisesti sellainen vai mistä se johtuu? Ei kovin monella sektorilla pärjää tuollaisella palvelu(ttomuus)asenteella.
sv sv ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #13  
Vanha 23.02.2015, 13:42 Audista vaihto vieraaseen

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viesti
Saanko mää Aleksi postata tähän sen huiman kiihdytys videon minkä poistit fb-seinältäsi? :D

Vähän offtopicia mutta ottamatta kantaa sen videon oikeellisuuteen pidän tosiaan tarkasti huolta omasta fb seinästä että siellä ei kukaan omaa pahaa oloaan pura.

Ota Tuukka happea välillä. Ei nämä niin vakavia asioita ole.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
Taitaa näitä lähes kaikkia tapauksia yhdistää maahantuojan ja jälleenmyyjien asiakaspalvelu ja/tai sen puute. Näkee miten tärkeää on oikea jälkimarkkinointi, koska vikoja on 150% varmuudella myös muissa merkeissä ns. omiksi tarpeiksi.

Tämä on ihan totta. Vikoja on varmasti kaikissa merkeissä. Osa konserneista vaan osaa hoitaa nämä "ikävät" asiat huomattavasti paremmin kuin toiset sekä asiakaslähtöisesti.
Duke Duke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #14  
Vanha 23.02.2015, 14:53

Kukahan se ottaa liian vakavasti? Ihan pilke silmäkulmassa minä sen ainakin postasin ja ihan aito se oli.
Vinsu Vinsu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #15  
Vanha 23.02.2015, 17:18

Laitetaan välillä toisenlaista ääntä, kun sitä kerran maailmaan mahtuu.

Audi Center Helsingissä olen huollattanut Audejani. Olen kyllä saanut ammattitaitoista ja asiakasystävällistä palvelua aina sieltä. Huollon puolella ainaskin on hyvä meininki ollut.
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 23.02.2015, 19:21

Seppo, jos profiilista jotain voi päätellä, niin kun parin vuoden välein ostaa uuden pelin, niin aika varmasti saa parempaa palvelua kuin joku monivuotisempi tallaaja.
Merza Merza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #17  
Vanha 23.02.2015, 19:48

Puolustukseksi voin myös todeta, että viiden Audin kanssa tuli asioitua lukematon kerta Espoon Audi Centerillä ja aina palvelu oli mutkatonta ja hommat hoidettiin hienosti.

Sama näiden nykyisten "väärän" merkkisten kanssa ja toimijana siis Olarin Veho.
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #18  
Vanha 23.02.2015, 19:54

Mulla on ollut kaikkiaan 14 audia(t89, b4, b5, b6, b7, c5, c6, jne), parivuotta takaperin hairahduin w204 c mersuun.
Ei pahaa sanottavaa, nyt on emännälle lastenkuljetin haussa ja se tulee tod näk olemaan facelift 204 c mersu.

Olin jo edellisen mesen ostaessani sitämieltä että uudet audit (mulle uusi tarkottaa n.5v vanhaa) on kehnosti varusteltuja ja ylihintaisia. Edelleenkään ei ole edes peppututkaa tai vakkaria kaikissa...

Toivottavasti laatu paranee että voisi tulevaisuudessa vielä kuvitella itsensä audin rattiin.
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #19  
Vanha 23.02.2015, 19:55

Oli todella lähellä että Audi olisi vaihtunut tähtikeulaan, mutta Audi Centerin myyjä halusi myydän auton, kun taas Vehon myyjän asenne oli ehkä vähän ylimielinen, etenkin kun vaimo oli se joka auton vaihtoa oli hankkimassa.
Duke Duke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #20  
Vanha 23.02.2015, 20:20

Ylivieskan Audi huollosta (Antti Roiko) on kyllä jäänyt positiivinen kuva ja palvelu on pelannut.
Merza Merza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #21  
Vanha 23.02.2015, 20:45

Good Willit ja takuut on toiminut kummallakin merkillä todella mallikkaasti ja omaa rahaa ei ole oikeastaan mennyt kuin määräaikaishuoltoihin.

Yhden suuttimen kerkesin b7:aan maksamaan mutta sekin korvattiin sitten jälkeenpäin.
Carbin Carbin ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #22  
Vanha 23.02.2015, 20:57

Audini sen verta vanha ettei tarvii marmoriin turvautua, kuin satunnaisissa varaosa tarpeissa. Joita varten etsin varaosanumerot itse ennakkoon.

Ja on miulla tallissa myös ooppeli...
ee-2 ee-2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #23  
Vanha 23.02.2015, 21:08

Vai että riisinkeitin... Ei vaan oikeinkin hauska peli ajella, tosiaan se tehopeikko vaan voi kesäkelillä nostaa päätään.

Mähän olen jonkinlainen kestopettäjä noiden bemareitteni kanssa. Ja tehottomiahan nekin on... Niiden suhteen olen myös päässyt tutustumaan Laakkosen palveluun myös täällä stadissa, ja ei sitä kyllä kehua voi. Mä olen vähän jäävi kommentoimaan, mutta omalta osalta on audin goodwillhommat natsannut maahantuojan puolesta ihan 100%... Paljon paremmin kuin monella muulla merkillä.

Sisustan laatu on kyllä pakko todeta sellaiseksi että ei tossa oikein muut kuin mersu tai lexus (tai bmw varauksin) pärjää. A5:ssahan nyt jo malli-ikäkin painaa sisustan osalta. Tossa kun on muutamaakin yli 300tkm porattua tuttavapiirissä katsellut niin on noi ainakin kestänyt hyvin niin b8 (a4/5) kuin 4fkin.

Anyway - leveitä liippejä talvi ja kesäkeliin jätkälle! Uskon että tosta saa hyvin hymyä.
Vinsu Vinsu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #24  
Vanha 23.02.2015, 22:14

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
Seppo, jos profiilista jotain voi päätellä, niin kun parin vuoden välein ostaa uuden pelin, niin aika varmasti saa parempaa palvelua kuin joku monivuotisempi tallaaja.
No voihan toi Hannu vähän olla noinkin muttei välttämättä. Kun kerta vuoteen huollon tarpeesta käyn niin en ainakaan tuolla huollon puolella ole mikään naamatuttu. Omalle kohdalle on ainaskin sattunut homma pelittämään. Kirjoitan kyllä jos joskus kävis toistepäin.
elexter elexter ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #25  
Vanha 24.02.2015, 08:12

Itse olen saanut marmoritiskillä sekä hyvää, että äärimmäisen huonoa palvelua. Useampi vuosi sitten erityisesti Tampereen Laakkonen tuntui tarjoavan luokatonta palvelua. Jopa niin, että parin vakuutusyhtiön tarkastajat eivät suositelleet Laakkosta korjauspaikkana reklamaatioiden määrän vuoksi.

Täytyy kuitenkin merkkiliikkeen puolustukseksi sanoa, että tänä päivän joillakin ihmisillä on lähtenyt nuo takuuasiat ja reklamaatiot "hieman" lapasesta. Olen esimerkiksi kuullut yhden tapauksen, jossa asiakas vaati takuuseen kaksoismassavauhtipyörän vaihtamista, koska auto täristi ajossa ikävästi. Huolto sai käydä monen viikon väännön asiakkaan kanssa todistaakseen, että tiptronicissa ei ole kaksoismassaa ja että täristys johtui 20" halpisvanteista jotka olivat kierot.

Juuri tuollaiset tapaukset, missä foorumitekstien perusteella keksitään vikoja autosta, aiheuttavat turhaa kuormitusta huollolle. Tämän seurauksena valitettavasti huolto ei pysty sitten kunnolla hoitamaan niitä oikeasti viallisia tapauksia. Ja sama pätee myös muilla aloilla kuin autoissa. Lääkäriin ihmiset marrsivat googlen antaman diagnoosin kanssa, ja käyttämätön televisio kannetaan huoltoon, koska foorumilla on kirjoitettu kyseisen mallin "tyyppiviassta".

Itse siis en ole mikään merkkihuollon ystävä. Omat ja tuttujen autot huollan ja korjaan itse. Ymmärrän kuitenkin että merkkiliike yrittää tehdä rahaa työllään. Valitettavasti välillä nuo tarpeettomien töiden välttelyt osuvat tarpeellistenkin huoltojen kohdille.

Ja kannattaa myös huomioida että se oma käyttäytyminen ratkaisee aika paljon. Ei se ihan sattumaa ole, että huonot asiakaspalvelijat sattuvat aina juuri niille tietyille asiakkaille. Tältäkin foorumilta löytyy muutama kirjoittelija, joka tuntuu saavan luokatonta asiakasalvelua jopa itsepalveluasemilla!
tupi tupi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #26  
Vanha 24.02.2015, 17:02

Lainaus:
Tältäkin foorumilta löytyy muutama kirjoittelija, joka tuntuu saavan luokatonta asiakasalvelua jopa itsepalveluasemilla!
Tätä olen itsekin ihmetellyt.
Munkkiniemen Kreivi Munkkiniemen Kreivi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #27  
Vanha 24.02.2015, 20:15

Itse olen äärimmäisen tyytyväinen tämän hetken käyttikseeni, Honda Accord toureriin. Laiska 2.0 motti ja automaatti, mutta silti mukava ja laadukkaan oloinen japsiksi. Toki luotettavuuskin painii ihan omassa sarjassaan. Audiin tulen vielä varmasti siirtymään, kunhan B8 koppa yms. jää historiaan ja tilalle tulee taas oikeasti laadukkaita tekeleitä.
maneesi maneesi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Vanha 24.02.2015, 20:37

Audit on itsellä ainakin pääpiirteittäin toiminut, jopa erittäin tyytyväinenkin olen ollut.
Pahin ostos oli v. 2005 320d e46 bemu.
Sysipaska ja ruikulla koko ajan, sekä ainut auto, mikä on liikkestä ostettu
Tämänhetkinen 4f on kyllä ajoltaan paras, mikä itsellä ollut. Tokikaan itsellä ei ole ostobudjetti ole koskaan ollut yli 30Ke

Viimeksi muokannut maneesi 25.02.2015 14:54
Rammo Rammo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #29  
Vanha 25.02.2015, 10:36

Hondahan onkin laadukkaimpia "japseja". Tästä syystä uusien hinnat vähän pitkiä, joten vähemmän käy kauppa.
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #30  
Vanha 25.02.2015, 11:47

Minusta Subaru ei jää Hondaa huonommaksi juuri millään osa-alueella jos jätetään pois subjektiiviset asiat kuten muotoilu. Muistelen että myynninkasvukin on Subarulla ollut kovaa luokkaa, eli lienevät ainakin jotain tehneet oikein tehtaanpäässä ja markkinoinnissa ?

Itse ymmärrän hyvin kritiikin näitä ns. premium autoja ja niihin liittyviä palveluja kohtaan. Jos autosta maksaa kymmeniä tuhansia euroja tai kärsii muhkean autoedun muodossa, niin pitäähän sille premiumille saada vastinetta. Jos ei saa, niin ainoa järkevä liike on etsiä sitä muista vaihtoehdoista.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #31  
Vanha 25.02.2015, 12:43

Subarun varaosahinnat ovat vaan jotain aivan muuta. Jos uudesta autosta kyse ja takuuaikana laittaa vaihtoon niin mitäpä sillä väliä mutta hyvin tehokkaasti hillitsee vaikka jonkun vanhan impun hankintahaluja.
Möhkö Möhkö ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #32  
Vanha 25.02.2015, 13:03

Se on ihan hyvä huomata että on muitankin mielenkiintoisia autoja kuin Audit. Taannoin Porschen tullessa taloon harmittelin tosin lähinnä sitä, miksi ihmeessä sitä ei hankkinut aiemmin..
Munkkiniemen Kreivi Munkkiniemen Kreivi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #33  
Vanha 27.02.2015, 13:44

Subaru on hyvä ja miellyttävä, mutta itsellä syy siihen miksi valitsin Accord Tourerin Subaru Legacy farkun sijaan oli sisätilat, jotka subarussa pienemmät, tosin kontti taisi olla isompi. Lisäksi Accord sopii paremmin +190 senttisille. Legacyn 2.0 155hp bensa automaatti yhdistelmä oli jouheampi kuin Hondan vastaava. Tosin molemmat kokoisiksiin ja tehoisiksiin varsin pirteitä.

EDIT: Subarun vapari 2.0 taisikin olla 165 hp. Honda 155hp.
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #34  
Vanha 27.02.2015, 13:53

Eikö neliveto painanut asiassa ollenkaan? Subaru nelari, Honda etuveto, tosin jos ei mahdu Subaruun kunnolla niin ei siinä neliveto kauheasti ilahduta, kun niskat kenossa saa ajella =)
Munkkiniemen Kreivi Munkkiniemen Kreivi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #35  
Vanha 27.02.2015, 13:59

Ei painanut tällä erää. Ajoa tulee Uudellamaalla ja Etelä-Karjalassa, mutta tämän käyttiksen kohdalla menin luotettavuus etusijalla. Muut varusteet vain iloisia yllätyksiä ;) Hyvin tuolla on tähän mennessä pärjännyt ilman takavetareita. Subaru se olisi kyllä ollut, mutta ajokokemus ei miellyttänyt.
alpi alpi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #36  
Vanha 27.02.2015, 14:13

Vieläkö Hondaa ajetaan perse lattialla? Ainakin vanhemmassa CB-korisessa Accordissa oli mukavasti pääntilaa, vaikka kori olikin muuten aika matala.
Weskuu Weskuu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #37  
Vanha 27.02.2015, 14:36

Olen löytänyt itseni yhä useammin nettiautossa bmw 120i malleja selaamassa... mitä tehdä? Onko nuo ihan sysipaskoja lähinnä bensakone 170hv kiinostaa.
Munkkiniemen Kreivi Munkkiniemen Kreivi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #38  
Vanha 27.02.2015, 15:04

Kyllä, Honda on edelleen varustettu penkeillä, joissa uppoaa maan ytimeen. Tämän takia, se varmaan tilavalta tuntuukin.
EJH007 EJH007 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #39  
Vanha 27.02.2015, 15:57

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Weskuu Näytä viesti
Olen löytänyt itseni yhä useammin nettiautossa bmw 120i malleja selaamassa... mitä tehdä? Onko nuo ihan sysipaskoja lähinnä bensakone 170hv kiinostaa.
Neloskone ja jakopää viat... Katsele ennemmin Saksasta 130i.
pasi_orava pasi_orava ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #40  
Vanha 27.02.2015, 16:30

Tällä hetkellä 2009 diesel accord ja 2002 vapari impreza. Ei huonoa kummastakaan mutta eipä ne pärjää audeille. Imprezaan tulee aivan kaikki ympäristön melu sisälle vaikka eristeitä on lisätty ja pohja massattu. Ajoasentoa ei saa sopivaksi mitenkään ja tehonpuute vaivaa. Mutta ketterä ja lämmin talviauto, eikä leimalla saanut muutakun kehuja. Honda taas on hiljainen ja tehokas. Kaikki varusteet paitsi navi, taloudellinen ajaa ja halpa huoltaa. Silti jotenkin japanilainen tien päällä, johtuu ehkä sähköisestä tehostajasta. En oo audeja nyt ees etsinyt koska näillä pärjää omat vähät ajot. Ja melkein kaikki audin mallisarjat on kokeiltu. ;)
Ehkä Q7 jonain päivänä, eipä vaan taida löytyä manuaalina, joutuis nöyrtymään taas venekaasuun.
RS2 RS2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #41  
Vanha 27.02.2015, 16:33

Vieraissa olen ollut 1,5 vuotta, eikä harmita tippaakaan. Ikä tuo haluja....mukavuuteen. Ja kun osaa ehkä tuotakin vielä korjata, jos tarvetta vaan tulee. Saksalaisessa pysytään.
Audi Audi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #42  
Vanha 27.02.2015, 19:12

Lainaus:
kunhan B8 koppa yms. jää historiaan ja tilalle tulee taas oikeasti laadukkaita tekeleitä
Täytyy tarttua tähän ja kysyä mikä tekee esim. B8:sta laadullisesti huonon?
Merza Merza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #43  
Vanha 27.02.2015, 19:16

Kolmas tähtikeula menossa reilun puolentoista vuoden sisään ja vaikuttaa siltä, että näissä pysytään ainakin siihen saakka kun Audilta saa jotain mielenkiintoista.

Ensin 2013 kesällä ostin uutena C-sarjan farkun, sitten viime syksynä GLK:n ja nyt pari viikkoa sitten E:n farkun.

Vaikka ikää on vasta hieman kolmenkympin huonommalla puolella, niin tuollainen perus 200CDI Avantgarde+Premium Business tuntuu erittäin sopivalta autolta. Hiljainen, mukava ja varusteltu. Eihän tuo mihinkään kulje mutta ei mulla yleensä ole kiire mihinkään.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #44  
Vanha 27.02.2015, 19:38

Lainaus:
Täytyy tarttua tähän ja kysyä mikä tekee esim. B8:sta laadullisesti huonon?
Noh, moottorit ei häikäise laadulla ja eipä tuo korikaan ruosteen hylkivyydessä juuri corollaa kummempi ole. Hyvä ajaa, mutta vähän lyhytikäiseksi suunniteltu kestoltaan... B9 oli ilmeisesti tulossa hiilikuitua runkoon ja alumiinia.
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #45  
Vanha 27.02.2015, 19:47

Hiilikuitua? Veikkaan ettei montaa neliösenttiä :)
sv sv ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #46  
Vanha 27.02.2015, 20:00

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Audi Näytä viesti
Täytyy tarttua tähän ja kysyä mikä tekee esim. B8:sta laadullisesti huonon?

B8 sisustamateriaalien ja kytkimien pinnat lähtee sormenpäiden mukana ja nahkasisustat ihan kuraa. Mitä lie kiinanahkaa kun vertaa aiempiin malleihin.

Bonuksena rämisevä ja resonoiva kojelauta.

B6/B7 oli monta kertaa laadukkaampi.
tyyppivika tyyppivika ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #47  
Vanha 27.02.2015, 20:00

Itsellä ollut audeja -80 luvun alkupuolelta asti (aina välillä kokeiltu muitakin) ja tyytyväinen olen. Sen jälkeen kun olen audifinns foorumille eksynyt olen vaan kiitellyt luojaani ettei omalle kohdalle ole osunut yhtään niin risaista audia mitä foorumi antaa ymmärtää. Mitä itse merkkariin tulee, niin olen huomannut ettei alennuksia sieltä heru. Tosin aina olen saanut positiivista asiakaspalvelua sen vähä mitä merkkihuoltoa olen käyttänyt.

No heti tuli mieleen yksi kokemus -90 luvun alussa kun käytin 200tq:ta korjaamolla. Itse vikaa en muista, (joku pikkuvika se oli) mutta kun reissuhommissa olin ja viikon päästä tulin autoa hakemaan se oli korjaamon lattialla osissa vielä eikä vikaa oltu saatu paikannettua. Pyysin heitä laittamaan sen nippuun ja antamaan ko. auton sähköpiirrustukset. Pienen mutinan jälkeen sainkin piirustukset ja korjasin auton itse. Paha maku mikä jäi tästä oli se kun yrittivät koko viikon tunnit laskuttaa minulta. No mutta siitäkin päästiin pienen neuvottelun jälkeen yhteisymmärrykseen.

Siihen aikaan vaan nuo 200 audit olivat perin harvinaisia, joten ei ollut korjaajaparka saanut koulutusta siihen. Eli en pitänyt tuotakaan kokemusta kovin pahana, muutakuin ensimmäisen hintapyynnin osalta.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #48  
Vanha 27.02.2015, 20:19

Ei varmasti paljoa tule hiilikuitua, jos yhtään. Taannoin oli vain uutinen jossain että audi tutkii hiilikuidun käyttöä korirakenteissa tai pintaosissa ja että voisi olla seuraavassa nelosessa. Epäilen vahvasti itsekin. Taisi olla myös jotain että tulisi 1.4t moottorikin.

Viimeksi muokannut LauriJT 27.02.2015 20:29
Audi Audi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #49  
Vanha 27.02.2015, 21:35

Kyllä, kyllä. Itellä toinen B8 kierroksessa ja ei pahaa sanottavaa. Ei ole sisusta kuoriutunut eikä kojelaudat rämisseet. Lokasuoja maalilohkeilua on ollut mutta siinäpä se. Mitä moottoreihin tulee, niin ovathan nuo bensakoneet täysiä susia. Mutta niinhän ne on enempi ja vähempi olleet aina (poislukien 1.8T). Mutta eihän nämä diisselit sen paskempia ole kuin aiemmatkaan. Ei kai tuo moottorien laadukkuus ole oikein koskaan ollut Audin valttikortti. Omissa molemmissa on ollut 2.0TDI ja ongelmitta menty. Sanoisin että B6 1.9TDIq:n jälkeen luotettavin laitos on ollut B8 diisseli mitä olen omistanut. Onhan tuota kukkimis ongelmaa ollut esim. 4F kopassakin. Mutta niinhän nämä kaikki autot on sellasia harrasteita, merkistä riippumatta.
Harjula Harjula ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #50  
Vanha 27.02.2015, 21:42

On niitä B6:ssakin aika jäätävästi kuoriutuvia nappeja ja valokytkimiä tavattu.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #51  
Vanha 27.02.2015, 21:43

Yhtä huonoja tuntuu kaikki germaani-premiumit olevan. Mersuissa vaihdellaan ketjuja, Bemareissa ei sähköt ja koneet kestä ja Audien viat onkin tiedossa. Jos valitset Japsin, niin niistä vaan puuttuu se fiilis ( puhutaan peruskinnereistä). Osta Opel tai Ford? Ei pääse yhtään helpommalla ja ei ole preemiumia.
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #52  
Vanha 27.02.2015, 21:44

No joo, noin 10kpl Audin kokemuksella yli 15v vanhoista Audeista on joutunut jo liian syvälle tutustumaan Audin sielunelämään. Vastaavan tuntemuksen hankkiminen jostain muusta merkistä on jo liian työlästä eli taidan jäädä näihin :-)
turbokiisseli turbokiisseli ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #53  
Vanha 27.02.2015, 22:03

B8:ssa on faceliftiä myöten mielestäni suurin sudenkuoppa kopan, ja sitämyöten tekniikan ikä. Perus Nissan Notessa alkaa olla esim. avustin- ja multimediasysteemit parempia, ellei Audiin sitten sijoita MMI 3G+:n melko posketonta 4k€ lisää. Ihan rehellisesti sanottuna ulkonäöllisesti uusi C-sarjan Mersu miellyttää selvästi enemmän silmää, sekä sisältä että ulkoa. Siinä vaan hinta pomppaa nelivetona. Tämä siis B8.5 faceliftin omistajana kirjoitettua.
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #54  
Vanha 27.02.2015, 22:19

Mulla ei oo kyllä yhtään sormenpäätä lähtenyt vielä Audin mukaan. Just laskin. :-)
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #55  
Vanha 27.02.2015, 22:27

Audin ja kaikkien premiumien ongelma onkin nykyään se, että lisävarusteet maksaa tolkuttomasti extraa, kun Toyotaan ne saa satasilla. Edelleen ihmetyttää tämä asia. Toisaalta on A3 tai A4 muuten paljon laadukkaamman oloinen, kuin vastaava japsi. Varusteissa vaan häviää runsaasti.
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #56  
Vanha 27.02.2015, 22:51

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
Varusteissa vaan häviää runsaasti.
Audista en tiedä, mutta Nissanin Qashqaihin saa alle 30K€:lla paremmat varusteet, kuin Passattiin 50K€:lla. Tuossa kuuntelin, kun naapuri vertaili.
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #57  
Vanha 27.02.2015, 22:54

Audit myydään muotoilulla ja imagolla, Toyotat sillä että siinä saa paljon romua pienellä rahalla. Siispä saksalainen tekee muikean katteen varusteilla. Luulen kyllä, että kaikenkaikkiaan lisävarustetarjonta on Audiin kattavampi kuin vastaavissa japseissa.

E: Mitä tuohon kaskaihin tulee, niin passattihan nyt on ihan eri luokan auto muutenkin. Kaskai on puolet pienempi jo tiloiltaankin. Ehkä joku golf tai tiguan olisi oikea vertailukohta. Duunikaveri peri kaskain ja siinä on kyydissä tullut istuttua. Muovinen sisältä ja meluisa, ei minun kirjoissani pääse volkkarin tasolle millään osa-alueella.

Viimeksi muokannut Mr.Crossfire 27.02.2015 23:12
VilleP VilleP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #58  
Vanha 27.02.2015, 23:10

En kyllä keksi miksi kukaan edes haluaa erikseen ottaa mitään liirumlaarum varusteita(mäkilähtöavustin, kaista vahti yms..)? Parkkitutkat, vakkari on melkeen mitkä meikäläiselle riittäs jos pitää erikseen raksia jotain. Japseissa on kaikenmaailman hilavitkuttimet, paitsi tärkein puuttuu-> kunnon penkit.
Jeppe2 Jeppe2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #59  
Vanha 27.02.2015, 23:12

Kenties voi olla jaappanilaiset paremmin varusteluja, mutta esim. teknlologiavarusteet on ihan eri sarjassa premiumiessa. Taannoin oli testi, jossa tavallisille ihmisille annettiin eri merkkisiä lisävarusteilla ladattuja ajoon, ja he sitten arvioi.

Ei liene yllätys että Audi, Mersu ja Bemari rankattiin parhaimmiksi, koska ne varusteet toimi siten kun niiden käyttötarkoitus oli. Audi vielä voitti ja Bemari tuli toiseksi. Testaajat mielestäni osui naulankantaan arviossaan, kun sanoivat että japanilaisissa lähinnä ne varusteiden toiminta ja toimintatavat lähinnä vain vituttaa ja eivät toimi riittävän tarkasti. Eivät toimi siten kuin kalliimissa autoissa ja niiden pointti lähinnä on vain se, että saa sanoa autossa olevan sellainen varuste, mutta lähes kaikki testaajat ottivat ne ominaisuudet pois päältä, koska ärsytyskynnys meni yli. Eli kyllä sille varusteiden hinnalle löytyy myös selvä syykin, eli laaduukkuutta ei voi verrata.
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #60  
Vanha 27.02.2015, 23:20

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
E: Mitä tuohon kaskaihin tulee, niin passattihan nyt on ihan eri luokan auto muutenkin.
No, naapurillahan on juurikin Qashqai 1.6d, joten pakkohan jostakin on kehua, vaikka vertailu ei aivan nappiin menekään :)
VilleP VilleP ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #61  
Vanha 27.02.2015, 23:29

Lainaus:
Eivät toimi siten kuin kalliimissa autoissa ja niiden pointti lähinnä on vain se, että saa sanoa autossa olevan sellainen varuste, mutta lähes kaikki testaajat ottivat ne ominaisuudet pois päältä, koska ärsytyskynnys meni yli. Eli kyllä sille varusteiden hinnalle löytyy myös selvä syykin, eli laaduukkuutta ei voi verrata.
Tämä on erittäin totta. Yhteen kaskaikin tutustuin missä oli mäkilähtöavustin ja start-stop toiminto, molemmat ajoi hermoromahduksen partaalle ku toimivat miten sattuu.
RS2 RS2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #62  
Vanha 28.02.2015, 00:16

Kaskai-rahaan pitäis auton olla hyvä ajaakin ja suht melutonkin. Muuta ei voi toivoa näillä hintatasoilla.
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #63  
Vanha 28.02.2015, 01:18

Mä en kanssa ymmärrä tuota B8:n mollaamista, itte olen nyt työntänyt omalla viiden vuoden aikana lähes 200tkm ja kyseessä on vielä ihan alkupään B8 farkkuja. Yksikään nappula ei ole jäänyt käteen ja olen moneen otteeseen ihastellut, kuinka pirun hyvin esim. nahka on pysynyt tikissään - ei veny eikä vanu mistään, vaan on todella ryhdikäs - ilo silmälle. Toisin ovat olleet monen muun saksalaismerkin nahat, jotka muistuttaa lähinnä teatterin esirippuverhoja.

Mitä tulee visuaalisiin asiohin ja "perstuntumaan", niin mun mielestä "uusi design" ei ole mikään itseisarvo, joka luo kiinnostavuutta nyt vaikka muiden merkkien kohdalla, vaan se että homma on oikeesti balanssissa. Mun mielestä B8:n ohjaamo on sitä mitä suuremmissa määrin eteenkin varusteluimmissa malleissa ja uskoisin, että vaikka nämä ovat monen mielestä makuasioita, niin itsellä on oman muun historian kautta ainakin edes jonkun verran silmää arvioida näitä asioita. Edelleen olen enemmän kuin tyytyväinen, kun istun B8:n rattiin ja katson ympärilleni - myös uuden C-sarjan koeajon jälkeen - joka ton totta vie "modernimpi".

Mitä tulee mekaniikkaan ja sen kestävyyteen, niin ainakin edellisen V70 tämä pesee 100-0. Toki tässäkin on ollut omat juttunsa, imusarjat, etupään pyöränlaakerit jne, mutta kaipa sitä jotain asioita saa alkaa tulla autoon, jolla on työnnetty jo vartin verran yli 200tkm.
Baggio Baggio ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #64  
Vanha 28.02.2015, 01:46

Tästähän on tulossa Kiinan ihmeiden kultapossukerho, jossa hehkutetaan kohta kilpaa Hondia ja Toyotia sekä haukutaan vielä siinä sivussa b8 koppakin :D

Ei näin hyvät herrat. Eikös niille Lego Ninjago piirretyille ole ihan omat keskustelusaitit :D
Kilu7 Kilu7 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #65  
Vanha 28.02.2015, 01:47

Ennen kuin jeesustelu varusteista karkaa käsistä, niin mikä on se Audin moottori, jolla kannattaa leuhkia? Mielestäni 2.7bit bensana, vaikka talvella vähän heikko. Mitä palstaa on lukenut, niin paukkua saa!
Munkkiniemen Kreivi Munkkiniemen Kreivi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #66  
Vanha 28.02.2015, 04:59

Japanilaisesta todentotta puuttuu se fiilis. Omat B8 kokemukset perustuvat noin 150tkm ajettuun 2,7 tdi multiin ja 2,0 tdi:hin. Molemmissa sisusta väsynyt ja nahka roikkui, kaaret lohkeillut ja ruosteessa. Sisusta resonoi ja rengaspainevahti vittuili yms. Kaikkea pientä, mikä itseä ärsytti.

B8:a voisin kyllä harkita itselleni 3,0 Tdi:nä, jos kunto miellyttäisi. Lopulta omalla pidolla on paljon merkitystä asiaan.

Tällähetkellä odotan 4G:n hinnanlaskua ja ostanen siitä kopasta dieselin.
EJH007 EJH007 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #67  
Vanha 28.02.2015, 08:47

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
paitsi tärkein puuttuu-> kunnon penkit.
Japanilaisiin tai muihin eurooppalaisiin ei saa kunnon penkkejä edes rahalla. Eipä jää jäljelle kuin Audi ja Bmw.
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #68  
Vanha 28.02.2015, 09:34

Lainaus:
...niin mikä on se Audin moottori, jolla kannattaa leuhkia? Mielestäni 2.7bit bensana...
No juurikin tuo se on! ;) Mitäs heikkoa siinä on talvella? Ei minun mielestä mitään. Huohotinkaan ei ole jäätynyt koskaan. :)
Duke Duke ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #69  
Vanha 28.02.2015, 10:07

Mulla ainakaan ole b8:n laadusta muuta moitittavaa kuin just tuo nahanlaatu. Se on surkea. Mistään napista tai nupista ei ole päällyste lähtenyt, kojelauta ei kitise. 3.0 Tdi moottorina on mitä mainioin.

Ei mulla kestäis pää ajella millään muoviämpärillä missä kaikki äänetkin kantautuu sisälle, sitä on poikkeuksetta lähes kaikki itäautot, ankian harmaita sisustoja unohtamatta. Mikähän Auris tuossa oli vasta fixissä, siitä löytyi kojelaudasta sama vihreällä valolla varustettu digitaalikello mikä oli Corollassa vuonna 1980. Mittarivalot oli eriväriset, ilmastointilaitteen valot oli eriväriset. Kaikki oli kovaa muovia. Taikka 100tkm ajettu Kia Sorento minkä kangaspenkit oli jo puhki ja takaluukku ruosteessa.
cancermann cancermann ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #70  
Vanha 28.02.2015, 11:07

Meillä alkoi tuo vaihto Vagineista pois 1.4TSI -volkkarin myötä. Kun korjaamiseen oli käytetty enemmän rahaa kuin auton ostohinta oli, sai koko keksintö lähteä, halvalla, kunhan päästiin vaan eroon. Kallein yksittäinen "huolto" muutamaa kymppiä vaille 10000€!
Tuon jälkeen ei enää volkkaria tule ellei ilmaiseksi saa, ja sekin luultavasti heti myyntiin ilman mitään takuuta.
Tilalle tuli Rellun pippana :D
Audin (A4 B7) kohdalla nyt katsotaan miten menee, vasta kerran jakopää (nokkien välinen ketju) pettänyt ajossa hieman alle 150tkm kohdalla. Uudemmat tosiaan näyttäisi sisältävän sellaisia ongelmia mitä en välttämättä autooni halua... Voi siis hyvinkin tulla merkin vaihto ensimmäistä kertaa 15 vuoteen kun auton vaihto tulee ajankohtaiseksi.
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #71  
Vanha 28.02.2015, 11:46

Mitenkään ilman Audilaseja pitää todeta että jos 15 vuotta ajaa millä tahansa merkillä niin ihme on jos ei sinne jokunen isompi ja pienempi ongelma osu kohdalle.
cancermann cancermann ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #72  
Vanha 28.02.2015, 11:52

Ei sillä, vaan kun nyt uudemmissa on tullut nuo öljynkulutusongelmat yms joiden hoitaminen tehtaan puolesta on käsittääkseni ollut nihkeää. Voin toki olla väärässäkin, mutta se mitä saa näistä lukea niin ei vakuuta ihan hirveästi. Ja tuo ketjuongelma noissa 2.0TFSI -moottoreissa tuntuu olevan melko yleinen ominaisuus.

Muuten kyllä olen tyytyväinen :)
Dieselman Dieselman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #73  
Vanha 28.02.2015, 12:50

Yritin oikein miettimällä miettiä että mihin ei eurooppalaiseen tuon 3.0tdi berttaseiskan voisi vaihtaa. En saanut yhtäkään järkevää vaihtoehtoa mieleen.
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #74  
Vanha 28.02.2015, 13:05

Kyllä tuo 3.0tdi aika miellyttävä keksintö on, mitä nyt tuossa puolisentoista vuotta on tullut ajeltua. Onhan niissäkin jotain pieniä murheita ihmisillä ollut, mutta ei kai mitään ihan katastrofaalisia. Edellisen kirjoittajan kommenttiin voinee yhtyä sikäli, että laajemmin japsiskeneä tuntematta ei tule mieleen millä tuon neljä-äffäsen ko. tekniikalla ja quattrona pystyisi korvaamaan. Jos numeroita katsotaan, niin menisi varmaan jonnekin katumaasturi-osastolle ja se on aivan ehdoton ei itselle.

Erään toisen duunikaverin Sorentossa on tullut istuttua jokusen tuhatta kilometriä ja se on kiaksi itse asiassa sisustastaan yllättävän ok, joskin ilmastointi toimii päin helvettiä paistaen jalat, ratissa on sitä hopeaksi värjättyä muovia mistä kuluu väri pois hetkessä ja tuo penkkien verhoilumatsku tosiaan näyttää sille ettei enää montaa vuotta ehjänä kestä. Jousitus on tietenkin aika kova joten mukavuus ei ole kovin häävi, mutka-ajoon soveltuvuutta en tohdi arvioida.
Ugemi Ugemi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #75  
Vanha 28.02.2015, 13:14

No on näiden öljyongelmien myötä jokunen kone itseltäkin profiloitunut pois valintalistalta. Nyt on 3.0tfsi alla ja tässä ei onneksi pahempi ongelma ole tuo öljynkulutus, mutta silti saa olla purkki paksissa aina ajaessa, niin ei se mielestäni vakuuta. Toinen on nuo koriongelmat. Tuostakin on toiselta puolen takakulmaa paikattu, kun kupli maalit. Lähtökohta on kuitenkin tulisi olla autossa valmistajan puolelta, että korin ja koneen tulee kestää. Sen jälkeen muut ominaisuudet.
Seuraavaksikin tulee melko varmasti samaa konsernia, kun ei muilta löydy sopivaa voimalinjaa ja konetta ja osaltaan näiden ongelmat on tuttuja. Subaru olisi muuten korkealla, mutta kun ei isoon koriin löydy tarpeeksi voimaa :)
Weskuu Weskuu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #76  
Vanha 28.02.2015, 13:38

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viesti
Neloskone ja jakopää viat... Katsele ennemmin Saksasta 130i.
Juu kyllä kutonen olis kiva, mutta... pelimerkit ei riitä edes saksan markkinoilla saatikka vielä verot päälle !
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #77  
Vanha 28.02.2015, 14:40

Tuo "nahkan laatu" tuli mainittua pari kertaa - mahtaakohan B8:ssa olla montaa erilaista nahkaa vai onko laatu mahdollisesti muuttunut jossain vaiheessa, kun mitkään edellä mainitut dissaukset eivät sovi omaan kulkineeseeni. Edes kuskin penkki ei juuri aaltoile, vaikka kilsoja jo n. 225tkm. Maalit on myös pysyneet paikallaan joka nurkassa (luukuunottamatta omia töppäyksiä) ja auto ei nitise mistään.
Sabotaasi Sabotaasi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #78  
Vanha 28.02.2015, 15:24

Mulla oli viime syksynä tulenuusi bmw 120i vuokra autona parisen viikkoa ja muuta hyvää en siitä kesinyt kun ajovalot! Penkki oli onneton pulkka, ajoasentoa en saanu hyväksi millään. Sisusta oli muutenkin halvan oloinen penariksi ja jäi valju maku. Tosin pikkukinneri bemaria ei kai voi sanoa vielä kunnon bemariksi. Kaverilla on 2006 vuoden Msport lähes kaikilla tehdasvarusteilla 530dx ja se on aivan järettömän hyvä auto. Mutta onhan siihen joku aikanaan rahalla varusteita ruksaillutkin! Voisin vaihtaa siihen milloin tahansa! Japseissa mua on aina häirinnyt kuinka typeriltä ne näyttää etenkin sisältä. Uudehkot subarutkin näyttää sisältä samalta kun aikanaan oma -92 Legacy. Nissanit on lakkipäisille ladakuskeille. Paitsi ehkä GT-R mutta aika harvalla on varaa ostaa R8 Audiakaan...
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #79  
Vanha 28.02.2015, 15:27

Lainaus:
Toinen on nuo koriongelmat. Tuostakin on toiselta puolen takakulmaa paikattu, kun kupli maalit. Lähtökohta on kuitenkin tulisi olla autossa valmistajan puolelta, että korin ja koneen tulee kestää.
Olisko se sitten parempi, että ei olisi sinkkiä jolloin maalit pysyy kiinni, mutta pellit ruostuu muutamassa vuodessa. Mersut tästä on hyviä esimerkkejä.
EJH007 EJH007 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #80  
Vanha 28.02.2015, 15:41

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Weskuu Näytä viesti
Juu kyllä kutonen olis kiva, mutta... pelimerkit ei riitä edes saksan markkinoilla saatikka vielä verot päälle !
No riippuu budjetista. 07 tai vanhempi niin verot pienet nykyään. Auto ~13ke.
Munkkiniemen Kreivi Munkkiniemen Kreivi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #81  
Vanha 28.02.2015, 15:45

Jäi aikanaan Audi Centerillä kaupat tekemättä, kun myyjä ei suostunut korjaamaan kiikarissa olleen B8:n ruosteita keulasta ja takaa. Hintapyyntö oli kuitenkin +20k euroa. Sanoin, että tähän hintaan en ruostetta osta.
audiq audiq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #82  
Vanha 28.02.2015, 15:53

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Audi Näytä viesti
--Ei kai tuo moottorien laadukkuus ole oikein koskaan ollut Audin valttikortti. --
Ei kannata unohtaa Audin vitoskonetta. On Audi joskus osannut tehdä eritttäin kestävän bensiinimoottorin. Audi osasi siihen aikaan tehdä koko auton laadukkaasti ja kestämään.
jünther jünther ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #83  
Vanha 28.02.2015, 17:08

Mulll -08 mersu ja vähä reilu 150tkm ajettu ja alkaa jo listojen alta pukkaamaa ruostetta, Ovien alareunat näyttää muutenkin haulikolta ammutulta. Tuossa s6 on vähmmän ruostetta kun tuossa mersussa.. Laittanut miettimään aina välillä, että miksi ikinä vaihdoin volkkarin mersuun. No tuo oli sillon sopiva, portterista sai paremman hyvityksen vaihossa mersuun mitä esim. olisin vaihdossa yhteenkään crafteriin saanut... Jälkeenpäin kyllä laittanut vituttamaan.

Entisestä audista kun pääsin eroon ja kattelin noita autoja niin ei kyllä omaan silmään osunut oikeen muita kun audeja mitkä kiinnostaa. Ostin sitten melkeen samanlaisen kun vanha. Tokihan ajelen itse 20v vanhalla audilla jne, mutta samaan rahaan sais aikapaljon tuoreempaa japsia.. Toissapäivänä viimeksi ajoin pappan qasqailla ja se on vielä paljon paskempi ajaa kun tuo c4 audi...
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #84  
Vanha 28.02.2015, 17:14

Lainaus:
Olisko se sitten parempi, että ei olisi sinkkiä jolloin maalit pysyy kiinni
Molempi parempi, itelläkin monta tollasta pihassa mutta ne on kaikki tehty 80-jotain tai 90-jotain. :)

Mä en kyllä tuota moottorien dissausta ihan täysin ymmärrä, ensimmäinen v6 tdi oli nokkasorvi ja sittemmin on ollu näitä öljynsyöntiongelmia tietyissä koneissa mutta ei mun oo kyllä juurikaan tarvinnu VAG-laitteisiini moottoriremontteja tehdä. Nostajien vaihtoa en laske moottoriremontiksi vielä.
Merza Merza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #85  
Vanha 28.02.2015, 17:24

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jünther Näytä viesti
Mulll -08 mersu ja vähä reilu 150tkm ajettu ja alkaa jo listojen alta pukkaamaa ruostetta, Ovien alareunat näyttää muutenkin haulikolta ammutulta. Tuossa s6 on vähmmän ruostetta kun tuossa mersussa.. Laittanut miettimään aina välillä, että miksi ikinä vaihdoin volkkarin mersuun. No tuo oli sillon sopiva, portterista sai paremman hyvityksen vaihossa mersuun mitä esim. olisin vaihdossa yhteenkään crafteriin saanut... Jälkeenpäin kyllä laittanut vituttamaan.

Entisestä audista kun pääsin eroon ja kattelin noita autoja niin ei kyllä omaan silmään osunut oikeen muita kun audeja mitkä kiinnostaa. Ostin sitten melkeen samanlaisen kun vanha. Tokihan ajelen itse 20v vanhalla audilla jne, mutta samaan rahaan sais aikapaljon tuoreempaa japsia.. Toissapäivänä viimeksi ajoin pappan qasqailla ja se on vielä paljon paskempi ajaa kun tuo c4 audi...
Äidillä 2003 W211 320CDI ja ajettu 160tkm. Ei ruostetta tai maalin lohkeilua missään ja myös sisustaltaan edelleen kuin uusi.

Nämä asiat riippuvat aika paljon ylläpidosta ja olosuhteista. Väittäisin, että kaikki saadaan ruostumaan ja kaikista saadaan nahkapenkit rullalle kun hoidetaan/käytetään väärin.
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #86  
Vanha 28.02.2015, 17:29

Niin, itse tarkoitin noilla maalin kiinnipysymisongelmilla lähinnä 2000 -> automalleja. Oma C5 2002 hyvä esimerkki, kuinka maali irtoilee sinkityksen päältä. Niinpä viime kesänä maalautinkin sen uudelleen. Maalarin mukaan VW-konsernin autoissa tämä sinkin päältä irtoamisongelma on ollut aika moinen ongelma kun taas MB:t kärsii samaan aikaan ruostumisesta. Ja tästä MB ruosteongelmasta on kokemusta ihan oman perheen piiristä. Pointti mielestäni on se, että jos ja kun uudehkon tai jopa uuden auton ostaa, niin ei tuollaisia maali- tai ruostumisongelmia saisi muutaman vuoden ikäisessä autossa olla.

Lainaus:
Äidillä 2003 W211 320CDI ja ajettu 160tkm. Ei ruostetta tai maalin lohkeilua missään ja myös sisustaltaan edelleen kuin uusi.

Nämä asiat riippuvat aika paljon ylläpidosta ja olosuhteista. Väittäisin, että kaikki saadaan ruostumaan ja kaikista saadaan nahkapenkit rullalle kun hoidetaan/käytetään väärin.
Lankomiehen 2002 MB C180, ajettu noin 150tkm ja varmasti pidetty hyvin eikä ole ajettu sorateillä. Helmat ja lokasuojan kaaret kertaalleen korjattu ja maalattu kun kukki. Viimeinen niitti oli kun sitä oltiin alustan massaukseen viemässä, niin massaaja sanoi pohjaa tutkittuaan että ajappa suoraan Kuusakoskelle, tätä ei enää katsasteta.
Merza Merza ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #87  
Vanha 28.02.2015, 19:22

Eli tämän keskustelun perusteella voimme vetää johtopäätöksen näistä kolmesta Saksalaisesta premium-merkistä, että ovat kaikki yksilöitä ja tänään ja huomenna tehdyllä ei ole mitään yhteistä.

Luulisi näiden merkkien tehtaiden laadun olevan tasaisempaa.
jaarli81 jaarli81 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #88  
Vanha 28.02.2015, 19:39

Audihistoria itsellä Audi 100 2.2 -86, A4 B5 1.8T -99, A4 B6 -04, A6 4F -08. Yhdessäkään ei ole ollut mitään isompaa vikaa. Perus kuluvaa osaa eli ei ole sattunut huono tuuri kohdille. B6 oli 80tkm verran ja jäi kuva huippuluotettavasta pelistä.

A6 mukavin noista, mutta ei lyönyt leiville kilsojen ja ylläpidon kanssa niin heräteostoksena Subaru Outback 2.5 -07 melko vuoden. Vanhan oloinenhan se oli, mutta talvella mitä mainioin. Lämmin auto ja kulki kelillä kuin kelillä. Tilanpuutteen vuoksi tuli tällä viikolla löytöautona BMW 520 -01 220tkm ajettu, mutta kunnoltaan kuin 150tkm ajettu. Sen verta tarkka omistaja ollut. Siinä on 5000€:lla paljon autoa. A6 C5 olisin ostanut, mutta tuo oli niin paljon edukkaampi, että ajellaan tuolla se vuosi pari. Mukavan hiljainen matkassa ja mahtuu neljä henkeä hyvin. Laiskahan se on, mutta plussana suoran kutosen äänet. Tossa on kukkaa havaittavissa kontissa joka on noissa vakiovika. Tuokin tuotu saksasta 4v. sitten ja silti kukkaa.

Haaveena A6 3.0TFSI....sitä odotellessa.

Yhteenvetona että ei pahaa sanottavaa Audista ja palaan leiriin koska neliveto koukuttaa
mc22 mc22 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #89  
Vanha 28.02.2015, 20:49

Meillä mamman kanssa ollut Audeja 10 kpl . Nyt itsellä taas mb W210 200cdi vm 2001 mutta kun ne on niin halpoja 800 eur ja ruosteisia .
On varmaan jokin fetissi tuohon ruosteiseen rautaan .
RS2 RS2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #90  
Vanha 28.02.2015, 21:34

A, B tai MB. Japanilaiset ei kiimaiseksi saa, ikävä kyllä.

Viimeksi muokannut RS2 01.03.2015 20:31
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #91  
Vanha 28.02.2015, 22:11

Hyvin sanottu, jos puhutaan normi massasta. Joskus järki sanoisi muuta mutta ennen edes koeajoa, on pihassa joku järjetön saksalainen, jonka ylläpito ei ole halpaa millään mittarilla ja mieli halajaa jo seuraavaa ( C5 Ronsua kuolaten).
ee-2 ee-2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #92  
Vanha 01.03.2015, 00:36

Hyvin tiivistetty pojat.
Pakko kommentoida noita B8 ongelmia...
Noi koriongelmat, oikeesti nehän hoituu näihin tehtaan ja maahantuojan goodwillinä mä en tajua mikä niissä itkettää? Varsinkin kun niistä ei kauheasti edes tartte vängätä. Noi nahkaongelmat on taas niitä budjettikysymyksiä... Näihin kun saa kahta eri laatua sitä nahkaa sinne sisälle. Halvempi "Milano" (jota myös nahka-alcantarojen nahkaosat) ei kestä yhtä hyvin kuin kalliimpi "Feinnappa". Sitä saa mistä maksaa... B6/7 aikaan ei muistaakseni ollut kuin yhdenlaista nahkaa tarjolla. Tottahan on että B8:ssa malli-ikä painaa, varsinkin kun noihin pahimpiin kilpailijoihin 3-sarja ja C-sarja (molemmat tuoreempia) vertaa. B9 itseasiassa piti ilmestyä myyntiin ennen passattia, mutta toisin kävi... Ei teidän tosin enää ihan kauhean kauan tarvitse moista vartoa :D Lisävarustehinnoista Suomessa voidaan isoilta osin kiittää myös meidän iki-ihanaa verokarhua...

Mä olen määrittänyt kriteerit autolle johon voin rahojani laittaa - suunnittelu ja mieluiten valmistus sen noin 2.5h autobahnajomatkakolmion sisällä jonka Ingolstadt-München-Stuttgart muodostavat.
arto s arto s ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2014
ACF jäsen
Moderaattori

  #93  
Vanha 01.03.2015, 09:26

Tuolla edellä oli erikseen mainittu Audicenterin nahkeus ruostevaurioiden korjauksessa. Siitä se itku varmaan syntyy, eikä se tee ongelmaa olemattomaksi. Asiaa ei varsin auta, että edustaja suhtautuu asiakkaaseen ylimielisesti.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #94  
Vanha 01.03.2015, 14:52

Muistetaan myös se, että maahantuoja tai AC on vastuussa vain maahantuojan kautta tulleista autoista. Jos tehdas ilmoittaa ettei takuuta ole, ei virhevastuu ole maahantuonnin tai random AC:n huoli. Huoli on myyjäliikkeellä ja/tai tehtaalla.
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #95  
Vanha 01.03.2015, 15:17

Vastuu voi olla myös auton uutena myyneellä liikkeellä. Oman C5:sta korjattiin Stockmann auton piikkiin vaikka itse ostin auton Käyttöautosta. Tampereen Audi Center vain oli työn suorittajana.
sv sv ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #96  
Vanha 02.03.2015, 18:48 Audista vaihto vieraaseen

Sinälläänhän tuota GT86sta urheiluautona on vaikea normaaliin toyotaan verrata kun sisältää niin paljon osaa joita ei saa edes rahalla muihin toyotoihin. Lähtien penkeistä ja muut hipleet ripustuksia myöten.

Fiiliksestä puhuttaessa tuskin kukaan tällä foorumilla saa normaalista corollasta tai vastaavasta japsikinnerista fiiliksiä millään irti. Nämä urheilujapsit sen sijaan sen fiiliksen pystyy todennäköisesti kyllä tarjoamaan.

Sisustan ulkoasussa nuo japsit häviää kyllä saksalaiselle. Tämä getarihan on rakennettu AE86sta kunnioittaen, joten tähän on tahalleen istutettu AE86sen pisteosia kuten retroperuutuspeili ja digitaalikello retroilla neliöpainikkeilla :)

Pienissä muissa asioissa hintaeron huomaa. Esim. joutunut tottumaan vakkarissa siihen, että b8sta tuttua tietoa mihin vankkarin viisari tulee pysähtymään kun viikseä väännät ei ole. Tosin tätä ei taida löytyä esim. Skodastakaan.

Mukavuusvilkun puuttuminenkin on pieni kulttuurishokki.

Poltinrikkovaroitin puuttuu rekkarivaloista mikä lähinnä on vaan hyvä juttu niin ei tartte 10 eriparia ostaa että mitkä lediversiot toimii.

Mutta edelleen on helvetin leveä hymy joka kerta kun starttinappia painaa ja lähtee autokatoksesta liikenteeseen.

Katotaan mihin asti se kestää.
Baggio Baggio ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #97  
Vanha 02.03.2015, 19:09

Toivottavasti ei kestä pitkään ja haet Audin taas alle :D Se on kuitenkin Tojota vaikka sportti malli onkin
jannekk jannekk ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2016
ACF jäsen

  #98  
Vanha 02.03.2015, 20:36

Olipas omituinen toivotus.
LauriJT LauriJT ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #99  
Vanha 02.03.2015, 20:42

Itseasiassa eikös se ole subaru?
Harjula Harjula ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #100  
Vanha 02.03.2015, 20:47

Kävin itse GT86:ssa tänään istumassa, kun sellainen oli Autokeskuksen vaihtoautohallissa. Ensivaikutelma oli juurikin urheilullinen, penkit oli varsin kivat ja istuma-asento sporttinen. Jo kylmätyyppien perusteella voi sanoa, että siinä autossa varmasti on paljon hyvää. Penkinlämmittimien käyttökytkimien 80/90-luvun design sai kyllä hymyn huulille, liekö nekin ollut tarkoituksella sellaiset.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Esson baari > Audista vaihto vieraaseen


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Pois päältä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Koneen vaihto 2.5tdi>1.9tdi Tero78 Diesel 38 07.01.2014 12:56
j-plugin vaihto? Nikke2010 Moottori ja voimansiirto 9 28.02.2011 20:48
A6 2.0 vm. 2006 etujarrupalojen vaihto? Stahlville Kori, valot, renkaat 1 11.06.2009 07:45
Moottorin vaihto A4 1,8 -> 1,8t Glor10us Moottori ja voimansiirto 1 30.05.2007 00:36
Jakopään vaihto + venttiilien ohjurinkumien vaihto 100 AAD weld Moottori ja voimansiirto 3 11.12.2006 14:01


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 05:29.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.