Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 -97 (AEB) ei starttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 -97 (AEB) ei starttaa

    Avaan uuden aiheen kun purkkaa akku-aihe ei oikein sovi.

    Eli ko auto vilkuttaa hätävilkkuja heti kun akku on kytketty eikä startti lähde lainkaan pyörimään.

    Skannuksessa (maxscan VAG405 käsiskanneri) tuli virhekoodeja mottorista, airbagista ja keskuslukituksesta. Nollasin kaikki, ne eivät tulleet takaisin... mutta ei muutosta käyttäytymiseen. Eli edelleen vilkkuttaa hätävilkut noin 5 min. eikä lähde pyörittämään starttia. Olen testannut kahdella käytetyllä akulla.

    Onko ehdotuksia / ajatuksia ?

    *******

    Moottorista tuli (selitykset ovat minun Ross-Tech Wikista löytämiä - skanneri näyttää vain koodit);

    18010 Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low
    16497 (G42)
    16500 (G62)
    17967 Throttle Body (J338): Fault in Basic Settings
    17978 Engine Start Blocked by Immobilizer

    Airbagista 00532 - liittynee 18010:seen

    Keskuslukituksesta 15 kpl
    01360 - 01374 - erilaisia hälytysilmoituksia.

  • #2
    17978 viittaa ajonestoon.

    Comment


    • #3
      Ross-Tech wiki sanoo tuosta 17978 näin;

      In case of Engine Starting Issues please make sure that you are really experience an Immobilizer related Problem! Even if the Immobilizer engages, the Engine will still start fine but cut out after 2-3 Seconds. If you are NOT experiencing this behavior (e.g. Engine doesn't start at all) your Problem is very likely NOT Immobilizer related.
      ja minun tapauksessani kone ei lähde lainkaan starttamaan eli ei pitäisi olla ajonesto. Avainkuva mittaristo sammuukin heti kun laitetaan virta päälle!

      Wikissä oli myös vinkki kylmäboottauksesta. Testasin juuri sitä mutta ei auttanut. Vikakoodi 18010 tuli takaisin mutta ei muuta.

      Comment


      • #4
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=G42. Tuossa G62 ja G42

        Comment


        • #5
          Jo tuo on minun vanha aihe - silloinhan vaihdettiin tuo G62. Virhekoodi oli siitä ilmeisesti tallessa mutta poistin sitä eilen. Oireet olivat täysin erilaisia silloin startti kyllä pyörinyt. Mutta nyt ei tapahdu mitään kun kääntää virta-avaimen paitsi että ajovalot sammuvat.

          Comment


          • #6
            Mielenkiintosta. Tommosenhan saa koodattua, että auto ei starttaa, ja hätävilkut soi, JOS ei ole lyönyt tunnusta sisään, mutta se on juttu erikseen! Tuskin sulla semmosta vikaa lienee. Mites startti moottori itse. Siihenhän voi yrittää kopautella kylkeen, jos starttaa ni hiilet luultavasti loppu. Eli siis Auto ei anna minkään laista kipinää? Mites lukkopesä? sekin saattas olla sökönä...

            Comment


            • #7
              Lukkopohja vaihdettu tämän johdosta - jäi mainitsematta tässä viestiketjussa. Vanhassa oli halkeama joten oletin jo että vika oli löytynyt...

              Tuo starttimottori siitäkö ei tule vikakoodeja?

              Comment


              • #8
                yeps, Mut se ei taas millää tavalla liity noihin sun hätävilkkuihin. Ja voi olla useitakin vikoja, mitkä ei välttämättä anna vikakoodia, tai sitten semmosia mitkä antaa, mutta vika ei ole siinä, vaan se koodi, on enemmänkin suuntaa antava, että missä päin vika voisi sijaita. Mutta luulis näi, että sulla on startti sökönä, jos ei kerta hyrähdäkkään.

                Comment


                • #9
                  Investoin tuoreeseen akkuun ja kun laitoin maakaapelin kiinni niin alkoivat hätävilkkut taas soimaan (lyhtyt, pitkä, lyhyt, pitkä ... ). Luin vikakoodit - ei mitään.

                  Nostin kaapelin pois ja meinaisin luovuttaa mutta laitoin kuitenkin uudestaan kiinni ja nyt vilkkuminen ei alkanut. Menin starttamaan ja auto lähti heti käyntiin vaikka on seissyt lähes kolme viikkoa pihalla. (Lukkopohjan vaihto oli muuten havaittavissa eli nopea ja "sujuva" käynnistys.)

                  Ilo oli kyllä lyhyt koska kun olin laittanut akun kunnolla kiinni niin alkoi tuttu esitys taas.

                  Voinko nyt sulkea tuo startti pois vai voiko se käyttäytyä näin jos hiilet ovat loppu?

                  Voiko olla jotain häikka kaapelien kanssa? (Tutkin kyllä maakaapelin kiinnitys koriin mutta näytti hyvin puhtaalta - olihan akkukaukolossa tuo kuuluisa vesipaisumus kesällä)

                  Comment


                  • #10
                    No jos se starttas ni ei se startti sillo oo sökönä :) Taijjat taas olla siis lähtöpisteessä? Maadotus kandee kattoo juu. On kyllä omituinen vika! Entiiä onko toisilla ollut samanlaista ongelmaa? ei ainakaan kovin yleinen ole!

                    Comment


                      #11
                      Jos startti on sopivasti esillä, niin syötä startille suoraan hyppylangalla starttausherätettä, niin pääset selville onko startti ehjä vai ei.

                      Comment


                      • #12
                        Akkukengät ja maadoitus irti, niihin ja akun napoin sopivasti ainetta. Kiinni takaisin ja valoshow jatkui. Luin vikakoodeja ja tuli vain 18010.

                        Kävin nostamassa maakaapelin irti akusta. Laiton takaisin ja nyt ei vilkkuttanut. Tein pari kertaa edestakaisin mutta ei vilkkuttanut. Auto lähti käyntiin useita kertoja peräkkäin ilman ongelmia. Heitin lyhyen testilenkin kuoppaisella kylätiellämme. Sammutin puolessa välissä ja lähti taas käyntiin.

                        Johtopäätös: vilkut ovat merkki jostain "ajonestosta" eli kun ei soi niin lähtee käyntiin eli startti voidaan sulkea pois.

                        Eli onko todella nyt vain kysmys tuon maadoituksen kunnosta. Olihan tuo korissa kiinnittävä ruuvi vähän "harmaa"?

                        Mikä laite autossa tarkistaa sähkön "laatua"? Voiko tämä mennä jonkun viallisuuden takia yliherkäksi?

                        Comment


                        • #13
                          Jos vika ois ajonestossa auto kyllä starttais, mutta sammuis parin sekunnin päästä. Ei pitäs viitata siihen...Jos oot putsannu nyt viimosen päälle maadotuksen, ni pitäs toimii. Mites itse kaapelin kunto?
                          18010 viittaa jännitteiden notkahdukseen... Jos kaapeli itse on kunnossa, niin voihan se "hajanainen" startti moista vikakoodiakin antaa. Voihan tuo 18010 tulla jostain muustakin järjestelmästä. Ei välttämättä liity starttiin, mutta sun tapauksessa kyllä. Ite repisin hätävilkkujen releen pois, jos oikein ärsyttäs... :D no ei vainaskaa. :)

                          Comment


                          • #14
                            Onko autossa jonkun ranen jälkiasentama varashälytin? Jos hälytin jostain syystä laukeaa, kytkee vilkut päälle ja estää auton käynnistymisen. Mulla oli omassa nelkussa jonkun virolaisen asentama hälytin mikä esti bensapumpun käynnistymisen jos häly oli päällä, eli auto ei käynnistynyt. Sulla vois olla vastaava systeemi mikä estää starttaamisen.

                            Comment


                            • #15
                              Ite repisin hätävilkkujen releen pois, jos oikein ärsyttäs... :D no ei vainaskaa. :)
                              Eikös hätävilkkujen rele on sielllä hätävilkkupainikkeen takana? En tiedä on merkitystä mutta tässä tapauksessa tuo painike ei ole ollut mukana soimassa ja vilkutuksen ääni on tullut mittariston takaa eikä kojelaudan keskeltä?!

                              Onko autossa jonkun ranen jälkiasentama varashälytin? Jos hälytin jostain syystä laukeaa, kytkee vilkut päälle ja estää auton käynnistymisen.
                              Tuulilasin alakulmassa on kyllä pieni laatikko punaisella vilkuttavalla valolla mutta olen vain olettanut että joku fakejuttu. Pitää tutkia.

                              Comment


                              • #16
                                Ei tullut tutkittua tuota hälytysasiaa mutta autolla on nyt ajettu pari sataa kilometriä ilman tätä ongelmaa.

                                Eli akkukenkkien ja maadoituksen "voitelu" ilmeisesti auttoi ja olettaisin että oli tuo maadoitusruuvi joka oli syntipukkina. Toivottavasti case is closed.

                                Comment


                                  #17
                                  Otsikko täsmää joten: Auto oli kaverilla lainassa ja startatessa oli joku parkassu(startti ilmeisesti) ja eikä enää käyntiin avaimesta.. Mikä siinä startissa menee, kun se meni tolleen kerrasta vainaa-tyylillä?

                                  Tässä vielä video, että ei pitäs olla virtalukossa tai virtalukon pohjassa vikaa, koska mittariston akkuvalokin reagoi, kun käännä avaimen starttausasentoon. https://www.youtube.com/watch?v=EKTq...ature=youtu.be Viimenen n.15 sek täyttä paskaa ku ei motoriikka enää vasurissa pelannu.. :)

                                  Ja rele napsuu koelaudan takana..
                                  Viimeksi muokannut bonus; 26.8.2014, 09:35.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nonii, varaosaputkasta löytyi startti hyllystä ja ostin. Vikahan oli startissa, niinku veikkasinki. Ja vaihtokin oli tosi helppo alakautta. Siirsi vaan ilm.kompuran syrjään, niin siinä se oli ku sonnin otassa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X