Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.4 V6 -98 puolien vastuksen mittaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.4 V6 -98 puolien vastuksen mittaus

    Hyvää päivää tai iltaa!
    En ole varma käyttämieni termien oikeellisuudesta, mutta käynnistymishäiriöitä ollut ja nyt pitäisi mitata yleismittarilla puolista vastukset, joita käsittääkseni on kolme kappaletta otsikon mallisessa Audissa.
    Kysymys kuuluu arvon Audi-veljet ja siskot, mitkä ohmi-lukemat ovat normaaleja?

  • #2
    Olisiko kellään tietoa aiheesta??

    Comment


      #3
      Jos ei kukaan tiedä, niin mittaa kaikki ja kato eroaako joku merkittävästi.

      Comment


        #4
        Voin mittailla omasta viikonlopulla, löytyy alkuperäinen ja tarvike.
        Itse ajattelin tehdä puola konversion tsfi puolille, jos vaikka häviäis nuo ongelmat.

        Comment


        • #5
          Vastustaa! Onko tulpanjohdon puolalle menevän pään tarkoitus olla aivan järkyttävän tiukassa?? Olen nahkaremmin kanssa nyhtänyt, mutta liikkuu vain pari senttiä irti. Pelottaa, jotta särkyy vielä??

          Comment


            #6
            Tulpanjohto on puolassa jumissa? Raota ruuvarilla kumia ja suihki jotain liukastetta väliin, kyllä se sitten lähtee.
            Minkälaisia käynnistymishäiriöt on ollut?
            Onko vikakoodeja?

            Comment


              #7
              Meinas jo unohtua mutta tässä ne arvot olisi.
              Hüco ~1tkm ajettu 10,2kOhm, 10,2kOhm, 10,4kOhm, alkuperäinen ~240tkm ajettu 12,2kOhm, 11,6kOhm, 11,7kOhm.
              Mittasin nuo puolan "läpi", eli 1 ja 4 pytyille lähtevistä liittimistä jne, suoraan puolasta, muista mittauksista ei yleismittarilla saanut mitään tulosta.
              ps. jos on uudelle puolalle tarvetta niin voin tuon Hücon myydä, laita YV:tä.

              Comment


              • #8
                Kiitos kommenteista ja pahoitteluni hitaasta vastauksestani. Vikakoodeja ei löydy. Testattu yleismallin OBD 2-mittarilla, ei VAG-Comilla.
                Saattaa lähteä kerrasta ilman ongelmia käyntiin tai sitten vain startti pyörittää,eikä edes lupaile.

                Ongelmat alkoivat lievinä ja oletin ensin johtuvan tulpista,koska oli jo vaihtoväli täynnä. Tulppien vaihdon jälkeen alkoi tulla enemmän ongelmia kunnes ei suostunut käynnistymään millään. Laitoin taas uudet tulpat(edelliset oli mustat ja bensaiset,vain 1000km ajetut) ja uuden akun. Ei meinannut lähteä sittenkään kunnes kokeilin kaasu pohjassa käynnistämistä kunnes alkoi jo lupailemaan ja viimein lähti. Kävi aluksi vajailla pytyillä kunnes tasoittui melko nopeasti.

                Pelitti muutaman päivän kunnes taas eilen ei luvannutkaan. Irrotin akunkengät,käytin niitä yhdessä noin minuutin ajan,kengät kiinni,käynnistys kaasu pohjassa jolloin käynnistyi taas aluksi vajailla käyden. Tuli mieleen,että olisiko syy kenties siinä,että ohjeiden mukaan akun irroituksen jälkeen ei saa koskea käynnistyksen jälkeen kaasuun noin 8 minuuttiin,jotta järjestelmät ehtivät palautua. Muistelen,että tämä on jäänyt tekemättä varsinkin kun on pitänyt kaasu pohjassa starttailla.

                Eilen tein siten,että saatuani koneen käyntiin ajelin lämpimäksi lataillen akkua,jonka jälkeen sammutus,akunkengät irti ja yhteen,takaisin kiinni,käynnistys normaalisti ja annoin hyrskytellä saman tien tunnin ilman kaasuun koskemista. Kohta meinasin kokeilla lähteekö ja pitää taas seurailla jatkuuko ongelmat.
                Ettei menisi liian yksinkertaiseksi niin kauko-ohjainavaimen paristot olleet pidemmän aikaa heikot ja lakkasivat kokonaan toimimasta joten vaihdoin uudet.
                Ei mitään eloa. Suoritin synkronoinnin ohjekirjan mukaisesti,ei silti toimi. Voisiko avain olla myös syynä tilanteeseen,että ajonesto menee sekaisin?
                Viimeksi muokannut okkim; 29.10.2013, 06:57. Perustelu: Älä rivitä itse vaan anna softan hoitaa se.

                Comment


                  #9
                  Kauko-ohjain ei ole missään tekemisisssä ajoneston kanssa.
                  Ajoneston ongelmat kyllä näkyisivät mittaristossa vilkkuvana ajonestonvalona.

                  Kato koodinlukijalla, että näyttääkö moottorin lämpötila todenmukaiselta.

                  Tarkista, ettei ole imuvuotoja.

                  Tuli mieleen,että olisiko syy kenties siinä,että ohjeiden mukaan akun irroituksen jälkeen ei saa koskea käynnistyksen jälkeen kaasuun noin 8 minuuttiin,jotta järjestelmät ehtivät palautua.
                  Mistäs tämmöset ohjeet on saatu? Ei pidä paikkaansa.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt en muista, mistä 8 min. ohjeen luin, mutta pidin sitä luotettavana tietona. No, Audi käynnistyi ainakin lämpimästä tilasta tänään ongelmitta. Jäähtyi pihalla reilun tunnin, käynnistyi taas ongelmitta. Ajoin 5 km matkan kauppaan, viivyin siellä 5 min., käynnistyi ongelmitta, kytkin vaihteen päälle, alkoi vetämään itsestään eteenpäin normaalia nopeammin hieman korotetulla tyhjäkäynnillä. Ajoin toiseen kauppaan n.3 km, pihassa hitaassa vauhdissa huomasin edelleen korotetun tyhjäkäynnin. Annoin jäädä käyntiin, viivyin 15 min. kaupassa, pihasta lähtiessä oli normaali tyhjäkäynti. Eräs hlö epäili ilmamassamittaria... Hmm???
                    Viimeksi muokannut okkim; 29.10.2013, 06:58. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se.

                    Comment


                      #11
                      Ilmamassamittari, lämpötila-anturi, lambda-anturi, imuvuoto. Siinäpä ne tyypillisimmät.

                      Comment


                        #12
                        Itsellä oli samanlaisia ongelmia, kun yritti startata niin ensimmäisellä kierroksella kuulosti normaalilta mutta sitten ei edes luvannut enää, ihan sama vaikka vartin olis pyörittänyt, avain nollille ja uusi yritys ja heti käymään, itse ajattelin että ajonesto meni päälle kun valo jäi palamaan epäonnistuneen startin jälkeen. Tämä tapahtui vain talvella.
                        Toinen juttu oli juuri tuo että käynnistyi mutta kävi vajailla, tämä tapahtuu aina talvella jos on ollut lämmityksessä (lohkolämppäri) alle tunnin, käynnistyy normaalisti kylmänä ja tarpeeksi lämmitettynä.

                        Comment


                        • #13
                          Testattu paremmalla ohjelmalla ja nyt löytyi vikakoodeja.

                          18010-Power supply terminal 30:Voltage too low

                          17547-Long term fuel trim add.fuel,bank2 system too rich

                          17545-Long term fuel trim add.fuel,bank1 system too rich

                          17536-Long term fuel trim mult.,bank1 system too lean

                          17538-Long term fuel trim mult.,bank2 system too lean

                          16500-Engine coolant temp.circ range/performance

                          Joten siis,listan ensimmäinen saattaisi ehkä johtua useista käynnistämisyrityksistä tänään??Käyntiin saatuani ajoa n.puoli tuntia,jonka jälkeen tein testin.
                          Sitten näyttäisi olevan liian rikasta ja liian laihaa polttoaineseosta.
                          Jäähdytysnesteen lämpötilassakin jotain häikkää.
                          Mitä olette mieltä?

                          Comment


                            #14
                            Kato sieltä measuring blokeista lämpötila-anturin kukema, että näyttääkö järkeviä.

                            Comment


                            • #15
                              Käytin konetta 20 min.lämpimässä tallissa. 2000-3000rpm välillä pidin kierroksia ja 90ºC sain nousemaan korkeintaan. Tyhjäkäynnillä asettui 87ºC lukemaan. Vaikuttaisi oikealle. Mitenkäs se imuvuoto tarkastetaan?

                              Comment


                                #16
                                Lähtikö lukemat järkevästä lämpötilasta? Jos ongelmat on startissa, niin katso lämpötila myös kylmällä koneella.

                                Comment


                                • #17
                                  27ºC oli lähtölämpö, joka oli todenmukainen, talli oli todella lämmin. Auto oli seissyst 9 tuntia eli oli kylmä kone.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ja oliko käynnistysongelmia sillä kerralla?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei. Lämpimästä tilasta tai lämpimällä koneella ei muistaakseni ole kertaakaan oikutellut. Seurantajakson aikana eniten ollut ongelmia kun ajon jälkeen kone jäähtyy reilun tunnin ulkona ja yritän startata niin startti vaan pyörii eikä edes lupaile. Toiseksi eniten ongelmia aamuisin parkkipaikalla. Kuitenkin saattaa toimia useamman päivän ongelmitta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos ois oma auto, niin katsoisin sen lämpötila-anturin semmoisessa tilanteessa kun ongelmia esiintyy, että vois varmuudella rajata sen pois.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Siinäpä se, vika on päällä aina silloin kun ei ole aikaa tai työkaluja. Olen yrittänyt myös tarkoituksella luoda ihanteelliset olosuhteet vian esiintymiselle, mutta onhan se selvä, että silloin auto toimii kuin unelma! Täytyy keksiä parempi keino huijata Audia!

                                          Comment


                                            #22
                                            Oletkos uusia lambdoja kokeillut?
                                            Jos vaihdat, niin suosiolla boschit.
                                            Toista lämpö-anturia voisi myös koittaa ja tarkistaa sen johdotus ettei ole hapettumia tai löysää liitosta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              En vielä, toivottavasti ei tarvitse. Putsasin eilen ilmamassa-anturin CRC-suihkeella. Langat kirkastuivat eli ohut kerros oli kökköä. Testijakso menossa, toiminut toistaiseksi...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itselläni on -00 A6 1.8Tq APU:n kanssa hieman vastaavaa ongelmaa. Puolilämpimänä ei meinaa lähteä käyntiin. Välillä temppuilee myös lämpimänä, mutta satunnaisesti. Kylmänä lähtee aina heti. Ajossa ei ongelmia. Itselläni oli vikakoodi moottorin lämpötila-anturilta ja uusi on tilattu. Toivottavasti tulee tällä viikolla ja korjaantuu sen vaihdolla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  5 päivää meni lähes ongelmitta. Pari kertaa oli, että joutui pidempään starttaamaan, mutta käynnistyi kuitenkin ekalla. Nyt ei lähtenyt kun kokeilin kolmesti startata. Hain läppärin ja iskin kaapelin kiinni. Ulkolämpötila -5ºC, oli ollut lohkolämmitys pari tuntia päällä. Ohjelma näytti moottorin lämmöiksi 33ºC, ilmeisesti lämmityksen ansiosta?

                                                  Kokeilin startata ja lähti vaivalloisesti käyntiin. Seurasin lämpötilalukemia ja alkoivat käynnistyksen jälkeen poukkoilla ihan miten sattuu. Välillä näytti -31ºC, välillä 7ºC. Poukkoilu tasoittui muutaman minuutin jälkeen. Eli oisko se nyt sitten sen lämpötila-anturin vaihdon paikka?
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 24.11.2013, 18:35. Perustelu: Älä rivitä itse, anna softan hoitaa se.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Eli oisko se nyt sitten sen lämpötila-anturin vaihdon paikka?
                                                    Sitähän mä olen useaan kertaan yrittänyt hienovaraisesti vihjailla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No nyt se meni perille, heh!

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Toki johdotuskin voi tuon aiheuttaa, mutta eiköhän 90% noista lämpövioista johdu anturista.

                                                        Ja ihan yleisesti opiksi kannattaa ottaa, että ei kannata aloittaa täällä viankyselyä olettamuksista (puolat) ja keskittyä vain siihen, vaan luetella ekassa viestissä oireet ja muut ongelmaan liittyvät havainnot, niin ongelma olisi ratkennut varmasti nopeammin.
                                                        Viimeksi muokannut amalin; 24.11.2013, 15:08.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Reilun viikon on toiminut nyt ongelmitta, mutta...Eilen panin merkille tankatessa, että polttoainetankista kuuluu äänekäs suhina ja nyt tien päällä ollessa tauolla kuuluu oikean etupyörän takaa polttoaineen ylivuotoputkesta äänekästä porinaa. Laitoin sormen putken päähän niin siinä on imu päällä. Onko tämä nyt sitten joku polttoainepumpun kavitaatio? Mitään ongelmia ei ole ollut ajossa, mutta onko tulossa tätä menoa?
                                                          Lisäys: Tankista kuuluu myös plop-plop ääntä ja ääni jatkuu vielä tovin moottorin sammutuksen jälkeen pikku hiljaa harventuen.
                                                          Viimeksi muokannut ss-audi; 6.12.2013, 14:12.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            N80 venttiili jää auki tai aktiivihiilisäiliö tukossa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X