Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 2,0 v.2008 etulaakerin tyyppi ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 2,0 v.2008 etulaakerin tyyppi ?

    Voisko joku kertoa mikä on etupyörien laakerin malli ?
    Siis esim. 6203 RS tai jotain sinne päin.

    Jyrisee "yllättäen" etulaakeri.
    Mikä näissä Audin laakereissa oikein on ?
    Eivät kuin satatuhatta km.
    Aiemmassa A4:ssa vaihdettiin takuuna jo 40 tkm jälkeen.

  • #2
    Autojen pyörän laakereita ei saa ihan laakerikaupoista jos sitä meinaat. B8:ssa laakeri on vielä ruuveilla kiinni. Ks. tämä kuva: http://jhmotorsports.com/shop/catalo...4H0498625A.jpg

    Comment


    • #3
      Joo, sitä just aattelin et sais laakerikaupasta. Firma ottaa paljon kamaa eräästä laakerikaupasta. Josko sieltä ois saanu, mut ehkä sit ei.
      Tuo on ilmeisesti FAG:n laakeri B8:iin. Noilla koodeilla vois tietty kysäistä.
      Kiitos tiedoista !

      Comment


        #4
        Jos halvemmalla meinaat oikean laakerin saada niin:
        http://www.autoteilemann.de/

        60-70 eur.
        Irrottamisessa voi olla puuhaa ja uutta laittaessa kannattaa varmaan laittaa alumiinitahnaa kiinnityspintoihin, koska se kuitenkin hajoaa taas 100 tkm:n kuluttua. Nää kun ei vaan kestä.

        Comment


        • #5
          B8 laakeri on neljällä pultilla kiinni. Eli ei tartte prässiä vaihtoon. Laakeri on valmiiksi kiinnitys raudassa prässättynä. Tuollanen tosiaan kuin yllä kuvassa.

          Comment


            #6
            Joo, periaatteessa se tulee "helposti" ulos, mutta ongelma tuntuu olevan ainakin A6:ssa, että vaikka pultit on irrotettu ja keskimutteri pois niin ei se suoranaisesti käteen tipahda vaan jää kiinni.

            Kuva selventänee hieman tilannetta. Ainakin viimeksi ruuvivetäjällä tuli ensin laakerin keskiosa ja kuulat ulos ja sitten hydraulivetäjällä loput.

            Attached Files

            Comment


              #7
              B8 se laakeri melkein tippuu kun saa pultit irti. Nimittäin insinööri on tehnyt parannuksen tuossa berttakasin laakerissa, se laakerin runko on ikään kuin kartio. Eli ei ole samanlailla koko runko vasten olka-akselia kuin C5/B6 aikakauden laitteissa.

              Comment


                #8
                Mitemkä tuon laakerivian saa helpoiten diagnosoitua? Oma B8 on alkanut pitämään semmoista jurinaa, jonka luulin johtuvan loppuun ajetuista kumeista mutta kun asfaltin laatu ei vaikuta ääneen mitenkään, pelkästään ajonopeus. Kerran koitin pyörännapoja 30min motarijurnutuksen jälkeen ja yksikään ei ollut mitenkään erityisen kuuma, eikös tuo laakerivika aiheuta kuumenemista?

                Comment


                  #9
                  Vaihda etu- ja takarengas päikseen, jos mikään ei muutu niin laakeri.
                  (Rengaskin voi huutaa just samalla tavalla kuin laakeri).

                  Comment


                    #10
                    Ja laakerivian saa helposti selville kun pyörittää rengasta ilmassa ja pitää jousesta kiinni, tuntuu pienikin jyrinä siinä jousessa.

                    Comment


                    • #11
                      Millä hemmetillä olette saanut keskipultin irti ?
                      Tuntuu ettei aukea millään. On annettu vasaraa ja ties mitä.
                      Uudessa laakeripaketissa olikin molemmat sekä keskipultti ja laakerinpultit mukana.

                      Comment


                        #12
                        Kunnon pulttikone tai pitkä jatkovarsi vääntimeen.

                        Comment


                        • #13
                          Kaveri seisomaan jarrulle ja vähintään metrin jatkovarsi niin keskipultti aukeaa. On yleensä ihan riittävän tiukassa.

                          Comment


                            #14
                            Mikäs on työkalulajitelma joilla tuon laakerin vaihtaa sekä mitä kaikkea joutuu purkamaan? Kuusiokoloavain/hylsy keskipulttiin, koko? Ja onko nuo kiinnityspultit torx vai XZN-kannalla sekä mikä koko? Josko olis sen verran etukenossa, että hankkis oikeat välineet ennenkuin auto on nosturilla ja pyörä irti.

                            Comment


                              #15
                              Mikäli sama kun C6/4F ympäristössä niin napapultti on 19mm kuusiokolo ja laakerin kiinnityspultit XZN 12.

                              Comment


                              • #16
                                No nyt lähti keskipultti irti ! Eikä ollut tosiaan kuin metrin jatkovarsi.
                                Mites, pitäiskö tuon laipan mihin pyörän pultit tulevat kiinni, lähteä helposti irti ?

                                Comment


                                  #17
                                  Mikähän mahtaa olla tuon keskipultin(ja miksei niiden laakerin kiinntyspulttienkin) oikea kiristysmomentti?

                                  Comment


                                  • #18
                                    4F:ssä napapultti 180Nm+180 astetta. 90 asteen kohdalla rupeaa riittämään kun tuntuu että ei ole irtoamassa heti itsestään.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X