Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Imola gelb avant -00, 3.0L stroukki

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 Imola gelb avant -00, 3.0L stroukki

    Ajattelin vihdoin viimein laittaa tänne tämän projektin ihan vaikka jo senkin takia, että itse muistan mitä on tullut millonkin autolle tehtyä ja tänne saisi mahdollisesti vinkkejä matkan varrelle.

    Ostin Ässän 2012 alkuvuodesta vähän vahingossa, olin luottavaisin mielin menossa katsomaan erästä s3:sta traileri perässä
    vantaalta mutta se oli aivan täysi susi ja jotain piti keksiä tilalle samana päivänä.
    Nettiautosta sitten bongasin tämän latvian tuonnin ja ajettiin kyyjärvelle sitä katsomaan ja sieltähän se jäi trailerin päälle :)

    Autossa oli tuolloin 149tkm mittarissa ja jotain lastuviritystä poislukien täysin vakio kaikinpuolin. Auto oli kuin uusi sisältä ja
    ulkokuoressa ei ollut muuta sanomista kuin erisävyä olevat helmat ja kiveniskäymää reilusti etupuskurissa, eli pikkujuttuja.

    Jakopääremppa tehtiin heti alkuun(153tkm) että sai mielenrauhan siitä hommasta.Samalla laitettiin rs2 tulpat ja venakopan tiivisteet.

    Tähän päivään asti tehtyjä juttuja ajattelin päivitellä seuraavaan listaan sitä mukaan mitä niitä tulee tehtyä:
    -Jakopää remontti JHM setillä
    -Rs2 tulpat(153tkm)
    -Venakopan(elring) tiivisteet(153tkm)
    -Xs-Power dp:t ja 2.5" putkisto (159tkm)
    -Porkkis softa (160tkm)
    -Eipach -30mm jouset (162tkm)
    -Uusi ohjaustehostimen pumppu(???)
    -Vaihteensiirtäjän nivel(159tkm)
    -N249 delete(???)
    -Loba motorsport vahvistettu +15% Rs4 asetelma, rs4 levy ja rs4 vpyörä(169tkm)
    -Putkisto päivitetty 3 tuumaiseen (178tkm)
    -P-aine suodatin(mann) vaihdettu(178tkm)
    -ilmansuodatin(pipercros) vaihdettu(178tkm)
    -etuylätukivarret(euroautomotiveparts) vaihdettu(178tkm)
    -taakse B6 S4 "isojarru" päivitys, t.punosletkut ja boschin palat(179tkm)
    -oikealle puolelle taakse uusi vakaajan y.tanko,(moog)(179tkm)
    -oikealle puolelle taakse takimainen alatukivarsi(moog)(179tkm)
    -abs anturi taakse oikealle(179tkm)
    -takalaakeri takuuseen(febi)(179tkm)
    -Zinram rs4 välihäähyt(18Xtkm)
    -5.2kw webasto akun paikalle (190tkm)
    -JHM shortshifter(201tkm)

    -Kw v1 alusta
    -H&R RS4 paksuimmat vakaajat edessä ja takana
    -tarpeeton hihnaflekti poistettu






    Auto olisi tarkoitus pitää soveltuvana jokapäiväiseen käyttöön ja pitää olla miellyttävä ajaa,
    ei siis mitään kivireki alustaa ole tulossa ja pitää lähteä vetämään isollakin vaihteella mukavasti.
    Vaikka tosin nuo K03set vaihtuu kyllä isompiin kun sitä tehoa pitäisi kuitenkin saada hiukan lisää.

    Ajatuksena olisi laittaa vielä ainakin seuraavanlaisia muutoksia autoon:

    -Srm sivujäähyt --> zinramin tekeleet tuli laiteltua
    -Darintake modaus ja joku paremmin virtaava paneelifiltteri
    -tee-se-itse ahtoputket
    -Aeromotiven b-pumppu tai "veyron" pumppu
    -siemens 630 decat
    -Paranneltu imusarja jo onkin varastossa, kiitokset markolle
    -Tfsi puolakonversio
    -putkisto päivitetään dp:eista taaksepäin 3" tuumaiseksi
    -Turboiksi joko rs4 ahtimet isommalla imusiivellä tai sitten frankenturbon ft21:set. Massasta pitää siis erottua edes vähän :D
    -Hihnakäyttöinen flekti anturoineen ja jälkijäähy pumppu lähtee mäkeen ja redlinen ihmeainetta jäähdytinnesteen sekaan kompensoimaan

    Jarruja parannellaan ainoistaan paremmilla paloilla ja isommilla takalevyillä (ei juurikaan rata ajoa tule harrastettua)
    -alustaa kait jossain vaiheessa voisi parannella
    -Takavakaajan ajattelin vaihtaa kuitenkin jämäkämpään jos saisi puskemista edes vähän pienemmäksi
    -ehkä myös torsenin 4:1 muutos

    Sisusta joko verhoilluttaa tai sitten vaihtaa jonkun kanssa sopivampaan väriteemaan, ei oikeen omaa silmää nappaa tämä nykyinen.
    Ehkä kuppipenkit eteen painonsäästöä ajatellen, sparcon chronot käyneet mielessä...



    Tässäpä tämä pikaisesti ja huonolla äidinkielellä kirjoitettu aloitus tähän asti, tänne ilmestyy tyhmiä ja vähemmän tyhmiä kysymyksiä ajan mittaan joten palataan ja vaihdellaan ajatuksia
    Viimeksi muokannut jj s14; 24.10.2015, 17:36.

  • #2
    Ja kuvahan olisi kiva, tässäpä juuri hankituilla bbs avantgardeilla. Ajattelin mustaksi nuo maalata ja nuo avantgarde upotukset korin väriin

    Comment


      #3
      Aijai, mustista vanteista nousee älämölö. ;D Näitä ässiä tuntuu tipahtelevan kohta kerran viikossa tänne rojektitopikkiin. Hieno on autos!

      Comment


        #4
        Ässäläiseen juuri oikea väri ja taisi meikäläisen entiset vanteet sulle eksyä? :D Tälläisenä voisi sopia?

        Comment


          #5
          Elä Jussi maalaa mustiks noita. Nuohan on ihan hyvän näköiset vanteet niin turha noita on naamioväriin vetää. Valkosena tai grafiitinharmaa vois olla OK. Noissahan on vähän samaa näköä noiden kanssa:
          http://www.google.fi/search?safe=off...H4Lw4QSr-IH4Bg
          Kummasti on auto edukseen muuttunut kun ei oo enää allroad-alustaa eikä niitä mustia talvivanteita.

          Comment


          • #6
            Juu kyllä on Matiaksen peruja vanteet ja vähän turhan villi väritys olis tuo linkitetty väriteema :D Japi on kyllä oikeassa, ei ole hyvä liian mustana, sellainen ärrävolvoista tuttu grafiitinharmaa olisi varmaan hyvä väri. Ja sittenhän pitää myös nuo tummennukset vaihtaa vähän miedoimpiin että natsaa vanteiden kanssa

            Ja alemmashan tuota pitäisi nyt saada, talvikitkat täyttivät kaaren paremmin kun olivat kokoa 225/50/17 ja olivat itseasiassa halkaisijaltaan vajaan 2 senttiä isommat kun nyt nämä 225/40/18

            Comment


            • #7
              Jos oot alustaa vaihtamassa, niin voisin olla iskareista kiinnostunut. Jos mittarilukemas pitää paikkaansa, niin varmaan vielä on jäljellä miellyttävän jämäkkiä kilomeetrejä. Tosin -40 jousillakin sais jo varmasti silmälle mieleiseen korkoon auton ? Tuppaa coilit kun laittaa menemään ajomukavuus vituiks aina. Joensuun tiet ei kovin hyvässä kunnossa mielestäni ole. Tietysti kun massasta erottua haluat, niin miksi ei ilmaalustaa samantien :)

              Comment


              • #8
                Ihan jos vaan noiden ahtimien suhteen vähän poikkean massasta :D Luulen että jouset laitan vaihtoon, ei nää joensuun tiet tosiaan motivoi hommaamaan coilareita...H&R jousia ajattelin vai onko porukalla vihiä muista laadukkaista -40mm jousista?

                Comment


                  #9
                  Näitä tuntuu kyllä putkahtelevan esiin vähän väliä forumille.

                  H&R on hyvä, ex golffissa oli hyvät kokemukset madallusjousista.

                  Omassa ässässä Eibachin iskari + jousisarja ja pirun hyvä kyllä ajatellen näitä savonlinnan roudan raiskaamia teitä.

                  Rohkeesti vaan jompaa kumpaa vieteriä alle. Ja hyvältä näyttää avantgardet, en vaan suosittele mustaksi värjäämään, häviää tuon värin kanssa kaariin.

                  Comment


                  • #10
                    Omassa risassa H&R:n jouset. Kyyti on omaan makuun sopiva, jopa 19" vanteella 35-profiilin renkaalla. Ja Joensuussakin ihan riittävän toimivaksi todettu ;)

                    Comment


                    • #11
                      Hei auttakees, olis ehkä halvalla tiedossa tuohon vakkarin viiksi mutta en ole varma toimiiko se tuossa ässässä? Viiksi on peräisin -97 A4:sesta eikä osanumeroa ole saatavilla ja kuvan perusteella täysin identtinen mitä muissakin ässissä on. Koitin hakua mutta en löytänyt tietoa.

                      Ja pakkoavautuminen ebaysta, hermo meinaa mennä kun olisi saksan ebaysta vaikka mitä ostettavaa mutta kun lähetysvaihtoehdoissa ei ole kuin saksa niin niitähän ei voi huutaa vaikka olisikin kaverilla osoite saksassa johon vois lähettää. Ja sitten kun lähettää myyjälle viestiä sujuvalla lontoon kielellä niin ei kuulu mitään ikinä takaisin.

                      Comment


                        #12
                        Kyllä pitäisi onnistua huutaa ebaysta tuotetta, vaikka ei suomea lähetysvaihtoehdoissa ole. Ainakin brittien kautta onnistuu ja saksalaisille kannattaa aina kirjoittaa saksaksi viestit. Jollain ohjelmalla vaikka kääntää tekstin englannista saksaks.

                        Comment


                        • #13
                          Oisko ollut niin, että pre-facelift b5 a4 ois ollu vaijerikaasu ja faceliftissa sähköinen. Eli sillon ei ilmeisesti käy? Ja olikohan vielä niin, että diesel malleissa on aina sähköinen kaasupoljin b5 korissa.

                          Comment


                          • #14
                            Juu noita samoja ajattelin itsekkin, viiksi kuitenkin samanlainen ja samat toiminnot niin lulisi samat komennot lähtevän...

                            Comment


                            • #15
                              Nii voihan se olla, että itse viiksi on samanlainen kuitenkin. Siitä mä en osaa sanoo mitään :D

                              Comment


                              • #16
                                Nyt on putkisto päivitetty tulevia muutoksia silmällä pitäen. Tuli vähän turhan munakkaat äänet kyllä käyttöautoon mutta ei onneksi matka-ajossa häiritse...

                                Sitten kysymys viisaammille: Tuli tuossa hankittua naurettavan halvalla kaasuläppä 077 133 062a eli 75mm läppä(audin v8 peräisin) Saanko liitettyä tuohon miten helpolla rs4 metallisen tbb:n vai kannattaako suosiolla etsiä se rs4 läppä? Minulla on jo valmiiksi portattu "big plenum" imusarja hyllyssä johon joutuu joka tapauksessa tekemään muutoksia isommalle läpälle.

                                Comment


                                • #17
                                  No millaset pöntöt siihen putkistoon tuli.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Harmillisen pienet vaimentajat löyty joen kaupungista tuohon hätään, pakko vaihtaa keskivaimennin isompaan jossain välissä...

                                    Taas remppaa ollut tässä vähäsen ja lisää tulossa kun piti kokeilla varttimaililähtöjä eräs päivä :D Noh, taisi kardaani sanoa sopimuksen irti..Täristää ja vatkaa veto päällä ja sellainen kolina kuuluu auton alta keskikohdilta. Kardaanin tukilaakerin kumit on ainakin ehjät mutta aika helposti sitä saapi siinä heilutella ja laatikon pään nivelessä myöskin välystä hiukan. Ebaysta vähän käytetyn kardaanin jo kerkesin tilata, jos se sillä asettuisi. Täähän on sitä motorsporttia :D

                                    Pitäs alkaa pikkuhiljaa tilailemaan sillyrabbitmotorsportilta välijäähyt, sieltä sais esimerkiksi aika tehokasta aeromotiven bensapumppua aika edukkaaseen hintaan jos jotakuta kiinnostaa samassa tilauksessa ostaa

                                    Comment


                                    • #19
                                      Käyttääkö porukka paljon tuota aeromotivea ? Eikös se bosch 044 ole varma valinta ollut suurimmalla osalla ? Itse ainakin ajattelin sen hommata, mutta miksipäs ei tuota aeroa jos halvemmalla toimivaa saa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        On Jussilla ainakin meteliä ässässä, kun parikertaa tuossa kaupungilla tullut vastaan :D

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onhan se boschin pumppu varmasti hyvä ja varmatoiminen, ei varmasti mene vikaan sillä valinnalla. Kaverilla on supran kontissa kolme noita nätisti vierekkäin :D Mie ajattelin tuota aeromotiven pumppua kuitenkin kokeilla sitten kunhan turbot vaihtuu. Jostain minulle jäänyt sellainen kuva että tuo aeromotive olisi aika laadukas merkki...

                                          Tuossa joku testin tynkänen http://realstreetperformance.com/sto...on-test-5.html

                                          Milläs vehkeellä se Aki on ajellut vastaan?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itsekkin miettinyt tuolta noita jäähyjä, mutta eurot ei vielä riitä. Pistä ilmoitusta, kun tilaat tuolta jotain. Saatan ostaakkin tuon pumpun jos löydän tarpeeksi positiivista kirjoittelua netin syövereistä.

                                            E: Eipä noi suuttimetkaan hirveitä tuolla maksa jos hinnan sisäistin oikein. Olipa kiva kun mainitsit sivustan ( http://sillyrabbitmotorsport.com/ )jossa en ollutkaan vielä käynyt. Kohta varmaan tunteevat minut, kun aloitan kyselemisen :/
                                            Viimeksi muokannut mikero; 27.5.2013, 22:33.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Milläs vehkeellä se Aki on ajellut vastaan?
                                              Tummansininen A4 B5 Avant.

                                              Monellako vaimentajalla putkisto nyt on?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Xs-powerin 3"/2.5" dp:t joista yhdistyy sitten 3" putkeen, keskivaimentimena 250mm vaimennin ja päätevaimennin on 300mm kahdella 2.5":n lähdöllä

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eipähän taas mennyt kardaanin vaihtokaan niinkuin elokuvissa... Iibeistä tilaamani huokean hintainen kardaani ei ollutkaan ihan moitteeton. Vakionopeusnivelet olivat aika tönköt joten ne purettiin ja huomattiin että kuulat olivat ruosteessa. Kuulat otettiin vanhasta kardaanista ja saatiin pienten vaikeuksien kautta nivel vielä kasattua niin että nivel liikkui oikein nätisti. Tukilaakerin kuminkin jäykistelin sikaflexillä mutta turhaan...Ilmeisesti tukilaakerikin ottanut varastoinnin aikana ruostetta itseensä kun pitää ajossa vähän samanlaista kahinaa kuin olisi jarrupala kulunut raudoille, todella ärsyttävää...

                                                  Olisikos tuohon kahinaan jotain väliaikaista lääkettä? Tutun mukana tulee jenkeistä elokuun alkuun 034:n tukilaakeri ja muuta pientä osaa

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Päivitellääs välillä tätäkin.

                                                    Ei ole ollut oikein aikaa tehdä autolle mitään isompia mutta ajatustyö on käynyt kuumana ja lompakkoa on tyhjennetty urakalla kaikenmaailman osien haalimisessa iibeistä mm.

                                                    -RS4 lohko tuli huudettua 111e :D iibeistä ja siihen on kaikki muut alakerran osat sisuskaluja lukuunottamatta hankittuna valmiiksi.

                                                    - Zinramin jäätävän kokoiset välijäähyt 568e

                                                    - priimakuntoinen Rs4 takakontti spoilereineen on vielä matkalla tulossa 81e

                                                    - kardaani 50e odottaa asennusta

                                                    - H&R säädettävä alusta*(aj.6000tkm) 276e tuli huudettua myöskin aika edukkaasti iibeistä

                                                    Halvalla kun saa niin on pakko ostaa...Paha tapa...


                                                    Eli 3.0l moottoriprojekti olisi ajatuksena kunhan saan kaikki osat hommailtua. Jos joku tietää edukkaasti a4 b6 3.0l kampuraa ja s4 b5 takoveivejä niin saa vinkata. Mäntiin menee pakostakin toista tonttua...

                                                    Hirveästi olisi kaikkea muutakin tekemistä tuon kanssa ja osia lojuu kaapit täynnä vaan ei tunnu aikaa löytyvän perheen ja muiden harrastusten seasta löytyvän...Ja piti vielä tuo Tillerikin hankkia ja tietysti keltaisena ;D

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mennyt ihan ohi, että Zinram tekee coolereitakin. Kooltaan näyttäisivät olevan aika identtiset Wagnerin RS4 coolereiden kanssa, joten jos suorituskyky myös on samaa luokkaa, niin ei paha diili! :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hiukan epäilen että ihan wagnerin tasolle pääsee, ei mitään maailman tiheintä ollut sisärivoitus noissa mutta jospa nuo olisi edes parempi päivitys kuin rs4 jäähyt niin olisi tyytyväinen hinta/laatuun.

                                                        Mites kun noilla tuota kokoa on niin vaikuttaako se miten radikaalisti heräävyyteen? Kun tarkoitus on rakennuttaa sellainen alhaalta nopeasti heräävä vääntömörkömoottori

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Älä pelkää, kyllä ne on muut tekijät, jotka määräävät heräämisen :) eli sanoisin, että ei mitään mitattavaa eroa. Asiaa voi miettiä myös niin, että mitenkä paljon ilmaa moottori imee ja paljonko coolerien "lisätilavuuden" täyttämiseen menee aikaa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            H-veivit: http://www.ebay.de/itm/Audi-RS4-2-7-...item1c357614af

                                                            Hinta-laatu suhteeltaan hyvät. Vähän itteeni epäilytti, mutta punnituksen, mittaamisen ja pinnantarkastuksen jälkeen totesin hyviksi.

                                                            Edit: Tuli linkki vahingossa mäntä-kankisettiin. Kuitenkin FCP:n veivejä suosittelen. Kunhan saavat taas niitä tehtyä myyntiin asti. Jäi muistaakseni alta 600€ setti.
                                                            Viimeksi muokannut Carbin; 19.9.2013, 13:11. Perustelu: Korjaus

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X