banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Kori, valot, renkaat
forum

Kori, valot, renkaat Renkaat, alusta, jarrut sekä kaikki ulkonäköasiat

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Instant Remedy Instant Remedy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 11.02.2013, 16:41 A6 -02 ilmajousitus

Täällä tuore foorumilainen ja audin omistaja. Muutama viikko sitten ostettu allroad niiasi yllättäen, ensin tippui etupää ja koetaulussa alkoi palamaan tämä noston valo (aluksi vilkkuu ja muutaman minuutin päästä jää palamaan) ja korkeustason alin ledi alkoi vilkkumaan jatkuvasti, muutaman päivän sisällä tippui myös peräpää alas.

Auto on siis 2002 vuosimallin A6 2.5 TDI V6 allroad quattro tiptronic-vaihteistolla.

Tänään käytin auton vikakoodien luennassa ja muita koodeja ei löytynyt kuin 01400, eli korkeustasonsäätö: säätöraja alitettu. Jonkun aikaa tässä foorumia lueskeltuani tuli mieleen nämä sulakkeet ja rele jotka liittyvät korkeussäätöön, ymmärtääkö audi huollon testeri jos jokin niistä on viallinen? Huollossa sanottiin että todennäköisesti kompura on rikki (pelkkä kompura kuulemma karvan yli 2000€!?!?), eikö kompuraviasta tule vikakoodia? Ja jos vika nyt on siinä kompurassa, niin käsittääkseni sen vaihto onnistuu kohtalaisen helposti ja foorumilta muistelisin että hintakin oli 400-500€? Ihmettelen kyllä jos kompura on rikki, koska myyjä väitti että autoon on vaihdettu uusi kompura...

Tilasin tätä vikaa ja tulevaisuutta varten vcds-ohjelmiston ja kaapelin, taitaa pidemmän päälle tulla halvemmaksi lueskella koodeja ja nollailla niitä omatoimisesti.

Sulakkeet ja releen mittailen ehkä tänään, tai viimeistään perjantaina (työreissu, onneksi ei omalla autolla, juuri edessä) ja jos niissä ei ole vikaa ajattelin irrottaa kompuran ja tutkia sitä tarkemmin. Olisiko jollakin hyviä vinkkejä mitä tässä itse pystyise tekemään vian löytämiseksi?

Kiitokset jo etukäteen.

Viimeksi muokannut okkim 11.02.2013 19:10 Perustelu: Ei allekirjoituksia kiitos, nimi näkyy profiilista.
Instant Remedy Instant Remedy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #2  
Vanha 11.02.2013, 17:30

Releet ja sulakkeet ehjiä... Seuraavaksi varmaan kannattaa mitata tuleeko jännitettä kompuralle asti?
Jukka Nevalainen Jukka Nevalainen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #3  
Vanha 11.02.2013, 18:41

Epäilen vahvasti, että etupään ilmajouosi vuotaa. Joko itse palje on viallinen tai sitten iskunvaimentimen ja palkeen välinen tiiviste on syyllinen.
Saippuavettä ruikimalla löytyy vuootokohde helpoiten. Kompuran käyntiäänen kuulee kyllä, joten jos käy niin ilma virtaa ulos samaan tahtiin.
Instant Remedy Instant Remedy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #4  
Vanha 11.02.2013, 18:43

Vilkaisin auton alle... En löytänyt jännitettä mistään kompuralle tulevista kolmesta johdosta auton käydessä. Kompuralle tuleva paksumpi letku oli irti edellisestä "mokkulasta" (ilmankuivain?). Sammuttaessa auton irti olevasta letkusta tuli pihaus ilmaa.

Kompuran käyntiääntä en ole kuullut missään vaiheessa sen jälkeen kun vian huomasin.

Onkos nämä kaksi johtoa, jotka tulevat pikaliittimellä kiinni kompuraan, lämpötila-anturin johtoja?

Otin kompuran irti ja löytyi yksi pikaliitin lisää jossa kaksi paksua johtoa, ilmeisemmin kompuralle tuleva virta. Mittasin nämä ja sain jännitteen. Toisen pikaliittimen merkitys ei vielä selvinnyt ja lisäksi on vielä yksi paksumpi johto minkä kiinnityskohdassa oli viittaus lämpötila-anturiin.

Kokeilin syöttää kompuraa suoraan erillisestä akusta, moottori yritti lähteä käyntiin, mutta ei pyörinyt ja johdot kuumenivat heti. Eli mitä ilmeisemmin kompura on jämähtänyt paikoilleen. Joudun joko ostamaan uuden tai yrittää korjata vanhan...

Viimeksi muokannut Instant Remedy 11.02.2013 20:11 Perustelu: Kompuran irrotus...
ttenhunen ttenhunen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #5  
Vanha 11.02.2013, 21:16

Klubilta löytyy keskusteluita, esimerkiksi hakusanalla "Allroad ja ilmajousitus". Lisäksi esimerkiksi Arnottin sivuilla on asennusohjeita. Volkswagen-dokumentti "AirSuspension_SSP_242.pdf" kertoo myös paljon hyödyllistä, mm. kytkentäkaavion. Löytyy netistä.

Vika voi myös olla vasemman takalokarin sisälläolevassa ohjainyksikössä.

Vakiokompressoreita löytyy eBaysta jne 300-450e hintaan. Paljon parempi on AMK-kompressori mutta se on jo yli 500e. Hommasin sellaisen ja hörisee muutaman sekunnin viikossa. Auto nousee eri tasoille myös alle kymmenessä sekunnissa.

Jos yksikään jousi on puhki, uusikin kompura alkaa kulua nopeasti. Eli pussit kuntoon uuden kompuran kanssa.
Instant Remedy Instant Remedy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #6  
Vanha 12.02.2013, 12:56

On tullut luettua likipitäen kaikki keskustelut mitä olen aiheeseen liittyen löytänyt.

En keksi mitään tapaa testata itse ohjausyksikön toimintaa, joten se jääköön viimeiseksi mahdolliseksi osaksi jonka vaihdan. Koitin sitä jo alustavasti etsiä, mutta tähän mennessä tuloksetta. Parista paikkaa löysin sellaisen, mutta olivat loppuunmyytyjä. Tietty audihuollosta saa hieman alle 900€ (huh!).

Kompura on nyt tilauksessa (se AMK-mallinen, vähän yli 500€). Purin vanhaa kompuraa eilen jonkun verran, mutta en löytänyt vikaa. Autossa kiinni ollessaan ei käy vaikka liittimeen tulee jännite. Irto akulla kokeillessa jokin ääni kuuluu kun kytkee virran, mutta sen jälkeen ei mitään, ainoastaan johdot kuumenevat. Moottorin kun purkaa siten että roottori jää itse kompuraan kiinni ja kompurasta irrottaa päätylaipan, niin pyörii helposti käsin. Olisiko käämityksessä vikaa? No, joka tapauksessa uusi kompura matkalla.

Täytyy tutkia vielä noita ilmapusseja mahdollisten vuotojen varalta, etupää kuulemma yleensä vuotaa ensimmäisenä (etupää tässäkin tapauksessa laski ensin, tietty painoakin paljon enemmän edessä).
ttenhunen ttenhunen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #7  
Vanha 12.02.2013, 21:03

Ohjausboksi on vasemmassa takalokasuojassa kiinteän sivuverhoilun takana, avattavasta luukusta vähän auton keulaan päin.

Olethan tsekannut sulakkeen?

Anyway, jos uusikaan kompura ei toimi, on vian etsintä esim. VCDS:llä helpompaa.
Instant Remedy Instant Remedy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #8  
Vanha 12.02.2013, 23:55

Ohjausboxin paikka on tiedossa, se miten sen toimintaa testaisin ei ole... Onko sulakkeita enemmän kuin ne mitä löytyy kuskin vasemmalta puolen (2 kpl) sekä jalkotilasta ( 40 A muistaakseni).?
Instant Remedy Instant Remedy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #9  
Vanha 14.02.2013, 19:45

Lowrider muuttui maastoautoksi uudella kompuralla! Kiitoksia vastanneille avusta!
titykkyl titykkyl ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 18.02.2013, 20:23

Ne ei tahdo kestää ne ilmapussit näitä suomen sääolosuhteita.joka vuosi sai olla jousta vaihtamassa jollekkin kulmalle, ja kun vuotoja ni kompura paukkuu koska joutuu puskemaan kokoajan ilmaa..itse teetätin rautajouset parivuotta sitten niin loppuipa rahan meno.suosittelen
jcarlson jcarlson on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 18.02.2013, 20:37

Höpöhöpö. Ilmajousitus on koko mallin pointti ja rautajousilla sama olisi olla perus A6. Omaan 2001 malliseen on vaihdettu jopa yksi ilmapussi ja ollut vuodesta 2006 suomessa. Arnottin ilmajouset ei edes ihmeitä kustanna ja takuu elinikäinen.
ttenhunen ttenhunen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #12  
Vanha 18.02.2013, 21:21

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja titykkyl Näytä viesti
Ne ei tahdo kestää ne ilmapussit näitä suomen sääolosuhteita.joka vuosi sai olla jousta vaihtamassa jollekkin kulmalle, ja kun vuotoja ni kompura paukkuu koska joutuu puskemaan kokoajan ilmaa..itse teetätin rautajouset parivuotta sitten niin loppuipa rahan meno.suosittelen
titykkyl, olen eri mieltä. Rautajousien myötä katoaa kunnon kuormansieto ja säädettävyys. Ja hyvällä hoidolla jousia ei tarvitse vaihtaa noin usein. Mulla on 2002 mallissa kaksi alkuperäistä jousta ja kaikki iskarit. Kompuran vaihdoin jouluksi.
seepra seepra ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #13  
Vanha 18.02.2013, 22:22

Noista Arnottsin ilmajousista sen verran, että ne ei todellakaan ihmeitä kustanna, mutta Marmorin jouset kustantaa. Itsellenihän etupalkeiden kustannusarvio oli maltillinen 2600 e/pari. Meinasin kuolla halvaukseen siinä vaiheessa. Arnottsin kyber-CNC-billet-avaruus-lifetimewarranty-murikat olivat 554 e/ pari plus rahti plus tulli. Jos kukaan on noita vaihtamassa, en edes miettisi mitään virallisia jousia, Arnottsit ovat kovaa kamaa. Muistaakseni tuo kompura on Wabcon vehje, jos kattoo sen osanumeron, niin Mersun viralliselta tiskiltä saattaa lohjeta samanlainen edukkaammin (muistelen).
ttenhunen ttenhunen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #14  
Vanha 18.02.2013, 22:27

Seepra, täydellinen setistä tulee kun unohtaa Wabcon kompuran ja laittaa tilalle AMK:n vastaavan. Niinkuin Instant Remedykin laittoin, lisäkseni. Suosittelen.

Viimeksi muokannut okkim 19.02.2013 10:00 Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.
Hexa` Hexa` ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #15  
Vanha 18.02.2013, 22:59

Itsekkin ostin Allroadin nimenomaan ilmajousituksen takia. Auto on 2002 mallia ja ilmajouset vaihdettu 2012 eli alkuperäiset kesti 10 vuotta ja +200tkm eli ei noita ihan jatkuvasti ole joutunut vaihtamaan

Viimeksi muokannut Hexa` 19.02.2013 01:45
seepra seepra ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #16  
Vanha 19.02.2013, 06:50

Jepu. Mulla on edessä Arnottsit. Takana on alkuperäiset, jotka on varmaan kohta vaihtoa vajaat. Kompura lienee vetelee viimeisiään.
evinrude evinrude ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #17  
Vanha 19.02.2013, 11:42

Taakse vaihdettu palkeet vuosi sitten (arnotts halvempi) edessä alkuperäiset + kaikki iskarit alkuperäiset sekä alkuperäinen kompressori huollettuna paikoillaan, 2001 "suomiauto". Miksi ostaa allroad jos ei ole ilma-alustaa ??
Instant Remedy Instant Remedy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #18  
Vanha 20.02.2013, 11:56

Kompurasta vielä sen verran, että vanha kompurakin oli tämä AMK:n versio ja myyjä väitti että kompura oli juuri vaihdettu. Senkin uhalla tilasin kestävämmäksi haukutun AMK:n, vanhassa oli itse kompura eheä, mutta sähkömoottorin roottorikäämityksessä vikaa. Hetken jo mietin saisiko sen korjattua...

Auto ei vielä muutaman päivän seisomisen aikana niiaillut, mutta odotan jo päivää kun joutuu alkaan jousia tilaileen. Tavallisia jousia en ala autoon vaihtamaan, kuten moni sanoi, silloin katoaisi idea koko allroad-mallista ja se että autoa pystyy tarvittaessa nostamaan kohtalaisen paljon ylöspäin on ominaisuus jota silloin tällöin pääsee hyödyntämään (esim. talvella ja miksei kesälläkin mökillä käydessä). Olin täysin tietoinen ilmajousituksen vikaherkkyydestä ja huoltotarpeesta autoa ostaessani ja olen siihen henkisesti ja rahallisesti valmistautunut.
omanpolunkulkija omanpolunkulkija ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #19  
Vanha 24.03.2013, 14:35

Sen verran täytyy kommentoida että en usko että kuitenkaan niin vikaherkkiä kuin annetaan ymmärtää. Itsellä -01 allroad ja kompura meni +320tkm:ssa marraskuussa ja jouluna räjähti, huom! Räjähti vas. etu pussi illalla parkissa ollessaan, kaikki alkuperäsiä vielä. Tilasin kaikki uudet niin ei tarvi taivastella taas vähän aikaa :)

http://www.air-suspension-shop.com/i...a=121&lang=eng
http://www.air-suspension-shop.com/i...a=120&lang=eng

Tommoiset pussit tuli, mut kompuran laitoin sen wabconin.
Iskarit on vielä alkuperäiset, keväällä katsastus niin näkee laitetaanko ne vielä uudet. Saa nähdä. Mut nuissa pusseissa huima ero alkuperäsiin, siis ajo-ominaisuuksilta.

Viimeksi muokannut omanpolunkulkija 24.03.2013 14:44
pulla pulla on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #20  
Vanha 24.03.2013, 14:54

Millä tavalla tuo malli eroaa ajoltaan orkkispussista?
Vai vertaatko 300tkm ajettuun orkkispussiin?
omanpolunkulkija omanpolunkulkija ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #21  
Vanha 24.03.2013, 21:00

No nimen omaan siihen +300 ajettuun. Varmasti kaikki on kun vanhaan vertaa :)
Mutta rakenne ainakin semmoinen että luulis olevan orkkista pitkä ikäisempi.
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #22  
Vanha 25.03.2013, 08:26

Eiiii välttämättä, ainakin Arnotin gen2-jousissa on ollut ongelmia rapakon takana, niissä vastaava rakenne. Ongelma tulee siinä, että tonne suljettuun pönikkään pääsee kuonaa, mutta ei niin helposti pois->hinkkaa kumin ennätys ajassa puhki, jopa alle puolessa vuodessa.

Tai tota ne spekuloi syyksi, kun useita uusia pusseja vaihdettu takuuseen, ja loppujen lopuksi ostettu "orkkikset"
ttenhunen ttenhunen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #23  
Vanha 25.03.2013, 08:45

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja omanpolunkulkija Näytä viesti
No nimen omaan siihen +300 ajettuun. Varmasti kaikki on kun vanhaan vertaa :)
Mutta rakenne ainakin semmoinen että luulis olevan orkkista pitkä ikäisempi.
Mä luulen että ajo-ominaisuudet ei hirveästi muutu jos uusi pussi on samanlainen kuin vanha. Silloinhan niitä pitäisi aina vaihtaa pareittain.

Miten ilmajousi oikeastaan kuluu? Ilma on samanlaista vuodesta toiseen (suurinpiirtein) ja jousen kumi ei voi alkaa joustaa liikaa koska se varmaan menee puhki ensin.

Luulen että suurempi muutos ajoon tulee jos jousen rakenne ja tilavuus on toisenlainen (kuten noissa jotka tilasit).

Iskarit ja niiden yläkumit kannattaa kyllä vaihtaa ajoissa. Iskareiden nypytyksensieto heikkenee ensin. Isot liikkeet kyllä vielä hoituu. Takaiskarit kannattaisi ehkä hommata tiskiltä koska niissä on se paineensäätö kuorman mukaan. Hintaa nelisensataa kpl kuulemma.
omanpolunkulkija omanpolunkulkija ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #24  
Vanha 25.03.2013, 18:08

Nuissa mitkä tilasin niin tuli yläpäät uudet kans,mut ei ollu vaikutusta vaimeaan lopinaan mitä keulasta kuuluu. Kaikki muut nivelet ku on kunnossa. Niin tuolla kyseisellä sivulla olevissa iskareissa ei varmaankaan ole kuorman säätöä. Mutta muuten kyllä helppo hommata tuota kautta tavaraa.
wayne wayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #25  
Vanha 25.03.2013, 21:22

jaaa, näköään Arnotti on lisäsuojannut tuota GenII sarjaansa tommosella kurttupussilla. Sehän olis jo niinku GenIII
pineman pineman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #26  
Vanha 28.05.2013, 08:46

Onko joku päässyt ajamaan noilla arnottsin/bilsteinin iskareilla varustettua autoa? Miten toimii? Pussit (orkkikset) eivät ihmeemmin vuoda (viikon seisonnassa alkaa tippumaan), mutta varsinkin takapää on aika letkeä. Jos uusisi iskarit ainakin taakse ja tiivistesarjan luonnollisesti.
Jos hakee vähän sporttisempaa alustaa, niin mikä mahtaa olla jämäkempi pussitus?
ttenhunen ttenhunen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #27  
Vanha 28.05.2013, 10:04

Allroad on aika vaikea iskareiden kanssa kun siihen kunnolla tehtyjä saa vain orkkiksena. Ilmajousi tiivistyy nääs iskariin.

Arnottin myymät etupään Bilsteinit on holkilla pidennettyjä ja levennettyjä A6-malleja. Kaveri kertoi että painavammassa Allroadissa etenkin takana toimii orkkis paremmin koska jäykkenee lastin alla tai ylös nostettuna.

Jenkeissä on jotkut laitaneet orkkis-iskariin ilmaliitäntään ventiillin joka pitää iskarissa kovan paineen myös 402-modattuna. Idea jota voisi kokeilla jonkun LVI-asentajan kanssa ;)

Täältä saa korjattuja orkkiksia eteen: http://www.air-suspension-shop.com/index.php?a=1263 . Taakse taitaa valintana olla vain orkkis, Bilstein tai joku oma kovalla työllä sorvaajan kanssa tehty holkkimodaus.

Tavallisen A6:n takapään ilmajousituksen osat ei käy Allroadiin - iskarin varsi on lyhyempi ja jousen kantavuus pienempi.

Allroadista ei kauheasti kannata yrittää tehdä rata-autoa - helpompaa on modailla A6:sta.
pineman pineman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #28  
Vanha 06.06.2013, 16:19

Niin, 402 modissa perä on letkeä, koska pussissa vähän painetta joten iskarikin on löysässä säädössä kun PDC venttiili ohjaa sitä pussin paineen mukaan. En kyllä vielä löytänyt mistään juttua jossa joku olisi selvästi tehnyt PDC:lle jotain.

Entäs tämä väitös sitten: 402 modin sijaan ohjelmoidaan toista kautta sama asia. Jossain topicissa väitti, että tuota kautta madaltamalla auto on tukevampi kuin 402mod kautta. Miten siiinä voi olla eroa? Eihän
"25500 is the stock software coding.
2xxxx is for auto headlight adjustments. likely kills power to range control
x5xxx is for the front reference height 402
xx5xx is for the rear reference height 402
xxx00 is unused

The 2nd and 3rd numbers are the ones to change but nobody seems to know what they do exactly.

I've been thinking about this.
changing the 402 in adaptation is setting the car up to act like it should, but fooling it at the same time so that it still thinks it's at 402. The allroad has a PDC which effectively modifies vibration damping by way of a valve. This valve references airspring pressure. This done so that a loaded car can ride with more damping.

I have two theories.
The control module may be able to be recoded to change the behavior of the PDC, perhaps stiffening or softening the damping.
Or software coding may tell the car you want to reference a different ride height which could affect the PDC, ESP, ABS, etc....
I'd love to get any confirmation on this.
SSP243 doesn't have enough info."

Muistaakseni PDC:lle ei tule mitään virtaa/ohjausta? Pitääpä käydä uudestaan auton alla, jos muistan väärin. Eli eihän mitään muutakaan kautta tuleva korjeuden säätö voi vaikuttaa PDC-venttiiliin, jos sille ei ole ohjausta. Ainakaan SSP_242/243:sta en löydä et olis ohjausta.

Tuo PellePeloton edition voisi toimia: laitetaan PDC:n letkuun palloventtiili tms. auki -> auto korkealla -> paineet kovat ja sitten venttiilistä sulku päälle eli jää kova paine? Näin olisi aina kova paine iskarissa ja jämäkämpi ajaa.

Jos taas siirtyy Arnottin bilsteineihin, niin niistä on hieman molemmin puoleista komenttia, osa haukkuu, osa kehuu. Ei tästä urheiluautoa olla tekemässä vaikka tehot onkin siellä suunnalla, mutta 402 madallettuna voisi olla jämäkempi.
Instant Remedy Instant Remedy ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #29  
Vanha 11.07.2013, 09:50

No nyt alkoi minullakin paukkumaan jouset... Kolme viikkoa sitten menin mökille ja purin autosta tavarat, 5 minuttin päästän räjähti apukuskin puoleinen etu pussi (auto oli hieman epätasaisella maastolla). Viime viikolla laitoin uudet ilmapussit eteen (Arnotts GEN 2) ja sain auton taas ajoon. Eilen räjähti vasen takapussi (auto oli jälleen epätasaisessa maastossa) kun auto oli parkissa käynnissä. Onko mahdollista että järjestelmässä on liikaa painetta (onko siellä edes mitään ylipaine venttiiliä?) ja siitä johtuen vanhat pussit räjähtelee peräkkäin? Olisi hyvä saada tähän jotain tietoa jos on mahdollista että uudetkin pussit räjähtävät vielä mahdollisen ylipaineen takia...

Kilometrejä on kertynyt jo melkein 250 tkm, eli voi kai hyvin olla mahdollista että vanhat pussit ovat jo tiensä päässä ja kävi vain huono tuuri (olin suunnitellut tilaavani uudet pussit myös taakse ennen talvea).

VSCD ilmoittaa oikean takajousen säätöanturin väärää arvoa 00775. Mielestäni joka kulma on tasaisella säätynyt yhtä korkealle kun pussit olivat vielä ehjiä.

Hommasin autoon jokin aika sitten uudet renkaat jolloin se nostettiin ylös, mutta en muistanut sanoa että tasonsäätö pitää ensin laittaa ns. huoltomoodiin. Voiko tämä aiheuttaa ko. vikakoodin ja riittääkö vikakoodien nollaus?
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Kori, valot, renkaat > A6 -02 ilmajousitus

Avainsanat
allroad, ilmajousitus


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Alusta yli 1900 eri autoon. Hinnat leikattu aivan uusiksi! TATECHNIX.FI Yritysilmoitukset 3 21.02.2012 12:13
Audi A6 -02 farkku (Saksasta) Hynkkä Projektit 12 25.11.2010 17:46
Miten xenon polttimot on kiinni umpiossa? A6 -02 kessu74 Kori, valot, renkaat 14 17.08.2010 22:18
taka-oven lukko, A6 -02 ari Sisusta ja sähköt 0 07.11.2008 12:01
kompuran sopivuus? shemeikka Sisusta ja sähköt 3 18.01.2005 13:00


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 21:52.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.