Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 tdi nelivedoksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 tdi nelivedoksi

    hieman mielipiteitä jakava projekti tuli aloitettua tänään. eli auto on vm-93 ja hankin siihen saman ikäisen varaosa auton joka on quattro, josta vaihdan akselit tuohon diisseliin. sunnuntaina (20.01-13) olisi tarkoitus päästä koe ajamaan. mutta miten se tankki kun on tavallaan kaksi osainen ja se on pensasta niin miten sen sais toimimaan? pitääkö jättää pumppu sinne vai mitä? ja se lukko onko siihen kaaviota niille johdoille kellään? leimaan tätä ei enää taida saada? kuvia yritän laittaa lähi aikoina.

    #2
    Etuvedon ja quattron pohjalevyt on erillaiset. Eli aika seppä saa olla jos pariin päivään tuon teet. Kannattasko kuitenkin toisin päin? Heität sen diiselin quattroon kiinni? Itsekkin olen salaa haaveillut B4 80 2.5TDIq yhdistelmästä, mut eipä oo resursseja moiseen.

    Ja kehtaatko käyttää isoja alkukirjaimia, ni helpottaa tekstin lukemista.

    Comment


      #3
      Onko siinä nelivetokopassa jotain vialla, kun siihen ei voi sitä TDI pannua laittaa, niinkuin VilleP ehdotti? Sillä tavalla sen saa leimallekin huomattavasti vaivattomammin :)

      Comment


      • #4
        Mielipiteitä jakava projekti todellakin, kuten totesit. Ville tuossa jo olennaisimmat kertoikin.
        Itsekin toki hommaisin valmiin B4/typ89 quattron ja siihen pulttaisin TDI-koneen jos harrastamaan haluaa alkaa. Koneen vaihto kuitenkin hiukka helpompi kuin vetotavan vastaava.

        Oikeilla linjoilla toki olet että B4/typ89q TDI on ehkäpä yksi parhaimmista lähtökohdista käyttöautolle, eli raportoi jokatapauksessa jatkotoimenpiteistä, äläkä välttämättä kuuntele meitä kyynikkoja :)

        Comment


        • #5
          Kyllähän niissä pohjalevyissä on pieniä eroja. Eilen mallailin jo akselia taakse etu korvakoille on pultin reijät takimmaisiin oli reijät, mutta ei ollut kierrettä. Ylätukivarren tuki käy pultin reikä massan alla. perän etu tuennan kannake on rälläköity toisesta. Että ei kai toi nyt paha ole. Varaosa auto on katolleen ajettu. Kuvia saattaa tulla jopa tänään.

          Comment


          • #6
            Aika nopea aikataulu? Huomenna ajamaan? Siistiä! On itelläki monesti tullu mieleen, että kuinkahan mahdoton tehtävä tuo on, mutta sulla on hyvä tilaisuus näyttää kaikille skeptikoille! Hyvät dokuemtaatiot ja kuvat voisi olla mainiot ja rohkaissa muitaki tekemään moisen muutoksen. Tää kiinnostaa kyllä tosi paljon, tsemppiä!

            Comment


              #7
              Faktaahan en tiedä, mutta mutuilen kuitenkin.

              Voipi konttorilla tulla ongelmia, eikös tuo vetotavan muutos ole käytännössä mahdoton saada leimaan? Kuitenkin etuvetoisena tehtaalta auto alkujaan lähtenyt? Vai ajattelitko tyyppikilvet ja runkonumerot vaihdella? :D

              Comment


                #8
                Aloitusviestin lopusta lainattua: "leimaan tätä ei enää taida saada? kuvia yritän laittaa lähi aikoina." Ilmeisesti tarkoituskaan ei ole olla huolissaan katsastuksesta?

                Comment


                • #9
                  Taka-akseli ja tankki paikoillaan, laatikko ja etuakseli irrallaan. taka jarrut ei pahus käy etuvedosta...

                  Comment


                    #10
                    Nopeaa toimintaa. Kansa vaatii kuvia.

                    Comment


                    • #11
                      Ei päässyt tänään koe ajolle. Jäi uupumaan taka jarrut, toinen etu tolppa, ohjaus, kannatin laakerin korvakko, pari johtoa,öljyt. http://aijaa.com/JX8r4v
                      http://aijaa.com/UI3Cte
                      http://aijaa.com/mW1V8p
                      http://aijaa.com/iYLlQJ
                      http://aijaa.com/YOWZkm
                      http://aijaa.com/YOWZkm
                      http://aijaa.com/IIoWvu
                      http://aijaa.com/HW3jSK
                      http://aijaa.com/CMJ1R9
                      http://aijaa.com/FpJxrg
                      http://aijaa.com/cYu9ic
                      Viimeksi muokannut sami88; 20.1.2013, 19:00.

                      Comment


                      • #12
                        Eilen tuli valmista. Moottoriin pitää saada vielä lisää voimaa..

                        Comment


                          #13
                          Lyä siihe turpo :) Ei siis, vitsi vitsinä. Tuleeko auto nyt jääratakäyttöön vai?

                          Comment


                            #14
                            Eikös TDI ole jo turbollinen.. ;)

                            Comment


                            • #15
                              Käyttöauto. jos en saa vuoden päästä leimaan niin sitten jäälle. On siellä jo kkk k24 ja vähän isommat suuttimet. Tulossa olis vnt 2056 0.250 suuttimet ja 2.5tdi männät afn koneeseen ja 11mm nestepää.

                              Comment


                              • #16
                                Jos Fwd Ja quattro on samaa mallisarjaa niin ei muuta kun normaali muutoskatsastus..

                                Comment


                                  #17
                                  Vois opetella lukemaan kunnolla :D:D Tulee aina näiden bensalasien läpi katsottua asiat :)

                                  Aika ison paperinipun joutuu ottamana konttorille mukaan?

                                  Comment


                                    #18
                                    Vetotavan muutos on käytännössä aina poikkeuslupahomma. Helpommin menisi runkonumeron vaihdolla..

                                    Comment


                                    • #19
                                      80 tdi nelivedoksi

                                      Mitä ohimennen noita säädöksiä luin niin kyllä se vaikuttaisi ihan muutoskatsastus riittävän. Toki vaati kattavat dokumentaatiot ja hitsaussaumojen esittelyt paljaana katsastajalla. Toki miten katsastusmies asiansa osaa ja siirtääkö vastuun trafille poikkeusmenettelyllä on eri juttu.

                                      Comment


                                        #20
                                        Vetotavan muutoksessa kai ei pitäisi mitään ihmeellistä ollakkaan sikäli kun autoa on ollut molemmilla vetotavoilla ja akselistorakenne pysyy mallien välillä samana. Kuten esim. 2wd vs 4wd Sierra tai vectra 2000 2wd vs 4wd. Tässä tapauksessa akselistorakenne takana kuitenkin muuttuu, ja vaatii käsittäkseni tuon muutosluvan ja nuo laskelmat yms. dokumentit lupaa varten.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Taikasana on: sama mallisarja=muutoskatsastus, eri mallisasrja=poikkeuslupa.
                                          Jousitustavan saa muuttaa muutoskatsastuksella.
                                          Jos konttorilla tulee vääntöä -> vaihto asiansa ymmärtävälle konttorille.

                                          Esimerkkinä Käy hyvin just sierra. 2wd->4wd muutoskatsastuksella. Tai escort mk5 jossa moottorinkin saa kääntää oikeinpäin ja siihen saa soveltaa sierran kardaanitunnelin ja etupalkin muutoskatsastuksella mutta max teho on vain 150hp +20% koska escocossu on eri mallisarjaa.
                                          Viimeksi muokannut cosworthman; 30.1.2013, 22:58.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kun kerran ollaan audiforumilla, niin käytetään jatkossa esimerkkeinä vaikkapa S4/RS4 malleja ;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Valitettavasti jouduin käyttämään vihollismerkkiä esimerkkinä kun ei ole (vielä) tarvinnut selvittää audien mallisarjoja. ;)

                                              Comment

                                              Working...
                                              X