Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tankin luukku (a4 b8)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tankin luukku (a4 b8)

    Autossa välillä aukee keskuslukituksen mukaan tuo luukku joskus ei. Edellisellä kerralla tankille mennessä parikerraa ovat kiinni ja auki niin sitten myös luukku aukesi.Nyt ei sitten mene kiinni vaikka ovat laittaa kiinni. Parempi toki niin että pysyykin auki =)

    Onko hyviä ideoita / missä voisi olla vika. Vikakoodeja en ole vielä jaksanut lukea.

  • #2
    Noita lukkotappimoottoreita on noihin vaihdettu melko lailla. Yleensä siinä vaihdetaan samalla se kaulus koska se meinaa usein hajota irrottaessa. Itse olen tosin saanut kauluksen kammettua ehjänäkin irti. Se korkin ympärillä oleva neliskanttinen muovikaulus on ylä ja alapuolelta muovihampailla aukon reunoista kiinni. En muista oliko siellä ruuvia. Osat mahtaa olla hyllytavaraa, sen verta yleinen vika tuntuu olevan.

    Väliaikaisesti sen lukon pitäisi saada auki kontin tankin puoleisen verhouksen luukun takaa vetämällä sieltä löytyvästä punaisesta muovikaapelilenkistä.
    Viimeksi muokannut LauriJT; 12.11.2012, 22:18.

    Comment


    • #3
      Onko tietoa osanumerosta tai kuvaa millainen sen pitäisi olla?

      Käsitääkseni siinä on yksi ruuvi. Helppohan tuo tuntuu olevan vaihtaa jos alkaa harmittaa. Tosin ei oo väliksi onko se lukossa vai ei kunhan ei tankatessa ole "lukossa" =)

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT
        Noita lukkotappimoottoreita on noihin vaihdettu melko lailla. ... Osat mahtaa olla hyllytavaraa, sen verta yleinen vika tuntuu olevan.
        Sattuisitko muistamaan osanumeroa(vaikka molemmille osille) ja hintaa? Itellä ilmeisesti vaihto edessä kun ei aukea muualta kuin sieltä manuaaliaukaisu narusta verhouksen sisältä.
        Kummalta puolelta tuo puretaan ja vaihdetaan, ulko- vai sisäkautta?

        edit: Pasi nopeampi, mutta osanumeroa myöskin kaipailisin.
        Viimeksi muokannut jronkainen; 13.11.2012, 08:58. Perustelu: hitaus;-)

        Comment


        • #5
          02615 - Fuel Tank Cap; Lock
          009 - Open or Short to Ground
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01101001
          Fault Priority: 2
          Fault Frequency: 3
          Reset counter: 126
          Mileage: 129535 km
          Time Indication: 0
          Date: 2012.08.10
          Time: 18:12:07

          02616 - Fuel Tank Cap; Unlock
          009 - Open or Short to Ground
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01101001
          Fault Priority: 2
          Fault Frequency: 13
          Reset counter: 181
          Mileage: 129598 km
          Time Indication: 0
          Date: 2012.08.11
          Time: 10:44:21

          Tälläinen on vikakoodi.

          Comment


            #6
            Joo avausmosa sökö. Uusi mosa ja kaulus, tulee kuntoon. Kaulus on muistaakseni kalliimpi kuin ite mosa.

            Comment


            • #7
              Osanumeroa ei valitettavasti ole antaa tähän hätään. Omastakin oli aikaisemmat omistajat vaihdattaneet historian perusteella, niin ei ole kuittiakaan mistä luntata. Ulkokautta kuitenkin vaihdetaan, eli luukku auki ja ruuvi pois ja aukon muotoinen kaulus kampeamalla irti. Sieltä se moottori sitten löytyy. Kaulus vaihdetaan yleensä siksi kun se ei meinaa useinkaan kestää irroitusta.

              Edit ACTUATOR (8K0-862-153-F) saattaa olla tuo moottori, kannattaa ehdottomasti varmistaa.
              Mikäli joku nuo osat tilaa niin laittakaahan tänne ylös ne numerot. Myös sen kauluksen.
              Viimeksi muokannut LauriJT; 13.11.2012, 21:29.

              Comment


                #8
                Korjausohje neuvoo myös uusimaan kauluksen. Mutta jos lähtee ehjänä, niin voi toki käyttää uudestaan. On kyllä suunniteltu niin päin peetä, ettei tosikaan.

                Comment


                • #9
                  Ja se kaulus on sitten erittäin todennäköinen hajoamaan. Eli niinkuin Jere neuvoo, se kannattaa suosiolla hankkia suoraan samalla. Suosittelen jämyä muovikiilaa millä kammeta se irti, mikäli itse uskoltaa ronkkia sitä irti.

                  Comment


                    #10
                    Voisiko joku vahvistaa onko nämä osat oikeat, niin pääsisi painamaan 'osta tuotteet'-nappia SA:n kaupassa.
                    Onko tämä 8K0862153F se moottori ja tämä 8K0809999A se kaulus? Jos ovat oikeat osat niin ~37e(+toimituskulut) olisi hintaa yhteensä.

                    Edittiä: 8K0862153F on se moottorin osanumero ja 8K0809999A on kaulus jos auto on valmistettu 17.11.08 jälkeen. Sitä ennen D-loppuinen eli 8K0809999D.
                    Itselle lähti tilaukseen siis tuo D-loppuinen+moottori.
                    Viimeksi muokannut jronkainen; 7.12.2012, 08:23. Perustelu: osanumerot

                    Comment


                    • #11
                      Itse tuli tuo pelkkä solenoidi vaihettua vähän aikaa sitten, ilman sitä ympäröivää kaulusta. Mikäli haluaa käyttää entistä kaulusta, niin tuommoinen ohut mutta jämäkkä paistinlasta on passeli työkalu turvalliseen irroitukseen. Ruuvimeisseliä on ihan turha sinne tunkea, vaikka monella foorumilla sellaista neuvotaankin.

                      https://drive.google.com/file/d/0Bxq...ew?usp=sharing

                      Comment

                      Working...
                      X