banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Moottori ja voimansiirto
forum

Moottori ja voimansiirto Tekninen keskustelu moottoreista, niiden vaihdosta sekä voimansiirrosta.

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
jammari jammari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #1  
Vanha 26.08.2012, 13:55 audi a4 jako pomppas

Joo eli näin pääsi käymään kun käynnistyksen yhteydessä ilmeni konehuoneesta outo ääni, vähän samanlainen kun flekti ottais johonki muoviin kiinni. Noh, tarkemmin tutkiessa sieltä oli kiristin irttonut siitä osasta joka pitää sen tavallaan "viritettynä". ajelin normaalisti korjaamolle ja sieltä sanoivat sitten että jako on päässyt hyppäämään, olivat mitanneet puristuspaineet, yhdessä sylinterissä 2-3bar pienemmät paineet. venttiilit läjässä?.. mitenkäs tuolla uskaltaa ajella ja onko kuinka iso ja kallis remppa tiedossa noin suurinpiirtein?
Ugemi Ugemi on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #2  
Vanha 26.08.2012, 14:02

Ajelit kiristin irti? Ihme sinällään, että pääsit perille.

Hinta riippuu ihan pajasta ja rikkoontuneiden venttiilien määrästä. Tämä taas osin riippuu a4 koneesta. Eli perustiedot jos antaisit ensin.
Tuurillaan alakerta ei ole särkynyt, kerta paineita vielä oli. Ihme sinällään, jos ilman kiristintä ajelit...
Vieraalla kaikki teetettynä varmaan menee nelinumeroisille numeroille, kuten sanottu, riippuu missä teetät.
jammari jammari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #3  
Vanha 26.08.2012, 14:08

Itse kiristin on paikallaan, vaan se ei joka pitää sen viritettynä. hydraulinen kiristin? kone on 1.8T vuosimallia 96. kone starttaa ja käy ihan normaalisti kun kiristimen virittää paikalleen
Prunssi Prunssi ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #4  
Vanha 26.08.2012, 14:54

Jos vain yhdessä pytyssä on pienemmät paineet (ja muut normaaleissa paineissa), niin siitä voisi päätellä, että enintään 5 venttiiliä solmussa. Eipä se muuten kävisikään 'normaalisti', jos reilummin olisi hajonnut.

Kansi irti, kansityöt ja sitten uusilla tiivisteillä kasaan. Jako kohdilleen ja uusi kiristin niin taas mennään.

Korjaamolla teetettynä en osaa sanoa, mutta itse tehtynä uskoisin selviävän kolminumeroisella summalla (ajateltuna niin, että kansityö ulkoistetaan ja koko kantta ei rakenneta uusiksi).
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #5  
Vanha 26.08.2012, 16:09

Vapaastihengittävän 1.8 koneen kustannusarvio oli töineen 1200-1500e kun nokkaketjun välinen kiristin oli pettänyt. Hinta ei sisältänyt vielä itse kiristintä joka on useamman satasen.
Eli jos täytyy teettää se remontti muilla niin alkaa olla ihan siinä rajoilla onko järkeä -96 vuoden autoon moista lähteä teettämään.
jammari jammari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #6  
Vanha 26.08.2012, 17:20

jeesjees. hieman kyrsii kun auto parikuukautta sitten hommattu ja nyt pitäis opiskelijabudjetilla alkaa korjaileen.. löytyiskö jostain räjäytyskuvaa tms. jakopäästä?
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

hexlock
ACF jäsen
Admin

  #7  
Vanha 27.08.2012, 09:51

Tuskin on venttiilejä vinksallaan. Ei siellä olisi 2-3bar pienempi puristus vaan merkittävästi.

Ei mitään kannen irroituksia tähän kohtaan. Uudet jakopään osat kiinni ja kovaa ajoa.

Kiristin on muuttunut aikojen saatossa ja sitä vanhaa ei kai enää mistään saa. Uudemman kanssa on hampaan verran eri pituinen hihna. Jos itse laitat niin muista/selvitä kiristimen esikiristys eli ennen patruunan vapautusta peruskireys pitää olla tietty. Oletin 1,8 koneen.

Auton käynnistäminen ennen sen korjaamista tuossa tilassa on sitten aika dorkaa.
jannekni jannekni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #8  
Vanha 27.08.2012, 17:28

Onko sama homma eri malleissa tuo hydraulisen kiristimen muutos? Kun eivät 1.9tdi saa jakoa kohdalleen remmin ja kiristimen vaihdon jälkeen.
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

hexlock
ACF jäsen
Admin

  #9  
Vanha 27.08.2012, 17:29

Tdi:ssä on säädettävä nokkapyörä sitä varten että saa kohdilleen.
jannekni jannekni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #10  
Vanha 27.08.2012, 17:47

Miten tapahtuu kun eivät pajalla osaa? Eikä edes laakkosen koneilla saa ajoitusta tarkistettua...
jounii jounii ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #11  
Vanha 27.08.2012, 18:13

Viet toiseen pajaan ja lähetät laskun laakkoselle. ;)
jannekni jannekni ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #12  
Vanha 27.08.2012, 18:48

Ei ole laakkosella rempattu...
erämies erämies ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #13  
Vanha 27.08.2012, 20:38

Onko hihnalla tosiaan oltava joku esikiristys? En kyllä keväällä semmoisen säätämistä mistään keksinyt, vaan hydraulinen kiristys hoitaa sen mielestäni epäkeskon rullan kanssa automaattisesti.
jammari jammari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #14  
Vanha 28.08.2012, 15:27

http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=856 Tämä setti ilmeisesti käy tuohon ja sisältää kiristimen sekä muut tarpeelliset rullat?
jammari jammari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #15  
Vanha 01.09.2012, 14:23

Eli hydraulinen toimilaite B on irronnut tuosta kiristäjästä, mikäs merkitys tuolla on?
uudet jakopään osat on myös tilattu ja luultavasti ensviikolla on täällä.



Uploaded with ImageShack.us
okkim okkim on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #16  
Vanha 01.09.2012, 17:26

Se pitää hihnan kireällä ettei se pääse hyppäämään.
jammari jammari ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #17  
Vanha 10.09.2012, 18:59

Hieman nokan jakoa tarkastellessa näytti siltä että tuo ois 10 hammasta siirtynyt?? eikö tuossa vaiheessa ois selvästi jo kilahdellu? merkkihän on ilmeisesti se lovi/kolo noin klo. yhdessätoista jonka kohdalle tuo rattaan merkki pitäis siis sattua.
Noniin ensviikolla auto kuitenkin pajalle missä vaihdetaan nuo jakopään hilppeet remmeineen
porkkis porkkis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

hexlock
ACF jäsen
Admin

  #18  
Vanha 10.09.2012, 19:23

Ei siellä olis yhtään puristuksia jos on venttiilit väärällään.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Moottori ja voimansiirto > audi a4 jako pomppas


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä


Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
A4 B7 jarrupalat (varoitusvalo) msuomal Kori, valot, renkaat 27 01.10.2013 15:54
Alusta yli 1900 eri autoon. Hinnat leikattu aivan uusiksi! TATECHNIX.FI Yritysilmoitukset 3 21.02.2012 12:13
Audi A4 1,9TD 2000 Jakohihnasta hampaita irti ja jako sekaisin rontti10 Diesel 23 18.09.2010 16:15
tripodiakselit aanelonen Moottori ja voimansiirto 1 23.08.2007 00:27
A4 / B5 AEB 1.8t kone ei lämpene flawa Moottori ja voimansiirto 5 06.04.2006 18:51


Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 14:20.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.