Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F pitkät valot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F pitkät valot

    Näistä on puhuttu ja paljon, mutta.
    Onko halogeenivaloilla varustetuissa nuo keskimmäiset pitkinä?
    Ja jos on niin onko kukaan siirtänyt ko. valaisimia xenon umpioihin?

  • #2
    Sisemmät valot eivät ole siirrettävissä, samaa valua koko sisärungon kanssa.

    Comment


    • #3
      Thänks. Eli huonoilla valoilla jatketaan....
      Paitsi että.. mitens xenonit halogeeniumpioihin?
      Onnistuuko siirto?
      Viimeksi muokannut Gebes; 16.2.2012, 11:36. Perustelu: Lisätiietoja

      Comment


        #4
        Edelleen tutkimatta mutta suunnitteilla ollut tuon DRL valon muuttaminen H15 kannalle. ja xenonina tietenkin. Tässä linkki yhteen verkkokauppaan

        Comment


          #5
          DRL saa oletusarvoisesti pätkittyä sähköä kuten ajovaloja lukuunottamatta muutkin valaisimet, eli hankalaa tulee muutoksista. Toinen marginaalihankaluus syntyy valaisimen tyyppihyväksynnästä (tuskin ketään oikeasti kiinnostaa).
          Xenon haloumpiossa antaa paljon valoa vääriin paikkoihin, eli valokuviot menee ihan miten sattuu. Myös alkuperäiset xenonit ovat ala-arvoisen huonot valoteholtaan.
          Facelift malleissa -09-> on päivävalojen tilalla vilkkupitkät jotka eivät kuitenkaan suostu palamaan yhtäjaksoisesti.
          Ratkaisin oman auton kohdalla pistämällä lisäpitkät koska alkuperäiset valot ovat surkeat. Eivät ole kauniit, mutta en näe niitä ajaessa.

          Comment


          • #6
            Mites jos vaihtaisi lyhyiden projektorin bi-xenon mallisesksi? Siis jos alkuperäiset lyhyet on xenonilla.

            Comment


              #7
              Bi-xenonit ovat aivan yhtä surkeat.

              Comment


              • #8
                4F alkaa olemaan jo niin vanha malli että kyllä siihen kehtaa lisäpitkät keulalle heittää.

                Comment


                  #9
                  Jos meinaa oikeasti jotain nähdä niin melkeinpä ne on lisäpitkät ainoat vaihtoehdot.

                  Comment


                    #10
                    Koska en halunnut mitään muodikkaita sinisiä pesuvateja pilaamaan keulan linjaa, istutin tuollaiset pienet maskiin. Auttavat yllättävän paljon kokoonsa nähden ihan vakiopolttimoilla.

                    Comment


                      #11
                      Oho. Mitkä nuo on ?
                      Kauasko näkee ?

                      Comment


                      • #12
                        Oho. Mitkä nuo on ?
                        Kauasko näkee ?
                        Oho tosiaan. Noh, pääasia kai, että näkökyky paranee..

                        Comment


                          #13
                          http://www.extraljus.com/produkter

                          Tuolta voi katsella esimerkkejä valorampeista, toki niitä saa vaikka bilailuteemastakin. Minulla oli viime talven neljällä umpiolla oleva pienin malli käytössä. Ei pahaa sanottavaa muusta kuin että se kivisuoja olisi kannattanut hankkia - rekisterikilven alla kun olivat niin kahdessa lasi halki kiveniskemän vuoksi. Noissa pienissä on referenssi 10 ja reunimmaiset suunnaattu selvästi ulospäin. Kantamaa ei niin hirveesti ole mutta leveyttä riittävästi. Ruuhkasuomessa ihan hyvät. Lisäksi kun ovat selvästi alempana kuin auton omat pitkät niin näkee tien epätasaisuudet paremmin. Toisessa autossa Hellan 1000FF mutta mutkateillä ajellessa olivat noi pienet mielestäni toimivammat.

                          Comment


                          • #14
                            Onko noissa 09- umpioissa oikeanlainen heijastinpinta noilla vilkkupitkillä?
                            Eli jos laittaisi tuollaiset tuohon vanhaan kotteroon ja palamaan ne kokoajan pitkien ollessa päällä.

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä niillä kohtuullisesti valoa saa ja sehän tässätapauksessa riittäisikin, mutta edessä onkin sitten läjä uusia ongelmia. 09 mallisissa muuttuu johdotukset hieman, vanhassa kun on parkit ja päivävalot niin uusissa nämä nastat ovat ledien ohjausta varten.

                              Lisäksi tuolle vilkkupitkälle ei ole vanhassa johtosarjassa piuhaa, plus sellainen seikka että se lisäpitkän umpio on sitä mustaa muovia joka ei ehkä kovin hyvin kestä halogeenin kuumuutta.

                              Comment


                              • #16
                                Onko näitä ollut kellään käytössä?
                                http://audiled.eu/sklep/catalog/prod...products_id=36

                                Näyttäisi saavan myös highbeameilla. (pitkillä)
                                Viimeksi muokannut Gebes; 19.2.2012, 05:31. Perustelu: lisäinfo

                                Comment


                                • #17
                                  Nuohan näyttää hyvältä, olenkin ihmetellyt miksei mikään putka näitä muunnoksia ole aiemmin tarjonnut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Taas on tullut näin syksyn tultua huomattua nuo A6:n onnettomat pitkät valot. Ennen kun haen lisäpitkiä keulalle, niin ajattelin uusia nuo alkuperäiset xenon polttimot, jotka ovat käsittääkseni alkuperäiset ja siis -07 vuodelta.

                                    Onko noissa polttimoissa tapahtunut mitään kehitystä tämän -07 vuoden jälkeen? Alkuperäiset ovat ilmeisesti värilämmöltään K4200? Auttaisiko värilämmön vaihto esim. K5000? Löytyykö näistä Osramin +30% polttimoista jollain kokemuksia:

                                    http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...0Silverstar%22

                                    Comment


                                    • #19
                                      Paras valoteho (eniten lumeneita) tulee n. 4300K polttimoilla. Noista Osrameista en tiedä mutta esim. Philips 85122+ ovat kehuneet, vaikea vaan löytää aitoja mistään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Eiköhän tuon Osramin lisäteholupaus perustu vain uusien polttimoiden valotehoon verrattuna kuihtuneisiin vanhoihin. Tuollaista valotehon lisäystä ei muuten saada aikaan kuin liitäntätehoa kasvattamalla.
                                        Ei liene oleellista merkitystä ostatko Philipsit tai Osramit, pysy OE-värilämpötiloissa 4200-4300K joka on valaisultaan paras. Polttimoiden uusinnalla saat PALJON lisää valotehoa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja sonikk Näytä viesti
                                          Paras valoteho (eniten lumeneita) tulee n. 4300K polttimoilla. Noista Osrameista en tiedä mutta esim. Philips 85122+ ovat kehuneet, vaikea vaan löytää aitoja mistään.
                                          Tuolta löytyy esimerkiksi Philips 85122+ .Ostin kyseisestä puljusta viimeksi D3S polttimot.
                                          Kyseisellä myyjällä vähän yli 4000 palautetta ja kaikki positiivisia.
                                          Onko sulla tarkempaa tietoa miten erottaa aito ja väärennös?
                                          En ole ainakaan toistaiseksi epäillyt polttimoiden olevan väärennettyjä. Tosin olen ostanut ebay.de ja ebay.co.uk sivuilta mielestäni luotettavan tuntuisilta myyjiltä.
                                          Kokemuksia Philips D2S 85122+ , 85122CM ja D3S ZenEcoStart

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ebay.de sivuilta minäkin näitä philipsejä olen tutkaillut, mutta tosiaan on kuulemma jonkin verran taidokkaasti tehtyjä kopioita liikkeellä.

                                            Taidan kuitenkin testata noi osramit vaikka ovatkin aika kalliit. Ainakin 4B A6:ssa huomaa kuvienkin perusteella eron perus 5000K polttimoihin:

                                            http://imageshack.us/photo/my-images...enonnoname.jpg

                                            http://imageshack.us/photo/my-images...silverstar.jpg


                                            Niin olihan tuossa pre-facelift A6:ssa polttimon oikea tyyppi D2S?
                                            Viimeksi muokannut ixuv; 9.10.2012, 20:59.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei mullakaan sen parempaa tietoa että miten erottaa aito ja väärennös, tuolla baijerilaisfoorumilla vaan oli juttua että Euroopassa ei kuulemma myydä plussia ja ebayssa on väärennöksiä, tiedä sitten.

                                              Comment


                                                #24
                                                Omaan autooni vaihdoin tuollaiset philipsin plussat. Kaikki merkinnät ja ulkonäkö vastasi autossa paikallaan ollutta täysin, että ei ainakaan pysty ulkonäöstä sanomaan onko auto vai kopio.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  ..No mites sitten kun ostin phillipsin ledit tuonne rekisterikilven lamppujen tilalle, niin rupes herjaamaan että lamppu palanut?? A6 vm 07 avant 2.0tdi

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ledien vastusarvo on jotain aivan muuta kuin hehkulankapolttimoiden. Siksi herjaa polttimovikaa.
                                                    Olen jo muutaman vuosikymmenen ajan varustanut kaikki autoni 24V rekisterivalojen polttimoilla. Eivät pala loppuun ikinä, eivat aiheuta keskustelua Poliisin tai katsastajan taholta, mutta eivät myöskään valaise yhtään mitään.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Olen joskus samaa rekkarivaloa harkinnut (24V), mutten ole jaksanut ruveta vaihtamaan, kun ovat orginaalit pysyneet ehjinä.

                                                      Onko niissä "lähes päiväajovaloja vastaavalla valoteholla" varustetuissa rekkarikilven-ledipolttimoissa jotain etuja, vai enkö taaskaan ymmärrä hienon päälle?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ledivalojen etuna on selkeä rekisterin luettavuus kahdesta kilometristä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Lainaan topiccia...
                                                          Eli tyhmä kysymys: Olihan 4F-korisessa xenonin tyyppi D2S?! Ja vaihto on "plug&play", vai tarviiko huomioida jotakin erikoista (vs. esim. perinteinen H7 vaihto) ?!

                                                          Valoteho hieman hiipunut ja tänään auton ollessa pajalla kyselin hintaa polttimoille merkkiliikkeestä, joka oli veret seisauttava 170€/kpl!

                                                          Ajattelin oheisia polttimoita: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...S%20Germany%22

                                                          Onko kokemuksia?!

                                                          Ja tack på er alla!

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Vanhanaamaisessa joo, faceliftissä on kolmonen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X