Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audista vaihto vieraaseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audista vaihto vieraaseen

    En löytänyt täältä tällaista vieraisiin vaihtoketjua. Vieraissa käyminen on kyllä ketjutettu mutta pidempään vierassuhteeseen en ketjua löytänyt.

    Onhan tällainen asia aina vähän surullista.

    Tulipa käytyä vieraissa ja pettäminenkin tapahtui.

    A5nen vaihtui viime viikolla Toyotan GT86seen. Riisikipot on monesti melko tylsiä ajettavia mutta getari teki kyllä niin ison poikkeuksen ja vaikutuksen ajettavuudellaan, että jäin siihen koukkuun. Autossa on todellista vanhan urheiluauton henkeä. Hyvin porschemainen ajettavuus.
    Kevyenä autona GT86-persedyno ei superradikaalisti eroa exän vakiosta 3.0tdi:stä. Tehottomammalle toki tuntuu, mutta ei niin paljoa kuin vois kuvitella.

    Suurimmat syyt vaihtoon oli vuosien aikana alaspäin tullut Audin yleinen laatu (sisustamateriaalit, ruostumiset...), Laakkosen huonot huoltokokemukset sekä lopullisen niitin antoi maahantuojan v*ttumaisuus takuuasioissa. Sama kun taistelisi tuulimyllyjä vastaan.

    Kolme Audia ja kymmenen vuotta. Hyviä hetkiä tuli Audin ratissa koettua ja miksipä tuota ei joskus palaisi takaisin kunhan v-käyrä noista vastoinkäymisistä laskee :)

    Ilman VAG konsernia ei tarvitse perheessä silti elää, koska vaimon alta löytyy edelleen Golf IV.

    Vanha suola janottaa quattron osalta näin loskapa*ka kelissä, mutta muuten ei ole vielä tullut vieroitusoireita. Takavedolla pääsee onneksi eteenpäin, mutta kiinnijäämisen riski on aika paljon suurempi.

    Onneksi on quattromiehien puhelinnumerot tallella niin saa pyydettyä tarvittaessa vetoapua :)

    Foorumilla tulen olemaan edelleen aktiivisesti ja kerhon tuore jäsenmaksukin on maksettu.

    Tavoista ei pääse eroon ja klubiveljiä on tullut morjestettua samalla tavalla vaikka erimerkin ratin takana ollutkin. Toivottavasti pystytään edelleen olemaan kavereita...

    #2
    A5 -> GT86. Urheilullinen ajettavuus vaihdon takana. Ymmärrän.

    Ei siinä mitään, moron jos vastaan tullaan. Harvemmin kyllä Savossa liikutaan, mutta ei sitä koskaan tiedä. :-)

    Comment


      #3
      Olisit edes vaihtanut johonkin muuhun kuin wokkipannuun :)

      Comment


        #4
        Kaverilla on ollut reilut 1,5 vuotta GT-86 ja olen sillä päässyt jonkun verran ajamaankin. Onhan se makea mutta talvikelissä en käyttäisi termiä "porschemainen" vaan ennemminkin "sierramainen". :) Hauska laite kaikin puolin ja kerrankin auto on vakiona sellainen, että kaipaa lisää tehoa paremman alustan tai jarrujen sijaan.

        Comment


          #5
          Ymmärrän vaihdon, kun kyseessä GT86. Toivottavasti tehottomuus ei ala heti ensimmäisenä kesänä ottamaan päähän, vaikka monesta suunnasta sitä on kuulunut.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
            Kaverilla on ollut reilut 1,5 vuotta GT-86 ja olen sillä päässyt jonkun verran ajamaankin. Onhan se makea mutta talvikelissä en käyttäisi termiä "porschemainen" vaan ennemminkin "sierramainen". :) Hauska laite kaikin puolin ja kerrankin auto on vakiona sellainen, että kaipaa lisää tehoa paremman alustan tai jarrujen sijaan.
            Se on kyllä totta, että talvihangessa tuo ei kyllä normaalista takatuupparista eroa :) Kiksejä herättävä ajoasento ja istuintuntuma onneksi pysyy sentään talvenkin :D

            Aika näyttää iskeekö tehonpuute vai onko kolmenkympinkriisi vienyt tehopeikon verestä.
            Sladia tuolla pystyy onneksi vetämään kesälläkin alustan, rengastuksen ja painopisteen takia vaikka teholukemat ei paperilla paljoa juhli.

            Comment


            • #7
              Itseasiassa merkin vaihto on minullakin suunnitteilla. Ei varsinaisesti edes mistään syystä ja tuleva merkkikin on sukulaismerkki. Vaihto porscheen oli jo hilkulla mutta volkkariin varmaan päädytään. Toinen audi jää vielä toistaiseksi, saa nähdä kauanko sitä katsotaan. Tuosta uusien laadusta olen kyllä samaa mieltä. Näyttävät hyviltä mutta siihen jää. Vanhat sentään kestävät kilometrejä ja aikaa.

              Comment


              • #8
                Saanko mää Aleksi postata tähän sen huiman kiihdytys videon minkä poistit fb-seinältäsi? :D

                Comment


                • #9
                  Täällä tuli muki täyteen VAG:n ongelmia ja se tapa miten asioita hoidetaan.

                  Takana kolme olympiamersua. Elämäni ensinmäinen auto oli Audi A4 1.8TQ 2002, ostettaessa autolla oli ajettu 9tkm. Vaihtui A3 3.2 DSG 2004, ajettii mitä ehdittiin korjaamokäyntien lomassa 38tkm asti. Viimeinen oli 2006 B7 1.8TQ avant.
                  Sitten oltiin 5 vuotta jalkamiehenä, kunnes tuli VW Scirocco, 2.0 155KW DSG.

                  Miksi vaihtui konserni, jälleenmyyjän nuiva suhtautuminen vikoihin, vaimon "tytöttely" kun hän meni A3 hakemaan mystisten vikojen jälkeen.
                  Vaimoni ajaa satoja kilometrejä automaattivaihteisella VW transporterilla, joten se tonttu siellä "huoltoneuvonnassa" ei kerkee koskaan ajamaan tai saamaan ajokokemusta elämänsä aikana mitä vaimoni saa kuukaudessa kasaa, ja välillä joutuu työnsä velvoittamana ajamaan oikeesti lujaa..Huollon huoltoneuvoja kun kertoi etää "nämä tehokkaat automaatti vaohteiset on vähän sellaisia että vaatii ajokokemusta..
                  Mikä vika oli kolmosessa, no vaihteet hävisi (DSG) kesken ajon ja auto pysähtyi keskelle risteystä. Kaiken lisäksi minä itse sitä ajoin ja syy kuulemma oli vaimon osaamattomuus.. Onneksi ei ollut ohitustilanne, olisi ollut taas lehdessä selittämätön kuolonkolari.
                  Jälleenmyynti arvon totaalinen murskaaminen. Asenne "nää on niin vaikeita myydä, tehokas moottori ja DSG".. ei ei ei ja EI
                  Eli pitäkää tunkkinne.

                  Nyt suhisee alla Lexus IS300H..

                  Comment


                    #10
                    Täällä vähä samoja oireita tosin q vetosesta ei luovuta merkki vaiktuu. Pari mukia lisää ;) viikonloppuna lisää.

                    Comment


                    • #11
                      Taitaa näitä lähes kaikkia tapauksia yhdistää maahantuojan ja jälleenmyyjien asiakaspalvelu ja/tai sen puute. Näkee miten tärkeää on oikea jälkimarkkinointi, koska vikoja on 150% varmuudella myös muissa merkeissä ns. omiksi tarpeiksi.

                      Comment


                        #12
                        Se on sinänsä jännä, että marmorille pääsee/hakeutuu aina jotenkin nämä asiakaspalvelun helmet.
                        Toki siellä on asiallistakin porukkaa, mutta varmaan 80% on ainakin omien kokemuksien perusteella aivan jotain muuta. Onko näiden talojen yrityskulttuuri yksinkertaisesti sellainen vai mistä se johtuu? Ei kovin monella sektorilla pärjää tuollaisella palvelu(ttomuus)asenteella.

                        Comment


                          #13
                          Audista vaihto vieraaseen

                          Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viesti
                          Saanko mää Aleksi postata tähän sen huiman kiihdytys videon minkä poistit fb-seinältäsi? :D

                          Vähän offtopicia mutta ottamatta kantaa sen videon oikeellisuuteen pidän tosiaan tarkasti huolta omasta fb seinästä että siellä ei kukaan omaa pahaa oloaan pura.

                          Ota Tuukka happea välillä. Ei nämä niin vakavia asioita ole.


                          Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                          Taitaa näitä lähes kaikkia tapauksia yhdistää maahantuojan ja jälleenmyyjien asiakaspalvelu ja/tai sen puute. Näkee miten tärkeää on oikea jälkimarkkinointi, koska vikoja on 150% varmuudella myös muissa merkeissä ns. omiksi tarpeiksi.

                          Tämä on ihan totta. Vikoja on varmasti kaikissa merkeissä. Osa konserneista vaan osaa hoitaa nämä "ikävät" asiat huomattavasti paremmin kuin toiset sekä asiakaslähtöisesti.

                          Comment


                          • #14
                            Kukahan se ottaa liian vakavasti? Ihan pilke silmäkulmassa minä sen ainakin postasin ja ihan aito se oli.

                            Comment


                            • #15
                              Laitetaan välillä toisenlaista ääntä, kun sitä kerran maailmaan mahtuu.

                              Audi Center Helsingissä olen huollattanut Audejani. Olen kyllä saanut ammattitaitoista ja asiakasystävällistä palvelua aina sieltä. Huollon puolella ainaskin on hyvä meininki ollut.

                              Comment


                                #16
                                Seppo, jos profiilista jotain voi päätellä, niin kun parin vuoden välein ostaa uuden pelin, niin aika varmasti saa parempaa palvelua kuin joku monivuotisempi tallaaja.

                                Comment


                                  #17
                                  Puolustukseksi voin myös todeta, että viiden Audin kanssa tuli asioitua lukematon kerta Espoon Audi Centerillä ja aina palvelu oli mutkatonta ja hommat hoidettiin hienosti.

                                  Sama näiden nykyisten "väärän" merkkisten kanssa ja toimijana siis Olarin Veho.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla on ollut kaikkiaan 14 audia(t89, b4, b5, b6, b7, c5, c6, jne), parivuotta takaperin hairahduin w204 c mersuun.
                                    Ei pahaa sanottavaa, nyt on emännälle lastenkuljetin haussa ja se tulee tod näk olemaan facelift 204 c mersu.

                                    Olin jo edellisen mesen ostaessani sitämieltä että uudet audit (mulle uusi tarkottaa n.5v vanhaa) on kehnosti varusteltuja ja ylihintaisia. Edelleenkään ei ole edes peppututkaa tai vakkaria kaikissa...

                                    Toivottavasti laatu paranee että voisi tulevaisuudessa vielä kuvitella itsensä audin rattiin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Oli todella lähellä että Audi olisi vaihtunut tähtikeulaan, mutta Audi Centerin myyjä halusi myydän auton, kun taas Vehon myyjän asenne oli ehkä vähän ylimielinen, etenkin kun vaimo oli se joka auton vaihtoa oli hankkimassa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ylivieskan Audi huollosta (Antti Roiko) on kyllä jäänyt positiivinen kuva ja palvelu on pelannut.

                                        Comment


                                          #21
                                          Good Willit ja takuut on toiminut kummallakin merkillä todella mallikkaasti ja omaa rahaa ei ole oikeastaan mennyt kuin määräaikaishuoltoihin.

                                          Yhden suuttimen kerkesin b7:aan maksamaan mutta sekin korvattiin sitten jälkeenpäin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Audini sen verta vanha ettei tarvii marmoriin turvautua, kuin satunnaisissa varaosa tarpeissa. Joita varten etsin varaosanumerot itse ennakkoon.

                                            Ja on miulla tallissa myös ooppeli...

                                            Comment


                                              #23
                                              Vai että riisinkeitin... Ei vaan oikeinkin hauska peli ajella, tosiaan se tehopeikko vaan voi kesäkelillä nostaa päätään.

                                              Mähän olen jonkinlainen kestopettäjä noiden bemareitteni kanssa. Ja tehottomiahan nekin on... Niiden suhteen olen myös päässyt tutustumaan Laakkosen palveluun myös täällä stadissa, ja ei sitä kyllä kehua voi. Mä olen vähän jäävi kommentoimaan, mutta omalta osalta on audin goodwillhommat natsannut maahantuojan puolesta ihan 100%... Paljon paremmin kuin monella muulla merkillä.

                                              Sisustan laatu on kyllä pakko todeta sellaiseksi että ei tossa oikein muut kuin mersu tai lexus (tai bmw varauksin) pärjää. A5:ssahan nyt jo malli-ikäkin painaa sisustan osalta. Tossa kun on muutamaakin yli 300tkm porattua tuttavapiirissä katsellut niin on noi ainakin kestänyt hyvin niin b8 (a4/5) kuin 4fkin.

                                              Anyway - leveitä liippejä talvi ja kesäkeliin jätkälle! Uskon että tosta saa hyvin hymyä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                                                Seppo, jos profiilista jotain voi päätellä, niin kun parin vuoden välein ostaa uuden pelin, niin aika varmasti saa parempaa palvelua kuin joku monivuotisempi tallaaja.
                                                No voihan toi Hannu vähän olla noinkin muttei välttämättä. Kun kerta vuoteen huollon tarpeesta käyn niin en ainakaan tuolla huollon puolella ole mikään naamatuttu. Omalle kohdalle on ainaskin sattunut homma pelittämään. Kirjoitan kyllä jos joskus kävis toistepäin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itse olen saanut marmoritiskillä sekä hyvää, että äärimmäisen huonoa palvelua. Useampi vuosi sitten erityisesti Tampereen Laakkonen tuntui tarjoavan luokatonta palvelua. Jopa niin, että parin vakuutusyhtiön tarkastajat eivät suositelleet Laakkosta korjauspaikkana reklamaatioiden määrän vuoksi.

                                                  Täytyy kuitenkin merkkiliikkeen puolustukseksi sanoa, että tänä päivän joillakin ihmisillä on lähtenyt nuo takuuasiat ja reklamaatiot "hieman" lapasesta. Olen esimerkiksi kuullut yhden tapauksen, jossa asiakas vaati takuuseen kaksoismassavauhtipyörän vaihtamista, koska auto täristi ajossa ikävästi. Huolto sai käydä monen viikon väännön asiakkaan kanssa todistaakseen, että tiptronicissa ei ole kaksoismassaa ja että täristys johtui 20" halpisvanteista jotka olivat kierot.

                                                  Juuri tuollaiset tapaukset, missä foorumitekstien perusteella keksitään vikoja autosta, aiheuttavat turhaa kuormitusta huollolle. Tämän seurauksena valitettavasti huolto ei pysty sitten kunnolla hoitamaan niitä oikeasti viallisia tapauksia. Ja sama pätee myös muilla aloilla kuin autoissa. Lääkäriin ihmiset marrsivat googlen antaman diagnoosin kanssa, ja käyttämätön televisio kannetaan huoltoon, koska foorumilla on kirjoitettu kyseisen mallin "tyyppiviassta".

                                                  Itse siis en ole mikään merkkihuollon ystävä. Omat ja tuttujen autot huollan ja korjaan itse. Ymmärrän kuitenkin että merkkiliike yrittää tehdä rahaa työllään. Valitettavasti välillä nuo tarpeettomien töiden välttelyt osuvat tarpeellistenkin huoltojen kohdille.

                                                  Ja kannattaa myös huomioida että se oma käyttäytyminen ratkaisee aika paljon. Ei se ihan sattumaa ole, että huonot asiakaspalvelijat sattuvat aina juuri niille tietyille asiakkaille. Tältäkin foorumilta löytyy muutama kirjoittelija, joka tuntuu saavan luokatonta asiakasalvelua jopa itsepalveluasemilla!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tältäkin foorumilta löytyy muutama kirjoittelija, joka tuntuu saavan luokatonta asiakasalvelua jopa itsepalveluasemilla!
                                                    Tätä olen itsekin ihmetellyt.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itse olen äärimmäisen tyytyväinen tämän hetken käyttikseeni, Honda Accord toureriin. Laiska 2.0 motti ja automaatti, mutta silti mukava ja laadukkaan oloinen japsiksi. Toki luotettavuuskin painii ihan omassa sarjassaan. Audiin tulen vielä varmasti siirtymään, kunhan B8 koppa yms. jää historiaan ja tilalle tulee taas oikeasti laadukkaita tekeleitä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Audit on itsellä ainakin pääpiirteittäin toiminut, jopa erittäin tyytyväinenkin olen ollut.
                                                        Pahin ostos oli v. 2005 320d e46 bemu.
                                                        Sysipaska ja ruikulla koko ajan, sekä ainut auto, mikä on liikkestä ostettu
                                                        Tämänhetkinen 4f on kyllä ajoltaan paras, mikä itsellä ollut. Tokikaan itsellä ei ole ostobudjetti ole koskaan ollut yli 30Ke
                                                        Viimeksi muokannut maneesi; 25.2.2015, 14:54.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Hondahan onkin laadukkaimpia "japseja". Tästä syystä uusien hinnat vähän pitkiä, joten vähemmän käy kauppa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Minusta Subaru ei jää Hondaa huonommaksi juuri millään osa-alueella jos jätetään pois subjektiiviset asiat kuten muotoilu. Muistelen että myynninkasvukin on Subarulla ollut kovaa luokkaa, eli lienevät ainakin jotain tehneet oikein tehtaanpäässä ja markkinoinnissa ?

                                                            Itse ymmärrän hyvin kritiikin näitä ns. premium autoja ja niihin liittyviä palveluja kohtaan. Jos autosta maksaa kymmeniä tuhansia euroja tai kärsii muhkean autoedun muodossa, niin pitäähän sille premiumille saada vastinetta. Jos ei saa, niin ainoa järkevä liike on etsiä sitä muista vaihtoehdoista.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X