Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikko Saksasta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihdelaatikko Saksasta?

    Niin siinä kävi että meikän vaihdelaatikko on nyt julistettu vaihtoa vaativaksi. Kunnostamattomien purkulaatikoiden hinnat vaan täällä Suomessa ajoivat minunkin sormet hikisinä näppäimistöllä etsimään ratkaisua keskieuroopan apajilta.

    Löytyykö täältä ketään jolla kokemusta kunnostetun laatikon tilaamisesta Saksasta (tai muualta EUsta)? Onko suosituksia ja onko joku joutunut huijatuksi? Onko kunnostetut olleet oikeasti sitten hyviä?

    Itse katselin ainakin seuraavia paikkoja:
    https://www.getriebediscount.de/
    http://www.getriebezentrum24.de/index.php
    Jotka näyttivät ihan passeleilta, toki pitää vielä vähän lähettää kyselyä.

    Ja tuo laatikoiden sopivuus, mulla on nyt ilmeisesti KMU, mutta 3.0TDI quattroon on myös LPD ja MZZ. Mistä saa varman tiedon siitä mikä omaan autoon sopii?

  • #2
    Kaverille tilattiin etuveto passattiin n vuosi sitten kunnostettu vaihteisto Joachim getriebe Handel nimisestä firmasta. Hyvin on toiminut, muistaakseni siihen sai 20 tkm tai vuoden takuun. Voin suositella ko firmaa ja luulen että listaamasi firmat ovat myös luotettavia. Nämä firmat edellyttää yleensä vanhan vaihteiston toimittamista saksaan. Tällä firmalla palautus seteli sisältyi hintaan, mutta tässä vanhassa oli kuori halki joten sitä ei tarvinnut lähettää. Ilmoittelee eBay.de sivulla vaihteistojaan. Rahti oli jotain 100 EUR luokkaa ja koko vaihteisto 750 EUR rahteineen. Kytkin kannattaa uusia samalla, eBay.de tai ebay.co.uk kautta löytyy kytkinpaketteja vauhtipyörien kera rahteineen useamman satasen halvemmalla mitä Suomesta saa.

    Vaihteiston tyyppi löytyy huoltokirjan ekalta sivulta jossa on kirjainlyhenteet autossa olevista varusteista ja moottorin ja vaihteiston lyhenteistä. Ota valokuva siitä ja laita saksaan niin tulee oikea vaihteisto autoon.
    Viimeksi muokannut Japezi; 6.8.2018, 10:42.

    Comment


    • #3
      Tuli mieleeni, että mitenkähän on Ruotsissa hinnat? Itse tilasin meinaan vaihtokoneen bildelsbasen.se -sivuston kautta. BDV tuli pihaan alle 700€:lla,kun Suomessa enemmän ajetut hiukan rikkinäiset olis maksaneet yli tuplat... rahdin osuus oli siis joku 100-150€,en muista varmaksi (se vähän vaihtelikin osan tarjoajan mukaan).
      Viimeksi muokannut okkim; 6.8.2018, 21:06. Perustelu: Ei Tapatalk allekirjoituksia.

      Comment

      Working...
      X