Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Parhaat letkuklemmarit?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Itse arvostan myös sitä, että kestää avata ja kiristää uudestaan, eikä siitä muutu.

    Comment


      #32
      Kyllä mäkin oon ollu siinä käsityksessä, että aba on ihan hyvä klemmari ja hyvin niillä on pärjätty. Mun mielestä ne bilteman klemmarit ovat aika p*skjoja. Oli sitten rosteria tai ei. Periaatteessahan sitä klemmaria ei kai kuuluisi kääntää kovin tiukkaan jonkun vesiputken päälle. Kyllä ne sikkaukset ne letkut pitää paikoillaan. Jos kiristettäessä alkaa se ruuvin ympärillä oleva runko antautua, ollaan kyllä menossa jo liian tiukalle.

      Ahtoputkissa nuo yllä mainitut Kerkot pitävät kyllä putket oli sikkauksia tai ei. Ovat ihan ok näköiset ja varsin kohtuullisen hintaisia. En mä ainakaan tarvii parempia, tosin en oo omistanut autoa, jossa ahdot olisi ollut päälle 1.5bar.

      Comment


        #33
        Juu ei pysy ahtoletkut ilman sikkauksia :)

        Comment


          #34
          No juu, mitä nyt sun setuppeja kurkkinu, niin siellä ei varmaan pysykään :) Mulla tosiaan pysynyt tuohon 1.5bar asti ihan hyvin.

          Comment


          • #35
            Vuoto-ongelmaa tuli nyt nykyiseen, pitääpä testata Murrayt.

            Comment


            • #36
              Vaihdettu ohjaustehostimen letku vuotaa nyt keulan jäähdyttimeltä. Matoruuvilla tms kiinni, eli tasapääruuvia pitää pyöritellä.

              Miten ne orggis klemmarit pelaa? Minkälaisella työkalulla niitä kuuluu käyttää? Jos haen marmorilta letkun halkaisijalle sopivia ja kokeilen niillä, jos ne puristais letkua tasasemmin. Ainakin niitä on tosi vittumainen ottaa pois ilman osaamista ja oikeita työkaluja. Luulis et on jotain olemassa jolla hommasta saa helpompaa.

              Comment


                #37
                Jos tarkoitat niitä jousimaisia letkukiristimiä, niin sitten Motonetista hakemaan tämä:
                https://www.motonet.fi/fi/tuote/7632...dit-vaijerilla

                Comment


                  #38
                  Kyllä ne alkuperäiset jousiklemmarit on hyviä ja kestää jos eivät ole ruostuneet veteläksi tai puristettu mutkalle.

                  Comment


                  • #39
                    Kokeillaan alkuperäisiä. Tuskin se keulan jäähdyttimen halkaisija on siitä muuttunut. Eli pari klemmaria ja jollain VAG erikoispihdeillä huoltomies lupasi sen vaihtaa, kunhan käyn autoa näyttämässä siellä.

                    Ilman kokemusta ainakaan minun on mahdotonta sanoa ruuvikiristeisen klemmarin oikeaa kireyttä. Enkä jaksaisi montaa kertaa käydä siellä sopivaa kireyttä etsimässä. Itse toki vois kokeilla, mut letku oli 110€+työ niin ärsyttää jos se menee pilalle ylikiristämisestä. Tai sit järjestelmässä on liikaa painetta ja se sit pettää jostain muualta seuraavaksi. Täytyy katsoa oliko öljysäiliössä sihtiä, ja että missä kunnossa se on.

                    Comment


                      #40
                      Ne jousikiristeiset on hyvät just tosta kun ei tarvi miettiä sitä oikeaa tiukkuutta. Kertainvestointina ostaa ne "VAG erikoispihdit" (joita myydään muunmuassa ebayssa parillakympillä) niin ei tarvi matoruuviklemmarien kanssa ährätä.

                      Comment


                        #41
                        Ohjaustehostimen jäähdytin letkuissa ei käytetä jousikiristeisiä, vaan kertapuristeisia ja siihen tarkoitukseen tehtyjä pihtejä kiristykseen

                        Comment


                        • #42
                          No niin, tuollaiset nyt laitettiin sinne D2 kasin keulalle menevään ohjaustehostinöljyn jäähdytysputken liitoksiin. Marmorilta orggis osanumerolla, ja kertapuristeisten puristeluun tarkoitetuilla pihdeillä kiristys. Jospa nyt vihdoin olisi tiivis sekin liitos. Aika monta kertaa sitä on jo yritetty. Jos se nyt pysyy tiiviinä, niin ehkä tästä oppii sen, että on siellä tehtaalla jotain ajateltu.

                          Comment


                            #43
                            C5 4B:ssä on ohajustehostimessa on molempia, kertapuristeisia että jousiklemmareita. Olettaisin että D2:sta löytyy myös kumpiakin.

                            Comment

                            Working...
                            X