Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuden telkkarin ostoon vinkkejä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
    Samaa mieltä, ellei ehdotonta mieltymystä ole 3D materiaaliin. Pari vuotta kun odottaa vielä tekniikan kehittymistä ja materiaalin lisääntymistä. Samalla rahalla sitten kuin nyt maksaisi 3D töllöstä, saa nykyisen normaalin ja 2vuoden päästä 3D:n.

    Itsekkin ehkä koitan seuraavaksi telkkaria, reissulta kun pääsen kotiin niin meinasin hakea jonkun 60":sen töllön kankaan eteen. Katsotaan millainen shokki on kuvaruudun pienentyminen, että joutuuko käyttämään palautusoikeutta. LG:n plasmat ainakin paperilla näyttäisi ihan ok:lta mulle, ainut mikä mietityttää on pelikäytöstä tulevat haamukuvat.
    Mulla on ollut vajaa puoli vuotta LG:n 60PK760. Olen käyttänyt sitä myös tietokoneen näyttönä ja kyllähän se hieman varjoja jättää. Ne kuitenkin häviävät oikeastaan heti kuvan vaihtuessa ja varjot näkee vain kun ottaa kuvan kokonaan pois.

    Muutamaan kertaan jäänyt tunneiksi Windows auki ilman näytönsäästäjää television näytölle, eikä kertaakaan jäänyt mitään pysyviä haamukuvia. Mun mielestä asiasta ei tarvitse huolehtia.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
      Ite tässä ny toista vuotta teeveettömänä odottelen lasittomia 3d-töllöjä, saa nähä koska tulee sopivan laajalla kuvakulmalla saataviksi ja semmosia, jotka ei maksa käytetyn auton hintaa...
      Lasittomiin töllöihin ei tule sitten minkäänlaista syvyys vaikutelmaa. Itse toivoisin semmoisen missä olisi ns molemmat eli normikäytössä se olisi 3d:nä flattinä, mutta myös voisi käyttää lasit päässä jolloin kuva alkais oikeesti elämään.
      Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix Näytä viesti
      Playstation3 bluray-soittimeksi. Peliominaisuudet tulevat kaupan päälle. Pärjäsi ainakin aikoinaan bd-testeissä hyvin eli pesi kaikki varsinaiset soittimet. Tästä tosin aikaa jonkin verran, taisi olla niitä aikoja kun blurayt tulivat markkinoille. Tod.näk. kehitystä soittimissa on tapahtunut sen jälkeen... Itsellä PS3 toimittaa pääasiassa bluraysoittimen virkaa ja ihan hyvin on pelittänyt vuoden verran, tosin aika satunnaisella käytöllä.
      Jossain oli joskus puhetta, että ps3 ei pystyisi ihan täyttä full hd 3d:tä toistamaan. Kun siinä ei ole ihan uusinta hdmi lähtöä? Korjatkoon jos muistan väärin. Nykyään br soittimet taitaa nopeudessa ja toistossa pestä ps3:n, mutta jos ei ole hifistelijä niin ps3 ajaa ihan täysin viihdekeskuksen virkaa.

      Comment


        Jeps, toi ps3 sais toistaa poltettujakin?? Vai toistaako se niitä?? DVD-R:riä sun muita itse poltettuja leffoja.
        Jos ei toista, niin on poissuljettu vaihtoehto. Toisaalta kotoa ps3 puuttuu... on vaan ps2 ja wii. Tarvis jonkun keinon perustella emännälle, miksi ps3 tarvitaan... :D

        Comment


        • Nyt se kävi sitten mitä on pelännyt eli vanha 32" kuvaputkitöllö alkaa vetämään viimeisiään ja tulee kallis päivitys. TV, vahvistin, kaiuttimetkin/kotiteatteri samalla uusiksi ja PS3 hankinta. Onneksi ei kaikkea yhdellä kertaa ole pakko ostaa...

          Katsellut ihan noita perus LCD töllöjä Sonylta ja Samsungilta 40-46" koossa ja eilen sattui silmään 42" LG:n LED -valaistu töllö LG 42LE530N aika edukkaaseen hintaan, mutta kellään ei tunnu olevan kokemuksia LG:n LED:stä edes googlen kautta.

          Onko suosituksia Sonyn ja Samsungin malleista tai kokemuksia LG:n töllöistä?

          Ehtona olisi, että PS3 ja Bluray pyörisi moitteetta ja olisi liitäntämahdollisuus vahvistimelle ja muulle kotiteatteri hömpötykselle. Niin, ja en ole mikään superhifisti, niin en ajatellut hankkia sitä kalleinta enkä tykkiä!:)

          Comment


            Panan TX-P50VT20 plasma tuli sitten eilen hankittua, edellisen LG:n hajottua. Ihan hyvältä vaikuttaa 3D kaikkineen tuo kuva ja ominaisuudet. Eiköhän tässä ole tv taas useaksi vuodeksi ainakin ominaisuuksilla tarkasteltuna.

            Comment


            • LG 42LE530N aika edukkaaseen hintaan, mutta kellään ei tunnu olevan kokemuksia LG:n LED:stä edes googlen kautta.
              Koita googlailla kokemuksia 42LE5300, se on sama telkku. N mallissa on vain tuo HD vastaanoton toimivuuden lupaus.

              Comment


              • Kiitokset Mika vinkistä. DVD Plazan keskustelualueelta löytyi juttua LG:n 2010 mallistosta ja parista muustakin linkistä löysin, mutta vähän epäilyttää tuo sivuilta ledeiltä valaistu näyttö. Saattaa olla, että otan varman päälle ja kallistun normi LCD töllöön.

                Comment


                • Itse arvoin alkusyksystä uuden telkkarin kanssa ja totesin että nykyinen taustaLED-tekniikka on vielä välivaihe matkalla kunnolliseen taustamatriisiLEDiin, joten ostin mielestäni parhaan mahdollisen ei-LED -telkkarin ja olen ollut tyytyväinen. Malliksi valikoitui Samsungin C655.

                  Comment


                  • Tuota Samsungin C6xx sarjaa on monessa paikkaa kehuttu...laitoin Kimmo sulle YV:tä asiasta.

                    Comment


                      Mikkelin Mustassa Pörssissä oli maanantaina Pioneerin 42-tuumainen plasma suht hyvässä halvennuksessa, mieli teki makuuhuoneeseen ostaa, eihän tonni ole paha hinta parhaasta telkkarista...

                      Comment


                      • Jos silmää yhtään häiritsee valovuodot lcd-tekniikasta niin kannattaa suosiolla katsella plasmoja. Täysin tuurista kiinni miten huonon yksilön sattuu paketista putkahtamaan, toisaalta plasma ei taas pelikäyttöön sovellu niin hyvin staattisen sisällön kiinnipalamisen takia.

                        Comment


                        • Missäs 42-46" koossa on parhaat katselukulmat ?

                          Comment


                          • Päätin tilata ja testata nyt sitten 60":sta plasmaa. Päädyin nettikaupasta ostamiseen hinnan ja etenkin kuljetuksen helppouden takia, sekä myös palautusoikeuden (kun en oo varma miten miellyttää tykistä pienentynyt kuva).

                            Tänään se sitten tuli, viikon myöhässä. Joskus olen kuullut sanonnan, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Jotenkin en vaan läpene tälle sanonnalle... Mitään vahinkoa ei ole paketille rahtikirjojen mukaan tapahtunut, kait me sitten jakelukuskin kanssa ollaan pilkunnussijoita.
                            Attached Files

                            Comment


                            • Mitään vahinkoa ei ole paketille rahtikirjojen mukaan tapahtunut, kait me sitten jakelukuskin kanssa ollaan pilkunnussijoita.
                              Auts...jos TV on ehjä tuollaisen käsittelyn jälkeen, niin ihme.

                              Hommasin toissa päivänä sitten tuon Samsungin C655 40" koossa ja tyytyväinen ollut kyllä kaikkeen...ei muuten, mutta ku halavalla tuli eteen!;) Vielä vähän säätöjä kuvan kanssa, niin saa omanlaisen. Verrokkina 32" kuvaputki eli kaikki paremmalta tietysti...kuin yö ja päivä. Ei edes tiennyt, että värit voi olla noin kirkkaat!:D

                              Tuo 40" kokokin riittää paremmin kuin hyvin...katseluetäisyyttä n.2m. Jos olisi pidempi matka, niin sitten saisi olla isompi.

                              Isoveli yritti käännyttää tykkimieheksi, mutta jotenkin ei vain lämpene ajatukselle vaikka hinnassa ei loppujen lopuksi paljon eroa.

                              Comment


                                Mika, josko tuo on joku esittelykappale joka on löyty takaisin laatikkoon? Aika erikoinen pakkaustapa. Kannattaa ehkä vähän reklamoida myyjälle, onpahan jotain todisteaineistoa jos telkkari hajoaakin pian tms.

                                Comment


                                  Ois kyllä mielenkiintosta tietää että toimiiko tuo Mikan saama telkkari. Itse ainakin pistäisin jo tuosta pakkauksesta reklamaatiota.Vaikka ois esittelykappale, niin kyllähän se silti pitäisi pakata _kunnolla_ eikä vain sinne päin.

                                  Comment


                                  • Ois kyllä mielenkiintoista tietää millainen liike kehtaa lähettää moisen paketin asiakkaalle?

                                    Mutta jos ja kun on kyseessä käytetty tv ja jos saat Mika sen vielä toimimaan, niin katseleppa mielenkiinnosta huoltovalikosta käyttötunnit! Mutta itse saattaisin jättää testaamatta ja ilmottaisin liikkeeseen, että hakevat tuon kauhistuksen pois ja tuovat samalla UUDEN tuotteen tilalle, jos vielä haluaa liikeen kanssa asioda.

                                    Comment


                                    • Siis kyseessä on kyllä uusi telkkari (kaikki suojateipit sun muut oli paikoillaan), mistä on todennäköisesti kuljetuksen aikana tippunut pohja irti ( ja sen seurauksena myös telkkari tippunut pois laatikosta). Kukaan vaan ei kuljetusketjusta ei ollut myöntänyt että näin on tapahtunut. Asiasta on luonnollisesti myyjäliikkeelle reklamoitu ja ilmoitettu että saisivat lähettää uuden tilalle, jollain muulla kuljetusliikkeillä mieluusti. Liike on Pixmania, mutta siellä päässä on kyllä ihan hyvin hoidettu asiakaspalvelua tähän mennessä.

                                      Vaikka mun piti jättää se tuohon pakettiin ja odotella että joku tulee hakemaan sen pois, niin päätin eilen kokeilla että miltä se näyttää tv-tason päällä. No pieneltähän se näytti tykin kankaan edessä, sekä ärsytti että heijastelee näyttö aika tavalla. Takakannen pellit on vääntynyt ja lommoilla, sekä etukehys on aika reippaasti repaleinen ja halki. Jostain syystä päätin piruuttani kokeilla töpselin seinään laittoa, ja perkuleen laitehan toimii vielä :D Noh, hyvin todennäköisesti jotain on koneistostakin ottanut kipeetä, joten uutta kehiin.

                                      Comment


                                      • Ok, no tuo selittää tuon pakkaamisen, jos ja kun sen on tehnyt joku "tienpäällä" :D Mutta toivottavasti saat uuden laitteen reklamaation kautta itsellesi ilman ongelmia!

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                                          Siis kyseessä on kyllä uusi telkkari (kaikki suojateipit sun muut oli paikoillaan), mistä on todennäköisesti kuljetuksen aikana tippunut pohja irti ( ja sen seurauksena myös telkkari tippunut pois laatikosta). Kukaan vaan ei kuljetusketjusta ei ollut myöntänyt että näin on tapahtunut. Asiasta on luonnollisesti myyjäliikkeelle reklamoitu ja ilmoitettu että saisivat lähettää uuden tilalle, jollain muulla kuljetusliikkeillä mieluusti. Liike on Pixmania, mutta siellä päässä on kyllä ihan hyvin hoidettu asiakaspalvelua tähän mennessä.

                                          Vaikka mun piti jättää se tuohon pakettiin ja odotella että joku tulee hakemaan sen pois, niin päätin eilen kokeilla että miltä se näyttää tv-tason päällä. No pieneltähän se näytti tykin kankaan edessä, sekä ärsytti että heijastelee näyttö aika tavalla. Takakannen pellit on vääntynyt ja lommoilla, sekä etukehys on aika reippaasti repaleinen ja halki. Jostain syystä päätin piruuttani kokeilla töpselin seinään laittoa, ja perkuleen laitehan toimii vielä :D Noh, hyvin todennäköisesti jotain on koneistostakin ottanut kipeetä, joten uutta kehiin.
                                          Melkein ois kannattanut käännyttää samantien paketti takaisin kohti myyntipaikkaa. Ainakin selkeä tapaus silloin, koska ei itse ole edes koskenut pakettiin, jolloin sen sisällöstä ei ole minkäänlaisessa vastuussa.
                                          Pixmaniasta on erittäin ristiriitaisia kokemuksia, itsella vahvarisetti tuli paketti ehjänä ja parissa päivässä, rahtikirjasta katsottuna ovat norjasta lähettäneet.

                                          Comment


                                            Kaveri puhui ettei ole eka kerta kun Pixmaniasta tulee telkkari rikkinäisessä pakkauksessa. Kuulemma DVD Plazalta löytyy juttua.

                                            Comment


                                              Minulla on nyt yli vuoden ollut Sony 40" telkkari, Sony Blu-ray Disc DVD, ja diVision tallentava digiboxi.
                                              Sonyn laitteet toimii samalla kaukosäätimellä.
                                              diVisionissa on iso ja pieni kaukosäädin. Irroitettava kovalevy.
                                              Digiboxissa vain täytyy tietää sen rajoitukset, kun kahta kanavaa tallentaa ei kolmatta voi pysäyttää, rajansa kaikella.
                                              Pitäisi vielä saada Sony kotiteatterivahvistin, mutta joskus....
                                              Olen erittäin tyytyväinen laitteisiin.

                                              Comment


                                              • Hankin uuden 50" plasman. Panasonic TX-P50G20E ja toistaiseksi muutaman päivän kokemuksella ihan tyytyväinen on saanut olla. Vanhana 32" putki sai väistyä :)

                                                Comment


                                                  Hankin uuden 50" plasman. Panasonic TX-P50G20E ja toistaiseksi muutaman päivän kokemuksella ihan tyytyväinen on saanut olla.
                                                  Joo sama homma itsellä muutaman päivän kokomuksella P50VT20 mallista, plasman kuva on kyllä kohdallaan.

                                                  Comment


                                                    Mulle tuli kans pixmaniasta töllö ja siinäkin oli pahvista menny joku läpi. Onneksi ei kuitenkaan ollut saanut ainakaan minun silmään ottavaa jälkeä aikaiseksi. Ja hyvin on pelittäny. On niillä vissiin jonku verran sattunu näitä kuljetusongelmia.

                                                    Comment


                                                      Mulla on toista vuotta toiminut moitteetta samppa

                                                      Comment


                                                      • Mulla myös panan 50" plasma joka toiminut nyt rapian vuoden verran pääasiallisena töllöttimenä. Ei valittamista. Tikipoksilla ja bluray soittimella tuota on veivattu, eli ihan perus käytössä. Tollaseen hommaan voin suositella, hyvä kone hintaluokassaan moniin kilpailijoiden nähden. Oli sitten gee tai äx sarjalainen, kymppi tai kakskymppi niin sama lausunto pätee. Vaativampaan/monipuolisempaan käyttöön en osaa sanoa miten pitkälti liitännät ja laatu riittää ja mutta melko pitkälle tuolla luulisi pääsevän.

                                                        Comment


                                                        • Tekis mieli alata pulttaamaan töllöä seinälle ja "vanhan" töllön vesa mitat on 30x30 eli 300mm*300mm ja tuon standardin seinätelineitä ei meinaa löytää, joten passaako nuo 400x400 vesa telineet? Töllönä 40we5. Seinätelinettä ei vielä oo tullut hankittua, mut varrellinen ois harkinnassa.
                                                          Toinen askarruttava asia on et töllöllä painoa 18kg ja seinämateriaali kyprokki/lastulevy/jotain materiaali sekoitus levyä, et kestääkö tuo seinä edes kunnolla tuota painomäärää..
                                                          Seinätelineistä ei siis kokemusta ja aivan pihalla kys aiheesta..

                                                          Comment


                                                          • Kellään kokemuksia Sony KDL-46NX713 -telkkarista?

                                                            Mulla on jossain kohtaa aikomus päivittää toi vanha Sonyn 3LCD -töllö uudempaan ja toi Sonyn malli miellyttää ainakin visuaalisesti silmää. Hakusessa on laadukas 46"-55" led-telkku, eikä pakollista tarvetta 3D:lle.

                                                            Comment


                                                            • Tämmöisellä kiinnityksellä olevien seinätellinkien ilmoitettu kiinnitysmitta on yleensä maksimi:
                                                              http://audiovideo.meliconi.com/R400_...0_409_ENG.aspx

                                                              Elikkä tuohon menee mikä vaan alta 400x400 kiinnityksellä oleva. Jos tommoisen pitkälläkin varrella olevan laittaa 13kg painavalle telkkarille, pitää tosiaan kiinnitys olla kunnossa. Toisaalta jos tulee ihan seinään kiinni, niin sitten ei ole niin nuukaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X