Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuden telkkarin ostoon vinkkejä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tuota itellä olevaa mallia ei taida enää saadakaan (Samsungin 40" LE 40M86 BCXIFID)
    Hinta tippui vuodessa tonnin verran. Itse kärsin tuosta 2300 euroa elokuussa 2007. Mut, kun piti saada. :)

    Tuokin taitaa olla jo ledeillä valaistu..? Ainakin nuo paneelin lamput näyttävät niiltä.

    Vähän teki mieli 52" Samsungin A-sarjaa, kun kävin Verkkokauppa.comissa. 2500 egee hintaa.
    Viimeksi muokannut RS2; 28.1.2009, 15:44.

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja Doniz Näytä viesti
      Siitä tulikin mieleeni, kun nämä laitteet yhdistellään HDMI-kaapelilla, että onko noissa kaapeleissa oikeasti eroja?
      Kannattaa varmistaa, että piuha on uudempaa 1.3 versiota. Voi olla, ettei siirtonopeus vanhan mallisessa piuhassa riitä fullhd-kuvaan ja monikanavaääneen yhtä aikaa.

      Comment


        #33
        Jos on rahaa, niin Pioneerin Kuro. Jos haluaa selvitä halvemmalla, Panasonicin PZ85/800 -sarja. Jos välttämättä haluaa LCD:n, niin vaihtoehtoja ei ole kuin Sony.

        Vaihtoehtoja on tullut ihmeteltyä tarpeeksi työn puolesta. Hieman teknisempiä testejä löytyy esim. http://www.hdtvtest.co.uk/

        Olen todennut myös www.trustedreviews.com porukan ihan päteväksi tällä saralla.

        Comment


          #34
          Itse kävin kattomassa makkariin uutta pikku-lcd:tä, mutta matkaan tarttui 47" Philips 47PFL7603H
          Full-HD, monivärinen taustavalo, ja muut hepeneet. Musta näyttää oikeasti mustalta.

          En ole vielä moittinu. TV:n digiviritin on aika hidas ja EPG hanurista, mutta aika paljon tulee käytettyä tallentavaa boksia.

          Mutta ilmeisesti jos haluaa halvalla ison Full-HD:n niin yksi vaihtoehto on Mirai.

          Comment


          • #35
            Ite kokeilin tuota Mirain 42" Full-HD:tä ja totesin sen kyl huonoksi. Halvalla saa, mut ei sitä tv-kuvaa voinu katsoa, välil sekoili ylälaidassa pikselit ja kyl se muotoilu oli ihan hirveä. Samsungia, Panasonicia ja Sonya ite kyl suosin. Täl hetkel Samsungi, tosin vain 32" kun katseluetäisyys ei isompaa vaadi.

            Comment


            • #36
              Sonya on tullut monta vuotta laitehankinnoissa suosittua.

              Ostin äidilleni 32 tuumaisen Samsung "jotain" 100Hz tekniikalla.

              Hyvä kuva (kaapelitalous)

              Ongelmat alkoivat vasta, kun piti kapulaa painella.
              Tottuneena Sonyn loogisuuteen, ei Samsungin kapulassa tuntunut olevan
              mitään logiikkaa.
              Suurin syy on oma fakkiintuminen tiettyyn merkkiin:)

              Mutta asiaan: Kannattaa siellä liikkeessä hiplata kaikki kaukot läpi, jotta ei tule kotona yllätyksiä. Joskaan tämä ei ole mikään määräävä tekijä uutta töllöä valittaessa.
              Sonya tukee myös valmistajan Multichanel järjestelmä, jolloin laiteet tunnistavat toisensa ja ohjelmointi on helppoa.

              Comment


              • #37
                Telkkarin koko eli tuumat x 8 = suositeltava katseluetäisyys senttimetreinä
                Aikamoinen postimerkki on kuva tuolla kertoimella. Itsellä on FullHD videotykki, katseluetäisyys 100" kuvalla 240 cm. Eikä ole liian lähellä edes digiboksin materiaalille.

                Comment


                • #38
                  Se onkin suositeltava etäisyys.

                  Itse katsoin kerran liikkeessä 55"-60" plasmaa sohvalta, joka oli ehkä 2-2,5m päässä telkkarista, niin se oli kyllä liian lähellä. Piti siirtää katse erikseen lukemaan tekstiä. En tykännyt. Mutta voihan sitä ostaa kiikarit ja katsoa niillä väärinpäin.. :)

                  Comment


                    #39
                    Itsellä kanssa n. 92" kuva ja reilu pari metriä katseluetäisyys tykillä. Mitä tosiaan hdmi kaapeleihin tulee, niin tykille menee 10m kaapeli, ostettu verkkokauppa.com:sta n. 30e. Toimii hienosti 1080p kuvalla. Piuhalla toki on paksuutta ihan jonkin verran.

                    Comment


                    • #40
                      Itse oon kanssa ettimässä uutta töllöä. Mulla on katseluetäisyys noin kolme metriä ja olen tullut siihen tulokseen, että ostan vähintään 50 tuumaisen Full-HD plasman. Plasma voittaa kuitenkin liiketoistossa, väreissä ja yleisesti kuvanlaadussa mun mielestä LCD:n. No, jotkut väittää että plasma on huonompi peli- ja tietokonekäytössä, mutta en oo kyllä löytänyt oikeita syitä vielä tähän.

                      Ainoa huono puoli plasmassa taitaa olla virran kulutus. 50" vie kuulemma luokkaa 500 wattia. Eipä kuvan palamistakaan eikä sen paremmin plasmaväreilyäkään noissa laadukkaammissa malleissa ainakaan mun silmiin ilmene.

                      Vaihtoehdot mulla on toistaiseksi Panasonic TH50PZ80 tai Samsung PS50A656. Kenelläkään muita hyviä vaihtoehtoja? Pioneerin Kurot on liian kalliita mulle.

                      Panalta on tulossa uutta plasmamallistoa maaliskuusta alkaen, jossa virrankulutuksen pitäisi jopa puolittua. Voipi olla että joutuu odottamaan sinne asti. Saa tuoreimman telkkarin puoleksi vuodeksi...

                      Niin joo, ja tosiaan noista LCD-valmistajista tuntuu tuo Sony olevan ykkönen.

                      Comment


                      • #41
                        Ei se plasma aina kuluta energiaa enemmän kun vastaava LCD.
                        Takapaneelissa ilmoitettu tehon kulutus on verkosta otettava maksimi, joka ei valmistajan mukaan ylity.
                        Plasma vie suurimman tehon silloin kun koko kuva on täysin valkoinen, normaalia elokuvaa tms. katsellessa ei tehon kulutus ole aina edes LCD:n tasolla. Kaikki riippuu toistettavasta kuvasta.

                        Comment


                          #42
                          Eilen osui silmään sittarissa Sonyn KDL-40S4000 hintaan 799e. Onko toi nyt aivan paska vai käyttökelpoinen vehje? Juttua tosta mallista löytyy aika vähän. Tämmönen pdf löytyi netin syövereistä: http://www.sonycenter.lu/pdf/KDL40S4000.pdf

                          Tällä hetkellä ei huvittais laittaa hirveesti rahaa kii töllöön. On muutakin investoitavaa. Nyt telkkarina on Toshiba 26" regza ja sen kuva ainakin on mulle enemmän kuin riittävä. Varsinkin sen jälkeen, kun kalibroin värit spyder tv:llä. Ero vanhaan on aivan älytön.

                          Tossa sonyn mallissa olis plussaa myös muotoilu. Ei oo mitään halvan näköisiä muovisia alumiinilistoja ja kaikenmaailman hehkuvaloa. Jos toi on susi niin en mä sitä sitten osta...

                          Comment


                            #43
                            Sony pitäis merkkinä olla ihan hyvä. Jos kertariipaisu tuntuu pahalta, osta Soneran kautta kuukausimaksulla? Niin minä olen aikeissa tehdä. Just tällä hetkellä niitä ei ole tarjolla kun ne mitä oli vietiin käsistä, mutta uudet mallit on tulossa lähiaikoina.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                              Eilen osui silmään sittarissa Sonyn KDL-40S4000 hintaan 799e. Onko toi nyt aivan paska vai käyttökelpoinen vehje? Juttua tosta mallista löytyy aika vähän. Tämmönen pdf löytyi netin syövereistä: http://www.sonycenter.lu/pdf/KDL40S4000.pdf

                              Tällä hetkellä ei huvittais laittaa hirveesti rahaa kii töllöön. On muutakin investoitavaa. Nyt telkkarina on Toshiba 26" regza ja sen kuva ainakin on mulle enemmän kuin riittävä. Varsinkin sen jälkeen, kun kalibroin värit spyder tv:llä. Ero vanhaan on aivan älytön.

                              Tossa sonyn mallissa olis plussaa myös muotoilu. Ei oo mitään halvan näköisiä muovisia alumiinilistoja ja kaikenmaailman hehkuvaloa. Jos toi on susi niin en mä sitä sitten osta...
                              Mulla on ollut nyt reilu 2 vuotta Sony KDL-40S2000 [ http://www.sony.fi/product/t32-s-series/kdl-40s2000 ] eikä oo ollu mitään pahaa/huonoa sanottavaa kyseisestä töllöstä. Silloin ennen ostoa vertailin V- ja S-sarjaa niin päädyin kuitenkin tuohon huokeamman hintaiseen S-sarjalaiseen(, joka silloin maksoi kylläkin 2100e), kun tällä hajataitolla en eroa kuvanlaadullisesti niissä nähnyt...

                              Comment


                                #45
                                Tuommoinen Sony KDL-40L4000 tuli hankittua viime viikolla, hinta/laatusuhde kohdillaan. Toistaiseksi olen ollu tyytyväinen. Edellinen telkkari oli vajaat pari vuotta naapurista lainassa ollut JVC 28" kuvaputkitöllö. Lähtötilanteessa kriteerit olivat, kunhan joku vähintään 32" taulutelevisio tulee. Tulihan tuota hankintaa kypsyteltyä melkein kolme vuotta....

                                Comment


                                • #46
                                  Voi olla väärä tieto?

                                  Kaveri kertoi tutun tv-korjaajan sanoin: " Vähiten tuodaan korjattavaksi LG ja Samsung merkkejä. Eniten Panaso... ymmerkkejä"

                                  Comment


                                    #47
                                    Jos LG ja Samsung on niin halpoja, että on kannattavampaa ostaa uusi kuin korjata vanha? :-P

                                    Comment


                                    • #48
                                      LG 42"LG5300 On yksi hyvä vaihtoehto, teknisiltä itse tammikuussa tinkasin 825e, gigantti tarjosi samaa töllöä silloin 899e. 42" fullhd.

                                      Erittäin tyytyväinen ollut telkkuun, tarpeeksi liitäntöjä, käyttö on helppoa ei ole vaikeat valikot.

                                      Comment


                                        #49
                                        Itse valitsin tv:ni kuvanlaadun perusteella. Pari Samsungia lähipiiristä käynyt huollossa ihmeellisten väri-ilmiöiden vuoksi. Panasoniceja useampia (mukaan lukien oma 42" PZ85, ja tuota ennen PX60), joista kaikki toistaiseksi toimineet ongelmitta.

                                        Comment


                                          #50
                                          Kävin tikasemassa gigantinja expertin, ja kun siellä ei kaupanteko kinnostanut, hain sonyn cittarista. Onneksi tein näin, sillä sony on musta oikein asiallinen peli. Kuva on mielestäni oikein hyvä ja mitään huonoa (hd-virittimen puuttumista lukuunottamatta) en ole siitä vielä löytänyt. No eipä noiden hd-lähetysten kanssa vielä hengitystä kannata alkaa pidättelemään...

                                          Kerroin gigantissa, että tämmösen saa 800e:llä cittarista ja kysyin että oliskos heillä jotain vastaavaa. Myyjä sanoi että olis saman kokoinen LG, mutta kehoitti kuitenkin ostamaan Sonyn. Expertillä vaan koitettiin myydä väkisin luottoa ja kaupata kalliimpia malleja. Samalla sitten haukuttiin kilpailijoiden maahantuontipolitiikka ja tuotteet. Oli helppo tehdä valinta sen jälkeen.

                                          Comment


                                            #51
                                            Itse en ostanut FullHD tv:tä mahdollisten Hd-kanavien takia vaan pelkästään Blurayn.

                                            En näe mitään lisäarvoa siinä, että näkisin salkkari-näyttelijöiden finnit ja naama-aknet :)

                                            Vielä koko FullHD on munkin silmissä samalla tasolla kuin Win95 tullessaan oli 3.11 kansan silmissä. Mihin moista tarttee?

                                            Ja siinä vaiheessa kun HD-lähetykset on oikeasti arkipäivää niin mun tv on jo vanhentunut ja hd-lähetykset varman lähetetään sellasella pakkauksella mitä nykynen hdtv-viritin ei osaa tulkata.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kyllä sitä ainakin pelikonsoleissa voi jo käyttää, siinä se on hyvä.

                                              Comment


                                                #53
                                                PS3:lla on selvä ero, kun verrataan 720p ja 1080p kuvaa. Leffat ja sarjat työnnän ruudulle joko streamaamalla pleikalla tai suoraan läppäriltä, ja mielummin sitä katsoo FullHD:ta siinäkin. Nykyisellä tv-tarjonnalla haen ne itseä kiinnostavat jutut muutenkin netistä, kun Suomessa tv-luvan vastineeksi saa paskalaatuista dvb-kuvaa, primetime realitytuubaa ja viiteen kertaan näytetyt "klassikko"leffat.

                                                Jos pääpaino on Suomen digiteeveessä ja dvd:n ihmettelyssä, niin eipä sille FullHD:lle varmaan löydy katetta. Tosin pleikan upskaalaus dvd-kuvan osaltakin toimii melko mukavasti :)

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Juu uuden sukupolven pelikonsolit tietenkin on yksi jotka FullHD:ta tarjoaa.
                                                  Kaikki vaan ei jaksa/kerkeä pelaileen konsoleilla.
                                                  PS3:n ainoa plussa täten on blu-ray mutta en silti sitä sen takia osta.

                                                  Ja jos kattoo pelkästään digikanavia niin eipä fullhd töllöön kannata tuhlata. Tällästä sakkia muuten on suurin osa.

                                                  Ja pistäppä jokin +70v mummu säätään nykyajan tv käyttökuntoon.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    No ton sonyn olis voinu saadakin. Oli meinaan tosi helppo homma. Mä taas halusin full-hd töllön resojen takia, koska kytken siihen kiinni mac minin. Sitten kelpaa surffata, katsoa leffoja jne. Eli ihan multimedia/tv käyttöön. Aina vaan tuntuu paremmalta tuo 800e hinta ja se mitä sillä sai. Onneks en laitanut latiakaan enmpää, sillä tuo riittää mulle enemmän kuin hyvin.

                                                    Ikean tobo tv-taso ei sitten kyllä ihan samalla tavalla enää yllättänytkään. Eihän se lastulevyhökkeli jaksanut kannatella edes omaa painoaan. Oli keskeltä notkolla ja 6mm alempana kuin reunoista. Pitäis kuulemma kantaa 100kg?! No korjasin homman poistamalla jalat ja tein tilalle 2x2 pattingista sokkelin. Nyt pysyy ryhdissään ja sain ihan mukavasti rahaa takaisin ostohinnasta. Täällä pari kuvaa: http://juhana.pp.fi/images/image/kot...o/DSC_0001.jpg

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tarttis II tv:ksi jonkin 22-26" lituskan jossa digiviritin (miel.C mutta menee T:kin. Ei ole laadulla niikään väliä, eli mistä kannattais alkaa esitskelemään, kun pääkaupunkiseudulla majaa pidetään ?
                                                      Netistä ?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Joku tällänen (T-viritin)
                                                        Kovastihan hintaluokkakin ratkaisee :)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Jos 26" telkku pitää olla, T-viritin käy ja hinta olisi ainut kriteeri, niin aito Techwood Koneboxista 329e
                                                          Viimeksi muokannut an13; 25.2.2009, 14:44.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            No siinähän niitä edullisesti, kiitos.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              http://www.sony.fi/article/id/1222694814411

                                                              Urheilua paljon katsoville löytyy mielenkiintoinen uutuus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X