Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Windows Phone. Jotain hyvää Nokialta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mulla synkkaa työpostit varti välein ja wlan on päällä koko ajan. Jonku verran tulee puhuttua päivisinkin. Akun kanssa ei mitään ongelmaa, vaikka vähä käyttäs appsejaki. Heviusereilla voi olla ongelmaa varmaan jos jatkuvasti liikkuvaa kuvaa esim kattelee.

    Minkähä takia tää muute skaalaa nää kirjaimen isoiksi foorumilla kun vastauksia lukee?

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja TN69 Näytä viesti
      Mä lataan Lumia 900 kenties joka 3. päivä... Työaikana email synkkaus päällä 30 min intervallilla. Yöksi tiputan datan aina pois päältä. Mulla ei ole mitään valittamista paitsi satunnainen sim-kortin kadottaminen... onko tuo muuten yleinenkin ongelma?
      Jos tarkoitat sim-kortin kadottamisella sitä, että puhelin kysyy joskus pin-koodia käytössä, niin mulla kävi muutamaan kertaan sama juttu. Otin sitten pin-koodin kyselyn pois kun tuo salasana on kuitenkin käytössä, niin ei huomaa enää jos tuota tapahtuu.

      Akku kestää mulla 800:ssa pari päivää kevyellä käytöllä, emailit puolen tunnin välein, wlan ja data koko ajan päällä.

      Comment


      • Juu tarkoitin just tuota pin-koodin kyselyä. Itselläni myös suojakoodi käytössä mutta en viitsi poistaa pin-koodia sim-kortilta. Jos hukkaa luurin niin joku voi ottaa vaan sim-kortin käyttöön toiseen luuriin ja pistää haisemaan...

        Comment


          Onkohan vain ihan puhelinkohtaista toi simin kadottelu, vai ihan paskojen korttien. Lähipiiris 3kpl X-covereita hukkailee tiheeään korttia ja oma ikivanha N900 silloin tällöin (toki mulla jo 2 vaihtokortti menossa puhelimes korrtien lopullisen katoamisen johdosta)

          Comment


          • Kolmisen vuotta sitten oma Nokian perusluuri hukkaili Saunalahden korttia. Ei sekään ihan alusta alkaen. Nyt tässä Telefinlandin kortti, eikä tämäkään ihan heti alkuunsa sitä tehnyt.

            Tietty jos puhelimen hukkaa niin korttia voi ilman pin-koodia käyttää, mutta luotan siihen että kohtuullisen nopeasti itse huomaa puhelimen hukkuneen ja saa kortin kuoletettua. Ja todennäköisesti joku koittaa ensin saada sitä puhelinta auki.

            Comment


              Nyt kun on testailtu tuota 920 akun kestoa niin kyllähän tuo aika hyvin tuntuu kestävän ainakin minun käytössä. Eilen aamulla otin pois laturista ja vielä on 42% jäljellä. Taidanpa silti hommata sen langattoman laturin ja rakennella sen pöytään.

              Comment


                Tänään tuli kokeiltua työpäivän verran 820:sen internetin jakoa. Helppo ja datakäyttöön ihan vikkelä. Ongelmaakin löytyi, eli puhelu katkaisi jaon (vaikka sovellusta ei katkaistu). Liekö ongelma moniajossa, vai eikö prosessointiteho riitäkkään.

                Comment


                  Mikähän asetus (vai bugi) tohon 920:een tuli, kun sovellusluettelossa näkyy aakkoset A:sta eteenpäin ja osassa on jokin sovellus ja jotkut on ilmeisesti ns vapaita sloteja, koska niissä näkyy vain kirjain?

                  Comment


                  • Asensit x-määrän sovelluksia, jonka jälkeen tuo aakkolistaus tuli käyttöön. Ei saa pois muuta kuin resetoimalla puhelimen.

                    Comment


                      Njaa, antaa siis olla.

                      Comment


                      • RE: Windows Phone. Jotain hyvää Nokialta

                        Ei kai siinä silti pitäisi näkyä kirjainta jos sillä alkavaa sovellusta ei ole asennettu?

                        Comment


                          Aivan joo. Ei näy kirjaimia, jos sillä alkavaa sovellusta ei ole asennettu.

                          Comment


                            Sanokaapas 920 kalenterista, että miten saa estettyä vanhojen kalenterimerkintöjen häviämisen ?

                            Tänään piti vanhoista merkinnöistä tarkastaa juttuja ja yllätykseksi kaikki toukokuun alun jälkeiset merkinät oli hävinneet...

                            Kalenterin asetuksissa on hiumat säätö mahdollisuudet, kun pystyy vain värejä muokkaamaan...

                            Comment


                            • Onkos tullut jo sovellusta millä voisi tehdä soittoääniä omista biiseistä? Tuolla "luo soittoääni" sovelluksella ei pysty tekemään kuin ostetuista biiseistä.

                              Comment


                              • No mie oon ainakin tehnyt iTunesilla soittoääniä.
                                1. Asettaa kappaleen asetuksista kappaleen alkuajan sopivaksi ja sitten loppuajan niin, että soitto kestää 39s.
                                2. Kappaleen kohdalla oikeaa nappia ja luo AAC
                                3. AAC versio löytyy resurssienhallinnasta kappaleen properteississa olevasta osoitteesta.
                                4. Kopio kappale haluamaasi paikkaan ja muuta tiedostotyyppi M4U:sta M4r:rräksi (resurssienhallinnan asetuksista pitää ottaa tiedostotyypit näkyviin) ja avot soittoääni on valmis raahattavaksi minne vain.
                                5. Poista se 39 sekunnin AAC iTunesista ja aseta alkuperäisen kappaleen aloitus ja lopetustäpät pois.

                                Nämä kappaleet sitten kopsataan vaan resurssienhallinnassa ringtones-hakemistoon, resurssienhallinta muuttaa kopioidessa tiedostotyyppiä vielä kerran (taisi muuttaa WMV:ksi tjsp)...mutta mitä se haittaa. Toimii.
                                Em. tapa tuli tutuksi iPhonen kanssa ja tuon M4R -tiedoston voi raahata myös iTunesiin, jossa se ilmestyy soittoääniin ja on sieltä synkronoitavissa puhelimeen.
                                Varmasti on olemassa helpompia ja vaikeampiakin tapoja, mutta tähän tapaan olen kangistunut :D

                                Saa käyttää :)

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja LilJon Näytä viesti
                                  Onkos tullut jo sovellusta millä voisi tehdä soittoääniä omista biiseistä? Tuolla "luo soittoääni" sovelluksella ei pysty tekemään kuin ostetuista biiseistä.
                                  Mitä tarkoittaa "omista biiseistä"? Kyllä se "Luo soittoääni"-sovellus mulla kelpuuttaa kaikki puhelimeen tallennetut biisit soittoäänen raaka-aineeksi, riippumatta siitä onko biisi ostettu kaupasta tai konvertoitu juutuubista tms.
                                  Viimeksi muokannut taski; 11.7.2013, 14:32. Perustelu: typo

                                  Comment


                                  • sama homma, kyllä tuo "luo soittoääni" tekee ihan tuolta netin syövereistä ei niin laillisesti ladatuista biiseistä soittoääniä..

                                    Comment


                                    • mites teillä jotka omistatte sellaiset lumiat joihin voi laittaa muistikortin niin onko ollu ongelmia? itsellä puhelin ei tunnista muistikorttia ollenkaan, transcend 32gb micro-sdch kortti löytyy joka pitäis olla passeli puhelimeen.

                                      Comment


                                        L820 + Sandisk 32GB Ultra micro SDHC (nopeusluokka 10) pelaa moitteetta yhteen. Muista korteista ei kokemusta.

                                        Hitaammilla korteilla on joillain ollut ongelmia tallennuksen kanssa, mutta luurit kuitenkin ovat ne tunnistaneet. Onko jo ehditty kokeilla toisella luumiolla?

                                        Comment


                                        • Lumia 920 on ollut omistuksessa sen puoli vuotta, ja nyt pyllistää ensimmäisen kerran. Eilen yöllä katselin youtube videota ja puhelin jäätyi täysin. Video jumitti paikalleen ja puhelin ei reagoinut soft- eikä hardresettiin. Noin tunnin jälkeen lumia boottasi itse itsensä ja nyt se on taas pelannut...toistaiseksi.

                                          Pelottaa se, kun googlettelin että joillain nuo "windows on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan" jumit on kestänyt jopa melkein päivän, että kuinkahan tuon kanssa tekee. Huoltoon jos sen vie, niin sinne ajetaan vain "uusin ohjelmisto" ja puhelin tyhjääntyy...mikä siellä kaiken järjen mukaan jo on koska puhelin päivittää itsensä ajan tasalle. Harmittaa ensimmäinen takaisku hyvän alun jälkeen.

                                          Comment


                                            Sinänsä harmillinen ongelma, mutta jos puoli vuotta on mennyt, että tulee eka tenkkapoo niin eihän se nyt ihan kökösti ole toiminut?

                                            Eikö siis auttanut vaikka piti sitä resetti nappulaa pohjassa?

                                            Ja tuohon soittoäänihommaan. Ilmeisesti kyse on jotain muusta kun 920:stä, koska tuossa voi laittaa minkä MP3 tahansa suoraan soittoääneksi. Ei tarvitse käytellä erillisiä ohjelmia.

                                            Comment


                                            • Juurikin 920:stä kyse. Kokeilin äsken uudestaan ja nyt kyllä sovellus löytää itse laitetut äänet. Silloin kun nämä tuli myyntiin niin en onnistunut saamaan omia ääniä näkymään "luo soittoääni" ohjelman kirjastossa. Olisikohan päivityksissä tullut tuo ominaisuus..

                                              Nyt soi taas soittoäänenä ties monennenko puhelimen soittoäänenä ollut Adam Strange - Traveller.

                                              Comment


                                                Onkos minkälaisia kokemuksia Lumia 720:sesta? Tuo parempi puolisko miettinyt tuon hommaamista ja mua se kuitenkin syyttää jos se huono on :).

                                                Comment


                                                  720:ssä hyvä akun kesto ja kohtuu hyvä kamera. Sanottu olevan hinta-laatusuhteeltaan parhaimpia Nokialaisia ellei paras mutta W8 on insinöörien suunnittelema käyttis insinööreille eli jos parempi puolisko haluaa puhelimen, jossa perusominaisuuksien käyttö on helppoa, nopeaa ja yksinkertaista pysy kaukana kumisaappaista.

                                                  Comment


                                                    Mun mielestä taas Lumiat on peruskäyttäjälle tehty, kun mitään ei saa säädettyä kovin monipuolisesti/loputtomin valikoin (kuten kilpailevissa käyttiksissä). Perusvalikoilla vain elettävä ja ainakin omalle emännälle tuo käyttis sopii.

                                                    Comment


                                                      Enpä ole vielä mitään kovin hankalaa juttua wp8:st löytänyt. Insinöörit tykkää säätää ja wp8:a ei juuri pysty säätään. Oikeastaan aika helppo käyttää. Joitain asioita kaipaa kuten äänettömäksi laittoa 920:ssa, mutta se ei ole mahdollista jos on mp3 soittoäänenä. Saa vaan värinälle. Meillä tulee häly ympäri vuorokauden puhelimeen ja mua ei ne öisin oikein kiinnosta.

                                                      Comment


                                                        Eräs myyjä sanoi kaupassa, että kannattaa ostaa 720 eikä 820, voiko tuo pitää paikkaansa? Tietty mun mielestä tuo parempi puolisko ei tarttis edes 720 tasoista puhelinta kun kuitenkin tuo älypuhelin sovellusten käyttäminen pääasiassa rajoittaa fb:ssä käymiseen sekä valokuvien ottoon.

                                                        Akun kesto onkin tässä puhelimen hankinnassa yksi suurimmista kriteereistä helppo käyttöisyyden ohella. Ainakin omaan androidiin verrattuna windows on helpompi mielestäni käyttää.

                                                        Comment


                                                        • Mulla oli Samsungin S2:n ja siinä akku ei kestänyt edes päivää.
                                                          Nykyissä Lumia 800:ssa akku kestää jopa kolme päivää.
                                                          Ja navigointi Lumiassa on paljon luotettavamampaa kuin Androidissa, ainakin mulla GPS-signaali katkesi jatkubasti navigoitessa kun Lumialla tai muulla puhelimella GPS toimi samaan aikaan luotettavasti,

                                                          Comment


                                                          • Hintaero 720 ja 820 välillä on niin pieni, että rouvalle tuli hankittua 820 ja erittäin tyytyväinen on siihen ollut. Vaikka ei tekniikan ihmenainen olekaan, niin en ole joutunut mitään neuvomaan käyttöönottovaiheessa, enkä nyt myöhemminkään. Perheen juniori on tarvittaessa neuvonut, jos joku asia on ollut hiukan hakusessa.

                                                            Tänään (tai siis eilen) julkistettu 1020 kiinnostaisi, mutta voi olla että hinnoittelu on sillä tasolla, että 920 on "riittävän" hyvä omaan käyttöön.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
                                                              L820 + Sandisk 32GB Ultra micro SDHC (nopeusluokka 10) pelaa moitteetta yhteen. Muista korteista ei kokemusta.

                                                              Hitaammilla korteilla on joillain ollut ongelmia tallennuksen kanssa, mutta luurit kuitenkin ovat ne tunnistaneet. Onko jo ehditty kokeilla toisella luumiolla?
                                                              Kokeiltu lumia 820 kolmea eri muistikorttia, trenscend, samsung ja sandiscin, mitään niistä ei tunnistanu.. tänään olis tarkoitus formatoida tietokoneen kautta kunhan saan microsd-sovittimen lainaan velipojalta, pitäis ruveta kuulemma toimimaan kun formatoi fat32 muotoon..

                                                              korttia ei kylläkään ole testattu muissa uudemmissa älypuhelimissa, vanha n8 tunnisti kyllä kortin...

                                                              jos tämä ei auta niin sitten puhelin liikkeeseen ja ihmettelemään tätä hommaa huollon kanssa...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X