Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A5 Sportback 2014 165 kW polttoaineen kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Painotetaas vielä uudestaan että tosiaan rengasvalinta vaikuttaa kulutukseen selkeesti; Pilot Sport 3 kuluttaa selvästi enempi samalla pätkällä samalla nopeudella kuin Hakka8. Sama rengaskoko, sama keskinopeus, sama tie ja matka, samat rengaspaineet, joiden vaihtelulla ei käytännön merkitystä. Goodyear Efficient Performancet tulossa, vaihdoin myös siksi kun ne ovat hiljaisimmat; raportoin sit tuloksista :P .

    Comment


      #32
      Mielenkiintoista, kuinka pitkältä ajalta olet seurannut? Onko lämpötilalla vaikutusta?

      Comment


      • #33
        Nyt on totutusajot takana ja kylläpä kulkee mukavasti ja ohitukset helppoja! Reilu 4000km ajettuna ja keskikulutus on nyt 8,1 l/100km ja viimeisimmät tankkaukset olivat alle 8 l/100. Auton oma kulutusmittari tuntuu aika tarkalta. Näkyy 120 rajoitusalueella kulutus nousevan sinne 9 ja hippu ylikin. Nopeutena olen käyttänyt 8km yli rajoituksen. Kolme pykälää pois ennen kameraa, mutta kaksi kertaa on silti välähtänyt, opettelua. Huomautuskirjeet ei vielä ole tulleet. Kunhan pääsen eroon kahdesta liikenteen vaarantamistyyppisestä sakosta, niin voin ajaa niin kuin A4:llakin, tehokkaan ennakoivasti, ensi vuonna vasta...

        Jos Harald minulta kysyt niin: A5 on ollut minulla nyt kuukauden. Pakkaskausia ei huhtikuulle sattunut. A4:n kulutuskäyristä lievästi näkee talvikaudet. Talvella tuli aina lähdetyksi liikkeelle lämmitetyllä autolla.

        Comment


        • #34
          Kyllä renkaat vaikuttaa. Pirelli P7 cinturato vei selkeästi enemmän polttoainetta kuin esimerkiksi nykyiset Kiinan halpisrenkaani Linglong Greenmaxit. Kokona 225/50R17.

          Comment


          • #35
            Haraldh jos minua tarkoitit niin suurin osa nykyvempeleen nyt 18tkm ajosta on tullut Kuopio-Kitee-työmatkoista, 9/13 alusta lähtien kun auton sain, ja koko kirjanpito ylhäällä Lumia 920 "My Car"-softassa =P. Kovempi pakkanen, vastatuuli, sade, lumi toki lisää kulutusta; mutta mielestäni -5 - +10C - välillä ei lämpötilalla oo isoo vaikutusta ollu. Miljoonan osatekijän summahan tuo kulutus taitaapi olla :) mutta pihistelijänä ootan innolla Goodyear-testejä. Tokihan tuolla myllyllä on kiva ohitella, 80-120kmh 4.5sek (jostain tekniikkasaitilta katottuna, en oo mittaillu) ja launchilla 6.5sek 0-100kmh, autoholdin kun ymmärsin ottaa offille niin toimiikin aina, vaikka joku 6 kertaa vain tullu käytettyä, melko turha ominaisuus; mutta tasanopeutta kun suurin osa ajasta mennään niin aika bensapihi mielestäni ajokki on huomioiden jatkuvan nelivedon, 1700kg massan ja voimareservit.
            Viimeksi muokannut Zachaeus; 29.4.2014, 20:01.

            Comment


            • #36
              Nyt on ajettuna 15500km ja keskikulutus on 7,8. Pienin tankkaus oli 7,0 ja tähän asti suurin 9,0. Kesä - syyskuun kulutus oli 7,5 (reilu 6000 km). Kulutus laski Saa nähdä paljonko talvikauden kulutus on kun lyhyellä ajolla kulutusmittari näyttää 9 -10 l/100 kulutuslukemia jo kesäkelilläkin, siihen sitten vielä Eberi. Kaipa ne arabit pumpaa öljyä ja Neste jalostaa bensaksi jatkossakin...Ajotietokoneen kulutuksen osoitus on ollut kymmenyksen virheellä oikea. Öljyä ei toistaiseksi ole tarvinnut moottoriin lisätä.

              Comment


              • #37
                Aika samat ku mullaki MyCarissa :) 7.857 kokonaiskeskikulutus reilu 31tkm mittarissa. Tasaisesti tuo on kuitenkin koko ajan laskenut :P . Talvirajoitukset tulee, vaikka Goodyear EGP laskiki kulutusta ni vaikuttais että Hakka8 noistakin pienempi vierinvastus. Tästä vasta 1tkm tutkausta.. lähellä 7 tavoite ens keväänä :P ..

                Comment


                • #38
                  Samat talvirenkaat minullakin, mutta ei tankkausta vielä. Tumu oli päässyt tosi alhaiseen kulutukseen! Minulla renkaina 245/40/18 ja talvella 225/50/17". Sadekeli nosti kulutusta litralla Kemin reissulla pari viikkoa sitten eli 245 leveä rengas auraa vettä aikalailla!

                  Comment


                  • #39
                    Omalla autolla kulutus matka-ajossa sekä 225/45r18 ja 245/35r19 rengastuksella alle 8 ku ajaa pitkää siivua, nyt kun kaupunkipyöritystä nii pidempi aikasempi kulutus mahtaa olla 9,5-9,7 ja paikotellen aika raskaalla jalalla. Auto siis a4b8 Avant 2TQääsronikki

                    Comment


                    • #40
                      Tulipa räpästyä yhteenvedot tän illan Kitee-Kuopio 200+km ajosta =P . Jo Joensuusta lähtien oli 6.3, Kuopion keskustapyörittelyissä sit nous lopussa 6.4. MyCarissa siis kaikki ylhäällä, huomenna tankkaamaan; yleensä todelliset luvut olleet aina min. 0,1l vähemmän kuin tietokone kertonut, max vähän yli 0,2l. 1 kerran oli kulutus jtn 0,1l enempi kuin mitä kone näytti... Optimiolosuhteet ei tänäänkään ollu ku sato yli puolet matkasta. Liikenne kuitenkin niin hiljanen että ohituksia vain 2 =D .. Hakka8 245/45/18 alla, vasta 500km ajettu kesän Vianorilla makailujen jälkeen... yllättävän alas no nyt meni. Pitäs huvikseen joskus ajaa koko matka 80kmh cruisella ni sais kulutuksen jyllättyä alle kutoseen. Tossa Garmin 3590:ssä ei oo ecoRoutea kiinni; siitä oon säätäny matkakulutuksen 7.0 ja kaupungin 10.0, hauskan tarkasti seki noita kertoo aina ku auton sammuttaa; yhteenveto tulee =P . En sekuntiakaa miettiny navin ruksaamista tähän kärriin kun tuo ollu pari vuotta ihan huippu navi, puheentunnistus, nopee toiminta hyvä näyttö jne. B7 Avantissa oli kans käytössä....

                      - edit - tuo jäljelläoleva matka muuten heittää tosi paljon ainakin mun yksilössä. Laakkosella pyysin sitä säätämään mutta ei kuulemma / mukamas onnistu kunnolla. Ennätys on ollut se että oon ajanu 80tkm sen jälkeen kun näytti nollaa, mut se meniki lähelle tyhjää tankkia kun tankatessa meni 61.3 litraa ja tankin koko ilmotettu 61.0 litraa =D ...
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Mielenkiintoisia tietoja saat Navigaattoristasi! Pitkän matkan kulutukset kyllä valtaosin riippuvat aivan nopeusrajoituksista. 120km/h aluetta paljon ja keskikulutus nousee yli 8:n. 80 ja 100 alueilla pysyy lähempänä 7. Vastatuulikin kun sattuu sopivasti meno- ja paluumatkoilla pyörähtämään molemmat joko vastaista tai myötäistä niin kulutuksissa tulle lähemmäs litran ero. Diiselillä ei ollut niin selvästi huomattavaa eroa. Tosin sillä saattoi ajaa 1100 - 1200 km tankkausvälillä ja olosuhteita ehti olla puoleen jos toiseen eikä sen kulutusmittariin ollut luottamista. Mitä nopeutta käytätte? Minä ajan todellisena nopeutena 8 km yli rajoituksen suhtkoht joka paikassa. Ohituksissa mennään sitten mitä mennään, että pääsee turvallisesti ohi. Ne nyt ei paljon keskikulutukseen vaikuta, koska ohitusten osuus kokonaimatkasta on verraten pieni.

                        Comment


                        • #42
                          Juu tuo 8kmh on passeli senkin takia koska se on se miksi adaptive cruise nopeuden "pikaklikkaamalla" säätää koska 80kmh alkaen säädöt on 10kmh välein eli todelliset ajonopeudet on sitten 88, 108 tai 128, eikä tarvi miettii poliiseja ja kameroita; joskus kamera välähtää, viimeks viime viikolla mut eipä oo postia ikinä tullu noista ja monta poliisiaki ohittanut 2-kaistateillä / motareilla jos ovat ajaneet tasan sallittua nopeutta ni itte ton +8kmh ohi :P ..

                          Comment


                          • #43
                            Jjustiinsa noin. Itse otan kameraa ennen kolme pykälää pois ettei tulisi postia. Suottapa noita ärsyttämään vetvät vaan rajat tiukemmiksi. Tiesithän että tulevaisuudessa kytkeydytään valtaketjuun eikä kenenkään tarvi ohitella ja kaikilla sama nopeus. Eikö ois hienoa?

                            Comment


                            • #44
                              Kyl mä vedän TT:llä aina about 90km/h mittarin mukaan tolppiinkin eikä oo räpsähdelly. Muuten 95-100km/h ja just viime viikolla kehällä ratsian ohi. Ei näytä ton vertaset kiinnostavan. Mittarit huijaa edelleenkin yllättävän paljon. Taitaa olla monesti se 4-6km/h heitto.
                              Ja tuohon kytkeytymiseen: JOS tollanen tulis, mun autoilu loppus siihen. Ei vit** järjen hiventäkään. Miltähän autojen keulat näyttäs ku ajettas pitkiä matkoja ihan toisen perässä kiinni. Huh heijaa, 5000km ja keula ois ku hiekkapuhallettu.
                              Viimeksi muokannut Peke78; 2.11.2014, 00:29.

                              Comment


                              • #45
                                Ehkä tohon menee vielä hetko :) .. No mulla se on ton 2-3 kmh verran ero todelliseen, lähempänä 2 ku 3..navi aina päällä menee on ku virrat päälle ja autom off ku virrat poikki.. Jos työmatkaa Kuopiosta ajas jonnee korpee vielä 10-20v päästä ni oisha se jees nukkuu koko matka ja Isoveli ajais autoa :P ..

                                Comment


                                • #46
                                  Nyt on pitemmän ajan ja matkan tietoa: Keskikulutus kaikki tankkaukset mukaan luettuina ja 44470km ajettuna on 7,5 l/100, sisältäen myös polttoainelämmittimen käytön - tosin sitä käytetty korkeintaan kerran viikossa pakkaskaudella. Korkein 10,3 ja matalin 6,6, joita kaksi kpl, toiseksi suurin 9,0.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X