Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos ei google maita, niin mulla on pajalla heittovasara sekä suutinpesien rotsausvehkeet, kohtuullista tuntihintaa vastaan vuokraan niitä ja hintaan sisältyy myös osaava kaveri siihen työkalun toiseen päähän. :)

    Comment


    • Kyllä mulla kädet riittää moiseen remonttiin, täytyy netistä kaivaa työkalut nii saa omaks sit nekin..

      Comment


        Sopivalla putki-/pulloharjalla pääsee pitkälle. Jos on hitsivehkeet käsillä, niin suuttimen irrotustyökalunkin voi tehtailla parista putkenpätkästä ja M15 mutterista. Mitään sen erikoisempia työkaluja tuohon ei tarvitse.

        Comment


          Eipä marmori ottanut kaikkien suuttimien irroittamisesta ja uusien tiivisteiden yms. asentamisesta paljonkaan. Reilu tunti työtä, plus prikat, tiivisteet... pari sataa maksoi.
          Eikä kyse ole siitä, etteikö itsellä kyseinen remontti onnistuisi. Joskus pitää priorisoida.

          Comment


            Katsoitko kuitista kuinka suuri osuus loppusummasta oli prikkoja ja tiivisteitä, ja kuinka iso osa työtä? Työnä tuo on varsin helppo ja suoraviivainen, mutta tarvikkeet alkuperäisosina on kyllä sikahintaisia.

            Comment


              Katsoin, kuitti edessä edelleen. Osat yhteensä 61€, näyttää olevan vajaa pari tuntia työtä 140€. Samalla meni railipumpun remmi ja kiristin vaihtoon. Osat tähän 140€, työ sama 140€.
              Tosiaan kaikki suuttimet käytiin lävitse. Käyntiääni parani julmetusti ja käryt loppui. En minä tuota oksettavana pidä.

              Off-topic, teen paljon huoltoja ja remontteja itsekkin autoilleni ja maatalon muillekkin koneille. Joskus ei vaan jaksa ja kiire saada auto kuntoon ajaa edelle. Minulle auto on työkalu jolla ajetaan 50-60tkm vuoteen.
              Viimeksi muokannut okkim; 4.12.2018, 07:23. Perustelu: Rivityksiä korjattu.

              Comment


              • Just soitin Lahden laakkoselle niin kaikki 3 tiivistettä kertaa 6 teki 105.60E
                Kannattaako noita tehdä kaikkia samaa aikaa?
                Viimeksi muokannut Jesse87; 3.12.2018, 13:13.

                Comment


                  Ne kannet kannattaa uusia, koska muuten todennäköisesti alkavat tihkumaan öljyä, btdt.

                  Comment


                  • Mites noi suuttimien tulilevyt ja tiivisteet, kannattaako ne vaihtaa joka suuttimille nyt kerralla vai vaan noille 2:lle mitkä näyttää miinusta?

                    Comment


                      Itse tihrustaisin pakosarjojen väliin, missä jokaisen pakoportin vieressä/välissä on suutinpesän ohivuotoreikä. Jos sieltä näyttää tulleen mönjää läpi, olisi sen suuttimen kuparitiiviste uusittava.

                      Comment


                      • Ite vaihdoin kaikki kerralla, oli kyllä aihettakin.. 270 000 oli taulussa

                        Comment


                        • Missäs järjestyksessä noi pytyt on tossa koneessa?
                          1 2
                          5 4
                          3 6

                          Comment


                            3 6
                            2 5
                            1 4

                            Comment


                            • Kävin nyt 3 suuttimelle hakee tiivisteet ja liekkirenkaat, tarviiko tota dieseljärjestelmää jotenki paineistaa tms kun ottaa suuttimet irti? Vai lähteekö sit ihan normaalisti käyntii kun lyö suuttimet kiinni ja starttaa?

                              Comment


                                Ei tarvitse ilmata, järjestelmä ilmaa (ja paineistaa) itse itsensä. Startti voi olla pitkä, jos on enemmän ilmaa putkissa.

                                Comment


                                • Kiitos tiedosta, illalla meen tallille vaihtamaan niin katotaa mitä saadaan aikaiseksi..

                                  Comment


                                  • Eipä ollu kovin kummoinen homma, ja ylimääräiset äänet loppu..
                                    Vanhoista liekkirenkaista puuttu puolet..
                                    Viimeksi muokannut Jesse87; 6.12.2018, 09:36.

                                    Comment


                                    • Poistettu
                                      Viimeksi muokannut Inky; 19.1.2021, 21:35.

                                      Comment


                                      • Huoletta uskaltaa ajella vuoden vaihteen yli

                                        Comment


                                        • Kestää siihen asti kunnes hajoaa. Itse en uskaltaisi ajaa ettei sula mäntä

                                          Comment


                                          • Itsellä oli BMK moottorissa samaa vaivaa n 10tkm, ennenkuin tuli vaihdettua suuttimet. Ei ainakaan itsellä tehny muuta ku öljymäärä rupes lisääntymään tikussa. Varmaan voipi mäntäkin palaa, ei palanu mulla.

                                            Comment


                                            • Poistettu
                                              Viimeksi muokannut Inky; 19.1.2021, 21:34.

                                              Comment


                                                Sanokaapas joku onko tuo 4. Pytyn suutin sökö, kun en itse niin hyvin näistä ymmärrä. Tyhjäkäynnillä korjausarvot seuraavat:

                                                1. Sylinteri: -0,45 mg/stroke
                                                2. Sylinteri: -0,78 mg/stroke
                                                3. Sylinteri: -0,32 mg/stroke
                                                4. Sylinteri: 5,02 mg/stroke
                                                5. Sylinteri: -1,38 mg/stroke
                                                6. Sylinterim -2,48 mg/stroke

                                                Autona C7 bitdi ja alkoi tyhjäkäynnillä hytkymään, muuta ongelmaa ei toistaiseksi havaittavissa eikä vikakoodeja.

                                                Comment


                                                • onkos tossa miten ne engine group 70-78 tjs. niitä ainakin itse kun seurailin niin alle 30ms arvot oli vielä ok. Noista sun laittamista arvoista lottoisin että nelos suutin hitusen tukossa, lähtisköhän ihan suuttimenpuhdistusaineella?

                                                  Comment


                                                    Noita kanavia kun ei pääse kattomaan näissä. Onnistuu ainoastaan advanced measuring blockista katella. Tai jos joku osaa neuvoa mistä noita muuten näkisi, niin voin katsoa.

                                                    Comment


                                                    • Taitaa olla ihan tapissa tuo 4. korjausarvo, lähteekö muuttumaan kun nostaa kierroksia? Paljonko ajettu?

                                                      Comment


                                                        Kyllä lähtee muuttumaan ja noin 2000 kierroksilla oli aika tarkalleen nolla. N. 180 tkm mittarissa.

                                                        Comment


                                                        • Ei siis ole ihan kaputt mutta ihan pienillä ruiskupaineilla ei taida paljon ruiskuttaa mitään tuo 4. suutin.

                                                          Comment


                                                            Tuo oma kutonen tuli tässä välipäivinä kuntoon. 4. pytyn suuttimen kuparitiivisteestä oli noin kolmasosa enää jäljellä. Tilalle meni käytetty suutin uusilla tiivisteillä, kun sellainen oli Jap3:lta heti saatavissa.

                                                            Comment


                                                              kolmasosa kehästä vai kolmasosa niinku siitä renkaan matkalta? Mulla oli muuten ihan priimakuntoiset, mut kaasut oli polttanu tiensä n. puoleen väliin rengasta. Ei siis vielä vuotanut. Vaihdoin toki silti, kun auki käytin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X