Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T -97 tärisee ja resonoi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8T -97 tärisee ja resonoi

    Tänään kun käynnistin auton (lämpimänä) koko auto tärisi ja resonoi. Auto tärisee kun se vetää alle 3000rpm/ tyhjäkäynnissä kytkin ylhäällä ja vaihde vapaalla. Yli 3000 rpm ei tärise. Alamäessä kun auto rullaa ei ongelmia ole...sytytys puolella jotain häikkää ilmeisesti
    Ennen ei ole tälläistä tapahtunut...

    Pakoputki tekee sellaista 'pum, pum' ääntä...

    Olen melko noviisi näissä hommissa ja aivan hukassa :D

    Varmaankin volkkarin pikahuoltoon auto heti aamusta kun olen reissussa...

    Ajelin auton tutun pihalle noin 6 kilsaa eikä sammunu tai mitää tärisee vain...uskaltaako ite ajaa huoltoon vai hinausauto kehiin ?

    edit: Hädissäni tämän threadin aloitin ja olen vinkkeja katellut vanhoista topikeista eli tulpat ja niitten johdot kattelemaan...

  • #2
    Näin äkkiseltään tulee mieleen sytytyksenvahvistin. Itsellänikin kerran vaihdettu. Tärisi tyhjäkäynnillä ja alhasilla kierroksilla ajossa, kun kävi tuon rikkinäisen vahvistimen ansiosta kolmella. Hyvin yleistä että tuo vahvistin jossain vaiheessa sanoo sopimuksensa irti.

    Comment


    • #3
      Mulla teki samaa kun toi sytkävahvain oli romuna, kävi kolmella kokoajan.. Eka tosin ehdin vaihtaa yhden puolan turhaa mikä jäi sit tarpeettomaksi. Kaveri vain sano kun kerroin vaivoista että vaihda sytkävahvistin--> heti toimi. Toi vahvistin makso jotain 70e AD liikkessä.. Marmoritiskillä kuuleman mukaan ainakin tuplat.

      Comment


        #4
        aamulla mentii tulppia katteleen eikä niissä pahemmin mitää näkyny ulkoa kun ei niitä pois saatu kun oli niin erikoiset kumi suoja käytettii irti yhestä tulpasta ja todettiin että niitä ei irti meidän työkaluilla irti saada :D

        Sitten käynnistettii ni lähti ihan normisti käyntiin ja ei mitään ongelmia enää huomattu vaikka ajettiin moottori lämpimäksi ja startattiin useamman kerran uudestaan jos ongelma ilmestyis taas mutta ei mitään häikkää enää...voisko silti olla häikkää tuossa sytytyksenvahvistimessa vaikka nyt toimiikin moitteettomasti...

        Välillä on ongelmia startissa kun on auto seisonut noin päivän niin moottori jää jurraamaan tonne 800 rpm paikkeille jurraamaan ja sitten ite avittaa vähän kaasulla ja nostattaa 1500 rpm ja päästää kaasun niin sitte jaa tyhjäkäynti normilukemiin eikä tipu tonnin alle.

        Comment


        • #5
          Tuttu ongelma. Kolme pyttyä mukana ja taas kohta pelaa neljällä moitteettomasti. Sitä nyky aadi laatua. Pahasti, jos pääsee bensaa palamattomana katalysaattoriin, niin saa uusata senkin.

          Comment


            #6
            1.8T

            Terve

            Miulla on täsmälleen tuollaista samaa vikaa. Merkkiliike sanoi että sytytyksen ohjain laite eli sytyksenvahvistin on rikki. Voisin tuon itsekin helposti vaihtaa mutta olisi mahtavaa koettaa ensin oikealla että vika on juuri siinä, näinköhän kellään on joutavaa, tai muuta vinkkiä miten sen voisi varmuudella todentaa vialliseksi.

            Comment


              #7
              joo meni osa tilaukseen kun ei ollu edes maahantuojalla kyseistä osaa...
              en kerenny korjaajan kanssa pahemmin puhua mut sytytyspuolle joku piti vaihtaa, ilmeisesti se vahvistin...

              Mut saapa nähdä millanen lasku tulee tossa kuhan osa tulee ja asennetaan :D

              paljos teillä on osa maksanu jotka sen on jo kertaalleen vaihtanu ?

              Comment


              • #8
                Sytkävahvarin lisäksi puolat ovat myös kulutustavaraa. Yksi kun reistailee, niin kolmellahan se käy. Usein myös puolavika saattaa tulla ja mennä, ikäänkuin randomina.

                Comment


                • #9
                  Sytkävahvistin

                  Ostin omaani kyseisen osan Hella merkkisenä ja maksoi vaan 130? alkuperäinen 251?, että näin.
                  Toivottavasti toimii auto taas...

                  Comment


                  • #10
                    Mulla kans pimeni tossa alkukesällä sytkävahvistin, eka ehdin jo yhden puolankin ostaa turhaa.. Se oli toinen muki keulasta päin joka oli pimeenä sillon kun kävi kolmella, luulin sit että siitä oli puola pimeenä eikä tullu koitettua ristiin niitä..

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja j123j
                      Mut saapa nähdä millanen lasku tulee tossa kuhan osa tulee ja asennetaa
                      Mulla makso tuo palikka marmoritiskillä 208? taannoin, asennus kaupanpäälle...asennus ei ole kuin parin minuutin juttu.

                      Comment

                      Working...
                      X