Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 ajonesto temppuilee.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 ajonesto temppuilee.

    Eli yritin auton omalla vara-avaimella käynnistää pirssiä mutta herjasi ajonestoa välittömästi, jonka jälkeen kokeilin auton varsinaisella käyttö avaimella käynnistää autoa mikä tähän asti toiminut moitteetta mutta sekin valitti myös ajonestoa mittaristossa eikä käynnistynyt. Myöhemmin sain tietää ettei vara-avainta oltu koodattu toisin kuin käyttö avainta. Olen akun kengän antanut olla pois paikoiltaan muutaman tunnin muttei auttanut asiaa sekään ja auto ei ole kertaakaan aikaisemmin tehnyt vastaavaa, mikä neuvoksi? Jos asialle pystyy jotain tekemään ja olisi joku joka voisi jeesata tässä jyväskylän seudulla?
    Viimeksi muokannut Killeri; 4.2.2018, 17:27.

  • #2
    Jos ei ongelma ole ratkennut, voin tulla läppärin kanssa vilkaseen..

    Soita nollaviissataa528051.

    Comment


    • #3
      Audi a6 c5 1.9tdi ajonesto temppuilee

      Elikkäs mulla audi on nyt pari kertaa tehnyt sillain et nakannu ajoneston päälle ku jättäny auton parkkiin ja antaa vikakoodiksi "ajonestolaitteen signaali katkonainen" ja ei saa nollattua auto-comilla sitä nii mikä voisi auttaa et saisin sen toimimaan ?

      Comment


      • #4
        A6 C5 ajonesto päällä

        Auto A6 -98. Kovalla pakkasella tyhjäkäynnillä ajonesto meni päälle, merkkivalo vilkkuu rauhallisesti. Startatessa käynnistyy, käy sekunnin ja sammuu. Sama vaikka kokeilee useasti.
        Korjaamomies testerin kanssa sai sen käyntiin ja viaksi testerillä avain. Se ei oikein pidä paikkaansa, ei toimi millään (4) avaimella, vaikka toimi kaikilla ennen. Sitten ajateltiin,että viallinen on joku antennikäämi virtalukon ympärillä, joka pitää vaihtaa ja koodata merkkiliikkeessä. Onko noin?
        Mitkä kaikki viat aiheuttavat ajoneston aktivoimisen? Onko testeriä, joka pystyy yksilöimään asian?

        Comment


        • #5
          Siis jos lukupuolan vaihtaa ni ei sitä mun käsittääkseeni tarvii mitää koodailla. Viisaammat korjatkoon.

          Comment


            #6
            Lukupuolaa ei sitten saa erikseen, se tulee virtalukon mukana.

            Comment


              #7
              Purin just eilen A6 B6:sta virtalukon ja sen koodi näyttäs olevan 4B-alkuinen, joka viittaa siihen että ihan sama kuin C5:ssa. Mulla ei nyt sitä oo tässä käsissä mutta kai tuon mustan rinkulan voi vaihtaa eikä tarvi koko pakettia ostaa?

              Toinen aiheeseen liittyvä kysymys kun aina taistelen saman kanssa: miten ootte yleensä irroittanu nuo kaksi murtosuojattua pulttia? Mulla ne autot menny hävitykseen niin oon tylysti rälläkäkkä tehnyt uran ja isolla meisselillä auki. Mutta se iso rälläkkä särkee ympäriltä paljon etten viittis käyttöautoon :) Miten esim. merkkari ne avaa ja vaihtaa?
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Onko testeriä, joka pystyy yksilöimään asian?
                On, sen nimi on VCDS. Sillä jos ottaa yhteyden mittaristoon niin pitäisi saada vikakoodilistauksessa vian joka viittaa lukupuolaan. Sillä voi myös tarkistaa että tunnistaako mittaristo virtalukossa olevan avaimen sirun. Voi myös olla että tieto hyväksytystä avaimesta ei mene mittaristolta moottorinohjaimelle asti jolloin lopputulema on sama.

                Jos se lukupuola on rikki, sen vaihto ei vaadi mitään koodaus/sopeutustoimenpiteitä, eikä myöskään tarvitse tehdä mitään "ajoneston nollausta" tai "uudelleenaktivointia." Vikakoodi jää toki muistiin luvattomasta käynnistysyrityksestä.

                Comment


                • #9
                  Kiitos vastauksista!
                  Jotenkin jäi mulla epäselväksi - jos vaihdettua lukupuolaa ei tarvi koodata, mikä osa autossa on (tai ei ole) synkassa avaimen sirun kanssa, l. hyväksyy tai hylkää avaimen?
                  Lukupuola Aakmanin kuvassa lienee oikealla oleva rengasmainen laite?

                  Comment


                    #10
                    Kaikki voi hyvinkin olla "synkassa" mutta jos tieto avaimen sirulta ei koskaan etene rikkinäisen lukupuolan kautta mittaristolle ja/tai eculle asti niin ajonesto ei aukene. Lähettäjä ja vastaanottaja on paikalla mutta posti hukkaa paketin.

                    Comment


                      #11
                      Hopsiksella hyvin kokemusta ajonestosta ja postista joten uskotaan.
                      Luulen että helpoin tapa päästä eteenpäin on ottaa ECUn käteen ja lähettää koodattavaksi, siis ajonesto pois ja polttimo pois mittaristosta. 20 vuotta vanha C5 on käytänössä tonnipommi jo. Ainakin itse tulen toimimaan noin jos auto on vielä ajossa muutama vuosi.

                      Comment


                        #12
                        Mamman veljen A6 teki saman vian viime talvena, lukupuola porsi eikä sitä viikonloppuna olisi muuten kuntoon saanut niin otin ecun irti ja softasin käynnistykseneston pois mutta -98 lie vielä vaijerikaasullinen? Siinä on vanhemman version motronic ja sitä myöten käynnistykseneston puukotus paljon hankalampi kuin pari vuotta uudemmassa.

                        Comment


                        • #13
                          ...ja polttimo pois mittaristosta.
                          Hyvällä lykyllä narahtaa tuosta seuraavassa katsastuksessa.

                          Comment


                            #14
                            Aivan, riski on olemassa, kuitenkin vanhoilla säännöillä selvisi korjauskehotuksella. Näyttää siltä että uusillakin.

                            Comment


                            • #15
                              Lukupuola sinällään tuskin hajoaa. Vika on liittimessä, johto katkeaa vedonpoistajan kohdalta. Poista liitin ja lyhennä kaapelia sentti, juota kiinni lukupuolan nastoihin(vaatii hieman puukkoa).

                              Comment


                              • #16
                                Ajoneston poisto onnistuu ohjelmallisesti lähes kaikkiin vag laitteisiin myös tähän.
                                Joissakin malleissa myös ajoneston merkkivalon saa toimimaan normaalisti. Ota yhteyttäjos tarvit apua ;)

                                Comment

                                Working...
                                X