Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 diesel - kokemuksia ym...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 diesel - kokemuksia ym...

    Kiikarissa olisi yksi siisti A80 diesel ilmeisesti turbolla. Ajettu n 350 tkm. Onko kellään kokemuksia tästä tyypistä ja mitä pitäisi huomioida? Autoa tarvittaisiin kauppakassiksi pikkuajoon.

    #2
    Minkäs vuoden kasikymppi on kyseessä? Tai mitä korimallia?

    Comment


    • #3
      Tämä on -93 ja siinä on sellainen `pidempi` nokka ..eli se etusäleikkö tulee hieman ulommaksi valoista. Muuten ihan normaali sedan.

      Comment


      • #4
        Audi 80 dieselit

        Tuossa lähellä olisi tarjolla Audi 80. Mittarissa 350 tkm ja 1,9 tdi kone - onko kokemuksia tästä mallista. Eli audin sinkkikoppa on tuttu, mutta mitenkäs tuo dieselkone.

        Comment


          #5
          Kone on varmaan 1Z, jos se on TDI. 90hp ja suhteellisen varma.
          Jakopää on heikko kohta, jos kiristyksiä ei ole tehty ohjeiden mukaan.

          Pumppukin voi noilla kilsoilla olla jo kulunu. Mulla on yli 400tkm ajettu 1Z ja ihan täydessä pännissä vielä. Toki kulunu jo, mutta on vielä alkuperänen turbo. Eikä savuttele kuin käynnistäessä.

          Toki 350tkm on myös paljon ja riippuu ihan käytöstä mimmosessa kunnossa se on.

          Comment


          • #6
            Mulla on kesäautona -90 420 tkm ajettu 100 avant turbo (MC) automaattilaatikolla ja hyvin pelittää. Talviautona mulla on 325 tkm ajettu 90 viispyttyisellä koneella ilmeisesti KV ja mallia -89. Molemmat viimeisen päälle kunnossa kopan ja tekniikan osalta. Tuli vain mieleen tuo diesel, kun näin talvella ajellaan lyhyitä matkoja koko ajan kone kylmänä 98 bensalla - keskikulutus on varmaan yli 10 l/100km ja pääosin ajo on kaupunkiajoa eli tehoja ei tarvita. Onkohan tuo dieselin ja bensavehkeen kulutusero niin merkittävä kuin ohjekirja-arvot näyttää. Tuon 90:n vaihtoa olen miettinyt. Avanti tarvitaan mökkiautoksi kuljetuskapasiteetin takia.

            Comment


              #7
              No kaupunkipyörityksessä Diesel tietysti on vähän huono lämpeemään ja siten se kulutuskin nousee.
              Tollanen 80 1Z koneella ei varmaan kaupungissakaan paljon yli 6:tta vie. Alle 7 kuitenkin.

              Mulla on farmari Golffi 1z koneella pihassa seisonnassa ja se on pakettiautotettu.

              Aina se auto pitää arvoida kuntosa puolesta paikan päällä eikä kilsoilsta. 350tkm on kuitenkin sen verran, että voi olla hyvä tai ihan paska.

              Comment


                #8
                Kaverilta lähti 1Z-koneinen kasikymppi kiertoon n. 450tkm sisäänajolla. Mitään ihmeempää remonttia tuohon autoon ei tehty normihuoltojen ja alustajumppien lisäksi. Huomattavaa se, että auto lähti orkkiskytkimellä kiertoon. Valtaosin siis ollut maantieajossa.

                Comment


                  #9
                  AAZ koneella lämpiää pakkasella ja kaupungissakin.

                  Comment


                    #10
                    Tosiaan vähä heikko tuo 1Z on lämpiämään talvella, motarilla ja maantieajossa tosin lämpiää ihan kivasti kovilla pakkasilla. Ittellä on juurikin tuollainen 1Z ajossa, kulutuksia laskeskellu seuraavasti: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/475717.html

                    Tehoillahan ei ihan kuuhun mennä, mutta sitkeesti se silti liikkuu painoonsa nähden.

                    Comment


                      #11
                      Pahvia kun tukkii joka paikkaan ja pukee hyvin niin 1Z:llakin pärjää. :)
                      Ja sitä paitti talvella pitääki olla vähä kylmä. :D

                      Hae ihmeessä auto pois, voimanpesä se ei oo mutta kyllä naurattaa ku kuuntelee kavereiden polttoainelaskuja. :)

                      Ittellä 16tkm keskikulutus 5,6 litraa/100km juurikin -93 mallisella 1z kasikympillä.
                      Enkä epäile yhtään että vieläkin vähemmällä toi menis kun malttais. :)
                      Remonttiakaan ei oo suuremmin tarvinnu tehdä.
                      Kop kop..

                      Comment


                        #12
                        Coupe vaihtui ensimmäiseen diesel-autooni, 80 avantiin 1Z koneella. Rehellisesti kulunut peli, mutta kunnossa ja menee vähällä: reilu 4l/100km matkaa. Öljyt ja nesteet pitäis vaihtaa. Mikä on 1Z-koneen öljytilavuus ja paljonko jäähdytysjärjestelmä vetää nestettä? Öljyinä tuohon varmaan hyvä käyttää jotain jäykempää 10w öljyä?

                        Comment


                        • #13
                          Lainaanpa topicia.

                          Olen ostattelemassa vuosimallin -95 80 TDI:tä. Kone lienee tuo 1Z, joka on tuttu jo edesmenneestä Passatista. Mutta mikä on minulle uutta, on automaattivaihteisto dieselin jatkeena. Onko mitään huomioitavaa siitä? Toki kiinnostaa, onko koko autossa jotain erityisiä asioita, jotka kannattaa tarkastaa ennen ostoa.
                          Tänään kävin pikaiseen vilkaisemassa, mutta en pimeässä kummemmin pystynyt tutkimaan. Nätisti pyöri, mitä nyt laturista tai muualta pientä vikinää kuului.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla on audi 80 1.9 tdi vm.94 1z koneella manuaali vaihteistolla. Sama peli ollu jo yli 10 v. ajettu 420 tkm eikä loppua näy, varmasti yks kestävämmistä koneista ja kori galvanoitu ei tarvitse pelätä ruostetta.

                            Comment


                              #15
                              Itsellä on ollut 2 kpl näitä ko. autoja, todella hyviä molemmat, ensimmäisellä ajoin itse 200tkm ja lopuiksi oli mittarissa 570tkm jolloin moottori siirrettiin tutun volkkariin, toisella tuli myös ajettua kohtuu paljon ja lopuiksi taisi olla 400tkm korvissa kun myin auton. kummassakaan autossa ei ollut juurikaan mitään vikoja mitä muistaisin, toisesta taisi joskus joku imuletku vanhuuttaan haljeta. ainut mitä joutui vaihtamaan oli jotain alustan osia ja vetarin päitä...

                              Suosittelen

                              Comment


                              • #16
                                Ostinhan minä sen auton, kun kerta halvalla sain. Kolmisen viikkoa ja pari tuhatta kilsaa ajettuani tuntuu, että tästä väliaikaisesta autosta tuleekin se ajoauto ja pajalla pötköttävä Octavia menee myyntiin.

                                Comment

                                Working...
                                X