Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 TDI -99 aut. vaihtaa myöhään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 TDI -99 aut. vaihtaa myöhään

    Ostin joku aika sitten reilusti ajetun A6 2,5tdi tiptronicilla vm.1999 ja ongelma on että se vaihtaa myöhään ja turhaan. Normiajossa vinguttaa kierrokset lähelle 3000 ennen kuin vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Vakkarilla ajettaessa 90km/h pienessäkin ylämäessä saattaa vaihtaa 2 pykälää pienemmälle, vaikka mitään hyytymistä ei itse huomaa. Voisko siellä olla joku automaatin ohjausyksikkö sekasin tms. ?

    #2
    Laatikon resetointi vois auttaa. En nyt juuri muista kuinka se tapahtuu mutta viisaammat osaa auttaa. Ei tarvitse tietikonetta tai muuta vastaavaa.

    Comment


    • #3
      Tiptronicin resetointi tapahtuu siten, että painetaan kaasupoljin aivan pohjaan eli kickdown asentoon saakka ja pidetään se siellä. Sitten virrat päälle mutta ei käynnistetä moottoria, pidetään poljinta pohjassa noin 30 sekuntia jonka jälkeen vapautetaan poljin ja käynnistetään auto katkaisematta virtoja välillä. Ja tosiaan toi on yleensä auttanut laiskoihin ja epämääräisiin vaihtoihin. Jos taas vaihtaa liian rajusti että meinaa paikat pudota hampaista niin se vaatii jo laatikon sisuskaluihin kajoamista, esim linjapaineen solenoidin vika.

      Resetoinnin voi tietysti tehdä myös vag-comilla/vcds:llä.

      Comment


      • #4
        Itselläkin kyllä mielestäni turhan herkästi vaihtelee pienemmälle. Oon luullut että tuo ominaisuus vain tässä autossa. 2.5 TDi tiptronic -99 410tkm

        Comment


        • #5
          Itse en ole tällaista huomannut eli uskoisin että autossasi on joku problem.. esim moottorin kuormitustiedon epämääräisyys voi tuota tehdä.. vikakoodit lukuun! Resetointi kandee myös tehdä!

          Comment

          Working...
          X