Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 mittariston valo ei pala. Omituista...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 mittariston valo ei pala. Omituista...

    Elikkä mittarin valot ja lämmönsäätöpaneelin valot eivät toimi!

    Asensin soittimen paikalleen jonka jälkeen mittaristo sammui ja sulake paloi. ilmeisesti tässä oli vika että mittariston himmentimen valonohjaus karva mankan takana sai maihin. -> korjasin tilanteen ja laitoin uuden sulakkeen.

    Sitten hetken toimi mittariston valo kunnes käynnistin auton taas uudestaan niin valot simahtivat taas. Tällä kertaa ei sulake palanutkaan. !
    -> tarkistin vielä soittimen asennuksen ja otin mankan irti ja ettei mikään piuha saa kosketusta maahan tai muihin karvoihin.
    -> mutta mitään ei tapahtunut. avasin mittariston ja säätöpaneelin ja tarkistin polttimot polttimot eivät ole palaneet ja jännitettä ei tule valoille?

    Suuret kiitokset kaikille jotka antaa vinkkiä!

    #2
    Kokeilitko ropata mittariston valojen himmennysnumikkaa? Jos ei auta, niin vedä hyppylangalla säätimen nastoista ohitus. Jos vaikka säädin otti itseensä.

    Comment


    • #3
      Katoppas, jollain muullakin käyny tasan sama kämmi.

      Onko vika jo löytynyt?

      Comment


        #4
        Omasta (edellisestä) beenelkusta oli juuri tuo jasson mainitsema himmennyspotikka ottanut itseensä, se oli ihan fyysisesti rikki.

        Comment


        • #5
          Tuon tarkistin ensimmäisenä, kunnossa oli. Meinasin seuraavaksi avata valoviiksen, koska sulake on ehjä ja potikalle ei tule jänöä. Olis pitäny sillon seurata palaneen käryä...

          Comment


          • #6
            Itsellä tuossa coupessa juuri sama vika että mittarvinvalot ovat pimeinä kuten myös nuo tuosta keskikonsolista , en tiedä onko ollut jotenkin yhteudessä tuohon soittimeen kun sen on edellinen omistaja vaihtanut ja kun tuli mulle ni oli valot jo pimeinä, mulla oli myös tuo himmennin potikka hajalla ja sen navat yhdistin mutta ei ollut vaikutusta asiaan , tuon takaluukun johtosarjan olen myös korjannut kun sieltä johdon kuoret vähän heikossa kunnossa oli , mutta ei ollut silläkään vaikutusta asiaan. Toimiikos sulla muuten nuo rekisterikilven valot ? Mulla nekin pimeinä, ajattelin myös ton valoviiksen lyödä atomeiksi kun jotenkin saisin sen vaan käsiini,

            Comment


            • #7
              Mulla tuo vika löyty kärähtäneistä mittariston piirilevyn johteista. Kolvailin 5 senttiä tinaa haihtuneen kuparin tilalle ja taas toimii.

              Comment


              • #8
                mulla on mittarikin muutaman kerran aukastu ja nyt on kaikki juotoksetkin uusiksi kolvattu mutta ei vieläkään mittarinvalot kyllä syttynyt , . Oliko sulla myös nuo keskikonsolin kaikki valot pimeenä ja rek. kilven valot?? Kyllä taidan kohta oman audin viedä jollekkin oikeasti osaavalle ni ei tarvitse itse sen kanssa hermojaan menettää :D
                Viimeksi muokannut jünther; 22.1.2011, 10:56.

                Comment


                • #9
                  Jos joku on räpiny sitä sulakerasian pohjaa sieltä jalkatilasta?
                  Ratin alta jalkatilan muovi pois ja tutkimaan lampulla onko sieltä jotain piuhoja irti
                  Ne on ihan pikaliittimillä kiinni nii irtoaa aika herkästi.
                  Ite en saanut autoa käyntiin kun oli piuha irronnut sieltä pohjasta asennuksen tiimellyksessä;)

                  Comment


                  • #10
                    Jalkatilassa sulakerasia?? itse en ole sellaista kyllä edes huomannut vaikka on ollut se jalkatilan muovi sieltä pois , Mutta eipä se mitään tuli se takaluukun johtosarja laitettua kuntoon ja mittari kolvattua jne , mutta vikaa ei löytynyt joten päätin ottaa ryöstäjällä ottaa parkeilta virran suoraan sinne mittarin taakse himmentimeen ni nyt kyllä toimii

                    Comment


                      #11
                      Tarkistakaapas takakontille menevä johtosarja. Ovat saman sulakkeen alla muistaakseni. Omaani vaihdoin johdot juurikin tuosta syystä ettei mittarivalot palaneet.

                      Comment


                      • #12
                        Mä vaihoin kans ne johdot ja tarkastin valoviiksen toiminnankin ja mittariston kirkkaudensäätö potikka oli myös hajalla joten yhdistin navat mutta ei auttanut sekään .Olen myös koittanut kolvata kaikki mittarin juotokset mutta ei auttanut , joten päätin sitten vetää siihen säätöpotikkaan virran parkeilta niin toimii ,

                        Comment


                        • #13
                          Se sulakerasia on siellä konehuoneessa, mutta sen tausta? Se tulee sieltä läpi, eli kuskin jalkatilasta näkee sen sulakerasian takapuolen, ja se on sitten sekavannäköinen.

                          Comment


                          • #14
                            jaa no voihan senkin vielä huomenna tarkasta, mutta eipä sillä enää niin väliä kun sain valot tolleen palamaan , ainoa vaan että nyt tarvii sitte toi rek.kilven valo rosvota kans, mutta eipä se paljoa haittaakkaan

                            Comment


                              #15
                              Juuri omasta autostani vastaavan vian korjasin, vika löytyi valoviiksen peltikannen alta, muovinen "vipu" joka siirtää mittari- parkki- ym, valojen liukukontaktia oli napsahtanut poikki "sarana" kohdasta.

                              Ainoat valot jotka ennen korjausta toimivat olivat etuajovalot.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Ecu Näytä viesti
                                Juuri omasta autostani vastaavan vian korjasin, vika löytyi valoviiksen peltikannen alta, muovinen "vipu" joka siirtää mittari- parkki- ym, valojen liukukontaktia oli napsahtanut poikki "sarana" kohdasta.

                                Ainoat valot jotka ennen korjausta toimivat olivat etuajovalot.
                                Katsoin omasta tuonkin mutta ei vikaa löytynyt , ja mulla kumminkin parkit toimi

                                Comment


                                  #17
                                  Siis onko nyt ihan normaalisti käyty järjestyksessä läpi, minne asti jännite tulee? Mittariston liittimeen? Valoviikselle sisään/ulos? Sulakerasiasta ulos?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllähän periaatteessa viikselle asti tulee jos ne parkkien kanssa samassa on ja parkit toimii, mutta mittarin liittimelle asti ei tule , eikä se nyt paljoo haittaakkaan vaikka sille himmentimelle sinne johdon vetää, ainakin toimii nyt valot

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikähän omassa 80 audissa vikana kun polttaa nro 14 sulakkeen heti kun kääntää valo vivusta valot päälle?
                                      mittarissa vain välähtää valot ja heti sulake palaa ja valot pimenee

                                      Comment


                                        #20
                                        Valoviiksi paskana? Helppo purkaa ja tarkistaa miten pahasti hapettunut ja ehkä jo osittain kyrvähtänyt se on liitoksistaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vika löytyi. Hansikaslokeron valon johto otti runkoon

                                          Comment

                                          Working...
                                          X