Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä öljyä V8:n keskitasauspyörästöön?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä öljyä V8:n keskitasauspyörästöön?

    Tuli tilattua aika korjaamolle peräöljyjen vaihdolle ja rupesi sitten tutkailemaan, että mitäs tököttiä sitä pitääkään laittaa mihinkäkin.

    Ohjekirja sanoo: Automaattilaatikko ja keskitasauspyörästö DEXRON, Etu- ja Takatasauspyörästö API-GL5.

    Nojoo tähän asti selvä. Sitten otin Mobilin kirjan käteen. Se sanoo alanootissa b, että "Vetopyörästö, mallit automaattivaihteistolla: 0.5-1.4l VS200". VS200 ei siis ole automaattilaatikkoöljyä, eikä DEXRON luokituksen omaavaa. Onkohan tässä nyt siitä kyse, kuten mulla hieman on tutina, että tuo VS200 on tuohon 3.6l laatikkoon sopiva, jossa ilmeisesti on eri öljyt laatikossa ja perässä ja ne erottaa toisistaan vain stefa. Ja taas mulla tosiaan olisi tässä uudempi laatikko, jossa on samat öljyt molemmissa, mutta ne on erotettu kans stefalla? Mulla on AZG mallin laatikko.

    Taakse ehkä kannattaa laittaa VS200, kun siellä se Torsen kuitenkin on. Eteen jotain tavallista mönjää vai kannattaisko sinnekkin tota VS200:sta laittaa?

    #2
    Enhän mä näistä mitään tajua, automaateista siis, mutta akte listaa tällaisen kuin Axle Oil "G 052 145 S2" joka kustantaa noin 30e litra. Siis ihan mutuhommaa onko tuo nyt sitten ATF:ää vai murikkaölppää.

    Comment


      #3
      Joo eihän tässä kiire, keskiviikkona vasta aika :) Pakko käyttää korjaamolla, kun ei ole hallipaikkaa ittellä ja on niin pirun sateista.

      Ei kyllä 30 eeroa litra huvittais maksaa.

      Comment


        #4
        kuukkelilla löysin tuolle vag-koodille vastineeksi synteettinen 75W-90.

        Comment


        • #5
          Mobililta löytyy Tepon speksit täyttävä SHC- öljy. Saatavuus melko hyvä, hinta ystävällisempi, noin puolet VAG:n hinnasta. V8 perästä en tiedä, mutta mä olen käyttänyt moista kahdessa quattrossa, tosin toinen käsilukoilla ja toisessa torsen.

          Comment


            #6
            Lähinnä se kiinnostaa, kannataako sinne taakse laittaa vs200:sta, kun siellä on torseni. Keskellä ei ole, eikä edessä. Muuten kyllä SHC:tä tai vastaavaa laitan. Taidan kallistua ihan samaan öljyyn keskelle kuin on laatikossa kun kerran ohjekirja niin väittää, ja näkeehän sen sitten, kun sitä tyhjää, että mitä sieltä tulee ulos. Jos sitä nyt saa vaihdettua erikseen?

            Comment


              #7
              Kävin sitten hakemassa 5 litraa VS200:sta. Toivottavasti piisaa ja toimii. Tuohan on API-GL4 luokituksella ja ohjekirja toivoi API-GL5:sta. Eiköhän se siellä kuitenkin toimi.
              Keskelle ei ole saatu mitään selvyyttä. Nyt löytyy jo jakovaihteistoa ja kaikkea. Manuaalissa toi VS200 on selvyys, mutta ei osannu Käyttöautollakaan sanoa mitä sinne keskelle kuuluu laittaa tai että tarviiko sinne erikseen vaihtaa mitään. Automaattiin sieltä suositeltiin Dexron II:sta.
              20 euroa ovh litra toi vs200, onneksi saa kunnon alet ja jos jää ylimäärästä, saa viedä takas.

              Comment


              • #8
                Castrol öljyt
                Castrol

                Comment


                  #9
                  Nyt viddu alkaa meneen hermo noihin korjaamoihin. Kolmatta kertaa oli auto valohoidossa. Sanottiin tällä kertaa, että joo ei keretty tekeen mitään ja etupäästä joutuis ottaan jotain palkkeja irti, joten ei huvita. Eihän se siellä seissykkään kun koko päivän.

                  Pakko kai se on itte ruveta tekeen kun raha ei muille kelpaa.

                  Comment


                    #10
                    Koita Vuorisen korjaamoa ent. pukin panimon alueella. Siitä mäen päältä portista sisään alueelle, vähän ennen kohtaa, jossa oli aiemmin Esso-asema.
                    Se on aika reilu ja osaava kaveri. Ainakin luultavasti sanoo heti, jos homma ei nappaa eikä ota autoa valohoitoon.

                    Comment


                      #11
                      Joo faija ainakin tuntee sen, joten joutunee käydä kysymässä. kyllä tuo kun sopii jotain, eikä sitten tehdäkkään, niin ottaa päähän. Varsinkin kun tarvitten autoa töissä ja joudun aina sovittaa menot siten, että saa auton huollettua.

                      Comment

                      Working...
                      X