Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100/a6 automaatin öljy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 100/a6 automaatin öljy

    Omistan otsikon mukaisen auton 2,5 tdi koneella automaattina vm -94. Katselin aikaisempia keskusteluja liittyen vaihdelaatikon öljymäärään ja muutamassa vastauksessa neuvottiin ostamaan mittatikku, itselläni se puuttuu.

    Tuli mieleen, voisiko joku ystävällisesti kertoa (joka omistaa em. mittatikun) mitkä ovat mitat minimi ja maksimi merkkiin mittatikun kauluksesta, siis siihen kohtaan joka osuu laatikosta tulevan putken yläkohtaan.

    Noilla mitoilla olisi helppo tehdä "oma mittatikku" esim pakkauksien ympärillä olevasta nailon-nauhasta. Nauhan kun taittaa, saa hyvän stopparin putken yläpäähän ja nauhaan voi porata esim 2 mm reijät minimi ja maksimi merkeiksi.

    Terveisin Kari Manninen

  • #2
    Lootan öljymäärä mitataan määrätynlaisessa lämpötilassa (ainakin minulla=tikuton) Jos hommaat tikun (minulla ei vielä) niin ymmärtääkseni minimi merkki tarkoittaa kylmää ja max kuumaa lootaa= kone/laatikko on normaalin käyttölämpötilan mukaiset?

    Comment


      #3
      Olen hiukan eri mieltä.

      Aikaisemmista keskusteluista olen ymmärtänyt että öljymäärä pitää tarkastaa kun öljyt ovat tietyn lämpöiset. Lämpötila pitänee tarkastaa esim vag-comilla. Kun öljyt ovat "tarkastuslämpötilassa" niin oletan että öljymäärä pitää sillon olla min-max välissä.

      Jos olen täysin väärässä, toivottavasti asiaan tulee korjaus.

      Toinen juttu, onko tietoa miten tarkka loota on öljymäärästä?

      Haynesin kirja kertoo vaihdossa menevän öljyä 3,5 l mutta kehottaa sen jälkeen tarkastusta merkkiliikkeessä, jotta saadaan oikea öljymäärä.

      Comment


      • #4
        Sain ko tiedon "hoviasentajaltani", joka oli hommannut mittatikun jostakin. Hän voi olla väärässäkin. Oikeassa olet siinä, että tietokoneellahan meillä asia tarkastetaan. Ainakin minulla meni merkkiliikkeessä vaihdettuna 3,5l öljyä. Toisaalta lootastahan poistuu vaihdon yhteydessä vain osa jne asiasta on ollut täällä paljon keskustelua.

        Comment


        • #5
          Siis kmanninen, onko se tdi -84 vai -94? Jos jälkimmäinen, niin tikun laittaminen on mahdotonta.

          Öljyt tarkastetaan auton alta, täyttöreiästä. Ja tietysti määritellyn lämpöisinä, viskositeetti muuttuu lämmön mukaan.

          Comment


            #6
            Auto on 2,5 tdi vm -94. Minulla on laatikon öljypohjassa vain tyhjennystulppa, samantyylinen kuin esim moottorin öljypohjassa. Kun ottaa laatikon öljypohjan pois, ei siellä ole mitään "tarkastus- " eikä täyttöreikää.

            Comment


              #7
              Kysyisin vielä, onko jollain tikun omistavalla neuvoa pulmaani?

              Comment


                #8
                Voisit korjata profiiliin oikean vuosimalli jottei tule epäselvyyksiä. Tuohon saa siis öljytikun 097 321 431 C. Meinasin mitata omastani, mutta eihän mulla ollutkaa sama öljytikku.

                Comment


                  #9
                  Kiitos, oli näköjään epähuomiossa profiiliin lipsahtanut autolle väärä vuosimalli, nyt pitäisi olla kunnossa.

                  Comment

                  Working...
                  X