Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t -97 Metallia öljyn seassa -> Mistä tullut?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8t -97 Metallia öljyn seassa -> Mistä tullut?

    Öljypumppua ryhdyin siis vaihtamaan kun öljyvikavalo alakanu vilkutteleen toisinaan.

    Ö.pohjasta löytyi pieni musta ulkopuolinen lukkorengas (n.12mm) ja sitten alumiinisia? n. 2x8mm palasia, jostain pyöreästä näyttäis olevan irti murtuneita noi palaset.
    Noin ruokalusikallinen on tätä metalliroinaa näkyvillä. Sitä ei tiedä, minkäverran metallia tuli öljyn poiston yhteyres ulos.

    Alakerrassa ei näy mitää viitettä, mistä roina olis tullu. Öljypumppu on ehjä.
    310tkm ajettu rotisko kyseessä. Ei mitään tietoa auton historiasta/aiemmista murheista. Itte oon ajellu tällä n.10tkm

    Putsaanko vaan roskat pois ja uus ö.pumppu paikalleen jne ?

    #2
    Näin toimisin. Jos ei muuten ole oireillu.

    Tai voishan sitä kai kannen puolelle vielä kurkata, jos siellä jotain ois. Kovin isosti en alkas purkamaan, kyllä se sit oireilee joa on oireillakseen

    Comment


    • #3
      Ei kai kampuran päittäislaakerista ois? se kyl ku menee ni rikkoo öljypumpun jossain vaihees.

      https://www.google.fi/search?q=kampi...QUNo2BFMKldSM:

      Comment


        #4
        Ei riko öljypumppua päittäislaakerin ongelma tässä koneessa.

        Tarkasta öljypumpun veto sieltä imusarjan alta takapäästä. Siinä välyksenpoistokorkissa saattais olla moinen lukkorengas. En ainakaan äkkiseltään keksi missä muualla AEB-koneessa voisi moinen olla.

        Comment


        • #5
          Nii näissähän on ketjulla pumppu eikä suoraan kampuran päässä, mitäs mä sekoilen:)

          Comment


          • #6
            Kävin etsimässä lukkorengasta AEB projektista tallista. En löydä omistani mistään kuvauksen mukaista osaa. Porkkisen ehdottamassa välyksenpoistokorkissa rakenteelisesti on mahdollista, mutta minulla olevassa osassa semmoista ei näy! Välyksen poistimen mäntä on lukittu iskemällä lukituspisteet ulkokehälle.

            Ihan puhtaasti arvauksena: Öljypumpussa olevan loiskelevyn kiinnityskohta on tulpattu minulla minulla olevissa pumpuissa normaalilla tulpalla, mutta rakenteellisesti voisi olla myös tulpattu lukkorengas järjestelyllä.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja jarppa^ Näytä viesti
              Nii näissähän on ketjulla pumppu eikä suoraan kampuran päässä, mitäs mä sekoilen:)
              Ketjulla?
              Minun mielestä aeb/apu on boorikötöksellä..?

              Comment

              Working...
              X