Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

K1 Rovaniemen toiminta auton naarmuttamisessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • K1 Rovaniemen toiminta auton naarmuttamisessa

    Sattuipa K1 Rovaniemi katsastuksen kanssa seuraavanlainen tapaus, jossa autoni
    alahelmaan tuli n. 30 cm.n mittainen naarmu.
    Auton jätin perjantaina 18.11.2011 keskipäivällä autofixarille pestäväksi, joka lupasi auton toimittaa Rovaniemen K1 katsastusasemalle klo. 14.00 mennessä määräaikaiskatsastukseen. Auton hain jo pimeän tultua n. klo 16.30 pois jolloin sen kummempia tutkimatta ajoin autolla suoraan kotiin, johon auton pysäköin ja se seisoi siinä sunnuntaihin asti. Sunnuntaina kotipihalla huomasin auton matkustajan oven kohdalla alahelmassa olevan pitkän naarmun. Soittelin heti maanantai aamuna fixarille joka sanoi ettei kyseistä jälkeä ole autossa ollut ja autoa oli toinenkin fixari työstänyt joka myös oli sitä mieltä että jos kyseinen jälki olisi ollut niin sen olisi huomannut, koska auto oli valkoinen ja naarmu musta ja huomattavan pitkä.

    Seuraavaksi puhelu K1.lle jossa päällikkö oli lomilla mutta asiaa selviteltiin, asia ei selvinnyt, eikä edennyt mihinkään ja olin itse aktiivisesti asiasta yhteyksissä konttorin suuntaan. Siellä vaan vaivaantuneina pöyriteltiin asiaa ja Konttorilla haluttiin nähdä kuvia ja autoa. Kuvat toimitin mutta auto oli 500 km.n päässä ja autosta oli jo sovittu kauppa ja meni eteenpäin ennenkuin oli Rovaniemelle käyntiä. Tosin ehdotin, että voin sinä iltana klo 21.00 näyttää autoa kun olen viemässä sen pois, ei kelvannut.

    Päällikkökin soitteli ja kovin kummasteli että heillä auto pystyisi naarmuntumaan, sanoi suoraan ettei heillä pysty tulemaan auton oikealle puolelle naarmua, koska kääntävät vain autoa vasemmalle päin.
    Tosin olihan he ajaneet autoa myös ulkonakin, eikä pelkästään hallissa.
    Päällikkö sanoi myös, että koska naarmu ei ole tullut heillä, niin sen on täytynyt tulla minulla itselläni kotimatkalla.
    Sanoin että kotimatkalla ei ole tapahtunut mitään sellaista jossa tuo naarmu voisi tulla, auto on muutenkin ns. suhteellisen matala ja ollut minulla enemmän harrasteauto, jota olen käyttänyt erittäin tarkasti. Käytännössä tuo naarmu ei edes onnistu kadunkulmassa, koska kääntyessä osuisi takaoven kohdalle eikä etuoveen. Jälki oli muutenkin niin tasainen että päällikkökin oli sitä mieltä ettei tuo kadunkulmasta ole voinut tulla. Tosin en ole ajanut edes kadunkulmien lähellä, vaan vain valtatietä suoraan kotia.
    Toinenkaan auto sitä ei ollut voinut tehdä konttorin pihalla, koska naarmu sijaitsee niin alhaalla.
    Olen itse 100% varma ettei se minun ajosta ole tullut, ja kotipihallakaan se ei ole syntynyt. Fixarille vietäessä ja fixarilta lähtiessä auto on ollut kunnossa, joten vaihtoehtoa ei jää.
    Tein asiasta vielä rikosilmoituksen, vaikkei siitä mitään hyötyä ole ja Rovaniemen K1 ei edes ottanut kuuleviin korviinsa että naarmu olisi heillä syntynyt, pyysivät vaan todistamaan että naarmu olisi heillä syntynyt.

    Vahingosta ei minulle aiheutunut minulle sen kummempaa taloudellista haittaa, koska vakuutus hoisi asian ja omavastuuta en jaksa surra. Asia harmittaakin enemmän henkisellä tasolla, koska tiedän ettei asiat menneet nyt oikein ja K1 ei ottanut asiaa edes tosissaan vaan sanoivat ettei heillä voi tuollaista tapahtua. Varmaan heidän ajatuksena oli, että taas yksi asiakas yrittää laittaa vahinkonsa heidän piikkiin ja että kun naarmu on huomattu vasta kotona niin ihan sama. Nostin nyt kuitenkin asian ylös, ja laitetaan parille forumille niin jospa asia vähän koskettaisi Rovaniemen K1 konttorillakin.

    Seuraavassa raportti jonka K1 antoi:

    "Jos autossa olisi ollut kuvan mukainen vaurio, olisin huomannut sen
    (auto on kunnoltaan uutta vastaava), vaurio on tullut autoon myöhemmin.

    Autoa siirtäessäni tai nostaessani se ei ole osunut mihinkään.
    Katsastushallissa ei ole laitteita tai rakenteita joihin auto voi osua
    helmakotelon sivusta kuvan mukaisella tavalla.
    Nosturille ja sieltä pois ajaessa kiertosuunta on vastapäivään.

    Katsastustapahtuma:

    Otin auton katsastettavaksi pihasta normaalisti ja tein koeajon
    rakennuksen ympäri. Testasin jarrut päädyn sorapihalla (auto 4-
    vetoinen) ja ajoin auton itskunvaimennintestiin. Sen jälkeen mittasin
    päästöt ja ajoin auton nosturille. Auoa kevennettiin nostamalla keula
    ilmaan(kevenninnostimen ja kumityynyjen avulla) ->Audissa nostopaikka
    keskilinjalla josta nosto suoritettiin.

    Tarkastuksen jälkeen keula laskettiin alas ja nosturi laskettiin ala-
    asentoonsa.

    Kaikki oli kunnossa ja tulostin paperit sekä ajoin auton ulos. Auto jäi
    parkkiruutuun josta se on illalla haettu."

    #2
    No, ei tuo nyt minusta mitenkään asiattomalta palvelulta Rovaniemen K1:n osalta kuulosta.

    Naarmu harmittaa varmasti, mutta mielestäni tarinassa on niin monta muuttujaa että katsastusaseman julkinen syyllistäminen ei ole reilua.

    Ymmärsinkö oikein että auto seisoi konttorin pihalla valvomattomana iltaan asti?

    Comment


    • #3
      Niin, se on vaan sellainen juttu et itse tiedän ettei jälki ole syntynyt konttorin ja sunnuntain välisenä aikana ja konttorin pihallakaan se ei ole voinut tulla ellei joku ole auton alla käynyt soheltamassa. Jälkiä oli oikeastaan kaksi, toinen 30 cm pitkä ja toinen lyhyempi 10 cm pitkä samansuuntaisesti molemmat ja vierekkäin.

      Auto on seisonut reilun kaksi tuntia konttorin pihalla.

      Tuo jälki ei siis voi tulla tieltäkään, koska jos esineen päälle olisin ajanut, niin se olisi osunut eturenkaaseenkin. Autossa oli siis 225/40/18 rengastus alla, jolloin voisi kuvitella huomaavansa jos johonkin törmää.

      Miksei ole reilua, meinaatko että olen hetken mielijohteesta tänne tullut konttoria syyttelemään?

      Comment


      • #4
        Laita tänne kuva siitä jäljestä?

        Comment


          #5
          Tuossahan on paljon mahdollisuuksia, mitä on voinut tapahtua perjantain ja sunnuntain välisenä aikana. Hankala näyttää toteen puolin ja toisin.

          Comment


            #6
            Olen kyllä nyt peiposen kanssa samoilla linjoilla. Tekstin perusteella minusta katsastusasema toimi ihan asiallisesti ja selvitteli asiaa. Aivan liian paljon asioita tapahtunut, että voisi sanoa naarmun aiheuttajasta juuta eikä jaata. Jos ymmärsin oikein, myit autonkin jo pois kesken prosessin?

            Comment


              #7
              Ihan höpö-juttu. Kannattaa nyt vielä miettiä tahdotko julkisesti sanoa ko. yrityksestä sen mitä nyt sanoit.

              Ja miten tiedät ettei ole fiksarin tekosia? Josko autolla on käyty vähän vaikka kurvailemassa?

              Comment


              • #8
                Tuossahan on paljon mahdollisuuksia, mitä on voinut tapahtua perjantain ja sunnuntain välisenä aikana. Hankala näyttää toteen puolin ja toisin.
                No sehän onkin, että auto ollut kotipihalla seisonnassa eikä ajettu sen enempiä. Kotipihalla tuota ei tapahdu, ei ole mihin törmäillä eikä kukaan muukaan sinne tule tekemään tuollaista jälkeä.

                http://s482.photobucket.com/albums/r...IMG_1096-3.jpg
                Viimeksi muokannut Aslaasj; 13.12.2011, 15:02.

                Comment


                • #9
                  Todistustaakan osalta tilanne on mahdoton. Fiksari pesee kätensä lausunnolla hommasta, katsastaja pesee kätensä jutusta jo mainitulla lausunnolla, sana vastaan sana ja käytännössä sanoisin että erittäin todennäköisesti asiakkaalle jää p*ska käteen hommasta.

                  Comment


                    #10
                    Näyttäs hiukan että olis jotain kumia vasten ajettu kun tuota kuvaa katsoo.
                    Lähteekö raaputtamalla tai hinkkaamalla tuo pois?

                    Comment


                    • #11
                      myit autonkin jo pois kesken prosessin?
                      Kyllä, tosin kauppa oli jo sovittu ennen katsastusta ja mitä myynnillä on yhteys tuohon naarmuun? En ole myymisellä peittelemässä mitään. Maksoin omasta pussista tuon korjauksen ennen kuin otin vakuutuksesta.


                      Ihan höpö-juttu. Kannattaa nyt vielä miettiä tahdotko julkisesti sanoa ko. yrityksestä sen mitä nyt sanoit.

                      Ja miten tiedät ettei ole fiksarin tekosia? Josko autolla on käyty vähän vaikka kurvailemassa?
                      No kerron nyt vaan mitä on tapahtunut. Taloudellisesti minulla ei ole mitään intressiä riehua täällä, se on jo hoidettu juttu ja tiedän etten saa mistään ropostakaan. Harmittaa vaan kun tiedän itse kuinka asiat on tuossa nyt menneet ja ettei tuo ole syntynyt perjantai klo 16.30-sunnuntai aamu välisenä aikana.

                      Fixarilla oli itseasiassa 3 jotka todistivat auton olleen naarmuton, katsurikin itse toteaa raportissa ettei ole huomannut kun auto ollut nosturilla.

                      Ja miksei tästä firmasta saisi julkisesti sanoa mitään?

                      Comment


                      • #12
                        Näyttäs hiukan että olis jotain kumia vasten ajettu kun tuota kuvaa katsoo.
                        Lähteekö raaputtamalla tai hinkkaamalla tuo pois?
                        Oli pohjia myöten lähtenyt, eli maalit lähteneet vaan pois.

                        Comment


                          #13
                          Jos asetut vastapuolen saappaisiin, niin ei se kauheasti kakkukahvien tarjoamiseen houkuta, jos korjausvaatimuksen esittäjä ei vahinkoa pysty edes livenä näyttämään, koska sattui myymään koko auton jo pois.

                          Comment


                          • #14
                            Auto oli 500 km.n päässä, silloin ei kauheasti pysty näyttämään autoa. Auton myynti oli sovittu jo ajat sitten, vaikkei olisi myytykään niin tuskin olisin tuota matkaa ajanut muutenkaan autoa näyttämään.
                            kakkukahvejakaan en halua enään kyseisestä putiikista, vaikka autot olenkin siellä käyttänyt katsastuksessa.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Aslaasj Näytä viesti
                              Ja miksei tästä firmasta saisi julkisesti sanoa mitään?
                              No jos ei voi todistaa että ovat jotain sössineet ja heittelet asiaa julkisesti (niin, tämä kun on netissä kaikkien luettavissa) tällä tavalla. Kannattaa lueskella mm vahvemminkin perustein heiteltyjä juttuja jotka on poikineet ajallaan kunnianloukkaussyytteet ja kun todisteet on netissä.. Ei sillä että tässä niin kävisi mutta mainittakoon että riittävästi reposteltuaan ainekset voi muodostua.

                              Comment

                              Working...
                              X