Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takalasin pyyhin. Missä vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takalasin pyyhin. Missä vika?

    Elikkäs rupes takalasin pyyhin pysähtelemään minne sattuu eli ei stoppaa enään oikeaan paikkaan... Missä mahtaa olla vika ja mistä kannattaa aloittaa tonkiminen...

    Auto siis tuo profiilin kulkine... Se rinkula =)

  • #2
    mulla sama vika eri auto . mä vaan pelkään et moottori on menossa sököksi .

    Comment


    • #3
      Tarkista ettei takaluukulle menevä johtosarja ole nirhautunut. Toinen jumipaikka noissa on yleisesti ollut mekanismi. Puhdistus saattaa auttaa jos ei vaan tosiaan se moottori ole hajoamassa.

      Comment


        #4
        Itse juuri kolvasin C4:n takaluukun johtosarjan siitä suojakumin sisältä. Muutama johto ihan poikki asti ja parista kuori jo rikki. Oli siellä muutama ehjäkin.
        Samalla tuli tehtyä herkistely takalasin pyyhkijälle. CRC:tä (tai vastavaa) akselin tiivisteen välistä sisään ja kääntelemään pyyhkijää.

        Comment


        • #5
          Off topic aivan täysin, mutta mulla profiilin kulkineessa on sillai, että ku painan takalasin pyyhkijän päälle, niin en saa sitä enää pois päältä jos en sammuta autoa. Eli miten saan sen pois päältä?:)

          Comment


          • #6
            Voiskohan tuohon väärin pysähtelyyn olla syynä rele? Ainakin joskus jossain autossa tuulilasin pyyhkijät paikoitti päin mäntyä, ja korjaantui releellä...

            Comment


              #7
              Mulla tuossa Cee Nelkussa homma tuntuu pelaavan niin, että ekalla pyyhkäisyllä takalasin pyyhkimessä menee tihku päälle ja toisella pois. Oiskohan muuten ollut edellisessä Passatissa (35i) sama homma ja se oli '91..

              Comment


                #8
                Coupessa liipaistava tihkurele takapyyhkimessä eli toinen liipaisu sammuttaa.

                Jos pyyhin jää pyyhkimään tai pysähtyy mihin sattuu on todennäköisesti pyyhinvaihteiston sisällä olevassa liukupinnassa hämminkiä. Sille siis syötetään jatkuva sähkö joka johdetaan tuohon liukupintaan ja 0-kohdassa liukupinnassa on johtamaton kohta eli pyyhin pysähtyy ellei toisella johdolla anneta tässä kohtaa moottorille virtaa ohi liukupinnan.

                Comment


                • #9
                  paksu valkoinen johto kokonaan poikki ja lähes tulkoon kaikki muut niin että kuoret nirhaantunut pois ja langat näkyvissä.... fiksasin ne ja kaikki toimii taas niinkuin pitää =)

                  edit: korjattu siis sieltä takaluukun vasemmasta yläkulmasta josta johdot tulevat konttiin...

                  Comment


                  • #10
                    Kiitoksia vastauksista, ainakin oma ongelma hävis samantien!:)

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja mikavirta
                      paksu valkoinen johto kokonaan poikki ja lähes tulkoon kaikki muut niin että kuoret nirhaantunut pois ja langat näkyvissä.... fiksasin ne ja kaikki toimii taas niinkuin pitää =)

                      edit: korjattu siis sieltä takaluukun vasemmasta yläkulmasta josta johdot tulevat konttiin...
                      Samassa paikassa ollaan siis sohlattu. Juotitko, vai laitoitko liittimillä? Itse laitoin pienet pätkät johtoa lisää väliin, kun tuntuivat olevan kokolailla tiukalla luukun ollessa auki.

                      Comment


                      • #12
                        otin takaluukun pahvit ja listat pois ja annoin sitä kautta johdoille löysää... Abikoilla laitoin kun ajattelin että tinaus vetää kuitenkin melko kovaksi ja voi aikanaan murtua helposti...? tiedä häntä?!? omani ainakin pelaa taas kuin unelma =)

                        Comment


                          #13
                          Omassani korjasin myös nuo Abicoilla mutta ei kauan kestänyt.
                          Laitoin kanssa lyhyet johdon pätkät lisää ja juotin kiinni.
                          Nyt on toiminut siitä lähtien hyvin.

                          Comment


                            #14
                            Katselin, että tulee turhan paksu nippu, jos laittaa liittimet. Siksi päädyin juottamaan. Oli sen verran ahdas väli, etten alkanut kutistesukkaa laittamaan, vaan suojasin vulkanoituvalla teipillä. Sain vielä suojakuminkin takaisin johtonipun päälle.

                            Comment

                            Working...
                            X