Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 vilkku ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 vilkku ongelma

    Eli tänään alkoi suuntavilkut temppuilemaan. Kun laittaa vilkun päälle vilkuttaa muutaman kerran kuten normaalisti, sitten saattaa rytmi muuttua tai loppua vilkuttaminen kokonaan. Vilkun uudelleen päälle laitto auttaa välillä ongelmaan. Mistä ongelma voisi johtua? Auto on vm.2001 ja kaikki polttimot ovat ehjiä. Vika siis molempiin suuntiin vilkutettaessa.

  • #2
    Viallinen vilkkurele tai viiksen kontaktipinnoissa likaa.

    Comment


    • #3
      Missäköhän vilkkurele sijaitsee kolmosissa? onko itse helposti vaihdettavissa?

      Comment


      • #4
        Hätävilkkukatkaisimessa. Itsellä oli joskus samaa vikaa omassa kolmosessa ja korjaantui ton osan vaihdolla.

        Comment


        • #5
          Ei Teemu sattuisi olemaan varaosanumeroa muistissa?
          E. tilattu marmorilta ~60€ (asennus vinkit tervetulleita :))
          edit2: Vika korjaantui releenvaihdolla. 15min homma.
          Viimeksi muokannut Kartza; 28.1.2008, 21:55.

          Comment


          • #6
            Jaahas, eli nyt tämä sama ongelma on täälläkin, tosin mulla se vilkuttaa harvemmin ja samalla vilkuttaa kaikkia takavaloja tämä vain oikealle vilkutettaessa, täytyy vaihtaa ensin polttimo ja sitten katsoa uudelleen...

            Comment


            • #7
              Vesa: Saattaa olla maadoitus vika kyseessä, silloin ainakin vilkkuu muutkin valot, koska hakee maata muiden lamppujen kautta.
              Puhdista kannat hapettumista ja kosteudesta jos on.

              Comment


              • #8
                audi a3 8l vilkun häiriö

                Äkkiseltään en löytänyt aikasempaa keskustelua,
                elikkäs audin oikean puolen vilkku lyö silloin tällöin tupla nopeutta ja oikea etuvilkku ei välky, polttimo on vaihdettu ja kantaa raassattu, voisiko vika olla vilkun releessä???

                Comment


                • #9
                  Auto A3 Sportback 2007 1.6
                  Ongelmana oikea takavilkku.
                  Kun käynnistää ilmoittaa oikeasta takavilkusta.
                  Kun vilkun laittaa päälle oikealle, hetken aikaa vilkkuu nopeasti ja sitten normalisoituu ja ilmoitus häviää, mutta kuitenkin ko. vilkun valo vilkkuu kokoajan.
                  Ongelma tuli vasta kun olin omistanut auton n. puolivuotta, en ole vaihdellut polttimoita autoon kun se on tullut minulle, (osaan kyllä vaihtaa polttimot)
                  Yksi autonasentaja sanoi että kannattaisi kokeilla polttimon vaihtoa,
                  Itse olen vähän skeptinen, että vika korjaantuisi sillä.
                  Mitä viisaat suosittelee ?

                  Comment


                    #10
                    Polttimo on halpa kokeilu auttaako ja samalla tarkistaa ettei polttimon pohja ole hapettunut tms.

                    Comment


                    • #11
                      Missä sijaitsee vilkun rele ?

                      Comment


                        #12
                        Ihan niin kuin tässä ketjussa on kerrottu, se on hätävilkkukatkaisimessa: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a3.../941-941050/#1

                        Comment


                        • #13
                          Oikean takavalon toiminta ongelmat lisääntyivät.
                          Nyt alkoi tulla herjaa jarruvalosta ja ajovalostakin välillä.
                          Viaksi osottautui oikean takavalon puutteellinen maadoitus.
                          Ulko olosuhteita johtuen pikaisena korjauksena lisätty ylimääräinen maadoitusjohto oikealle takavaloumpiolle.
                          Nyt kaikki valot ko. umpiossa toimii niin kuin pitääkin.
                          Ihmetyttää miksi takavaloumpion johdotus on alunperin tehty onnettomilla "paukkulanka" johdoilla.

                          Comment

                          Working...
                          X