Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 tuulilasipuhallus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B5 tuulilasipuhallus

    Elikkäs ongelmana on että tuulilasin puhallus ei toimi. Muissa asennoissa toimii.

    Mitä itse jo tutkinut:

    -Puhaltaa jaloille Aut. asennossa ja tuulilasi asennossa, muuten minne kuuluukin.

    -"Läppämoottori" mikä kääntyy kun vaihtaa puhalluksen suuntaa toimii ja liikkuu koko liikeradan. missään vaiheessa ei tule tuulilasin suulakkeesta ilmaa.

    -joskus saattaa tulla ihan lievästi ilmaa tuulilasille kun ilma säädetty etusuulakkeille (siis hyvä jos tuuntee edes)

    Ja tämä ongelma alkoi ihan yhtäkkiä ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta.
    vähän ilkeä vika näin nollakeleillä :/

    #2
    Viat luettu? Pystyy lukemaan ilman VCDS:ää siitä ilmastoinnin näytöltä.

    Comment


      #3
      Puhallussuuntaan vaikuttavia läppämoottoreita on B5:ssäkin useampia, ellen nyt aivan väärin muista.

      EDIT: Näytti mulla joskus B5 A4 antaneen vikakoodiakin huurteenpoisto/jalkatila -läppämoottorista (Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)). Tuon läpän suunnasta ainakin potentiaalisesti voisi löytyä selitystä havaitulle vialle.
      Viimeksi muokannut tommi_n; 16.11.2017, 07:44. Perustelu: tarkennettu

      Comment


        #4
        Ja vaikka läppämoottori olisi ehjä, se säätötanko voi olla murtunut.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
          Viat luettu? Pystyy lukemaan ilman VCDS:ää siitä ilmastoinnin näytöltä.
          Mitenkäs nuo vikakoodit saisi ulos tuosta ilmastoinnista?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja tommi_n Näytä viesti
            Puhallussuuntaan vaikuttavia läppämoottoreita on B5:ssäkin useampia, ellen nyt aivan väärin muista.

            EDIT: Näytti mulla joskus B5 A4 antaneen vikakoodiakin huurteenpoisto/jalkatila -läppämoottorista (Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)). Tuon läpän suunnasta ainakin potentiaalisesti voisi löytyä selitystä havaitulle vialle.
            itse en nähnyt siellä muita kuin kaksi kappaletta joista toinen liikkui lämpöä säädettäessä ja toinen suuntaa vaihtaessa.

            Comment


            • #7
              Mitenkäs nuo vikakoodit saisi ulos tuosta ilmastoinnista
              Sisäkierron ja nuoli ylöspäin napit yhtaikaa painettuna näyttöön tulee kanava 1c -> painat uudelleen sisäkierron nappia niin näet löytyykö vikakoodia ( .0 ei ole vikakoodi, tarkoittaa ettei vikakoodeja ole).

              Täällä löytyy selityksiä niille vikakoodeille
              Viimeksi muokannut Topsuu; 17.11.2017, 04:01. Perustelu: Kanava oikein

              Comment


              • #8
                Kiitoksia paljon, tämä auttoi jo kummasti.
                Eli vikakoodeja on 7 kappaletta mutta yksi niistä on juurikin tuo "footwell/defroster flap static block" eli jumissa on.
                Mutta mistähän tuo kyseinen läppämoottori löytyy? Hanskalokeron takaata näkyy 2 moottoria, sininen ja valkoinen merkki ja nämä liikuvat.
                Viimeksi muokannut okkim; 17.11.2017, 14:36. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                Comment


                • #9
                  Oletko katsonut sen moottorin joka löytyy kuskinpuolelta radion/kliman "takaa" kun ottaa ratin alta sen ison muovin edestä? Sehän ohjaa puhalluksen kulkua.

                  eli tuo nro 11 moottori kyseessä
                  Viimeksi muokannut Topsuu; 17.11.2017, 19:20. Perustelu: Linkki lisätty

                  Comment


                  • #10
                    Elikkäs viallinen moottori löytyi ja oli niin mahottomassa paikassa että päädyin repäisemään säätövivun irti ja kääntämään kädellä suulakkeen tuulilasi-asentoon. Vaikka itse olen korjaamolla töissä ja monipuoliset työkalut käytettävissä niin ei sinne oikeen mikään mahtunut väliin. Eihän se täydellinen ole mutta mielummin puhallan ilmaa tuulilasi-etusuulakkeiden välillä, kuin jalkatila-etusuulakkeet.

                    Mitähän tuon moottorin vaihto mahtaa maksaa osaavalla korjaamolla? uusi osa oli n.30e

                    Mutta jokatapauksessa iso kiitos kaikille asiassa auttaneille!

                    Comment

                    Working...
                    X