Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjainlaitteiden päivitykset, tehtaan filut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ohjainlaitteiden päivitykset, tehtaan filut

    Onko kukaan perehtynyt yhtään ohjainlaitteiden firmware-päivityksiin? Tehtaan alkuperäiset viimeisimmät filuthan on kaikkien saatavilla ilmaiseksi Er-Winin kautta.

    Esim. tuolla näppärä lista, josta voi tarkastaa viimeisimmät saatavilla olevat filut ja versiot https://vag-flashinfo.de.

    Sinänsähän päivitys onnistuu VAS-PC:llä tai ODIS-E:llä tai vaihtoehtoisesti jollain VAG CAN, VCP tms. kombolla. Jälkimmäisiä ihan legitisti saatavilla ja ensimmäisiinkin löytyy ratkaisut.

    Toki iso mahdollisuus sössiä ja paljon, mutta toisaalta onnistuu varmasti kun perehtyy. Suurimmat suden kuopat taitavat olla raudan ja firmwaren sopivuus ja muiden ohjainlaitteiden yhteensopivuus softaversioiden kanssa eli pitänee kunnolla varmistaa, että mikä käy ja millä ehdoin. Koodaukset nyt back-uppaa VCDS:lläkin pitkälti ja kalibrointitarpeet pitää luonnolliseti etukäteen ymmärtää. Mitenköhän Component Protection jutut?

    Ihan vain mielenkiinnolla tutkailen. Autopuolellahan päivitykset ei mene toki niin, että uusin versio on aina se mikä noin vain kannattaa ajaa sisään. Toinen vaihtaa öljytkin merkkiliikkeessä, minä mieluummin itse :) Enenemissä määrin kuitenkin alkaa päivitysten myötä ihan aidosti tulla joitain lisäominaisuuksia, joita voisi ottaa käyttöön.

    #2
    En kauheen syvällisesti, mutta joskus on viritysohjelmoinnin yhteydessä ollut tarvetta tehdä. Mulla on MPPS-palikka noita ohjelmointeja varten niin sillä olen tehnyt, muista tuotteista ei kokemusta.

    Comment


      #3
      Siis mpps:llä väylän muihin palikoihin kuin ecuun?

      Comment


        #4
        Ei sentään. Oon täällä niin lastuvirityspäissäni että ohjainlaite = ecu. :)

        Comment


          #5
          Jeps, kyse nimenomaan muihinkin bokseihin firmwaren päivityksestä.

          Comment

          Working...
          X