Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2007 AMI ja iPod/iPhone-adapteri

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2007 AMI ja iPod/iPhone-adapteri

    Tulipa sitten ruvettua Audistiksi...
    Auto siis otsikon mukainen saksantuonti, jossa hanskalokerossa valmiina CD-vaihtaja ja AMI, mistä ilahduin. Nyt puolisokkona jo kolme eri adapteripiuhaa tilattuani ja toimimattomaksi todettuani päätinkin kääntyä puoleenne, hyvät foorumistit.

    Eli: Osaako joku kertoa minkälaisen kombinaation adapterikaapelia, iPhonea, iPodia ja AMI/MMI softaversiota pitäisi toimia. Kaikki kolme koettamaani aiheuttavat vain "No device connected" -ilmoituksen MMI:n näytöllä.

    Tarvitaanko valistuneeseen vastaukseen kenties joitakin lisätietoja laitteistoni versioista tms?

    Syvästi jo etukäteen vastauksista kiitollisena,

    Samuli

    #2
    Tere!
    Tiedän tunteen, sillä olen hankkinut kahteen omistamaani ajoneuvoon integration kit:n, jonka löytäminen on vaatinut useiden tuntien työn. Valitettavasti en löytänyt emailistäni Sinulle juuri sitä vastausta jonka tarvitset (olen siis tuhonnut sen), mutta muistaakseni kysyin yhdeltä suurimmista ipod tukevien laitteiden valmistajalta DICE:ltä suoraan vastausta haasteeseeni. Minissä DICEn järjestelmä toimi erittäin hyvin, sen sijaan AUDIlta Suomesta hankkimani paketti ei ohjaa IPOD syystä tai toisesta oikein vaikka olen yrittänyt muuttaa IPODn asetuksia useaan otteeseen.
    Siksi neuvonkin, että ota yhteys suoraan esim. DICE:n neuvontaan ja kerro mahdollisimman yksityiskohtaisesti mikä ajoneuvo Sinulla on ja millaisen järjestelmän se sisältää (onko CD- vaihtaja hanskalokerossa vai takatilassa, sillä näillekin on olemassa erilaiset kaapeloinnit). Automerkkien välillä ohjainyksiköt eivät juuri toimi (paitsi BMW ja Mini tai VW ja Audi), koska ne ovat eri esiasetuksilla valmistettuja.
    Itse hankin ensimmäisellä kerralla oikean ohjausyksikön, mutta väärällä kaapeloinnilla ja koska tilasin sen Englannista, kustannukset sen vaihtamisesta oikeaan olisivat olleet postikuluista johtuen erittäin suuret. Kaapelisarjoja voit löytää satunnaisesti jenkeistä, mutta niiden postikulut ovat joskus lähes tähtitieteelliset suhteessa itse kaapelin hintaan. Siksi neuvonkin ottamaan suoraan yhteyttä laitevalmistajaan. Audilla eivät valitettavasti Suomessa oikein tahdo osata näitä asiota, koska tällaisten laitteiden hankintavolyymi on hyvin marginaalista ja asentajat osaavat laittaa lähinnä juuri sen laitteen mitä he myyvät. Valitettavasti vastaukseni ei tuota suoraa tietoa kysymykseesi, mutta esim DICE suurimmalla todennäköisyydellä kertoo mikä sarja on juuri Sinun autoosi oikea vaihtoehto ja jopa senkin onko heillä Sinulle sellaista tarjota. Ei muuta kuin kärsivällisyyttä...

    Comment

    Working...
    X