Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.4 V6 -98 jakohihna antautui ennen aikojaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.4 V6 -98 jakohihna antautui ennen aikojaan

    Lisäys 23.3.11: Otsikossa pitäisi olla hydraulinen kiristinsylinteri,ei hihna.Tarkempi kuvaus myöhemmässä viestissä.

    Joo-o sano,tämän siitä taas saa kun yrittää pitää autoa olevinaan hyvin.
    Mittarissa 170 000 ja jakohihnan vaihtoon vajaa 10 000km jäljellä.
    Autolla ensin 50km reissu ongelmitta,jonka jälkeen seisoi noin -8 asteen pakkasessa pari tuntia,jonka jälkeen käynnistys ja alkoi kuulua heti kolinaa moottorista.
    Merkkihuollossa tutkivat tovin ja totesivat jakohihnan löystyneen ja kuulemma isompi vaurio oli ollut lähellä,mutta ei pitäisi olla muuta kuin uudet hihnat paikoilleen, toivottavasti.
    Asentaja sanoi,ettei ole ikinä nähnyt kyseisistä moottoreista jakohihnan korkanneen vaikka on ajettu reilusti ylikin vaihtovälin.
    Tiedä sitten onko osuutta sillä,että kaksi kovaa pakkastalvea peräkkäin ja paljon tulee talvella lyhyttä ajoa kaupungissa,ettei kone ehdi lämmitä kunnolla juuri koskaan.
    Tänä talvena alkoi kuulua kylmänä käynnistäessä ovelaa ääntä moottoritilasta,joka kuitenkin hetken kuluttua hävisi ja annoin asian vielä olla.Ilmeisesti hihna ilmoitteli itsestään.Olisi pitänyt syventyä heti asiaan.
    122 000km on tullut ajettua ja Audi petti nyt ensimmäisen kerran oman käytön jäljiltä.Kivekseni surkastuivat välittömästi!
    Oiskohan mahiksia vedota johonkin tuotetakuuseen tai vast.??
    Remontin valmistumista ja laskua odotellessa...

    T: Autoton "mies"
    Viimeksi muokannut ss-audi; 23.3.2011, 00:01. Perustelu: Informaation lisäys

    #2
    Kyllä sille tapaa olla maksimi vaihtovälikin määriteltynä. Usein 5 vuotta. Nyt jos hihna oli 13 vuotias, ei oikein voi mielestäni katsella kuin peiliin.

    Comment


    • #3
      Öö joo, kun kirjoitin,että jakohihnan vaihtoon vajaa 10000km jäljellä,tarkoitin,että nykyisellä hihnalla on 82 000km täynnä.
      Eli ei se nyt ihan 13v vanha ole.
      Pahoittelen jos oli epäselvästi ilmaistu.

      Comment


        #4
        Noihin on audin toimesta usein speksattu 30 tkm hihnan tarkistusväli, jos tätä ei ole tehty tuotetakuu-asiatkin taitaa olla vaikeammat. 12V V6 koneelle eivät edes anna saksassa hihnanvaihtoväliä- tarkistukset 30 tkm välein ja vaihto sitten kun siltä näyttää. Aiheutti päänvaivaa kun omassani mietin pitäiskö vaihtaa 90 vai 120 tkm jälkeen. Avasin tuon ja hihnassa oli yhden hampaan kohdalla kankaat esillä- eli samantien vaihtoon.

        Comment


          #5
          Nojuu ymmärsin väärin. Sitten on kyse vain huonosta tuurista. Mitään korvauksia ei saa, jos yli 2 vuotta vaihdosta.

          Comment


          • #6
            Tarkistuksetkin on teetätetty ajallaan,eri asia tietysti onko asentaja syventynyt oikeasti prosessiin.Minulla on tapana olla itse aina mukana seuraamassa ja joissakin paikoissa saa suunnilleen potkia hereille,että tekevät edes puolet huolto-ohjelmaan kuuluvista toimenpiteistä.

            Comment


            • #7
              Onks toi Audi ollu sulla uudesta asti? -98vm, ajettu 170000, vähän on ajettu. Mulla on satatuhatta enemmän mittarissa.

              Comment


              • #8
                Olen toinen omistaja ja Suomi-autosta on kyse.Mittarissa oli v.2003 ostaessani autoa 48000km.Kesäisin ei ole tullut kilometrejä juuri ollenkaan muutamaan vuoteen,koska ajelen kaksipyöräisellä kelien salliessa.

                Comment


                • #9
                  löystyminen?

                  Siis löystyi niin paljon, että hyppi yli? Lienee kiristinongelma?
                  Ja muiltakin, kuinka nuo hihnat ilmoittaa kulumisestaan/ikääntymisestään? Löystyy/katkeaa/hampaita irtoaa?
                  Ja jos katkee niin ottaako männät venttiileihin kontaktia (2.3E 10v vm -89)?

                  Kyselen kun vastahankitun audin hihnahistoria on hämärän peitossa. Otin suojakannen pois ja vaihdoin käyttöhihnat. Hammashihna näytti olevan ok, joten en ajatellut vaihtaa.

                  http://s20.photobucket.com/albums/b2...view=slideshow

                  Comment


                  • #10
                    Jotain puhuivat minulle asentajat vaan hihnan löystymisestä,tarkemmin en vielä päässyt asiasta jyvälle.

                    Comment


                      #11
                      Kovin monet (pajat tai henkilöt) vaihtavat jakohihnan kanssa vain joitain osia (hintakilpailu) eikä edes kiristintä tai myös pyörijöitä saatikka vesipumppua ja termaria. Itse vaihdan aina kaikki kerralla. Toinen ongelma on se että halpissarjoissa on täysin susia osia, jotka kestävät ehkä 10tkm ennenkuin antautuvat ison laskun kera. Pulteissa varsinkin ollut ihmeellisiä laatuongelmia.

                      Comment


                      • #12
                        Merkkiliikkeessä tuli edellisen kerran hihnat ja roippeet vaihdatettua ja sanoin,että kaikki vaan kerralla vaihtoon ja täysin siinä uskossa olin,että näin tapahtui.Itse seisoskelin lähettyvillä.
                        Äsken soittivat,että Audi on nyt valmis ja kuulemma kiristinsylinteri oli antautunut ja epäilivät,ettei sitä ole edellisen hihnan vaihdon yhteydessä uusittu.
                        Aionpa vähän selvitellä nyt asiaa.
                        Vaikka se onkin vaan köyhille kallista, niin silti melko suolanen oli remontin hinta, 875 euroa!

                        Comment


                        • #13
                          Joo eli siis hydraulinen kiristinsylinteri oli osa,joka sai tarpeekseen.
                          Korjaamon epäily oli,että sitä ei ole ikinä vaihdettu eli siis mahdollisesti 13v.vanha osa ja 170000km takana. Huoltoneuvoja sanoi,että heillä on tapana tarjota kyseisen osan vaihtoa aina asiakkailleen,mutta yleinen käytäntö muissa korjaamoissa tämä ei välttämättä ole.
                          Olin yhteydessä korjaamoon,jossa edellinen jakopäähuolto tehtiin ja heiltä ei löytynyt tarpeeksi yksityiskohtaista huoltohistoriaa kiristinsylinterin osalta.
                          Vanhaan osaan stanssattujen merkintöjen pohjaltakaan ei pysty selvittämään sen ikää, joten varmistusta ei tälle asialle saa pannahinen sentään!
                          Mitä tästä opimme...lisää autoista ja ihmisistä kantapään kautta.

                          Comment

                          Working...
                          X