Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jatkoaikaa vanhalle miniläppärille chromiumilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jatkoaikaa vanhalle miniläppärille chromiumilla

    Sain suunnattoman inspiraation tehdä jotain vanhalle Acer miniläppärille ja päätin kokeilla Chromiumin asennusta.
    Netistä löytyi kelpo ohjeet ja eikun tulille.
    Käyttis yllättää kyllä keveydellään, hyvin toimii ja nettikoneena menee taas pitkään.
    Asennus oli helppoa ja nopeaa.
    Suosittelen jos vaihtoehtona on verkonpainoksi joutuminen.
    Paitsi jos ei ole muita verkonpainoja.
    Viimeksi muokannut nikos; 2.6.2014, 21:28. Perustelu: Sivistävä keskustelu alla toi minulle uutta tietoa

  • #2
    Minä asentelin yhteen 8v vanhaan Delliin Zorin OS:n. Sekin on käypänen käyttis vanhaan koneeseen. Giga muistia riittää hyvin.

    Comment


    • #3
      Suojausongelma

      Kuukkelim kromi lähettelee kuukkelille tietoja jatkuvasti.
      Parempi versio on Micro-PC:n kromi. Muuten sama, mutta siitä tuo tietojen lähettely on poistettu.

      Comment


      • #4
        Chromium on Linux distro ja Chrome on selain.

        Comment


        • #5
          Tai siis oikeastaan Chromium on avoimen lähdekoodin projekti Chromiumin (selain) ja Chromium OS:n (käyttöjärjestelmä) takana. Google on näiden pohjalta tehnyt Chrome-selaimen ja Chrome OS-käyttöjärjestelmänsä.

          Comment


            #6
            Ja mä kun luulin sen olevan Googlen tekeleitä.
            Joka päivä oppii jotain, tänään oli tämän vuoro.
            Oli nyt kenen hyvänsä niin yllättävän ripeästi toimii vanhassa sotaratsussa.

            Comment


              #7
              Chromium OS on toki valtaosin Googlen tekele, toteutettu vain avoimen lähdekoodin projektina. Chrome OS on sitten kyseisen projektin kaupallistettu ei-avoin versio. Sama pätee selaimeen.

              Comment

              Working...
              X