banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Muu tekniikka
Audiclub.fi etusivulle forum

Muu tekniikka Kaikki autoihin liittymätön tekninen keskustelu. esim. rakentaminen, kodinkoneet, jne.

Vastaa

Työkalut Display Modes
Mezza9 Mezza9 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vanha 28.10.2011, 15:31

Lainaus:
Ihan sama minkä kirjainyhdistelmän valitsee, varmasti se jollain slangilla merkitsee jotain vähemmän mairittelevaa. Esimerkiksi ainakin Suomen slangissa Opel merkitsee paskaa autoa, aika huono nimi valittu...
Lainaus:
Taitaa kaikki tarkoittaa Espanjaksi jotain alatyylistä...
Kärjistätteköhän nyt hieman?

Sana on tunnettu, vaikkakin tuossa muodossaan vanhahtava, ja esimerkiksi Madridissa käytetään sen versiota "Lumi" edelleen, jolla on sama merkitys.

Pointtini on se, että kyseessä on maailman toiseksi puhutuin kieli mandariinikiinan jälkeen ja sanan merkityksen löytää kielen referenssisanakirjasta hetkessä, tai toisena hakutuloksena espanjankielisellä Google-haulla. Olisi kai Nokian kokoinen yritys resursseineen voinut sen verran taustatyötä tehdä, kun kyseessä on merkittävän tuotteen lanseeraus?

Vai onkohan kyseessä Microsoft-yhteistyötä vastustavien sisäpiirivitsi... ;)
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 28.10.2011, 15:59

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mezza9 Näytä viesti
Kärjistätteköhän nyt hieman?
Omasta puolestani voin vastata rehellisesti KYLLÄ.
amatimies amatimies ei ole kirjautuneena

Vanha 02.11.2011, 17:20

En tiedä onko se nokian mollaaminen nyt mitenkään muotia. Oliskohan niin että kun iphonen myötä tuli oikeasti helppokäyttöisiä "älypuhelimia" markkonoille, niin kansa huomasi että se meidän ihkaoma lempilapsi nokia olikin oikeasti aika paska...

Ainakin itse olin hieman monttu auki kun ensimmäisen iphone 3gs:n hommasin, että jumalauta nämähän toimii. Nyt tuo samainen 3gs on emännällä ja itsellä 4:n. Reippaan vuoden mitä meillä on nuo puhelimet olleet, on 3gs tarvinut yhden kerran käynnistää uusiksi tilttaamisen vuoksi. Joten kun joku tuulettaa että nokialaista ei tarvi ku kerran kuussa, niin hieman meinaa hymyilyttää...

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 02.11.2011, 18:53

Ihan sellainen perusjuttu kuin akkukesto on yksi syy minkä takia iPhone ei minun käyttööni sovi. Sähköposti jos on päällä niin toisen perättäisen työpäivän aikana sammuu kesken lennon. Noksu menee samalla käytöllä 5 päivää.

Tietysti voihan sen puhelimen ladata joka päivä mutta on se aika naurettavan heikkoa jos Helsinki-Tampere junamatkan aikana saa iPhonen vinkumaan latausta kun veivaa jotain Angry Birdsia. N8 kestää sitä peliä 8 tunnin työpäivän isommin avautumatta.
Mkurtti Mkurtti ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.11.2011, 21:22

Kaverilla on N8 käytössä ja ei se sillä työpäivää aina loppuun pääse, ei kuulemma voi pitää sähköpostin synkronointia päällä kun muuten loppuu akku ennen aikoja.
Puhuu varmaan päivässä sen 2-5h.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 02.11.2011, 22:22

No joo, jos puhuu 5 tuntia päivässä niin ei liene mitään erikoista. Olisko joku 8 tuntia puheaikaa normaali akkukesto, siihen päälle datasiirrot niin ei varmaan kestäkään kuin päivän. Sähköpostin kanssakin ihan millä tahansa puhelimella eniten vaikuttaa se päivitystahti. Jos yhteys on koko ajan auki niin akun kulutus on aika hurjaa, jos taas malttaa vaikka 15 tai 30 min välein laittaa päivityksen niin akunkulutus tippuu luonnollisesti murto-osaan.
roadthunder roadthunder ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.11.2011, 22:49

Kyllähän tuo tuntuu iPhonekin jumiutuvan parhaudestaan huolimatta. Nelosmallia saa käynnistellä uudestaan jopa useammin kuin ÄnKasia...

Itse hommasin nyt tuon N9 Nokian ja täytyy kyllä myöntää että tykkään :)

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 03.11.2011, 08:30

By the way, 4S nyt pari päivää käpistelleenä, ei aiheuta minkäänlaista omistushalua kun pöydälle on jäänyt tavan nelos iPhonekin aika vähälle käytölle. Ei ne vaan sen ensi-wau-elämyksen jälkeen tarjoa mitään poikkeuksellista.
roadthunder roadthunder ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.11.2011, 09:01

hopsis: Juurikin tuota tarkoitan,ei se ole iPhone puhelinta kummempi. :)
taski taski ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.11.2011, 11:57

Kerta kiellon päälle siitä Lumia-sanasta...

http://www.digitoday.fi/mobiili/2011...n/201116056/66

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 03.11.2011, 12:15

Ihan hyvät perustelut. Tuo puhelin tulee kyllä olemaan aika mielenkiintoinen, jokohan sitä pääsisi lauantaina Dealer Nightissa mämmäköimään...
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.11.2011, 12:21

Mulla on N8 ja vaihtelevasti 1-4 tuntia puhelinpalavereja ja koko ajan sposti ja kalenteri synkassa. Pelejä ei ehdi pelailla. Ei tarvi joka päivä ladata, mutta mikäs ongelma siinä on, että lataa sitä öisin?

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 03.11.2011, 12:32

Mitäh, eikö Hannu ole koskaan kuullut perjantain ja maanantain välisestä yöstä? Mitäs sitten tehdään kun pitäis kumijalka soittaa ja puhelin on pimeä :)
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.11.2011, 12:40

Onneksi älypuhelimissa on ominaisuuksia, jotka tiputtaa esim postin synkkaamisen kun virtaa on jäljellä enään xx%

Pari-kolme päivää kestää mulla toi E7 akku, kun en käytä sitä palaverointiin.
JOs pitää paljo puhua niin pari päivää ehkäpä.
Ipsi Ipsi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.11.2011, 12:59

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
Mitäs sitten tehdään kun pitäis kumijalka soittaa ja puhelin on pimeä
Tosi(neliveto)mies konttaa kotiin. Vaikka räntäsateessa. :-p
Ukkopaha Ukkopaha ei ole kirjautuneena

Vanha 03.11.2011, 13:11

Puhelimien "paremmuudesta" en juurikaan tykkää keskustella, jokaisella on omat mielipiteet ja mielipiteistä ei voi kuin väitellä :)

Applen puhelimet on hyviä semmoisille, jotka tarvitsevat varmaa ja helppokäyttöistä puhelinta. Android-puhelimet taas on hyviä semmoisille, jotka enemmän tykkäävät muokata käyttöliittymää ja räplätä puhelinta. Juurikin tästä syystä pidän Android-malleista enemmän kuin iOs-malleista. Uudesta Symbianista ei juurikaan ole kokemuksia, mutta minkä verran nyt olen N8:a räpläillyt, niin minulle se ei ainakaan sovi.

Tosin nykyään minun puhelimen virkaa toimittaa Nokian N900 ja täytyy kyllä sanoa että olin todella positiivisesti yllättynyt Maemon ominaisuuksista. Tämä puhelin sopii minulle kuin nyrkki silmään. Rautapuoli tosin voisi olla hieman tehokkaampaa, mutta onhan puhelin jo kaksi vuotta vanha. Nyt on tuo Samsung "Google" Galaxy Nexus alkanut kiinnostamaan ja tässä Marraskuun lopulla pitäisi saattaa N900 jo eläkkeelle ja hankkia uudempaa tilalle. Alkaa hieman ongelmia jo olemaan tämän kanssa.

Minä olen kahden aikaisemman puhelimen (Samsung Galaxy Spica ja HTC Desire HD) kanssa oppinut jo lataamaan puhelimen joka yö tai joka toinen yö, joten huono akunkesto ei tuota ongelmia. Olen jopa hankkinut kelattavan USB-kaapelin takin taskuun, joten pystyn latailemaan puhelinta kunhan vain saan tietokoneen käyttöön :P
Pikkuhärski Pikkuhärski ei ole kirjautuneena

Vanha 03.11.2011, 21:48

Hain uudeksi työpuhelimeksi c7 nokian, valitsin tuon koska hyvät toiminnot koko ja hyvä kamera. Aikasempi puhelin IPhone 3GS. Päivitin puhelimen koska iphonessa ei kestänyt akku edes työpäivää.

ACF jäsen

Vanha 04.11.2011, 10:42

Täytyy käydä tsekkaas tuos Winkkari puhelin jahka niitä Suomeen tulee tarjolle. Mulla ei ole ennakkoasenteita Winkkariin.
Näyttää ihan siedettävältä, jahka saa sellasen missä on oikea qwerty näppis.

Mulla on vissiin sellaset nakkisormet, että tolla E7 virtuaalinäppiksellä en saa kirjotettua ilman virheitä vaikka vähän siihen keskittyykin. Ei ole tuntumaa niin ei ole tuntumaa.
JM JM ei ole kirjautuneena

Vanha 04.11.2011, 10:50

Mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset tosta Desire HD:n akusta. Taitaa olla akku kuolemassa, kun nykyään ei kyllä meinaa puolta vuorokautta selvitä, tai sitten mr. google on vähän lisännyt taustatouhua luuriin. Puheluita tulee 1,5-2h/päivä ja monesti neljän jälkeen töistä kotiin ajeltaessa akuu alkaa olla siinä 30% nurkilla. Nettisuffailua harrastan sen verran, että ampparit tulee katseltua läpi aamulla. Ei kuitenkaan mitään ihmeellistä. Mugen powerin tehoakkua vois koittaa. Sen pitäis olla oikeasti toimiva. Vapaapäivänä menee kyllä toista vuorokautta, mutta eipä silloin tule luuria hirveesti edes käytettyä.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 04.11.2011, 11:08

Mjoo, kollegalla oli Desire HD jonkun 4kk käytössä. Samaa valitteli että kun aamulla töihin lähteissä ottaa puhelimen laturista niin ennen neljää on jo laitettava lataukseen. Se iso näyttö siinä laitteessa taisi eniten akkua syödä.

Vanha 04.11.2011, 12:12

Outoa tossa on vaan se, että ei se näin toivotonta ole ollut... Mulla suurimman osan akusta vie puhelut. Sitten kakkosena tulee näyttö.
erssi erssi ei ole kirjautuneena

Vanha 04.11.2011, 12:48

Itsellä HTC Desire HD käytössä ja sammutan aina 3G:n pois päältä kun en sitä käytä, akunkesto moninkertaistuu, eikä tarvi joka yö ladata. Sehän löytyy pikavalikosta.

Vanha 04.11.2011, 13:52

Kokeiltu on, mutta eipä sillä suurta vaikutusta ollut, kun kerran suurimman osan virrasta kuluttaa puhelut ja näyttö. Lepotilassa en ole huomannut suurta eroa 2g ja 3g välillä. Ärsyttää vaan renkata tuota 3g:tä kun sähköpostiakin tulee käytettyä useita kertoja päivässä.
alpi alpi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.11.2011, 14:09

Näytön kirkkautta kannattaa kokeilla säätää pienemmälle. Mulla oli jostain syystä jumahtanut automaattinen säätö niin, että näyttö loisti aina täysillä.

Rootatussa yksilössä on mahdollista laskea lepotilan kellotaajuuksia alemmas, joka vaikuttaa lepotilan virrankäyttöön huomattavasti. Radiofirmiksen päivitys voi auttaa myös.

Vanha 04.11.2011, 14:22

Sekin on jo käytössä :D Säädän sen käsin 18-20% tuntumaan ja lisään tarvitaessa. Se toikin jo säästöä akun kestoon, mutta ei sillä kuuhun mennä.
VilleP VilleP ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.11.2011, 17:38

Kannattaa ladata advanced battery improver. Mulla ainakin saatta helposti joku ohjelma jäädä taustalle pyörimään ja syö akun nopeaan. Tämä siis sonyericssonissa jossa android. "Datayhyeys taustalla" kannattaa ottaa pois päältä. Mailit ja muut toimii kyllä ilman tuota, mut mutta muu turha tiedonsiirto loppuu.

Vanha 04.11.2011, 19:40

Mulla tulee päivässä n30-50 puhelua päivässä, ja hieman surffailua(n60min/päivä) iphone 4:lla, ja akku kestää hienosti toista päivää...
Esim tänään en tarvinnut puhelinta työhön, kun olin koulutuksessa ja duunarit hoiti hommat, puheluita 21kpl, ja nettisurffailua ja sähköpostihommia n30min.. 75% akusta jäljellä kun aamulla klo6.30 otin laturista... Ei minusta mikään syöppö siis.
wilbert wilbert ei ole kirjautuneena

Vanha 05.11.2011, 15:26

Android-käyttäjät laittaa rootaten, pidentää akun kestoa huomattavasti. Itsellä Desire Z:ssa tuli vuorokausi lisää samalla käytöllä. Nyt kestää jopa 2,5vrk;)

Vanha 05.11.2011, 18:21

Mitä se roottaus yksin auttaa? En enää jaksa yrittää päivittää käyttistä johonkin custom rommiin. Ohjelmat ei vaan toimineet kunnolla h ja s boot off ei toiminut vaikka kuinka tein ohjeiden mukaan. Ohjelmien (Visionary ja clockworkmod) mukana tuli karmee läjä vakoilupaskaa koneelle ja samoilta sivuilta tarttis sitten ottaa rommi? Ei kiitos. Imuttelin ohjelmat xda boardin linkeistä.

Vanha 07.11.2011, 10:48

Niin, jäi mainitsematta että sopivan romminhan se vielä vaatii. ROM manager premiumilla on ilmeisesti helppo päivitellä uusia. En itse ole vielä käyttänyt, kun CM 7.1 pelaa kuin ajatus. Itsellä clockwork asentui zipistä suoraan puhelimeen, ei sitä tarvinnut koneelle asentaa.
Asiavirheitä saattaa hehkutuksen lomassa meikäläisenkin teksteissä kylläkin olla, en ole tosiaan mikään asiantuntija asiassa.
Matkapuhelinfoorumilta saa hyviä neuvoja roottaamista ja muitakin puhelimeen liittyviä ongelmia varten.

ACF jäsen

Vanha 07.11.2011, 11:43

Itse en tuosta Cyanogenista niin innostunut, lähinnä vakaus yms. tekijät syynä. Eikä tuo Androidin vakio ui oikein sykähdytä, kun Senseen on tottunut. Omassa HTC:ssa pyöriikin optimoitu versio vakiorommista (RevolutionHD, Android 2.3.3), tämän kanssa ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Sanotaan nyt vaikka niin, että tämä paransi ne pienet puutteet mitkä vakiossa häiritsivät.

Ymmärrän kyllä hyvin JM:n pointin custom rommien lähteiden luotettavuudesta jne.
Jakke_ Jakke_ ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.11.2011, 01:31

Ittellä Galaxy S:ssä pyörii MIUI rom, android 2.3.5. Paras tähän mennessä, aika monia kokeiltu. Kevyt ja erittäin vakaa, suosittelen kokeilemaan.. Itsekin vierastin roottausta ja custom romin flashaamista yms. mutta hetken opiskelun jälkeen sujahtivat nopeasti sisään, nykyään latailen kaikki romit suoraan puhelimen muistiin ja sitä kautta recovery modesta asentelen suoraan niin ei tarvitse piuhojen kanssa puljata.
JuizeR JuizeR ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.11.2011, 02:00

Nokian N900 ollu käytös jo pitemmän aikaa. Saa vaikka vanhan kunnon windows 95 pyörimään jos haluaa. :)
Järkeähän siinä tosin ei ole.
Sääli tuosta kyllä luopua sitten kun aika koittaa, tähän astisista luureista ylivoimaisesti monipuolisin, toimivin ja käyttäjäystävällisin. Akkukin kestää kivasti päivän surffata klubin sivuja koululla kun statiikkaa pitäis laskea. :D
J-M Koopikka J-M Koopikka ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.11.2011, 09:01

Naurattaa tätä topikkia lukiessa noi android-hehkuttajat :) suurinpiirtein näin "vain asensin kokonaan uuden käyttiksen, muuten olen ollut ihan tyytyväinen" ja sitten valittavat kun noksuihin pitää pari päivitystä asentaa... Kumpikohan se susi on :D Se, mikä pitää about rakentaa uusiksi alusta loppuun vai se mihin pitää laittaa pari ruuvia lisää.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 09.11.2011, 09:15

Ei kai Androidia kukaan ostakaan jos ei halua viilata :)

Asiaan löyhästi liittyen, viime viikosta asti olen iPhone 4S koplannut. Ei aiheuta edelleenkään mitään omistushalua ainakaan perus 4 omistajalle. Kamera on parantunut, mutta senkin linssi on edelleen täysin järjettömässä paikassa. Siksi toiseksi, ensimmäinen käsiin saatu kappale oli DOA. Ei anna kovin hyvää kuvaa puhelimesta jos iOS5 uudelleenasennuksen ja täydellisen tehdasresetin jälkeenkin tekee täysin omiaan tyyliin: Puhelin pöydällä valikot ja ohjelmat aukeaa, yrittää soitella ja soittaisi jos olisi aktiivinen kortti paikalla, jne...

Videotakin löytyy ko tapahtumasta mutta ei jaksa youtubea kuormittaa.

Viimeksi muokannut hopsis 09.11.2011 09:20
Dieselman Dieselman ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 09.11.2011, 09:27

Miten sen nyt ottaa, android on sellaisenaankin hyvä, mutta siitä saa tehtyä vieläkin paremman :) Parannettavaahan löytyy aina. Nokian puolustaminen alkaa olemaan nykyään sama kuin Applen, "se on muotia", "android fanboyt huutelee" jne. kommenttia tulee välittömästi, jopa kateuskortti saatetaan vetää esiin. Ainoastaan ylistävät puheenvuorot ovat hyväksyttäviä. Parasta oli vielä tovi sitten, kun Nokian käyttäjät suureen ääneen moittivat applea kun siitä ei saa akkua nopeasti irti. Ne kommentit on jostain syystä vaienneet :D

ACF jäsen

Vanha 09.11.2011, 09:33

Androidissa kyse on siitä, että valmiiksi hyvää lähtökohtaa voidaan päivittää paremmaksi (tai ainakin erilaiseksi), Nokian tapauksessa taas asennetaan päivitys ja toivotaan: "josko se nyt viimein alkaisi toimimaan" ;)

No ei se ehkä ihan noin ole, kyse on enemmänkin valinnanvapaudesta Androidin tapauksessa. Olin melkein jo päättänyt, että en ala modaamaan nykyistä puhelinta, mutta kokeilunhalu vei puolen vuoden jälkeen voiton.

ACF jäsen

Vanha 09.11.2011, 13:37

Jos jollain on tuo Anna asennettuna niin kantsii tsekata onko Service pack myös asennettuna.
Se on oikeasti nopeuttanu omaa E7 huomattavasti.
Mullei Ovin kautta näy tai asennu päivitykset jostain syystä vaan ne pitää hakea puhelimen oman updatesin kautta.
maspe maspe ei ole kirjautuneena

Vanha 09.11.2011, 22:42

Nyt E7 Anna päivitetty SP:llä. Toivottavasti parantaa käyttäjäkokemusta entisestään. =)

Vanha 10.11.2011, 14:55

Mulla oli aikaisemmin c7 med Symbian, ja kyllähän sillökin surffasi ja soitteli. Vaihdoin pelkästään rautanäppiksen ja vaihtelunhalun vuoksi. Seuraava luuri saattaa hyvinkin olla Nokia. Ei itse vaan ymmärrä, miten jotkut viitsii ottaa pulttia siitä, millä muut puhuu.
janike janike ei ole kirjautuneena

Vanha 16.11.2011, 21:22

Nokian luuri ostettu maaliskuussa, kerran jo käyny huollossa kosketusnäytön takia ja pistivät sisäkalut kuoria vaille uusiksi. Maanantaina lähti taas huoltoon saman vian takia, saa nähä kestääkö taas huikeat 4kk. Pakko kokemuksesta sanoa että kyllä Erska on ainoa oikea puhelin, tai sitte mulle on vaan sattunu niitä harvoja hyviä yksilöitä..
zanzas zanzas ei ole kirjautuneena

Vanha 20.11.2011, 18:48

Perjantaina N9:n hain ja viikonlopun jälkeen ihan hyvät fiivikset tuosta "Meegosta"... Edellinen luuri on N900 ja fyysisen qwerty näppiksen puuttuminen kieltämättä vähän harmittaa, mutta aika nopsasti tuohon tunnottomaan näytön näpyttelyynkin on tottunut. Katsotaan nyt onko tämä uusi Nokia "yhtä paska" kuin tuo edellinen, jota ei ole tarvinut huollattaa/ viedä liikkeeseen kertaakaan kahden vuoden aikana.

Kaupasta löytyy yllättävän hyvin tavaraa, mutta ei se mikään Android market tietenkään ole...jospa sinne vielä tavaraa tulisi siitä huolimatta, että tuo "Meego" on jo haudattu Nokian suunnalta.

Just my two cents to the topic...

Vanha 21.11.2011, 17:15

Veinpähän tuossa tasan kaksi viikkoa sitten N900 huoltoon, koska puhelin ei tunnistanut sim-korttia enään ollenkaan. Kaksi päivää kului ja huollosta ilmoittivat, että puhelin pitää lähettää keskushuoltoon. Nyt olen hieman Googlaillut tuota vikaa ja tuo tuntuu olevan N900 tyyppivika ja saattavat antaa E7 sieltä tilalle. Henk. kohtaisesti en tuosta Symbianista pidä, joten täytyypä laittaa E7 myyntiin samantien kun sen sieltä saan. Jospa sitä Androidiin siirtyisi takaisin.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 21.11.2011, 17:45

Tänä päivänä saattaa hyvinkin tulla N9 tilalle. Vastaavahan sieltä pitää toimittaa jos ei samanlaista enää saa.

ACF jäsen

Vanha 21.11.2011, 18:52

Hehe, mulla on kans ollu tota sim-kortin hylkimistä, tosin molemilla kerroilla menny kortti pas2... onkohan nDa:lla lie ollut jotain ongelmia laadun kanssa :)
niksu niksu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 21.11.2011, 19:00

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
Tänä päivänä saattaa hyvinkin tulla N9 tilalle. Vastaavahan sieltä pitää toimittaa jos ei samanlaista enää saa.
Mä vähän epäilen ettei N9:ä saa vaihdossa.
Drunkenmunky Drunkenmunky ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.12.2011, 19:42

Täällä kun tuntuu olevan noita Nokia-tuntijoita ja kyselinkin jo tuolla android topicissa Samsungin Galaxy Xcoverista, mutta jos pysyttelisin Nokialeirissä edelleen niin olen katsellut Nokian 700-puhelinta, jossa on se Belle käyttöjärjestelmänä.
Pyörii suht samoissa hinnoissa on sampan puhelimen kanssa, mutta on ilmeisesti parempi?

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 05.12.2011, 20:59

Vähän eri leirin laitteet. 700 on ihan tavallinen perusälypuhelin ja Galaxy Xcover on sitten IP67 suojattu eli iskunkestävä, pöly- ja vesitiivis. Nokiassa nyt etuna akkukesto, kamera ja ilmainen navigaattori. Muutenhan noi on aika tasaväkiset ominaisuuksiltaan.

ACF jäsen

Vanha 05.12.2011, 22:13

No juu toi on tiedostettu toi Xcoverin kestävyys juttu, lähinnä tosta käyttöjärjestelmästä, androidin kanssa täytynee olla "naimisissa" guuggelin kanssa, belle ilmeisesti vaan riippuvainen nokiasta? Eli androidi hakee netistä useammin päivityksiä kuin tuo belle? Olipas hankalasti selitetty.. Matkapuhelinfoorumilta lueskelin että joillakin ollut ongelmia päivittää tuota samppaa..

Vaikia valita, liikaa tarjontaa.. :(

Vanha 06.12.2011, 12:28

Edellinen päivitys rikkoi Mapsin. Ei toimi navigointi eikä mikään siihen liittyvä toiminto. Netistä etsin ratkaisua ja yleinen ongelma tuntuu olevan, että SAnnan lokakuun lopussa tullut päivitys rikkoo Maps 3.08:n tjsp. Saisivat vaan päivittää sen virallista kautta, kun vika on kuulemma korjattu uudemmissa päivityksissä. Nokian keskustelusivustoilla esitettiin ratkaisua; joku purkkapatentti siihen olisi, jossa pitäisi poistaa uusin versio mapsista ja imuroida epäviralliselta lataussivustolta vanhempi täysversio ja asentaa se. Ei oikein vakuuta, jos täytyy valmistajan tekemiä virheitä itse korjailla epävirallisilla ratkaisuilla tuntemattomilta sivustoilta lataillen. Täytynee viedä kohta takuuhuoltoon, jos ei ala päivitystä kuulumaan. Kerran ovat hajottaneet, niin korjatkoot kanssa.
Eilen luin jostakin uutisesta, että Lumia800 saisi käytettynä edullisesti Iso-Britanniasta (edullisimmillaan reilu 200€), kävi mielessä, että jos sittenkin mielenkiinnosta sen hankkisi, vaikka tässä jokseenkin M$&WP-vastainen asenne viime vuosina itsellä on ollut.
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.12.2011, 12:57

Lainaus:
Nokiassa nyt etuna akkukesto
En malta olla n**simatta pilkkua ;) Tuossa noksussa valmiusaika 3G tilassa on 450h vs. sampan 640h, samoin puhe-aika nokia 5,6h vs. xcover 11h.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 06.12.2011, 15:02

Ilmoitettu vai mitattu? Myönnettäköön että kumpaakaan en ole niin paljon käyttänyt että olisi akkukestoja päässyt vertailemaan, perinteisesti Samsungien älypääpuhelimien akkukesto vaan on ollut aika kehno verrattuna Noksun vastaaviin.

ACF jäsen

Vanha 06.12.2011, 16:01

Noh päätös on tehty, Nokia 700:sen käyn hakemassa =)
sakarivo sakarivo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.12.2011, 16:03

Itelläni on taas toisen suuntaisia kokemuksia;) Varsinkin tuossa ekassa sampassani oli tosi hyvä akun kesto, keikkahommissa on kiva kun ei tarvitse latailla kuin viikonloppuisin. Tuo seuraava samppa (SGS2) olikin sitten tuolta osin huonompi ja tästä uudesta en vielä osaa sanoa.

Tämä ketju on kuitenkin omistettu nokian tuotteille, niin on kai jokseenkin reilua lopettaa kaksintaistelu tähän. hopsiksen kanssa keskustelen mieluummin v8 koneisista audeista ;)

ACF jäsen

Vanha 06.12.2011, 16:24

Lainaus:
Edellinen päivitys rikkoi Mapsin. Ei toimi navigointi eikä mikään siihen liittyvä toiminto. Netistä etsin ratkaisua ja yleinen ongelma tuntuu olevan, että SAnnan lokakuun lopussa tullut päivitys rikkoo Maps 3.08:n tjsp.
Missä malleissä tällästä on ollut? Mullon asennettu E7 kaikki viralliset updatet ja Maps toimii ilman ongelmia.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 06.12.2011, 17:48

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viesti

Tämä ketju on kuitenkin omistettu nokian tuotteille, niin on kai jokseenkin reilua lopettaa kaksintaistelu tähän. hopsiksen kanssa keskustelen mieluummin v8 koneisista audeista ;)
Fair enough. Joko tuut käymään? Lyyään veekasit tulille ja puhutaan vaikka naisista :)

Vanha 06.12.2011, 19:48

Lainaus:
Lainaus:
Edellinen päivitys rikkoi Mapsin. Ei toimi navigointi eikä mikään siihen liittyvä toiminto. Netistä etsin ratkaisua ja yleinen ongelma tuntuu olevan, että SAnnan lokakuun lopussa tullut päivitys rikkoo Maps 3.08:n tjsp.
Missä malleissä tällästä on ollut? Mullon asennettu E7 kaikki viralliset updatet ja Maps toimii ilman ongelmia.
Ei löydy enää sitä alkuperäistä sivua missä siitä oli juttua Nokian omalla sivustolla. C7, E7 ja N8 oli näitä ongelmaluureja ja ilmeisestikin OTA-päivitykseen liittyen oli ne ongelmat tapahtuneet. Omassa E7 ei nyt toimi mikään Maps- tai siihen liittyvä ohjelma.
mikaj mikaj ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.12.2011, 21:52

omassa E7:ssa aina toiminut kaikki, viimeisin päivitys tuli just pariviikkoa sitten ladattua.
vayne vayne ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.12.2011, 22:42

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaj
omassa E7:ssa aina toiminut kaikki, viimeisin päivitys tuli just pariviikkoa sitten ladattua.
Jatketaan äänestystä eli sama tilanne oman E7 kanssa => toimii kaikilla päivityksillä.

ACF jäsen

Vanha 07.12.2011, 10:22

No ohan noita E7ja joissa on ollut muutakin vikaa.
Mä olen OTA:lla noi, tai siis puhelimen kautta, päivitykset ajanut.

Yksi asia mitä tossa olen miettinyt viimeisimmän HW päivityksen jälkeen, että onko toi antennipuoli jotenkin saanut muutoksia. Mun mielestä kentät ei ole samaa tasoa kuin ennen. Tosin on toi mulla muutaman kerran taskusta tippunu lattiallekkin jo.
Juuso R Juuso R ei ole kirjautuneena

Vanha 07.12.2011, 15:29

E7 toimii mainiosti täälläkin.

Vanha 27.12.2011, 15:47

Nokian keskushuollossa ilmeisesti jokin mättää. N900 ollut jo 7vk huollossa, eikä mitään ole kuulunut. Äsken soitin huoltoliikkeeseen, jonne puhelimeni vein ja sieltä antoivat vain jonkun Nokian asiakaspalvelunumeron. Soitin sinnekin ja sieltä yrittivät yhdistää johonkin takuu- ja huoltotiimiin, mutta ketään ei ollut vapaana. Lupasivat kyllä että soittelevat sieltä kunhan joku vapautuu. On tuo 7vk liian pitkä aika puhelimen huoltamiseen. Eiköhän siinä ajassa kerkeäisi tehdä vaikkapa tusinan uusia puhelimia. Kerkesin ostaa jo uuden puhelimen kun en jaksanut enää odotella. Toivottavasti tämä Samsung pelittää paremmin. Tai vaikka ei pelittäisikään niin kunhan huoltoajat edes olisivat lyhyemmät.
Varvig Varvig ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 27.12.2011, 16:10

Tämä nyt menee vähän oftopiciksi tuosta nokia aiheesta, mutta enivei.
Tuosta samsungin huollosta ei kyllä itsellä mitään positiivista sanottavaa, itsellä oli galaxy s puhelimena joka korjattiin kahteen kertaan saman vian takia. Enimmäisellä kerralla saivat osan vaihdettua ja toisella kerralla osa olikin liian kallis vaihdettavaksi. Nyt itsellä iPuhelin 4 joka on sekin kerran uitettu mutta lähti kuitenkin toimimaan akun vaihdolla. Tänään tuli taas sitten uusia vastoinkäymisiä kun kaupassa puhelinta taskukusta ottaessani tiputin sen naama edellä laatoille. Puhelin onneksi toimii aivan normaalisti, näytöstä vain oikea yläkulma säröllä.

ACF jäsen

Vanha 28.12.2011, 11:57

Ton E7 oon kans tiputellu nyt muutaman kerran vahingossa lattialle, mutta ei onneksi ole tullu mitään vikaa.
Mulla on siinä Nokian oma tollanen nahkasuojus. Pakko pitää jottei puhelin olis heti naarmuilla kun on avaimien kanssa usein samassa taskussa.

Aina mun mielestä Nokialla on kestänyt huollot. Emännän edellinen simpukka malli oli 3 kertaa huollossa ja aina meni viikkoja. Nykynen C5-03 on ollu tosi pätevä puhelin. Ei mitään vikoja.
QuattroTbo QuattroTbo ei ole kirjautuneena

Vanha 01.01.2012, 22:17

Tässä keskustelussa tulee hyvin ilmi miten puhelimista on tullut nykyajan tamagotchi-leluja. Näköjään ihan sama minkä merkkinen laite on kyseessä. Vaativat koko ajan hoitoa. Juuri sitä EN puhelimeltani kaipaa. Miksi sitä ei voi kerralla tehdä toimivaksi ja se sitten siitä, ihan vaan käyttöä sen jälkeen.

Joku viittasi elämän liialliseen helppouteen, kun vaivaamme päätämme näillä ongelmilla. Toimimaton / äärimmäisen epäluotettava / ihan omiaan kikkaileva puhelin vaan osaa totisesti nykyään aiheuttaa suuriakin ongelmia, kun ihmisten odotukset saavutettavuudesta ja vastausajoista on joskus vain sekuntien luokkaa. Osaa meinaan aiheutua varsin ikäviä tilanteita ja kohtuuttomasti hermojen kiristymistä milloin miltäkin taholta.

Minusta nimenomaan näinkin arkinen laite kuin puhelin ei saisi olla mitään tekemistämme ohjaavassa/haittaavassa asemassa ja aiheuttamassa lisää kiusaa muutenkin ankaraan elämään. On siis ihan tarpeeksi hankalaa muutenkin, enkä kaipaa siihen yhtään lisää jännitystä ja vaivaa mokoman yhteyslaitteen taholta.

No, töistä pukkaa kohta käteen E7. Saa nähdä miten se pelaa. Odotusarot ovat ainakin riittävän alhaalla.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 01.01.2012, 22:45

Ei tuommoinen nykypäivän puhelin ole ihan yksinkertainen kapistus. Siellä on erinäisiä antenneja ja lähettimiäkin niin paljon että on suorastaan ihme että ne eivät enempää häiritse toisiaan. Sitten ohjelmistopuolella saman kapulan pitää nykyään osata puhelut, datasiirto, gps-paikannus, sähköposti, nettiselaus, musiikki- ja videosoitot, toimia still- ja videokamerana, tottakai mukana pitää olla pelit ja kalenterit. Jos noi olis jokainen omana laitteenaan niin eihän se olisi temppu eikä mikään tehdä niistä toimivia. Eri asia sitten kuka haluaa kantaa repullista laitteita ja välijohtoja/latureita mukana.

Se nyt vaan on niin että mitä enemmän on ominaisuuksia niin samassa suhteessa enemmän on vikaantumisen mahdollisuuksia. Tähän kun vielä lisätään human factor eli käyttäjä jossa ei tietenkään ole mitään vikaa eikä koskaan käytä puhelintaan millään tapaa väärin niin ei pitäisi yllättää jos joku osa joskus sekoaa.

Jos haluaa puhelimen joka toimii eikä sekoile niin ostaa sen 19€ pilipalipuhelimen jossa ei ole mitään ylimääräistä. Kaupan päälle saa pitkän akkukeston.

ACF jäsen

Vanha 01.01.2012, 22:53

Täällä ainakin yksi tyytyväinen nokian omistaja:).. Akun kesto yllätti itseni noin 3 päivää menee tavallisella käytöllä virransäästömoodilla ja 2pvä ilman sitä, sisältää puheluita viestejä sekä jonkun verran nettikäyttöä. Ja nokia 700 puhelimena..

ACF jäsen

Vanha 02.01.2012, 07:36

Jos helppoa noksua halajaa ja ei softapäivitykset nappaa, niin 100 ja 101 taitaa olla ratkaisu tähän ongelmaan:
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uut...etquot/a674149
tommi78 tommi78 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.01.2012, 12:33

Taisivat 100 ja 101 olla liian halpoja suomen markkinoille ei myydä ainakaan virallisia reittejä pitkin.
Turha myydä parinkympin puhelinta ihmisille jotka ostaavat viidenkympin puhelimenkin ilman mutinoita.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 04.01.2012, 12:53

Voipi olla parempikin niin. Alan ihmiset vielä muistaa muutaman vuoden takaisen "kokeilun" jossa myytiin erästä Nokian mallia vissiin 29€ pihalle kaupoista. Joku 70-80% vaihdettiin takuuaikana kun eivät vaan toimineet ja lopulta Nokia veti kaikki pois myynnistä ja vei johonkin etelän maihin jossa ei ole niin nuukaa.

ACF jäsen

Vanha 04.01.2012, 13:07

Eikö normi puhelimen ostaja nykyään ota noi kuitenkin kytkynä?
Mulla on ollut firman puhelin niin kauan, etten edes tiedä miten noita kaikki ostelee. Vielä vähemmän tiedä mitä puhelut maksaa.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 04.01.2012, 13:20

Ei alle satasen puhelinta juuri ole järkevää myydä tai ostaa 24kk kytkynä. Kalliimmissa siitä sopparista on jo oikeasti hyötyä.
Lainaus:
[Mainos]Esim. HTC Wildfire S (ovh 355€) maksaa 24kk kytkyllä 72€[/Mainos]
Gigantti näköjään myy samaa hintaan 248€ eli tuossa hintaluokassa se homman järki vasta realisoituu.
tommi78 tommi78 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.01.2012, 13:35

Eipä taida 100/101 olla 3G-puhelimia eli ei saa myydä kytkynä suomessa.

Vanha 04.01.2012, 16:53

Lainaus:
Nokian keskushuollossa ilmeisesti jokin mättää. N900 ollut jo 7vk huollossa, eikä mitään ole kuulunut. Äsken soitin huoltoliikkeeseen, jonne puhelimeni vein ja sieltä antoivat vain jonkun Nokian asiakaspalvelunumeron. Soitin sinnekin ja sieltä yrittivät yhdistää johonkin takuu- ja huoltotiimiin, mutta ketään ei ollut vapaana. Lupasivat kyllä että soittelevat sieltä kunhan joku vapautuu. On tuo 7vk liian pitkä aika puhelimen huoltamiseen. Eiköhän siinä ajassa kerkeäisi tehdä vaikkapa tusinan uusia puhelimia. Kerkesin ostaa jo uuden puhelimen kun en jaksanut enää odotella. Toivottavasti tämä Samsung pelittää paremmin. Tai vaikka ei pelittäisikään niin kunhan huoltoajat edes olisivat lyhyemmät.

Taitavat vaihtaa nykyään uuteen Nkasiin nuo vialliset n900:set. Ainakin jos jotain ohjelmistopäivitystä suurempaa vikaa on.
niksu niksu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.01.2012, 18:14

wilbert, E7 on tullut monelle N900:n tilalle, ei N8:a.
diffas diffas ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.01.2012, 18:15

Kelpuuttaisin n950:n tilalle. :)

Vanha 04.01.2012, 18:33

Jep, muistin väärin. Onhan siinä sitten sentään rautanäppis.

ACF jäsen

Vanha 05.01.2012, 13:49

Vaikka E7 hallussapito-oikeuden omistakin ja siihen ihan tyytyväinen olen, niin ei se kyllä mikää täydellinen ole.
Bellellä ehkä tulee jotain parannuksia, mutta kaiutinta ja kameraa ei saa korjattua softalla.

Harmittaisi varmasti, jos N900 tilalle tarjottaisiin E7.
timolahti timolahti ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.01.2012, 18:13

Kuukauden ollut Nokia Lumia 800:n omistajana.
Melkoisen outo värkki tämä Windows-phone.
Pikkuhiljaa siihenkin alkaa päästä juoneen sisälle.
Alkuvaikutelma ainakin ihan positiivinen.
Toki paljon ominaisuuksista vielä hakusessa.
Sovellukset valitettavasti vielä pääasiassa lontoon murteella vaikka puhelimen käyttis puhuu suomea.
ziree ziree ei ole kirjautuneena

Vanha 06.01.2012, 14:49

Mulle tuli N900 tilalle E7. Puhelin veti aivan jumiin, sisäinen muisti hajos. Lähti tehtaalle josta tuli tosiaan toi E7 tilalle, edes väriä ei saanu päättää. Onneksi elisan liikkeessä suostuivat vaihtamaan hopean mustaan. Ton kanssa nyt taistelen sitte sen aikaa kun kestää tai markkinoille tulee jotain mielenkiintosta. qwery näppis tarvii olla seuraavassakin.

E7 anna käyttis on ainakin omasta mielestä kovin tönkkö. muokattavuus todella rajallinen, muutenkin kovin sekava. Kyllä tolla ne tärkeimmät asiat hoitaa kuten sähköpostin lukeminen ja viestin lähettäminen, puhelut on oma haasteensa jos ei muista laittaa näppäimä lukkoon puhelun ajaksi. Muutama tärkeä puhelu katkennu kesken puhelun kun poski sattunu osumaan näyttöön ja sitten ihmetellään kun ei kysymyksiin vastata. Nettiä selatessa puhelin vetää välillä totaali jumit jos on raskaampi sivu kyseessä. Käyttis tuntuu muutenkin lagaavan välillä vähän turhan paljon. Kamerakin on jotain aivan järkyttävää. Jos jotain positiivista pitää kaivaa niin koko ja ulkonäkö miellyttää.

N900 käyttikseen olin kyllä todella tyytyväinen, paras puhelin mitä olen omistanu. Ebaysta ja huutonetistä noita sais suht edulliseen hintaan mutta en taida olla valmis ottamaan sitä riskiä että hajoaa taas tavalla jota ei itse pysty korjaamaan. Edellisen ostin tosiaan uutena ja kesti vähän yli vuoden. Mitään muuta vikaa siinä ei ollu meidän yhteisen taipaleen aikana.

Viimeksi muokannut ziree 06.01.2012 14:54

ACF jäsen

Vanha 06.01.2012, 15:15

Joo N900 on todellakin ihan eri planeetalta käyttiksen kanssa, E7 siirtyminen oli takapakkia siinä ja kamerassa..

Millainenkohan olisi sitten N9, jos olisi qwerty näppäimet ? Pelkkä kosketusnäyttö ei mielestäni aja asiaa "älypuhelin" luokassa, jos vähänkin tekee duunia luurilla.

Nokian Windows luuria voisi kokeilla, kunhan turailevat ensin vajaa versioilla lastentaudit ja tekevät jonkun asiallisen lippulaiva tuotteen.
Roni Roni ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.01.2012, 15:43

Lainaus:
puhelut on oma haasteensa jos ei muista laittaa näppäimä lukkoon puhelun ajaksi. Muutama tärkeä puhelu katkennu kesken puhelun kun poski sattunu osumaan näyttöön ja sitten ihmetellään kun ei kysymyksiin vastata.
Poskea saa ihan rauhassa hinkata siihen näyttöön kunhan pitää huolen että korvanlehti peittää tunnistimen jonka perusteella luuri luulee olevansa käyttäjän korvalla. Jos luuri on tuettuna olkapäätä vasten samalla kun ajelee autolla ja lukee iltalehteä niin silloin noita katkeamisia kyllä sattuu kun puhelin ei pysy siinä korvalla.
keranha

Guest

Vanha 07.01.2012, 11:36

Iphonella moisia lapsuksia ei ole tapahtunut kertaakaan... Eräs tuttu hommas tuon E7:n ja viimeksi ku puhuttiin niin puhelu katkesi ykskaks. Ja kuulemma hän oli erittäin pettynyt ko.puhelimeen, myyntimiehelle kun tuollainen "ominaisuus" on vähintäänkin kiusallinen.
Ilkka L Ilkka L ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 07.01.2012, 13:11

Lainaus:
Iphonella moisia lapsuksia ei ole tapahtunut kertaakaan...
Ei edes silloin, kun oli sormella maadoittanut sen laitetta kiertävän antennin :)
Ai niin, mutta siihenhän oli se elegantti kumikortsufix olemassa.

Vanha 07.01.2012, 13:43

Itseasiassa tuo antenni ongelma ei ole minua vaivannut. Nyt tuo vanha 4 on vaimollani, eikä hänkään ole valittanut ongelmasta. Vaikka käyttää puhelinta ilman mitään kuoria... Itsellä nyt käytössä 4s sitä tosin tuntuu element casen kuori haittaavan, mielestäni ei verkot ole tuolla työpaikallani yhtä hyvät kuin 4:ssa... Työpaikkani on betonirakenteinen halli, jossa kuuluvuudet on kaikilla puhelimilla huonot...

edit: heh mulla on näköjään kaksi tunnusta tänne...
RS2 RS2 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 07.01.2012, 14:23

On varmaan pian aika vaihtaa luuria. N8 ollut vuoden ja pelannut ongelmitta, kun on muistanut vaan päivittää puhelimen. Virtuaalinäppiskin on kiva, kun on tottunut siihen (lue, sormeni ovat rimpulat).

Lumia 800 olis testien mukaan kova laite. Hintaakin on, mutta jospa kokeilis. Ja reilu vuosi sitten manailin, jottei enää Nokiaa minulle... :D

ACF jäsen

Vanha 07.01.2012, 15:56

N8:lla pärjäisin mainion kameran kanssa vielä pitkään mutta se näppäimistön puute kaatoi homman. En usko lumia 800 olevan kovin ihmeellinen vielä, kamerastakaan ei tietoa. Xenon salama pitäisi olla, ikivanhaa N82 käytän vieläkin kuvauksessa sen takia.
QuattroTbo QuattroTbo ei ole kirjautuneena

Vanha 08.01.2012, 21:49

Nyt on käytetty E7:aa viikko. On se joiltakin osin selkeästi parempi kuin N8. Esim. seiskan kosketusnäyttö pelaa huomattavasti tarkemmin kuin kasissa, onnistuu mm. osoitteiston skrollaukset yms. ihan tarkasti, ja hieman nopeammin reagoi käskyihin. Normi näppis on mukava lisä, mutta seiskan kamera ei tietty voita kasin kameraa.

Vielä hiukan opeteltavaa E7:n kanssa, niin ei osaa antaa tämän enempiä kommentteja. Parempaan päin kuitenkin siirryin, N8 ->E7 (en toki ole luopunut N8:sta, nyt kahden koneen loukussa taas). Vieläkään ei ole Nokia onnistunut tekemään puhelinta, jossa puhelin osaisi vaihtaa tukiasemaa katkaisematta puhelua... Jos tuo nyt sitten edes on puhelimen vika. Voipi olla joku verkotekniikan juttukin.

No, kestettävähän näitä viestimiä on, kunnes saan kirjekyyhkyn tai pullopostin käyttöön. =)
kapaz kapaz ei ole kirjautuneena

Vanha 09.01.2012, 19:02

Lainaus:
Lumia 800 olis testien mukaan kova laite
Ens tiistaina pitäs semmonen työpuhelimeks ilmestyä, niin tuo pomo kävi tänään kertomassa. Meikä niin hirveesti välitä, mutta kuitenkin testaillaan ja katotaan mihin siitä loppujen lopuks on.

Kunhan ois senverran isompaa tekstiä, että näkis spostit lukea ilman lasien vaihtoo;)
Jatama Jatama ei ole kirjautuneena

Vanha 10.01.2012, 08:06

Itselläni henk. kohtaisessa käytössä iPhone 4S ja työn puolesta on sitten E7.

Lyhyesti: E7:aa en suostu käyttämään, kuin soittamiseen ja viestien kirjoittamiseen. Onhan tuo symbian jotakin niin järjetöntä kuraa puhelimessa kuin vain olla ja voi. Kaikkein raivostuttavin asia on tuo käyttöliittymän järjetön lagaaminen (viiveet). Puhelu loppuu ja puhelin pitäisi laittaa taskuun, lukituksen jälkeen tietenkin. Lopeta puhelu -> klik, näppäin lukko kiinni --> näyttö ei sammu, täh? --> klik, näppäinlukkoa uudelleen --> näyttö palaa vieläkin, täh --> klik, no nyt se meni --> räps, räps, räps, kuva vilkkuu mustaksi ja takaisin ja näppäimet jällleen käytössä.

Kuukauden reenaamisen jälkeen oppinut, että E7:an kanssa pitää muistaa jokaisen näppäimen painalluksen jälkeen nostaa sormet pois näytöltä, vetää happea ja laskea 0, 1, 2 --> seuraava painallus.

Mielestäni on todella harmi, kun laitteena luuri olisi mielestäni ihan pätevä (kameraa en ole edes testannut). Aavistuksen ehkä iso omasta mielestäni, mutta qwerty -näppäimistö on puhelimien aatelia. Sitten se on rampautettu täysin jollakin Symbianin raadolla (olisi pitäny haudata jo 5v. sitten).

Ne jotka tulevat sanomaan, että E7:ka toimii sulavasti, niin eivät vain tiedä paremmasta.

Yleisesti ottaen tästä loputtomasta iPhone vs nokia/muut väännöstä olen sitä mieltä, että käyttäköön jokainen mitä tykkää. Kun tutut tulevat kysymään, että kannattaako sitä iPhonea laittaa, niin aloitan kysymällä, että aiotko tehdä muuta kuin soittaa ja lähettää viestejä. Jos vastaus on en, niin en suosittele laittamaan luuriin yli 500€. Jos taas käyttäjää kiinnostaa aktiivinen luurilla surffailu ja puhelimen käyttö moneen muuhunkin asiaan, niin voin suositella iPhonea. Itsellekkin tuli ensimmäisen 3Gs:n hankinnan jälkeen melkoisena yllätyksenä, että mihin kaikkeen muuhun sitä tulee nykyään käytettyä, kuin mihin sen hankki. Eli, rivien välistä voi lukea, että AppStore on todella kova valtti minun tyyppiselle käyttäjälleni.

ACF jäsen

Vanha 10.01.2012, 10:23

Lainaus:
Vieläkään ei ole Nokia onnistunut tekemään puhelinta, jossa puhelin osaisi vaihtaa tukiasemaa katkaisematta puhelua... Jos tuo nyt sitten edes on puhelimen vika. Voipi olla joku verkotekniikan juttukin.
En ole tuollaista missään puhelimessa huomannut ja puhun autolla ajaessa tunninkin puheluita. Siinä kerkee tukiasema vaihtua moneen kertaan.

Mun elämää ei hetkauta, jos joku hemmetin puhelin välillä lagaa sekunnin tai kaksi. Mitä helvetin väliä sillä on? "Ei tiedä paremmasta"
Jep jep.

Puhelimista on tehty jotain palvonnan kohteita. Pitäskö vähän puhaltaa ja miettiä, et kyse on vain puhelimesta.

Vanha 10.01.2012, 12:36

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
Mun elämää ei hetkauta, jos joku hemmetin puhelin välillä lagaa sekunnin tai kaksi. Mitä helvetin väliä sillä on? "Ei tiedä paremmasta"
Jep jep.

Puhelimista on tehty jotain palvonnan kohteita. Pitäskö vähän puhaltaa ja miettiä, et kyse on vain puhelimesta.
No siellähän meni herne nokkaan.

Onhan se selvä, että jos puhelin on pääasiassa soittamiseen hankittu, niin pienet viiveet eivät mitään merkitse. Sitten, kun puhelin on aktiivisessa käytössä ja lähentelee jo kannettavan korvaajaa (eikä tartuta tähän liian tarkasti), niin sillä oikeasti on merkitystä kuinka sulavaa sen toiminta on.

Toisaalta. En kyllä ymmärrä sitäkään, että hankitaan iPhone, E7, mikä tahansa kallis kosketusnäyttöluuri, jos niitä ominaisuuksia ei hyödynnetä / niille ei ole tarvetta.
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.01.2012, 12:45

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jatama Näytä viesti
... Kaikkein raivostuttavin asia on tuo käyttöliittymän järjetön lagaaminen (viiveet). Puhelu loppuu ja puhelin pitäisi laittaa taskuun, lukituksen jälkeen tietenkin. Lopeta puhelu -> klik, näppäin lukko kiinni --> näyttö ei sammu, täh? --> klik, näppäinlukkoa uudelleen --> näyttö palaa vieläkin, täh --> klik, no nyt se meni --> räps, räps, räps, kuva vilkkuu mustaksi ja takaisin ja näppäimet jällleen käytössä.
E7:n ärsyttävä viiveisyys on vähentynyt huomattavasti, kun on asentanut käyttöjärjestelmän päivitykset.

Eilen ekaa kertaa pitkästä aikaa Nokian sovelluskaupassa, ja yllätys oli positiivinen. Se pyöri sulavasti uudella versiolla, asensi lennosta ladatut sovellukset kyselemättä tyhmiä, ja sovelluksiakin oli tullut lisää. Valoa tunnelin päässä ehkä?

Vanha 10.01.2012, 12:59

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viesti
E7:n ärsyttävä viiveisyys on vähentynyt huomattavasti, kun on asentanut käyttöjärjestelmän päivitykset.

Eilen ekaa kertaa pitkästä aikaa Nokian sovelluskaupassa, ja yllätys oli positiivinen. Se pyöri sulavasti uudella versiolla, asensi lennosta ladatut sovellukset kyselemättä tyhmiä, ja sovelluksiakin oli tullut lisää. Valoa tunnelin päässä ehkä?
Pitääpäs testata. Olinkin jo näköjään lataillut päivitykset, mutta asentaminen oli vielä jäänyt. Sormet ristissä, että edes puolella vähentyisi nuo viiveet, niin käytöstä tulisi hiukan siedettävämpää.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 10.01.2012, 13:17

Päivitykset on ihan mille tahansa puhelimelle must. Jos vertaa jotain E7:n alkuperäistä PR1.2 version Symbiania vaikka Belleen niin samantein voi vetää mittatikuksi vaikka iOS3 tai Android 1.1 käyttikset.

Belle toimii jo niin hyvin kuin mahdollista, lagitus johtuu siitä raudasta joka N8 ja E7 puhelimissa on jo yli vuoden vanhaa. Tottakai joku Snapdragon tai A5 tuplaytimillä pyörittää samoja juttuja tehokkaammin kuin 680MHz ARM.

ACF jäsen

Vanha 10.01.2012, 13:58

Internet muuten kertoo, että ainakin N8:ssa on Samsungin valmistama prossu. ARM-pohjaisiahan nuo on kaikki edellämainitut.

ACF jäsen

Vanha 10.01.2012, 14:30

Lainaus:
No siellähän meni herne nokkaan.
Tää oli yleinen herne. Puhelimien asema on jotenkin karannut käsistä ja ehkä samalla käyttäjien odotukset ja vaatimukset on koventunut.
Se ei tarkota, että Symbian olisi siltikään käyttökelvoton.
jpeltopuro jpeltopuro ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.01.2012, 15:29

Sellainen "hauska" ilmiö tuli kyllä havaittua tuon viimeisimmän E7:n softapäivityksen kanssa, että vaati yhden kovan bootin ennenkuin alkoi toimia kunnolla. Jotenkin meni bitti vinoon ja koko känny sekoili, kunnes oli buutannut sen kunnolla, virtanäppäin siis pohjassa sammumisen jälkeen noin 5-10 sekkaa (värähtää pariin otteeseen).

ACF jäsen

Vanha 11.01.2012, 10:57

Mulla on pari sähköpostipalveluu konffattuna puhelimessa, ja toisen salasana kun menee vanhaksi, jää puhelin vaan kysymään uutta salasanaa.
Hyvin ärsyttävää.

Ei toi E7 pääse mun puhelinlistalla kärkeen millään, mutta ei mitään pakkoa ole vaihtaa toiseen.
Tossa on kyllä käyny suunnittelukäpy, kun on laitettu niin surkeat kaiuttimet/kaiutin. Konferenssipuheluiden pitäminen onnistuu, mutta kajarista tulevan äänen laatu on huono ja aika hiljanen.

Vanha 11.01.2012, 21:02

Maanantaina kävin hakemassa huollosta tuon E7 vanhan kunnon N900 tilalle. Aikaa kului siis tasan 8vk. Vähän turhan pitkä aika ainakin minun mielestä. Kerkesin ostaa jo uuden puhelimen kun ei huoltoon soittelustakaan ollut mitään hyötyä. Vähän kokeilin tuota Symbiania, mutta ei minua ainakaan oikein vakuuttanut. Ainakin nykyisen Samsung Galaxy Nexuksen rinnalla tuo E7 on hitaampi ja epäselvempi käyttää. Tosin onhan noissa aika suuri ero hinnassa ja raudassa ja muutenkin kun en Symbiania ole pariin vuoteen käyttänyt ollenkaan niin meinasi käyttäminen olla vähän hakusassa. Toki tuohonkin tottuisi, mutta minulla ei nyt ole tarvetta.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Muu tekniikka > Surkeat puhelimet

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä

Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Surkeat penkit (omalle ahterille), HJELP! - (Sporttipenkit B7 -> B6?) Jatama Sisusta ja sähköt 37 03.09.2016 21:24
A6:n surkeat ajovalot avoipio Kori, valot, renkaat 3 28.10.2005 21:36
100 tdi -92 surkeat lähivalot larry76 Kori, valot, renkaat 1 05.10.2005 08:49

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 02:53.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.