Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 -98: Tuulilasinpyyhkijöissä ongelmaa...:(

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 -98: Tuulilasinpyyhkijöissä ongelmaa...:(

    Tervehdys!

    Tosiaan ollut ongelmaa noissa automme (Audi A4 -98) tuulilasin pyyhkijöissä jo pidemmän aikaa. Vikaa pyyhkijöissä on esiintynyt ensimmäisen kerran jo n. 2 vuotta sitten, mutta silloin aikaisemmin niitä vikoja pyyhkijöissämme esiintyi niin harvoin, etten jaksanut alkaa selvittämään vian syytä.

    Nyt kuitenkin pyykijät oireilevat lähes kokoajan, joten on vähän niinkuin pakko tehdä jotain asialle.

    Alkuvaiheessa (n. 1-2 v. sitten) pyyhkijöiden vikana oli se, että ne saattoivat lakata toimimasta kokonaan tai pyyhkiä off-asennossakin.

    Nyttemmin kun vika on lähes jokapäiväistä, on se useimmiten nimenomaan niin päin, että pyyhkijät eivät meinaa lakata pyyhkimästä. Aikansa kuitenkin kun olen jaksanut odotella, että ne lopettavat pyyhkimästä, niin vielä ovat sen lopettaneet ja loppumiseen on selkeästi vaikuttanut myös se, että jos ne ovat jääneet pyyhkimään siis off-asennossakin, niin olen väännellyt sitä viikseä ylös tai alas ja sitten off-asentoon ja usein se on saanut sitten pyyhkijät lopettamaan pyyhkimisen.

    Mistä ihmeestä voisi olla kyse? Käsitykseni mukaan vika voi johtua monesta eri syystä, mutta toivottavasti olen väärässä!

    Todella mielelläni kuulen mahdollisia vikavaihtoehtoja! Mistä tutkiminen kannattaisi aloittaa?

    Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille!

  • #2
    Vuotta uudemmassa oli pyyhkijöiden ohjausrele viallinen, kärjet eivät auenneet alakuolokohdassa. Releen vaihto auttoi. -95-mallissa moottorin "lautaspyörän" taustapuolella olevat kontakti käpälät olivat vääntyneet ja samoin eivät pysähtyneet alakuolokohtaan.

    Comment

    Working...
    X