Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ostamassa: A4 -02 TDI 130hv manuaali

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ostamassa: A4 -02 TDI 130hv manuaali

    oisin ostamassa otsikon mukaista audia jolla on ajettu 360tkm! mitä mieltä ootte onko paljon tuolle kyseiselle autolle? mitä remppoja eessä? ainakin jakopää pitää laittaa heti oston jälkeen. onko kellään tietoo hinnasta tuommoselle hommalle? kaikki tieto tervetullutta.

  • #2
    Tässä jotain mitä voit joutua vaihtamaan

    - Sisempiä vetoniveliä, myös ulompia taidettu vaihtaa jo monetkin
    - Turbo rupee ole varmaan jo väljä,jos ei vaihdettu
    - nokka ja painin kupit voi olla jo tien päässä

    Tuo jakopään remppa noin 600? merkkiliikkeessä voi olla muutaman satasen kalliimpi

    Comment


    • #3
      nuo nivelet ei sinänsä pelota mut mites nuo nokka ja paininkupit ja turbo minkä hintasii noi on suunnilleen? mistä huomaa että kyseiset osat on tienpäässä? autolla kun ajaa niin todella hyvin vetää ja turbo on hiljainen lämpimällä koneella eikä kylmänäkään suuremmin vihellä. tyhjäkäynti on ehkä aavistuksen verran "raskaan kuulonen" mut ei kilise eikä kolise. toki ajan patinaa on havaittavissa mut ei pahoja juttuja.

      Comment


      • #4
        Jakopääremontti merkkiliikkeessä maksoi toissapäivänä 533€ ja jotain senttejä päälle. Vaihtoon meni kaikki remmit, kaikki kiristimet, pultit ja vesipumppu.

        Ei kai näissä 1.9tdi:ssä ole nokkia tarvinnut vaihdella?

        Turbon välyksen voit kokeilla ottamalla turbolle tulevan letkun irti ja käsin tunnustella onko päittäisvälystä. Pieni säteisvälys ei haittaa, mutta akselin suunnassa ei saa olla yhtään väljää.

        Jotain diesel system cleaneria, tms. kannattaa koneeseen heittää ja mahdollisesti teettää forte-käsittely. Iskarit, jarrut, yms. kannattaa toki myös käydä läpi jos ei ole vaihdettu.

        Comment


          #5
          Kyllä pumpedüse-koneissa on vaihdeltu nokkia/kansia, katso esim. Holysmokelta tuo ketju.

          Comment


          • #6
            Kannattaa myös harkita jakopään laittoa itse.

            Ostin itse tuon 340tkm ajetun Passatin (tuo on toki jakajapumpullinen eikä PD) ja olen tällä viikolla repinyt konetta innokkaasti auki.
            Päätin vaihtaa:
            - kannentiivisteen
            - jakohihnan + rullat
            - vesipumpun
            - termostaatin
            - molemmat moniurahihnat
            - moniurahihnan kiristimet (varastosta löytyy tuo kallis kiristinyksikkö kun joskus aikaa sitten tuli ostettua ja ilmastoinnin hihna kiristinrullaan saa pelkän laakerin vaihdettua)
            - jäähhdytinnesteet totta kai
            - öljyt sitten kun on ajettu pieni koeajolenkki

            Eilen paloi osiin 209e, ja vielä uupuu kannentiiviste (45e) ja moniurahihnat (vajaa 30e).
            Lisäksi yksi huohotinputki oli jo valmiiksi halki ja otti lopullisesti itseensä purkuhommissa, ei maksa kuin 75e tuo VW:n logolla varustettu muovitötsä!

            Turbossa ei yllätyksekseni mun sormiin tunnu yhtään päittäisvälystä ja imusarja on niin tukkeessa kuin arvata saattaa.
            Kansi ja nokkakeppi näyttää tosi hyvältä.

            Luettelin tämän siksi, että joku tällainen juttu tuossakin koneessa saattaa olla edessä.
            Itse tehden suht edukas ja korjaamolla pirun kallis, mutta käsittääkseni siitä tulee autoa taas pitkäksi aikaa.

            Comment


              #7
              Mulla on kohta 360tkm ajettu PD. Turbossa ei tunnu välyksiä vielä.
              Öljyä syö maltillisesti. Olisko puol litraa ja 10tkm? Ei tartte juuri lisäillä siis.

              Nokkia en ole kattonu, hieman terävä käyntiääni toki on, joten voishan siellä jotain olla jo kulahtanu. Ei tosin ole muuttunu miksikään noin 90tkm aikana mitä olen ajellut tuolla.

              Nokkahihnaremppa maksaa paikallisella pikkukorjaamolla teetettynä 300e osineen (vesipumppu, termari, hihnat, rullat jne).

              Ja imusarja varmasti tukossa jos ei ole egr:ää tulpattu. Ja vaikka olisikin niin niin jos imusarjaa ei ole putsattu samalla, ei ne paskat sieltä mihinkään lähde. Sinänsä 60tkm vuodessa sanoo, että kilsat on kertyny maantiellä. Ei välttämättä siis ihan tukossa.

              Tukivarsia menee suht usein, jollei viritä niihin asennusvaiheessa rasvanippaa ja rasvaile välillä. Omassa rupes etupäässä kolisemaan viime kesänä vaihdettu tukivarsi. AD laatua.. Orggis vieressä, jonka vaihdoin samalla, on ihan pro vielä.

              Mutta silti, 360tkm takana. Kyllä niitä vikojakin voi ilmetä helpommin. Yli 400tkm pitäs mennä huoletta, mutta onko porukalla kokemusta pääseekö 500tkm kuinka huoletta?

              Comment

              Working...
              X